Audi A3 - S3 com 300 cv - Página 56

Página 56 de 60 PrimeiraPrimeira ... 46555657 ... ÚltimaÚltima
A mostrar resultados 1,651 para 1,680 de 1800
Like Tree397Likes

Título: Audi A3 - S3 com 300 cv

  1. #1651
    Piloto Veterano BLADERUNNER's Avatar
    Data de Registo
    Dec 2008
    Posts
    21,544

    Por Defeito



  2. #1652
    Piloto Veterano BLADERUNNER's Avatar
    Data de Registo
    Dec 2008
    Posts
    21,544

    Por Defeito

    Audi A3 cabrio
    ruijorge1922 gosta disto.

  3. #1653
    Piloto de Provas de Perícia
    Data de Registo
    Jun 2010
    Posts
    665

    Por Defeito

    Este Audi A3 e-tron vai mesmo avançar para produção?

  4. #1654
    Moderador SilverArrow's Avatar
    Data de Registo
    Nov 2003
    Posts
    60,612

    Por Defeito

    Citação Originalmente Colocado por Minas Ver Post
    Este Audi A3 e-tron vai mesmo avançar para produção?
    Acho que sim.

    E ainda bem! Parece-me ser uma proposta muito simpática.

  5. #1655
    Piloto de Troféu CharGerGTi's Avatar
    Data de Registo
    Apr 2009
    Localização
    Por aqui
    Posts
    7,909

    Por Defeito

    Parece que aquelas imagens eram mesmo do novo A3 Cabriolet AutoMonthly: Official: Audi reveals the cabriolet version of the A3 [video]






  6. #1656
    Piloto Veterano BLADERUNNER's Avatar
    Data de Registo
    Dec 2008
    Posts
    21,544

    Por Defeito


  7. #1657
    Piloto Veterano BLADERUNNER's Avatar
    Data de Registo
    Dec 2008
    Posts
    21,544

    Por Defeito

    2014 Audi A3 Cabriolet - official

    Debuts at IAA

    Audi has taken the wraps off the 2014 A3 Cabriolet which will be shown at the Frankfurt Motor Show starting next week.
    Compared to its predecessor, the new model has grown in size as the overall length has been increased from 4.24m to 4.42m, along with the width from 1.77m to 1.79m. The wheelbase has been stretched from 2.58m to 2.60m, while the height was reduced by 15mm to 1.41m. As a result of the extended wheelbase, the four-seater provides more room for those sitting in the back, along with an extra 60 liters in the cargo area. Despite being bigger, the car has shed a considerable 50 kg (110 lbs) compared to the model it replaces.

    It comes with a new soft cloth top that can be opened or closed in less than 18 seconds at speeds of up to 31 mph (50 km/h). For more money clients can opt for an "acoustic top" which has a thicker inner foam layer meant to reduce interior noise.

    The 2014 Audi A3 Cabriolet will be offered upon launch with a 1.4 TFSI delivering 140 HP (103 kW), a 1.8 TFSI outputting 180 HP (132 kW) and a 2.0 TDI rated at 150 HP (110 kW). Later on, the model will be available with a 110 HP (81 kW) 1.6 TDI and a 300 HP (221 kW) 2.0 TFSI in the S3 Cabriolet. Mated to a six-speed S tronic, the range-topping S3 will need 5.4s from 0 to 62 mph (100 km/h) and will return 33.13 mpg (39.6 mpg UK or 7.1 liters / 100 km).
    Scheduled to go on sale this fall, the new A3 Cabriolet has a starting price of 31,700 EUR.

    Further details can be found in the attached press release.
    Source: Audi


  8. #1658
    Piloto de Rallye smithico's Avatar
    Data de Registo
    Dec 2004
    Localização
    Amesterdão
    Posts
    10,270

    Por Defeito

    naaaa gosto...

  9. #1659
    Piloto Veterano BLADERUNNER's Avatar
    Data de Registo
    Dec 2008
    Posts
    21,544

    Por Defeito




  10. #1660
    Piloto de Rallye Mrodrigues's Avatar
    Data de Registo
    Jul 2012
    Localização
    Vila Real
    Posts
    12,065

    Por Defeito


  11. #1661
    Moderador SilverArrow's Avatar
    Data de Registo
    Nov 2003
    Posts
    60,612

    Por Defeito

    Hummmm.... Dispenso.
    JRodrigues gosta disto.

  12. #1662
    Piloto de Testes waxo's Avatar
    Data de Registo
    Sep 2004
    Posts
    1,694

    Por Defeito

    Cá eu gosto.
    Uma versão coupé, aproveitando a mesma plataforma caía que nem ginjas.

  13. #1663
    Piloto de Fórmula 1 AMGfan's Avatar
    Data de Registo
    Oct 2005
    Posts
    16,506

    Por Defeito

    Não me aquece nem me arrefece (para já).

  14. #1664
    Piloto de Rallye Cobra's Avatar
    Data de Registo
    Jun 2004
    Localização
    Nos arredores da capital do Império
    Posts
    14,754

    Por Defeito

    O cabrio tem bom aspeto, ao menos deixou de ser marreco

  15. #1665
    Moderador SilverArrow's Avatar
    Data de Registo
    Nov 2003
    Posts
    60,612

    Por Defeito

    Citação Originalmente Colocado por waxo Ver Post
    Cá eu gosto.
    Uma versão coupé, aproveitando a mesma plataforma caía que nem ginjas.
    O "Coupe" é o de 3 portas normal, depois já há o A3 sedan com a mesma linha.

  16. #1666
    Piloto de Troféu Phaster's Avatar
    Data de Registo
    Sep 2011
    Posts
    6,180

    Por Defeito

    Citação Originalmente Colocado por AMGfan Ver Post
    Não me aquece nem me arrefece (para já).
    eu só não percebi o "alarido" num showroom em relação a um carro que não oferece nada de novo em aspecto nenhum e não foge em nada ao que o grupo vag faz com estas versões cabrio

  17. #1667
    Piloto de Testes TripleT's Avatar
    Data de Registo
    Feb 2010
    Posts
    1,548

    Por Defeito

    Citação Originalmente Colocado por Phaster Ver Post
    eu só não percebi o "alarido" num showroom em relação a um carro que não oferece nada de novo em aspecto nenhum e não foge em nada ao que o grupo vag faz com estas versões cabrio
    Vê a antiga geração e já vais perceber o "alarido".
    O antigo era horrível. Aquele desenho de hatchback cortado não ia com nada.
    Este já tem uma silhueta mais coupé e é um verdadeiro concorrente ao próximo série 2.

    Dito isto eu não gosto de cabrios tão pequenos por isso não é definitivamente para mim. Mas percebo o alarido tendo em conta a evoluação em relação ao anterior.

  18. #1668
    Piloto de Fórmula 1 HaagenDazs's Avatar
    Data de Registo
    Jan 2006
    Localização
    Invicta
    Posts
    19,457

    Por Defeito

    Ninguém reparou na menina da Audi? Parece-me lindíssima..
    ClioIIIRS e B747 gostam disto.

  19. #1669
    Piloto de Testes waxo's Avatar
    Data de Registo
    Sep 2004
    Posts
    1,694

    Por Defeito

    Citação Originalmente Colocado por SilverArrow Ver Post
    O "Coupe" é o de 3 portas normal, depois já há o A3 sedan com a mesma linha.
    Eu sei, mas percebeste o que eu quis dizer.
    Um A3 coupe, aproveitando esta plataforma do A3 sedan/A3cabrio (A5 style).
    Cumps.

  20. #1670
    Piloto Veterano BLADERUNNER's Avatar
    Data de Registo
    Dec 2008
    Posts
    21,544

    Por Defeito

    Autohoje - O "mini A4" começa a ser entregue

    Audi A3 Limousine começa a ser entregue a partir de hoje. Para já apenas disponível com motor 2.0 TDI de 150cv, ou os gasolina 1.4 TFSI de 140cv e 1.8 com 180cv.

    O mais esperado 1.6 TDI, que chegará em versão de 105cv com caixa manual de seis velocidades fica disponível para entrega apenas em Dezembro. A versão de 110cv do 1.6 TDI vai chegar ao A3 Sportback ainda este ano, mas só deverá entrar no Sedan no decorrer de 2014, não havendo data oficial.

    A SIVA espera que o A3 Limousine tenha, em Portugal, um sucesso de vendas semelhante ao da carroçaria de cinco portas (Sportback), apostando num preço substancialmente inferior ao do maior concorrente (Mercedes-Benz CLA) e a uma diferença na casa dos cinco mil euros para o A4 com motorização e equipamento semelhante, o que pode ser convincente nestes tempos de crise e de “downsize” de regalias nas empresas.

  21. #1671
    Piloto Veterano BLADERUNNER's Avatar
    Data de Registo
    Dec 2008
    Posts
    21,544

    Por Defeito


  22. #1672
    Piloto Veterano BLADERUNNER's Avatar
    Data de Registo
    Dec 2008
    Posts
    21,544

    Por Defeito

    Autohoje - Audi prepara RS3 Sportback com 380 cv

    O modelo de 2015 da mais desportiva das variantes do pequeno familiar de Ingolstadt pretende responder ao Mercedes-Benz A45 AMG e ao BMW M135i.

    A nova geração do Audi RS3 Sportback foi vista pela primeira vez em testes na Alemanha. A unidade de ensaio é visualmente idêntica ao S3, mas assumindo o sistema de travagem (com discos perfurados e pinças dos travões proeminentes) desenvolvido pela quattro para o RS7.

    Segundo a Auto Evolution, a marca de Ingolstadt poderá ter reservar surpresas sobretudo para a motorização, sendo de esperar uma versão renovada do 2.5 TFSI turbo de cinco cilindros, mais moderna e com novos componentes – que pode muito bem ser uma versão modificada do bloco aplicado no TT RS Plus.

    Além disso, deverá ser possível um débito de, pelo menos, 380 cv (ou seja, um acréscimo de 40 cv face à versão lançada na geração anterior).
    ruijorge1922 gosta disto.

  23. #1673
    Piloto de Rallye smithico's Avatar
    Data de Registo
    Dec 2004
    Localização
    Amesterdão
    Posts
    10,270

    Por Defeito

    Ainda n é desta que sai a versao de 3 portas?
    ClioIIIRS gosta disto.

  24. #1674
    Piloto de Fórmula 1 HaagenDazs's Avatar
    Data de Registo
    Jan 2006
    Localização
    Invicta
    Posts
    19,457

    Por Defeito

    ABT sésamo..





    Official: ABT Audi S3

    The four-cylinder unit delivers a constant 380 Nm of torque to the crankshaft between 1,800 and 5,500 rpm. Rated power at 5,500 rpm is 300 hp and the engine redlines at 6,800 rpm. The sprint from zero to 100 km/h is completed in 5.1 seconds when equipped with the S tronic (5.4 seconds with the manual transmission). The electronically governed top speed of 250 km/h is just a formality.
    ruijorge1922 gosta disto.

  25. #1675
    Piloto de Testes EVOII's Avatar
    Data de Registo
    Aug 2006
    Localização
    Affalterbach
    Posts
    3,382

    Por Defeito

    Citação Originalmente Colocado por HaagenDazs Ver Post
    ABT sésamo..

    [g[/img]

    Official: ABT Audi S3
    370 ps e 460 nm é um número de respeito para o 2 litros Audi.

    Só estao aí a mais as jantes abt (normalmente de gosto duvidoso).
    Última edição por EVOII : 16-11-13 às 11:29:20

  26. #1676
    Piloto Veterano BLADERUNNER's Avatar
    Data de Registo
    Dec 2008
    Posts
    21,544

    Por Defeito

    S2 gosta disto.

  27. #1677
    Piloto de Fórmula 1
    Data de Registo
    Feb 2009
    Posts
    17,100

    Por Defeito

    Audi A3 Cabriolet 1.8 TFSI (2014) CAR review

    This is the new Audi A3 Cabriolet, and it’s an altogether more resolved-looking machine that the old A3 drop-top. Based on the handsome A3 saloon’s profile, the new canvas-roofed A3 has a tidier folding roof arrangement, the same clean-cut cabin as the regular A3, and Audi claims it’s a lighter, stiffer car than its forerunner too.Does the promising spec fall apart on the road? We’ve driven the hottest A3 Cabriolet on sale so far, the A3 1.8 TFSI, to find out.
    Is this the fastest Audi A3 Cabriolet?

    So far, yes: this direct-injection 1.8-litre turbo lumps develops 178bhp and (more importantly) a diesel-like 184lb ft from a barely audible 1200rpm right through to a rorty 5000rpm.
    For more ardent power freaks, there’ll soon be a range-topping S3 Cabriolet, packing a 296bhp punch from its turbocharged 2.0-litre engine. The first S3 drop-top with all-wheel drive, it uses essentially a VW Golf R engine mated to Quattro all-wheel drive and will set you back well over £35,000 later in 2014. This 1.8-litre cabrio is a still-hefty £30,270, but justifies its premium over lesser A3 Cabriolets with more on-board kit as standard, along with a smart bodykit and stiffer, lower suspension.
    What’s this A3 Cabriolet like on the road?

    With a torque curve flatter than the England cricket team’s Christmas party, you’d struggle to be caught in the wrong gear in this A3. The Cabriolet makes it downright impossible – this version is only available with the seven-speed dual-clutch S-tronic gearbox, which makes lightning-fast gearchanges either when left to its own devices, or commanded by the steering wheel’s undersized paddleshifters.
    It’s pretty nippy too: the 1.8-litre A3 cab sprints to 62mph in a claimed 7.8sec – helped by the 50kg weight saving versus its predecessor. Despite growing in size overall (the car is longer and has a boot 60 litres more generous than before), Audi’s ‘ultra’ lightweight nous has allowed a secret diet. The car’s bonnet is aluminium, and the folding roof mechanism, which drops in 18sec at up to 31mph, blends magnesium with steel. The top speed, should you really want to torture your barnet, is 150mph.
    To assist in achieving a typically optimistic lab test figure of 48.7mpg, the S-tronic gearbox ‘decouples’ the wheels from the engine when you’re coasting – quite a useful feature in a cruise-friendly posing pouch, we’d wager. Watch out on downhill gradients, though – the lack of reassuring engine braking might catch out those short of concentration.
    Is this a lesser-spotted fun-to-drive Audi?

    In any normal circumstances, you’d assume any non-R8 soft-top Audi to be so caught up between understeer and chassis shimmy, it’d forget how to handle altogether. But, the regular A3 is a grippy and assured (if somewhat mute) steer, and in this post ‘holy cow the RS Q3 is good to drive’ era, anything is possible…
    Predictably, even this warm A3 Cabriolet is no firecracker, but it does handle twisty roads with more aplomb than you might imagine. Body control is excellent, overall balance is stable – in truth it feels little different from the A3 Saloon on which it’s based. The double-layer ‘acoustic’ soft-top, standard on this Sport model, helps maintain the façade.
    All A3s specced in Sport or top-spec S-line trim get Audi’s Drive Select interface as standard. As before, there are Eco, Normal and Sport settings to choose from, or an ‘Individual’ mix-and-match option. This allows Normal rather than stodgy Sport steering weight to be paired with the alert Sport throttle response, and is our pick of the A3 Cabrio’s myriad modes.
    What are the A3 Cabriolet’s main rivals?

    Right now, it’s out there on its own. VW hasn’t replaced the Mk6 Golf cabrio yet, and BMW’s key rival, the new 2-series, doesn’t go on sale until later in 2014. Meanwhile, Mercedes is concentrating on new niches of its four-door CLA, rather than a drop-top A-class hatch. A Vauxhall Cascada could be worth a look as a left-field alternative, though.

    Could I live with this A3 as my only car?

    Yes – more so than the old version. Legroom for rear passengers (albeit only two) is improved thanks to the wheelbase stretch, while touches like a heated glass rear window integrated into he soft-top nod to inclement weather practicality.
    With the roof folded, bootspace via the rather narrow aperture decreases from 320 litres to 287 litres – almost 100 litres less than our long-term A3 Sportback, which is the most commodious A3 yet.
    Verdict

    We’ve been fans on the new A3 since its launch in three-door hatch, five-door Sportback, saloon and hot S3 guises. The Cabriolet, while no thriller, continues the trend – though hold fire until BMW unleashes its 2-series salvo before plumping for your new summer wheels.

    CAR's rating

    Handling
    Performance
    Usability
    Feelgood factor


  28. #1678
    Piloto de Testes FMVC's Avatar
    Data de Registo
    May 2013
    Localização
    Hogwarts
    Posts
    3,497

    Por Defeito

    Bastante giro.

  29. #1679
    Piloto de Troféu Pneucareca's Avatar
    Data de Registo
    Jun 2012
    Localização
    Penela,Coimbra
    Posts
    7,784

  30. #1680
    Piloto de Testes Miguel1994's Avatar
    Data de Registo
    Jul 2011
    Posts
    4,186

    Por Defeito

    Há intenções de lançar um modelo coupe, ao estilo de serie 2?

    Cumprimentos

Página 56 de 60 PrimeiraPrimeira ... 46555657 ... ÚltimaÚltima

Regras de Colocação

  • Não pode criar tópicos
  • Não pode responder
  • Não pode colocar anexos
  • Não pode editar os seus posts
  •