Anúncio
Collapse
No announcement yet.
Filtros de partículas para os travões...
Collapse
Ads nos topicos Mobile
Collapse
Ads Nos topicos Desktop
Collapse
X
-
tonyV
-
Originalmente Colocado por tonyV Ver PostIsso e entrada directa para o Hospital Psiquiátrico mais próximo....
Sometimes the rubber comes off in a dramatic cloud of smoke when the car skids on the road. Sometimes the road surface is sharp and slices fragments out of the rubber. But most of the time, in the course of normal rotation without skidding or cutting, the rubber is compressed and then expands. As it compresses and expands, tiny cracks develop and spread in the tread — and tiny particles of rubber flake off.Each time a tyre rotates, it loses a layer of rubber about a billionth of a metre thick. If you do some numbers, this works out to about four million million million carbon atoms lost with each rotation.A busy road with 25,000 vehicles travelling on it each day will generate around nine kilograms of tyre dust per kilometre. In the USA, about 600,000 tonnes of tyre dust comes off vehicles every year.But there's another dark side to rubber dust — particles. The organic and inorganic chemicals are carried as, or on, particles. In general, the smaller the particles, the more deeply they can penetrate into your lungs. PM10 stands for particulate matter that is smaller than 10 microns in size. (A micron is a millionth of a metre. A human hair is about 70 microns thick). PM2.5 particles are smaller than 2.5 microns, and are even more dangerous.On average, about 80 per cent of all PM10 in cities comes from road transport. Tyre and brake wear causes about three to seven per cent of this component. Each year in the UK, PM10s of all types are blamed for an extra 10,000 deaths, due to heart and lung disease.
In Europe each year, the normal wearing of tyres releases some 40,000 tonnes of PAHs (polycyclic aromatic hydrocarbons), mostly as PM10. PAHs are a component of the heavy oils used to make tyres. They accumulate in living tissue, and have been implicated in various cancers.
https://www.theguardian.com/sustaina...h-impacts-tire
Comentário
-
tonyV
Originalmente Colocado por Aesthetic Ver Post
Sabes o que é que também liberta borracha a sério? Qualquer empresa que faça polimento de metais.....estás a olhar para o proprietário e trabalhador de uma.
Preocupadíssimo, com as DPOCs a longo prazo na minha classe, devido à borracha, not
Um dia que apanhes Zircônia vais ver o que é bom e "silencioso"
Comentário
-
Originalmente Colocado por Nalbandyan Ver PostQuando se começa a dar tempo de antena a radicais lunaticos dá nisto, uma sociedade de extremos louca e histerica
Comentário
-
tonyV
Originalmente Colocado por rrrfff Ver PostVocês estão ao nível dos que negam o aquecimento global e dos anti-vacinas.
Então quando vêem com teorias de filtros de particulas para travões...ui, ui. Já há para bicicletas? É que hoje depois de uma volta tive de andar a lixar as pastilhas para eliminar o barulho, será que vou morrer?!
P.S. Gasto mais borracha na peça de mão do que no meu carro....e não sou meigo nas rotundas
Comentário
-
Originalmente Colocado por tonyV Ver PostTu e outros radicais estão ao nível do mais ridículo que há...e depois são escangalhados pela realidade.
Então quando vêem com teorias de filtros de particulas para travões...ui, ui. Já há para bicicletas? É que hoje depois de uma volta tive de andar a lixar as pastilhas para eliminar o barulho, será que vou morrer?!
P.S. Gasto mais borracha na peça de mão do que no meu carro....e não sou meigo nas rotundas
O que é que tem mais grãos de sal, um 1 kg de sal grosso ou 1 kg de sal fino?
Comentário
AD fim dos posts Desktop
Collapse
Ad Fim dos Posts Mobile
Collapse
SECÇÕES
Collapse
Comentário