tem aí uma boa base de projeto pra cativar os mais jovens. um turbocompressor num 660cc vai ser engraçado, aliado ao baixo peso. andará na ordem dos 50/60cv, não?
tem aí uma boa base de projeto pra cativar os mais jovens. um turbocompressor num 660cc vai ser engraçado, aliado ao baixo peso. andará na ordem dos 50/60cv, não?
key-car japonês: 660cc turbo e 64cv de potência. Existem faz décadas por lá
Daihatsu's Funky Little D-X Roadster Can be Anything You Want For this year’s Tokyo Motor Show, Daihatsu brought along an innovative new concept for a multi-purposes kei car series called the D-X ("d-cross").
While the car shown at the Japanese brand's booth is a two-seater roadster, Daihatsu says that its can be easily modified into different types of models by replacing or adding components on its resin-based body. Among other body styles, the D-X can be transformed into a shooting-break-like hatchback with a hard top, a two-door crossover and a lightweight weekend-racer. As you can see in the pictures, Daihatsu's roadster model is extremely compact measuring just 3,395mm in length, 1,475mm in width and 1,275mm in height, with a wheelbase of 2,230mm. Power for the D-X comes courtesy of Daihatsu's 0.66-liter two-cylinder engine with direct-injection and turbocharging technology, with the Japanese automaker saying that it "strikes a balance between the joy of driving and fuel-efficiency." http://carscoop.blogspot.com/2011/11...dster-can.html
Tá giro. Só não gosto nada é do computador de bordo, tem um interior tão "requintado" (para Daihatsu), e depois espetam-lhe uma playstation ali no meio
El pequeño y coqueto Copen finalmente tendrá una nueva vida. Daihatsu ha anunciado oficialmente que están trabajando en un kei-car con carrocería roadster, de sólo dos plazas y el particular encanto que enamoró a tantos usuarios.
Si hace dos días Honda confirmó el lanzamiento de un pequeño roadster de dos plazas en este particular segmento, ahora Daihatsu hace lo propio. Tanto el Honda Beat como el Copen parece que tendrán una segunda oportunidad, al menos en Japón.
Algunos rumores indican que Honda venderá su urbanita también fuera del país asiático con un motor distinto (y no el obligado 0,6 litros) por lo que Daihatsu podría hacer lo mismo. Además, estar bajo el paraguas de Toyota le permitiría venderlo en otras regiones con otra marca.
Comentário