Audi A3 - S3 com 300 cv - Página 33

Página 33 de 60 PrimeiraPrimeira ... 2332333443 ... ÚltimaÚltima
A mostrar resultados 961 para 990 de 1800
Like Tree397Likes

Título: Audi A3 - S3 com 300 cv

Piloto Veterano BLADERUNNER's Avatar
    Data de Registo
    Dec 2008

Por Defeito

arquitecto gosta disto.

Data de Registo
    Dec 2008

Por Defeito

Data de Registo
    Dec 2008

Por Defeito

Parece ser o S3 em testes
    http://www.carsspy.com/index.php/2012-02-12-15-23-33/audi/86-fotos-espias-audi-s3

Banido SbirKhoff's Avatar
    Data de Registo
    Apr 2012

Por Defeito

Qual é a razão da diferença nos volantes? Algum pack?

Piloto de Testes AECM's Avatar
    Data de Registo
    Apr 2010

Por Defeito

Diria que sim o volante com o centro redondo deve fazer parte do "Sport"

Piloto de Testes Walkmen's Avatar
    Data de Registo
    Oct 2011

Por Defeito

Agora fiquei confuso!

As imagens de Genebra seduziram-me mais que estas. De todos, só este último cinza me disse alguma coisa. Provavelmente pelas jantes.

Piloto de Fórmula 1 AMGfan's Avatar
    Data de Registo
    Oct 2005

Por Defeito

Acreditem que ao vivo este carro ainda é pior que em fotos.

Agora o desenho desse tablier até apetece comprar à parte para encaixar no que temos em casa.

Data de Registo
    Oct 2005

Por Defeito

Este A3, como já disse, poderia ter brilhar mais, seguindo a filosofia conservadora de linhas da Audi. Tem a base errada. Um A1 em ponto grande era mel! Sobretudo a traseira do A1 tem ali potencial se fosse ainda mais larga. Com estas ópticas dos segmentos mais acima...torna-o mesmo muito muito clássico.

Piloto de Fórmula 1 Vrumm's Avatar
    Data de Registo
    Sep 2003

Por Defeito

Citação Originalmente Colocado por AMGfan Ver Post
    Acreditem que ao vivo este carro ainda é pior que em fotos.

Agora o desenho desse tablier até apetece comprar à parte para encaixar no que temos em casa.
    Tem piada pois, curiosamente, normalmente apercebo-me de termos "gostos semelhantes"... NEste A3, não achando o look exterior arrebatador, consigo ver-lhe alguns atributos.

Já no que diz respeito ao interior, estou algo renitente de como será... Pelas fotos, a "extrema simplicidade", transmite-me um ambiente de segmento B... POde ser que ao vivo as coisas sejam diferentes.

Qd é que isto cá chega mesmo?

Data de Registo
    Oct 2005

Por Defeito

Citação Originalmente Colocado por Vrumm Ver Post
    Tem piada pois, curiosamente, normalmente apercebo-me de termos "gostos semelhantes"... NEste A3, não achando o look exterior arrebatador, consigo ver-lhe alguns atributos.

Já no que diz respeito ao interior, estou algo renitente de como será... Pelas fotos, a "extrema simplicidade", transmite-me um ambiente de segmento B... POde ser que ao vivo as coisas sejam diferentes.

Qd é que isto cá chega mesmo?
    1º Jamais conhecerás um dia a minha namorada

2º O problema deste A3 a nível exterior é, para além da total falta de arrojo nas ópticas, a falta de "magia" por exemplo do corpo do A5. É um carro que painéis laterais absolutamente verticais e não é muito largo, ou seja, esquece algum efeito musculado que seja. O carro pareceu-me mesmo enfezadinho, piorando com os retrovisores "pendurados". O ambiente a bordo, apesar de uma revolução positiva para o meu gosto na zona central do tablier, é o típico Audi. Em fotos até pode parecer austero mas depois sabe bem estar lá dentro (creio que sabes bem do que falo).

3º Agosto? Estarei a fazer confusão BLADERUNNER?

Piloto de Fórmula 1 Vrumm's Avatar
    Data de Registo
    Sep 2003

Por Defeito

1º Jamais conhecerás um dia a minha namorada
    Sem stress! Já tenho com que me "coçar"!

2º O problema deste A3 a nível exterior é, para além da total falta de arrojo nas ópticas, a falta de "magia" por exemplo do corpo do A5. É um carro que painéis laterais absolutamente verticais e não é muito largo, ou seja, esquece algum efeito musculado que seja. O carro pareceu-me mesmo enfezadinho, piorando com os retrovisores "pendurados". O ambiente a bordo, apesar de uma revolução positiva para o meu gosto na zona central do tablier, é o típico Audi. Em fotos até pode parecer austero mas depois sabe bem estar lá dentro (creio que sabes bem do que falo).
    Fico então com curiosidade extra de o analisar ao vivo pois, efectivamente, pelas fotos aquele interior... PArece não criar aquela "envolvência" tão típica e, imho, tão agradáveis dos interiores com a assinatura AUDI. Para mim, já o disse várias vezes por aqui, são os melhores dos premium, independentemente do segmento.

3º Agosto? Estarei a fazer confusão BLADERUNNER?
    Tks!

Data de Registo
    Dec 2008

Por Defeito

Agosto? Estarei a fazer confusão BLADERUNNER?
    Confirma-se, AMGfan (desculpa a resposta tardia, mas tenho tido pouco tempo para vir ao fórum)
    Mas as encomendas podem ser feitas muito antes.

JRodrigues e Rudzer gostam disto.

Data de Registo
    Dec 2008

Piloto de Testes Miguel1994's Avatar
    Data de Registo
    Jul 2011

Por Defeito

Vem com um trambolho dum rádio de série.
    fapoc gosta disto.

Banido Fahrenheit's Avatar
    Data de Registo
    Oct 2009

Por Defeito

Exteriormente e com muito tratamento de imagem, esse A3 SLine está muito bonito

Piloto de Rallye
    Data de Registo
    May 2003

Por Defeito

2012 Audi A3 1.8 TFSI
    Rating: 3/5
    By Stephen Dobie
    May 2012

What is it?
    The all-new, third generation Audi A3, driven in 178bhp 1.8-litre TFSI trim. It replaces both the old 158bhp 1.8 and 197bhp 2.0, and until 2013’s new S3, it’s the most powerful A3 you can buy. It costs from £24,410, though the A3 range starts at just over £19K.

Technical highlights?
    It might look like the car it replaces, but don’t be fooled – under the skin, this A3 really is brand spanking new. It debuts the VW group’s new ‘MQB’ platform, which will be used on front-drive, transverse engined cars of all shapes and sizes, beating the mk7 Golf to the honour.

There’s the usual plethora of self parking and collision warning systems, while buyers have more choice than ever when it comes to dynamics – pick a Sport or S Line spec car for its exterior flourishes and you can opt out of the stiffer suspension that normally accompanies them.

What’s it like to drive?
    Asked about his target for the new A3 compared to its rivals, chassis man Victor Underberg said ‘comfort’. And it’s to the car’s benefit, with the standard suspension set up on our test car serving up one of the more supple Audi experiences of recent years, though it still lacks some vertical body control.

The electric steering is light and easy to use, grip is abundant and it’s possible to hustle the car along at decent speeds; cornering is impressively flat. There’s not much reward for such enthusiasm though, and at risk of sounding like a broken record, electric steering systems simply don’t yet offer the feedback we crave. Audi’s Drive Select system (standard on all but entry-level SE cars) does add some weight when you pop it in Dynamic mode, though.

The engine – brand new, and set to be a staple in VW group cars – is disappointing on first acquaintance. Its power is incredibly linear, with little of the mid-range surge typical of VAG turbos, so to maintain momentum you need to keep the revs high – behaviour that feels uncouth in an A3.

How does it compare?
    Its closest rivals for now are the 168bhp BMW 118i and 158bhp VW Golf 1.4 GT, both of which undercut the A3. Most intriguing, though, is the new Mercedes A-class, which looks bolder and is set to boast a 208bhp A250 with some AMG fettling. It’s due later this year.

Anything else I need to know?
    The 1.8 TFSI can be specced with front or four-wheel drive and six-speed manual or S-tronic automatic gearboxes. The new Audi S3 and five-door A3 Sportback come next year, while a mk2 RS3 and – for the first time – a four-door A3 saloon lie further down the line.
    Engine: In-line 4cyl, 1798cc, turbocharged
    Max power: 178bhp @ 5100rpm
    Max torque: 184lb ft @ 1250-5000rpm
    0 - 60mph: 7.2sec (claimed 0-62)
    Top speed: 144mph
    Price: £24,410
    On Sale: Now

in evo

Piloto de Rallye
    Data de Registo
    May 2003

Por Defeito

Audi A3 2.0 TDI Sport S tronic

What is it?
    It’s the all-new, third generation Audi A3. It is notable not only because it is Audi’s biggest-selling model in the UK and a big-selling staple in the global market, but also because it is the first VW Group model to get the new MQB platform.

This ultra-flexible platform will be used to underpin everything from superminis to executive saloons. It won’t only be prolific; it also results in a new, cheaper and more efficient way of manufacturing, allowing different models to share more common parts and production facilities than before. So expect to see it in just about all of the big-selling VW brand models.

We’re testing the Audi A3 2.0 TDI, in mid-range Sport trim and complete with front-wheel drive, standard 17-inch alloys, the 2.0-litre turbodiesel (now substantially lighter and modified to produce 148bhp and improve emissions) and the optional, £1480 seven-speed S tronic dual-clutch 'auto.

Trim levels are the usual SE, Sport and S line, and all but SE get 15mm lowered suspension as standard. However, this option can be deleted in favour of a standard suspension setting at no cost, which is exactly the version we’re testing here.

What is it like?
    Very good. On first acquaintance it’s actually the clean lines and simple ergonomics of the interior that most impress. Undoubtedly the high spec of our test car, which came with the full navigation system and leather interior amongst other optional extras, played a part in the premium sensation. But even the basic architecture oozes high-class appeal. The seats could be a bit more supportive, but otherwise the A3 is easy to get comfortable in, intuitive to use and feels appropriately solid in every respect.

Those concerned about rear passenger space will undoubtedly want to wait for the five-door model that arrives later this year. This three-door model is perfectly adequate (if unexceptional) in terms of its rear accommodation and usefully-shaped 365 litre boot.

The dynamics have improved, too, even if the A3 remains a slightly sterile drive. The ride in particular is much more pliant at low speeds. It’s a little unsettled over bigger vertical intrusions at higher speeds, but even over off-camber roads and with cornering forces involved, the A3 remains planted but forgiving. On this early evidence, deleting the sports suspension is a good move. Body control is a little soft by typical Audi standards, but it’s never even remotely unsettling and undoubtedly it’s a very fair trade for the good ride comfort.

The A3 still handles well. Both SE and S line (which will account for the majority of sales) get 'Audi select' as standard, which brings with it a variable steering and gearbox setting. Select dynamic and the steering weights up substantially, and with the S tronic 'box in 'sport' the A3 2.0 TDI sings along in a stable, grippy and flowing fashion. It’s not hugely involving, but it is a pleasant and predictable thing to drive quickly, and the venerable 2.0 TDI provides a decent mid-range swell on which you can make rapid progress without difficulty.

The new A3 generally feels more light-footed than its predecessor – potentially due to the weight that has been saved by the use of aluminium. The A3 remains pretty much the same size but for a marginally longer wheelbase.

Stick in auto, and the steering is too often on the light and disconnected side, and the gearbox can be caught out, too, feeling a touch lethargic generally, and dim-witted in its down-changes under more vigorous use. Still, in unhurried driving the A3 2.0 TDI is notable for its refinement. Engine noise is very audible under throttle, but otherwise it’s well suppressed by big diesel standards.

Overall, though, we’d avoid the automatic in favour of the sweet-shifting manual, not only for the savings made on purchase price, but also because it’s a more pleasant drive and a cleaner car – a very impressive 68.9mpg and 106g/km next to the 62.7mpg and 119g/km that the auto' manages.

Should I buy one?
    Yes. The A3 is not cheap, with this model coming in at over £24k (it’s £22,730 without the auto 'box), but Sport models are reasonably specced to include climate control, various aluminium style highlights, sports seats, multi-function wheel and a colour infotainment screen.

Ultimately, the new A3 is not a dazzlingly different experience to the old A3. But it has been improved in exactly the areas it needed improving, and it is now a more comfortable, better looking and even more pleasant and efficient place to cover many miles. The planted, accessible handling bodes well for other models using the MQB platform, and it is undoubtedly one of the most rounded cars in this class.

Audi A3 2.0 TDI Sport S tronic
    Price: £24,210; 0-62mph: 8.5sec; Top speed: 134mph; Economy: 62.7mpg; Co2: 119g/km; Kerb weight: 1280kg; Engine type: 1968cc, 4cyl, turbodiesel; Power: 148bhp at 3500-4000rpm; Torque: 236lb ft at 1750-3000rpm; Gearbox: 7spd S tronic.
    in autocar

Data de Registo
    Oct 2005

Por Defeito

"...better looking...." Foge...

Piloto de Testes Carlitos's Avatar
    Data de Registo
    Oct 2003

Por Defeito

"...better looking...." Foge...
    Eu concordo que é bastante mais "better looking" que o anterior.

Vi os teus comentários sobre a traseira e sei que o viste ao vivo em Genebra.

Admitiste que já ias com baixas expectativas e o resultado "ao vivo" desiludiu-te. Acontece, é normal.

Comigo costuma acontecer que, se gostar do que vejo nas fotos, há boas probabilidades de gostar ainda mais ao vivo. Claro que por vezes também acontece ser negativamente surpreendido. E por vezes acontece torcer o nariz às fotos e ser positivamente surpreendido ao contemplar o "objecto" in loco.

Sou muito fã da traseira da A6 Avant que este A3 me traz à cabeça automaticamente. Sim, é pouco original, é mais do mesmo, quase fotocópia, etc, etc. Mas a mim, pelo menos, parece bonita.

E é uma "jogada" segura, tipicamente Audi: genericamente consensual. Os benefícios que a Audi vai daí retirar serão muito maiores do que os prejuízos (ou seja, é quase certo que vai haver muito mais gente a gostar do que a não gostar da nova traseira)...

Piloto de Fórmula 1
    Data de Registo
    Feb 2009

Por Defeito

Data de Registo
    Oct 2009

Por Defeito

Está muito parecido com os irmãos maiores, ou será impressão minha?

DIG
    DIG está offline
    Banido DIG's Avatar
    Data de Registo
    Apr 2010
    Falsas moralidades. Falsas Moralidades em todo o lado.

Por Defeito

Citação Originalmente Colocado por Fahrenheit Ver Post
    Está muito parecido com os irmãos maiores, ou será impressão minha?
    Viras tu ou viro eu, o disco?

Piloto de Troféu Phaster's Avatar
    Data de Registo
    Sep 2011

Por Defeito

mudaram o quê exactamente?

Data de Registo
    Oct 2009

Por Defeito

Citação Originalmente Colocado por DIG Ver Post
    Viras tu ou viro eu, o disco?
    Percebido... Vira tu que eu gosto de mulheres

DIG
    DIG está offline
    Banido DIG's Avatar
    Data de Registo
    Apr 2010

Por Defeito

Percebido... Vira tu que eu gosto de mulheres
    Desvia o assunto para a ofensa, desvia, que eu cá sou comprometido.

DIG wins.

Data de Registo
    Oct 2009

Por Defeito

Desvia o assunto para a ofensa, desvia, que eu cá sou comprometido.

DIG wins.
    Eu também sou comprometido

E agora?

DIG
    DIG está offline
    Banido DIG's Avatar
    Data de Registo
    Apr 2010

Por Defeito

Eu também sou comprometido

E agora?
    Ganho na mesma, não faço posts repetitivos e generalistas, só Premium.

Piloto de Troféu LUSOPOWER's Avatar
    Data de Registo
    Feb 2010

Por Defeito

Tá porreiro, pena é que esteticamente esteja demasiado colado aos irmãos maiores.

Piloto Veterano
    Data de Registo
    May 2003

Por Defeito

Epá, tinham de repetir as asneira que fizeram no A1 Sportback e não diferenciar a traseira?

Viva a poupança...

Data de Registo
    Oct 2009

Por Defeito

Ganho na mesma, não faço posts repetitivos e generalistas, só Premium.
    Como é que se faz um post premium?

Página 33 de 60 PrimeiraPrimeira ... 2332333443 ... ÚltimaÚltima

Regras de Colocação

• Não pode criar tópicos
  • Não pode responder
  • Não pode colocar anexos
  • Não pode editar os seus posts
  •