Em certas fotos está muito bonito e bem conseguido, noutras parece um carro banal.
Mas como para mim um BMW é lindo visto ao vivo e a cores (as criações do Bangle parecem-me ter uma muito má relação com a máquina fotográfica), acredito que com este seja a mesma história.[B)]
Mais do que ser a gasolina, creio que por ser o 335i (bi-turbo [:0])... é que com este é que convém mesmo não abusar enquanto estiver frio, senão é prejuízo a dobrar!...
Outro pormenor que gostei foi o facto de terem abandonado a numeração em itálico do anterior coupé, que eu pessoalmente não apreciava nada...
Gosto muito deste novo série 3. Acho que tem personalidade.
Acho a traseira bem conseguida. O único senão das fotos são os interiores claros.
Nunca gostei. De resto, muito bom.
Quanto ao série 1 cabrio, só comento quando estiver sem camuflagem, mas para já,
só por ter capota de lona já leva um aplauso. [8D]
«The CLEVER concept, a #8364;3.3 million (US$3.9 million) effort, is an enclosed two-seater that combines the safety of a microcar, and the maneuverability of a motorcycle, while being less polluting than other vehicles as it runs on compressed natural gas.
Its strengthened frame will protect the driver in a crash and the vehicle will have a top speed of approximately 50 mph. The 230cc BMW engine#8212;modified by Institut Français du Pétrole (IFP) to use natural gas#8212;produces 12.5 kW (17 hp) of power and maximum torque of 15.5 Nm at 6,300 rpm.
Fuel consumption is estimated to be 2.4 liters/100 km gasoline equivalent (98 mpg US), with 59.5 g/km of CO2 emissions. The compressed natural gas is stored in two removable gas bottles providing a range of 150 km (93 miles).
A problem with three-wheel vehicles with a symmetrical wheel layout is the tipping moment when cornering, which cannot be controlled at high speeds if the vehicle has a short wheelbase. To solve this problem the vehicle#8217;s center of gravity can be moved towards the center of the corner#8212;just as a motorcycle does when it corners.
The do this, the vehicle is a cabin tilter, with the system designed by the University of Bath. The cabin with the front wheel is connected to the power unit and the two rear wheels by a pivot bolt. The rotary movement of the cabin is produced by two hydraulic cylinders (actuators) that are installed between the cabin and the power unit. The actuators create the rotary angle of the cabin of +/-45° relative to the vertical power unit.» in http://carscoop.blogspot.com
citação:Jason Plato gives the definitive verdict on the new top of the range BMW, the Z4 M Roadster. Wheelspinning away from the factory in a plume of smoke, he heads for the amazing snow-lined driving roads that zig-zag across the Alps
Hoje vi uns 5 M5 de varias cores e um Z4M Roaster de matricula alemã na estrada cabo da roca - guincho!!! E o gajo que ia a conduzir o Z4M era completamente louco... e conduzia que era uma coisa parva. Nunca vi ninguem a fazer aquela estrada tão depressa e com tanto transito. Alguem sabe o que andavam a fazer por lá?
Hoje vi uns 5 M5 de varias cores e um Z4M Roaster de matricula alemã na estrada cabo da roca - guincho!!! E o gajo que ia a conduzir o Z4M era completamente louco... e conduzia que era uma coisa parva. Nunca vi ninguem a fazer aquela estrada tão depressa e com tanto transito. Alguem sabe o que andavam a fazer por lá?
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