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Inglaterra actualmente produz mais carros que a Alemanha!

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    Inglaterra actualmente produz mais carros que a Alemanha!

    O artigo é um pouco sensacionalista mas deixa-nos a pensar:



    Britain now producing MORE cars than Germany: How the UK has become the car production capital of Europe

    Britain has become the car capital of the world as experts predict we will be making 2.2million vehicles a year by 2016.

    Despite the British car-making industry reaching the brink of collapse just a few years ago, the automobile industry has made a startling come back.

    Mini, Jaguar and Range Rover are all on the rise after £6billion of mostly private funds have been ploughed into improving factories and research into new models.

    A report published this week revealed that rising exports to new markets such as Russia and China will boost the number of cars built in British factories this year by
    around nine per cent.


    Car making capital of the world: As well as British brands, many foreign car companies are also based in Britain


    The report for the Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT) predicts that UK car manufacturing will continue to rise at the same rate for at least the next four years - meaning that Britain may almost double its production to 2.2 million vehicles by 2016 and plough an extra £3billion into the economy.
    Eight out of 10 cars currently built in the Britain end up on foreign roads as British-made cars are now sold in more than 170 countries.

    And for the first time the UK is making more money from exporting cars than it spends on importing them.

    Jaguar Land Rover has recorded its highest ever annual sales last year with a 76 per cent growth in China.

    Dr Peter Wells, of the Centre For Automotive Industry Research at Cardiff University, told the Daily Express: Overall, we're doing fantastically well at a bleak time for car manufacturing around the world.

    'Prestige brands such as Jaguar seem to have come through better than we expected, while other companies have sought out new markets. In these, including the Middle East and Africa, there's an appreciation of British culture and heritage.

    'On its own, British-ness is not enough to sell cars but underpinned by quality and performance it gives us an edge. In China and Russia there are individuals with significant wealth who want British-made cars.'



    Boom industry: The British car manufacturing industry has come back from the brink to become one of the world's biggest producers





    A pergunta que se impõe será: Como é que os ingleses descartaram este potencial ao vender quase todas as suas grandes marcas a estrangeiros??

    #2
    Houve tempos em que a qualidade dos carros fabricados em Inglaterra era inferior aos fabricados noutro país, até o mesmo modelo, daí eles terem ganho uma relativa má fama. O trio do Top Gear farta-se de brincar com isso.

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      #3
      Incrível é como um país com salários bem mais elevados que nós consegue atrair tantas fábricas de marcas estrangeiras, e nós desde a Auto-Europa (negociada pelo Acabado silva) nunca mais conseguir atrair nenhuma fábrica...

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        #4
        Vou dar o meu exemplo. Tinha uma caixa automatica para reparar, e pedi diversos orçamentos, tanto em Portugal como no UK. Em Portugal pediram-me 5000€ pela reparação. Conseguii repará-la no UK por 1150€ já com os 2 transportes, pois o carro está em Portugal.
        Quando o preço de mão de obra cá é muito mais barato e as peças para a reparação da mesma tiverem de vir de lá para onde se sumiam os 3750€ a mais? Já sem contar com o transporte!

        Algo de mal funciona a nivel organizacional em Portugal.

        No caso do UK, eles aprenderam com os proprios erros dos anos 70, e nisso tenho de tirar o chapeu a John Egan!

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          #5
          As peças em Portugal são muito mais caras que no UK, e nalguns casos só importando a pedido e acresce portes. A juntar a isso, os mecânicos modernos em Portugal só o são de nome, só sabem substituir componentes, reparar não sabem, o que faz com que restem poucos profissionais em mecânica, com capacidade para reparar uma caixa de velocidades, uma direcção assistida, ...

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            #6
            Originalmente Colocado por XlPower Ver Post
            Incrível é como um país com salários bem mais elevados que nós consegue atrair tantas fábricas de marcas estrangeiras, e nós desde a Auto-Europa (negociada pelo Acabado silva) nunca mais conseguir atrair nenhuma fábrica...
            Portugal nos proximos anos anos dificilmente atrairá alguma fabrica Automovel, as fabricas actuais exigem muitos robots, muita teconologia, muito mais importante que mão de obra ao preço da China, nenhuma fabrica que consome muita energia se instala aqui, onde o preço da energia para a Industria é absurdo e vai aumentar bastante nos proximos anos, devido a diversas politicas completamente erradas de anteriores governos e de EDP.

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              #7
              Originalmente Colocado por cloverleaf Ver Post
              O artigo é um pouco sensacionalista mas deixa-nos a pensar:



              Britain now producing MORE cars than Germany: How the UK has become the car production capital of Europe

              Britain has become the car capital of the world as experts predict we will be making 2.2million vehicles a year by 2016.

              Despite the British car-making industry reaching the brink of collapse just a few years ago, the automobile industry has made a startling come back.

              Mini, Jaguar and Range Rover are all on the rise after £6billion of mostly private funds have been ploughed into improving factories and research into new models.

              A report published this week revealed that rising exports to new markets such as Russia and China will boost the number of cars built in British factories this year by
              around nine per cent.


              Car making capital of the world: As well as British brands, many foreign car companies are also based in Britain


              The report for the Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT) predicts that UK car manufacturing will continue to rise at the same rate for at least the next four years - meaning that Britain may almost double its production to 2.2 million vehicles by 2016 and plough an extra £3billion into the economy.
              Eight out of 10 cars currently built in the Britain end up on foreign roads as British-made cars are now sold in more than 170 countries.

              And for the first time the UK is making more money from exporting cars than it spends on importing them.

              Jaguar Land Rover has recorded its highest ever annual sales last year with a 76 per cent growth in China.

              Dr Peter Wells, of the Centre For Automotive Industry Research at Cardiff University, told the Daily Express: Overall, we're doing fantastically well at a bleak time for car manufacturing around the world.

              'Prestige brands such as Jaguar seem to have come through better than we expected, while other companies have sought out new markets. In these, including the Middle East and Africa, there's an appreciation of British culture and heritage.

              'On its own, British-ness is not enough to sell cars but underpinned by quality and performance it gives us an edge. In China and Russia there are individuals with significant wealth who want British-made cars.'



              Boom industry: The British car manufacturing industry has come back from the brink to become one of the world's biggest producers





              A pergunta que se impõe será: Como é que os ingleses descartaram este potencial ao vender quase todas as suas grandes marcas a estrangeiros??
              Pergunta aos Tories.

              Comentário


                #8
                E não esquecer o facto histórico da Inglaterra ser o berço do automóvel e dai a enorme tradição na industria automobilistica em vários domínios.

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                  #9
                  O Nissan Qashqai é feito em Sunderland.

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                    #10
                    Não tinha essa percepção.

                    Fiquei bastante surpreendido.

                    Comentário


                      #11
                      E existe ainda outro pormenor. É que os carros que eles exportam são quase todos de segmentos altos e, consequentemente com elevadas taxas de lucro: Rolls Royce & Bentley, Land & Range Rover, Mclaren & Lotus, TVR & Aston Martin, assim como os outros generalistas como Honda, Nissan etc!

                      É claro que a maioria do dinheiro irá para o exterior, ou seja os verdadeiros donos das marcas, mas alguma coisa lá fica, quer em impostos, quer em postos de trabalho; e que bom isso seria se fosse no nosso ultra-periférico Portugal...
                      Editado pela última vez por cloverleaf; 10 October 2012, 16:02.

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