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Tópico Infiniti – a marca de luxo da Nissan [desde 1989] - berlinas (Q) SUVs (QX)

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    Tópico Infiniti – a marca de luxo da Nissan [desde 1989] - berlinas (Q) SUVs (QX)

    Visto não haver nenhum tópico sobre o assunto e onde colocar certas notícias da marca, aqui fica.
    Além disso, convém começarmos a acompanhar de perto esta marca que chegou ao mercado europeu há 3 anos e prepara-se para iniciar uma ofensiva de modelos e de implantação forte em todos os mercados do velho continente.

    A Infiniti é a marca de luxo da Nissan, a qual tem os seus modelos comercializados nos seguintes mercados:
    Estados Unidos, México, Canadá, vários países do Médio Oriente, Coreia do Sul e Taiwan.
    Em 2007 a marca chegou à Europa, à Rússia e à Ucrânia.
    Em 2008 passou a ser disponibilizada também no Reino Unido, na China e no Japão somente após esta data.

    A linha Infiniti é tradicionalmente baseada em plataformas de modelos da Nissan. Entretanto a tendência atual é que as diferenças se acentuem, a fim de melhor delinear a marca sob os conceitos de luxo e performance. Os concessionários Infiniti, por exemplo, têm toda uma estrutura e arquitetura diferenciada.

    Os seus modelos de coupés e berlinas recebem nomes com 1 letra, enquanto os SUV recebem 2 letras como denominação. Após a(s) letra(s) segue uma referência à motorização do modelo. Ex: M35 ou FX45)

    História

    A Infiniti foi criada nos Estados Unidos pela Nissan em 1989 a fim de competir com as marcas de luxo da Toyota e da Honda: Lexus e Acura, respectivamente.

    O primeiro modelo de sucesso da Infiniti foi o Q45, que era equipado com o V8 mais potente da sua categoria na época além de suspensão ativa e outros recursos tecnológicos. Este modelo roubou significativamente a venda de modelos da BMW e Mercedes-Benz, os quais na época vendiam significativamente mais que modelos da Cadillac e Lincoln.

    Durante os anos 90 as vendas caíram bastante, especialmente devido à má situação financeira da Nissan, e por volta do ano 2000 a Infiniti quase desapareceu.

    Juntamente com a revitalização da Nissan, capitaneada por Carlos Ghosn, a Infiniti passou por uma reformulação severa e ganhou foco na performance desportiva. Hoje é uma marca que goza de excelente reputação e está em franca expansão, tanto da linha de modelos quanto da participação em mercados mundiais.

    (acrescento que atualmente a Infiniti assinou um acordo de parceria com a Mercedes-Benz para a partilha de plataformas, motores e tecnologia)

    Modelos Atuais

    § Infiniti FX (FX35/FX45 e FX50)
    § Infiniti G35 (sedan e coupe)
    § Infiniti M (M35/M35x e M45)
    § Infiniti Q45
    § Infiniti QX56
    § Infiniti G37

    Fonte

    Site Infiniti

    #2
    Infiniti pretende triplicar o nº de vendas até 2016.
    Infiniti aims to triple sales by 2016


    Infiniti aims to have a market share of 10 per cent in the luxury car segment by 2016, company chiefs have told Autocar. That would mean almost tripling its current sales figure of 170,000 units to about 500,000.

    The Japanese brand plans to launch a raft of new models during the next five years, including its first front-wheel-drive car and a C-segment model inspired by the Etherea concept.
    Infiniti’s global head of planning and communication, Andy Palmer, revealed that the firm is planning to expand the brand into many new markets. He said the target is to sell cars in 70 countries by 2016 – Infiniti current has a presence in 38 domestic markets.

    When Infiniti was introduced to Europe in 2008, its main issue was a lack of brand recognition among potential consumers when compared to more established luxury car brands. The manufacturer's tie-up with Red Bull Racing, alongside its adoption of F1 world champion Sebastian Vettel as a company ambassador, has helped to alleviate the problem by increasing Infiniti's visibility.

    Although the deal was originally solely for marketing purposes, it is already expanding into a technical partnership, with Red Bull Racing tipped to get involved in road car development in the future and Infiniti using its technology and expertise in car batteries to help help the F1 team improve its Kinetic Energy Recovery System.
    Niki Sorabjee

    Infiniti aims to triple sales by 2016 - Autocar.co.uk

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      #3

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        #4
        Infiniti FX tuned by Lorinser
        Developed for Russia

        Lorinser has announced plans to introduce a new styling package for the Infiniti FX at the Essen Motor Show.
        Looking decidedly aggressive, the crossover has new bumpers, revised side skirts and LED daytime running lights. There's also a tailgate-mounted spoiler, a quad-exhaust system and 22-inch wheels with high-performance Continental tires.
        Customers can also order a bespoke interior with everything "from personalized floor mats to complete leather furnishings."
        The styling package will be launched in Russia, but additional markets are under consideration.
        Source: Infiniti FX tuned by Lorinser

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          #5
          Troca de mimos entre a Infiniti e a BMW (ainda sem resposta desta última).

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            #6
            Falta aí o FX 30d. Que foi uma pena nao ter saído mais cedo. Dos SUV mais bonitos do mercado.

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              #7
              Híbridos: Porsche Panamera vs Infiniti M

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                #8
                A Infiniti está a considerar a apresentação de um desportivo baseado no Nissan GT-R

                It has long been rumored that the platform for the Nissan GT-R will eventually be shared out to their Infiniti sister brand. After waiting quite a few years, you could be wondering if it was ever going to happen, but now it appears the initial stages of development have begun if a report by Car Magazine proves to be correct.

                According to Francois Bancon, head of advanced planning for Infiniti in Tokyo, the Infiniti brand currently has three or four proposals on the table for a new top of the range model. He also confirmed one of these is a GT-R based sports car.

                The GT-R is a no holds barred sports car and despite a fairly modest price, Nissan has achieved super car performance. However, if an Infiniti version does get approved for production, we will be looking at softer version of the GT-R. Furthermore, Infiniti would wait until at least 2015 to launch the model following the release of the planned "smaller Infiniti".

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                  #9
                  Um tema recorrente pelos lados da Infiniti desde que o GTR foi lançado.
                  Ao inicio falava-se de uma versão de 4 portas do GTR, mas vendido apenas com o simbolo Infiniti.
                  Os M, RS e AMG teriam um sr. rival

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                    #10
                    já tinha lido sobre isto no outro dia, mas acho que a infiniti vai esperar pelo r36 para lançar o seu gt-r

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                      #11
                      Finalmente começa a vislumbrar-se uma forma da Infiniti aumentar as suas vendas na Europa.
                      Novas motorizações, em especial um diesel 2.2 (cuja potência ainda é desconhecida) e que aumentará a gama de oferta que se restringia a um 3.0 de 238cv.

                      Este motor deverá ser de origem Mercedes (fruto da recente aliança) com variações de 120, 136, 170 e o biturbo de 204cv e 500Nm.

                      Para a marca singrar no velho continente precisava de um bloco mais pequeno diesel e um mais pequeno a gasolina, que parece que surgirá agora no Infiniti G, mas que irá alastrar-se a outros modelos.
                      Quem sabe, este não será o 1º passo para que num dos próximos anos comecemos a ver Infinitis nos concessionários em Portugal e nas nossas estradas, visto ter sido anunciada a sua chegada ao nosso país para janeiro de 2010 e até agora...
                      Infiniti regista os nomes G35h, G30t, G20t e G22d

                      Si en ocasiones los dibujos técnicosque aparecen en la oficina de patentes no tienen la menor relevancia a efectos de productos, que te vamos a contar de las denominaciones registradas por los fabricantes. Muchas veces se inscriben en el registro marcas comerciales sin otro ánimo que blindarlas por si en algún momento pudiera llegar el momento de utilizarlas, sin que haya una intención real de darles uso en el momento de pasar por la oficina, pero no significa que debamos dejar de prestar atención.

                      Con esto dicho,Car & Driver se ha dado cuenta de que Infiniti ha registrado tres nuevas denominaciones que serían utilizadas para ampliar o al menos actualizar la gama G. Los G35h, G30t y G22d nos estaría obviamente describiendo un híbrido con un motor VQ 3.5 V6 al estilo M35h, un modelo de dos o seis cilindros con inducción forzada vía turbo y un diésel de 2,2 litros con el que dar un empujoncito a la limitada gama a gasóleo de Infiniti.

                      Como decíamos, no hay motivos para creer que Infiniti esté pensando realmente en lanzar estas nuevas versiones del G a corto plazo. ¿Y a medio? La renovación completa del modelo no anda ya demasiado lejos, así que estaremos abiertos de ojos y oídos para captar cualquier información al respecto.
                      Editado pela última vez por BLADERUNNER; 23 March 2012, 11:42. Razão: mais dados

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                        #12

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                          #13
                          Vai ganhando forma a parceria entre o grupo Renault/Nissan e a Daimler.
                          Autohoje - Mercedes poderá construir Infiniti

                          A joint-venture entre a Daimler e a Renault-Nissan, que começou na primavera de 2010, poderá passar a englobar a construção conjunta de modelos Infiniti na Europa, de acordo com o diário Financial Times Deutschland. Este novo âmbito do projeto de colaboração entre os dois grupos poderá, assim, incluir um SUV de marca Infiniti, a divisão de luxo da Nissan.

                          A mesma fonte adianta que outro modelo poderá ainda incluir uma versão de produção do Etherea concept (na imagem) baseado no Mercedes Classe A. Ambos os modelos, deverão ser anunciados no próximo Salão de Paris, em setembro.

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                            #14
                            Excelente novidade! Como fã que sou da Infiniti adoro a novidade!

                            Já começa a fartar ter só "os 3 do costume" com um ou outro outsider como a Volvo e a Lexus. Não acredito que chegue ao volume daqueles 3, mas o segmento D e o E estão cheios daqueles 3 e uma rajada de vento é bem recebida...

                            É curioso que tenho visto bastantes Infiniti com matrícula espanhola, incluindo SUV...

                            Comentário


                              #15
                              Parece que a posta no mercado europeu desta vez irá ser forte.
                              Além do anti A3/Série 1, também para o segmento C poderá chegar um coupé e um SUV de dimensões qahqai.
                              Todos com o selo de qualidade Premium Infiniti e parceria com a Mercedes.
                              Embora estes 2 últimos modelos careçam de confirmação, a notícia é bem explícita quanto a estas e outras possibilidades.
                              Aguardemos pela chegada de concepts para ficarmos esclarecidos.
                              Infiniti May Debut Family Of Small Cars Instead Of Single Model: Report

                              We know that luxury auto brand Infiniti is working on a compact model to take on the likes of the BMW 1-Series and the Audi A3. Based on the Etherea concept shown in 2011, the smallest Infiniti model will be built by Magna Steyr in Austria, using a version of the Mercedes-Benz MFA front-drive platform.

                              Now comes word from the Netherland’s De Telegraaf that Infiniti’s compact offering may not be limited to just a single model. Borrowing a page from partner Mercedes-Benz’s playbook, Infiniti may seek to produce a family of compact vehicles on the MFA platform.

                              Mercedes builds some five different models based on MFA architecture, which can be adapted to either front-wheel-drive or all-wheel-drive use. If Infiniti followed suit, possibilities include a C-segment crossover or even a coupe to supplement the expected sedan.

                              Don’t look for confirmation from Infiniti just yet, as executive vice president Andy Palmer was quoted as saying, “We are aware that there are opportunities for other types (of vehicles) in the C-segment. There is nothing decided. The variants will be appropriate to the brand.”

                              In other words, Infiniti
                              isn’t showing its hand until whatever vehicles it is planning are closer to launch. Given the competitive nature of the segment, we say that’s just good business.
                              Para colorir a "coisa", fica aqui um render de um pequeno desportivo que descobri na Autobild.

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                                #16
                                Pelo menos a estética é bastante atrativa

                                Comentário


                                  #17
                                  Tecnologia fantástica que revela um enorme salto em termos de ajuda à condução e conforto. Vejam o vídeo que vale a pena.
                                  Os futuros Infiniti terão uma direção do tipo steer-by-wire

                                  or si el tema de las direcciones eléctricas no era lo suficientemente polémico, ahora Nissan va un paso más allá. Anunció hoy que sus modelos de gama alta y los Infiniti equiparían una dirección de tipo "by-wire" (o "steer-by-wire", según el comunicado), es decir, sin vínculo alguno entre las ruedas y el volante...

                                  Normalmente, el volante está unido al eje delantero por la columna de dirección. Es un sistema mecánico que en caso de dirección asistida dispone de una ayuda hidráulica o eléctrica. En ambos casos, se supone que algo, poca o mucha información llega al conductor a través del volante mediante la columna de dirección.

                                  En el caso de una dirección steer-by-wire, ese vínculo mecánico no existe. El ángulo de giro del volante (junto con otros parámetros, como la velocidad, la carretera) es "leído" por una centralita, la cual ordena a un actuador que gire las ruedas en el ángulo y rapidez dados por el volante.
                                  Aún así, el sistema cuenta con un vínculo mecánico entre el volante y las ruedas, normalmente inoperativo, pero que se activaría en caso de avería. Es un imperativo legal para la homologación de este sistema. El cual no es nuevo, Audi en su concept car A2 de 2011, por ejemplo, ya lo utilizó. Sin embargo, Nissan sería el primer fabricante en proponerlo de serie.
                                  Editado pela última vez por BLADERUNNER; 17 October 2012, 17:35. Razão: em espanhol

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                                    #18
                                    Infiniti adota nova estratégia de nomenclatura: próximo série G irá chamar-se "Q50"

                                    Comentário


                                      #19
                                      Confirmado V6 com mais de 550cv!

                                      Infiniti President defends name changes, confirms 550+ hp flagship

                                      Comentário


                                        #20
                                        sempre vai ser um gtr mais luxuoso?

                                        Comentário


                                          #21
                                          https://www.youtube.com/watch?v=MQA5EqgKLNc

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                                            #22
                                            A nomenclatura está muito semelhante à da Volvo...

                                            Comentário


                                              #23
                                              O CEO da Infiniti confirma um topo de gama, e vários crossovers


                                              Company wants to triple their annual sales by 2020

                                              Infiniti President Johan de Nysschen has confirmed plans to launch a new flagship and several new crossovers.
                                              Speaking to Automotive News, de Nysschen said "[We will] introduce models above where the Q70 stops today, the Q70 being the former M." The executive declined to go into specifics, but it is interesting to note that he said "models." This jives with previous reports that indicated the company was considering a flagship sedan and a luxurious coupe which would be based on the same platform.
                                              de Nysschen also confirmed Infiniti's crossover lineup will see "significant additions" as well. This likely means we can expect to see replacements for the EX and FX.
                                              There's no word on when the models will be introduced, but de Nysschen wants to increase Infiniti's annual sales to 600,000 units by the end of the decade.


                                              Source: Automotive News

                                              Comentário


                                                #24
                                                Isto vende-se oficialmente em Portugal ?

                                                Comentário


                                                  #25
                                                  Infiniti Supercarro deverá chegar em 2018

                                                  Little is know about Inifiti's first supercar, a project rumored for more than a year now, but a new report says the vehicle is scheduled to arrive sometime in 2017 or 2018.

                                                  According to Infiniti's European boss, Fintan Knight, says the supercar is still in the evaluation process, but Autocar claims it "has been penciled in for launch in 2017-2018. "We are still evaluating the layout," Knight said. "It is still on the table for a decision. The same goes for the powertrain."

                                                  Already previewed by the Essence and Emerg-e in terms of design, the Infiniti supercar is likely to be developed with the of the Infiniti Red Bull Racing Formula One team. Also, the vehicle could be powered by a turbocharged 1.6-liter V6 gasoline/hybrid powertrain, similar to the ones engineered for the 2014 F1 season, when FIA's new engine regulations come into force.

                                                  Comentário


                                                    #26
                                                    Autohoje - Infiniti Q30 é o anti-Classe A


                                                    O novo compacto da Infiniti chama-se Q30 e vai ser lançado na versão definitiva no começo de 2015.

                                                    Para já, este possível rival do Mercedes-Benz Classe A e BMW Série 1 vai estar na forma de um concept no próximo salão de Frankfurt. Mas para já, a Infiniti continua afastada do mercado nacional... Talvez com um produto como o Q30, as coisas mudem.
                                                    Pode ser que sim, visto este ser um produto muito apetecível por cá. É que desde 2010 que se fala na chegada da Infiniti (sub-marca de luxo da Nissan).
                                                    Esperemos que em 2015 chega a solo luso.

                                                    Comentário


                                                      #27
                                                      Next Infiniti FX to gain interior volume


                                                      A 3ª geração deverá ganhar mais espaço interior que tem sido o fator que tem deixado as vendas aquém das expectativas.
                                                      Porém o seu estilo exterior deverá manter-se provocante, visto estar a ser bem aceite na Rússia e china e deste modelo ser um ícone da marca.
                                                      Não está prevista a sua chegada antes de 2015/2016, não havendo ainda nenhuma previsão concreta.

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                                                        #28
                                                        Tal como postei no tópico da Mercedes:
                                                        Originalmente Colocado por xeLa Ver Post
                                                        Parece que vão produzidos Mercedes-Benz em conjunto com carros da Nissan no México. Um candidato é o novo GLA, carro que dizem que partilhará componentes com o futuro modelo do segmento C da marca de luxo da Nissan, a Infiniti.

                                                        Em 2018, o CLA poderá também ver a sua produção mudar da Hungria para o México, aquando das mudanças a que será submetido.

                                                        (Reuters) - Japan's Nissan Motor Co (7201.T) and Germany's Daimler AG (DAIGn.DE) will build small Infiniti and Mercedes-Benz luxury cars at a Nissan plant in Mexico, two sources confirmed on Tuesday.

                                                        The $2-billion Aguascalientes plant, which will open late this year next to an existing Nissan assembly plant, is expected to build the new Infiniti Q30, a compact four-door hatchback that will share engines and some chassis components with the Mercedes-Benz GLA, the sources said.

                                                        The 2015 GLA, a compact crossover vehicle similar in size to the Q30, will go on sale next spring in Europe and next fall in the United States, Mercedes-Benz has said. The GLA is one of several candidates for future production at Aguascalientes, the sources said.

                                                        The final production version of the GLA will make its public debut next week at the Frankfurt Auto Show and will be built initially at a Mercedes-Benz plant in Rastatt, Germany.

                                                        A concept version of the Q30 also will debut next week at the Frankfurt show.

                                                        The Q30, which is expected to go on sale in mid-2015, could be assembled at two locations, according to a source at Nissan who asked not to be named. Initially, the car may be built at Nissan's Sunderland plant in the U.K. for European customers and later at Aguascalientes for the U.S. market.

                                                        Nissan, which is partnered with French automaker Renault, and Daimler signed a cooperative agreement in 2010 to share vehicle platforms, engines and other components. The Q30 is the first Nissan-built vehicle that will share a Daimler platform, the Nissan source said.

                                                        "We have made no announcements regarding additional phases of production" at Aguascalientes, beyond the startup late this year of a new series of small cars, according to David Reuter, Nissan North America vice president of corporate communications.

                                                        "To my knowledge, the Q30 and the GLA share some components," said Mercedes-Benz North America spokesman Christian Bokich, who said he could not confirm GLA production plans.

                                                        Both the Q30 and the GLA were designed around a new compact car architecture developed by Daimler and known internally as NGCC, for New Generation Compact Car, according to a European supplier source.

                                                        The NGCC architecture includes a flexible set of lightweight chassis components that will also be used to underpin the new 2014 Mercedes-Benz CLA sedan that goes on sale this month in the United States, and the 2015 Mercedes-Benz B-Class Electric, slated to reach the U.S. market next summer.

                                                        The CLA is being built in Hungary. The B-Class Electric will be built in Rastatt.

                                                        Mercedes executives have said production of the CLA could shift from Hungary to Mexico when the compact sedan is redesigned in 2018.
                                                        REUTERS

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                                                          #29
                                                          Explicação da nomenclatura "Q".

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                                                            #30
                                                            Infiniti plans new four-door saloon | Autocar

                                                            The new car is part of an ambitious £4 billion plan to become a serious global luxury brand. Infiniti wants to carve out ten per cent of the market, equivalent to about 500,000 sales by 2020, and add a further five models to its range while overhauling the current line-up.The plan is backed up by Infiniti’s title sponsorship of Red Bull Racing, which is key to spreading awareness of Infiniti around the globe.
                                                            The new range-topping model could be badged Q100, the same name as Sebastian Vettel’s Formula 1 car. It will take its styling inspiration from the Essence, which was first seen at the 2009 Geneva show. No dates have yet been confirmed, but a launch around 2017-2018 is being mooted.

                                                            It’s possible the fastback-style car will be based on the Mercedes-BenzMRA platform that will underpin C, E and S-class models, just as Infiniti’s new Q30 is based on Mercedes’ front-drive MFA platform.
                                                            Later in the decade, Infiniti’s plan calls for the production four-door to be joined by a mid-engined two-seater powered by a high-tech hybrid powertrain and inspired by the Emerg-E concept first revealed at Goodwood in 2011.
                                                            The production Emerg-E is conceived as a supercar but appointed with a luxury cabin more in the mould of a Jaguar or Aston Martin than a Ferrari.
                                                            “We don’t want to get too far from the centre of gravity of the brand,” said Nissan/Infiniti vice-president Andy Palmer. “We have the [mid-engined] halo car in the plan, but it is not signed off yet. Sales of saloons such as the Q50 and SUVs like the QX60 will have to be going well, and then I can go to our approval committee.”

                                                            Both of the new models will be considered flagships, one for the saloon range and
                                                            the other for Infiniti’s sportier cars.
                                                            Infiniti’s plan avoids head-on conflict with the established German and British players in the luxury market. It is built around a mix of sports-focused saloon, coupé and soft-road models, each styled with panache and powered by electrified hybrid powertrains.
                                                            “We can’t just take on the opposition directly,” said new Infiniti boss Johann de Nysschen. “We have to bring our own unique flavour to the global market.”
                                                            The inspiration for the four-door flagship is a desire to be different. “We won’t do a Mercedes S-class,” said Palmer. “We want a flagship that’s appealing and different.”

                                                            Infiniti’s sporty side is likely to be emphasised with more of the ‘Sebastian Vettel’ branding already seen on the FX SUV. Two-door roadster and coupé rivals to the Mercedes SLK and BMW Z4 are also on Infiniti’s wish list but currently sit outside the 2020 plan.

                                                            Another model that’s pencilled in to the global plan is a seven-seat SUV, expected towards the end of the seven-year plan in 2019-2020.

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