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2008 Lexus LX570!!!

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    2008 Lexus LX570!!!










    5.7 V8 381hp
    Editado pela última vez por CarlosAndrade; 04 April 2007, 20:28. Razão: umas fotos para avaliar correctamente...

    #2
    Feio que chegue e "deverão"

    Comentário


      #3
      Americanisses...

      Repugnante carcaça automóvel.

      Comentário


        #4
        Olha um Land Cruiser aumentado! Não acho feio, por acaso. Mas só com uma foto não dá para avaliar convenintemente.

        Comentário


          #5
          Originalmente Colocado por edununo Ver Post
          Feio que chegue e "deverão"
          Thanks, o home do Cadillac confundiu-me

          Comentário


            #6
            Originalmente Colocado por carlos andrade Ver Post
            Thanks, o home do Cadillac confundiu-me
            Pior do que este não parece estar




            A gama americana da Lexus tem alguns abortos.

            Já o ES 350 é outro. Ainda por cima é FWD!


            Comentário


              #7
              Por acaso até gosto bastante do LX470...agora esse

              Comentário


                #8
                Originalmente Colocado por edununo Ver Post
                A gama americana da Lexus tem alguns abortos.
                São "abortos" feitos à medida de cada gosto. A Toyota não tem culpa do mau gosto dos americanos

                Ahhh, e formos ver o mercado da Toyota na Africa, certamente que irão encontrar ainda mais abortos (recordo-me do actual Toyota Tazz, modelo com o mesmo chassi do Corolla E9, fins de 80, inicio de 90)

                Esse 5.7lt que falam é o mesmo do Tundra, aquele que também anda no Nascar.
                Editado pela última vez por TSport; 04 April 2007, 14:20.

                Comentário


                  #9
                  O ES parece um IS mais esticadinho e gordo

                  Comentário


                    #10
                    Esse ES concorre em q segmento ? É feio. Os genes do IS não resultam num carro tão comprido.

                    Comentário


                      #11
                      Pergunta:

                      5.7, V8 e só conseguem sacar 318cv????????????

                      Comentário


                        #12
                        Originalmente Colocado por Bruno Grilo Ver Post
                        Pergunta:

                        5.7, V8 e só conseguem sacar 318cv????????????
                        Lá diz 381... E não é um desportivo., precisa é de binário...

                        Comentário


                          #13
                          Originalmente Colocado por Bruno Grilo Ver Post
                          Pergunta:

                          5.7, V8 e só conseguem sacar 318cv????????????
                          Parece que são 381cv e se calhar lembraram-se de que isto é um SUV grande e pesado e então pensaram que seria melhor previligiar os baixos e médios regimes.

                          Comentário


                            #14
                            O primeiro Lexus dos mais recente que vejo que é feio...

                            Comentário


                              #15
                              Com tanta cilindrada, tinham obrigação de pô-lo com 500 cv, para ver se apanhava a BMW e Porsche na curva

                              Para ter tão "pouca" potência, mais valia não colocarem um 5,7L para o carro não ser tão taxado. Eu normalmente quando vejo grandes motores com potência desproporcional, costumo dizer que é sinal de uma de duas coisas:

                              - Ou pouca confiança nos motores produzidos;

                              - Ou fazer o carro para durar muito tempo;

                              Comentário


                                #16
                                Originalmente Colocado por Off-Logic Ver Post
                                Com tanta cilindrada, tinham obrigação de pô-lo com 500 cv, para ver se apanhava a BMW e Porsche na curva

                                Para ter tão "pouca" potência, mais valia não colocarem um 5,7L para o carro não ser tão taxado. Eu normalmente quando vejo grandes motores com potência desproporcional, costumo dizer que é sinal de uma de duas coisas:

                                - Ou pouca confiança nos motores produzidos;

                                - Ou fazer o carro para durar muito tempo;

                                381cv para 5.7 litros está ao nível de:

                                Um 1.25 com 83cv
                                Um 1.1 com 73cv
                                Um 1.4 com 94cv

                                etc... valores normais, ainda por cima em carros não desportivos.

                                Comentário


                                  #17
                                  Originalmente Colocado por Off-Logic Ver Post
                                  Com tanta cilindrada, tinham obrigação de pô-lo com 500 cv, para ver se apanhava a BMW e Porsche na curva

                                  Para ter tão "pouca" potência, mais valia não colocarem um 5,7L para o carro não ser tão taxado. Eu normalmente quando vejo grandes motores com potência desproporcional, costumo dizer que é sinal de uma de duas coisas:

                                  - Ou pouca confiança nos motores produzidos;

                                  - Ou fazer o carro para durar muito tempo;
                                  Tão taxado??? isto é para os states...lá não há IA (até era giro se houvesse...)

                                  Comentário


                                    #18
                                    ai teem fotos novas

                                    Comentário


                                      #19
                                      O interior está BOMBASTIC!!!!

                                      Comentário


                                        #20
                                        Originalmente Colocado por TiZeDasCoives Ver Post
                                        O interior está BOMBASTIC!!!!
                                        poisé

                                        Comentário


                                          #21
                                          O interior está de facto muito bom.
                                          Dá para ver ali uma junção de desenho ao estilo americano, e o grande porte dos modelos japoneses da actualidade.
                                          Infeliz, é o desenho exterior.
                                          Nem este Lexus nem a Infiniti arranjaram nada de bom neste campo.

                                          Comentário


                                            #22
                                            VOLTA GL ESTÁS PERDOADO....

                                            Comentário


                                              #23
                                              Não acho o GL feio...

                                              Comentário


                                                #24
                                                Originalmente Colocado por Mad Dragon Ver Post
                                                Não acho o GL feio...
                                                Nem eu mas nao tem a harmonia de um ML por exemplo.
                                                No entanto a teoria é a mesma (mais virada para o mercado americano), era mais um comparacao ate porque adorei o GL ao vivo.
                                                O interior deste Lexus nao gosto sinceramente.

                                                Comentário


                                                  #25
                                                  Um LandCruiser "re-badged".

                                                  Quanto ao motor tem a potência suficiente.
                                                  Este modelo ainda é um "clássico" do TT, herdeiro do excelente HDJ100 e do seu eterno 4.2 6 cilindros e apenas 200cv ou coisa parecida. E servia perfeitamente para mover as mais de 2 toneladas do bicho e torná-lo num dos grandes do TT.

                                                  Acho que o pessoal anda um bocado obcecado com valores de potência especifica.
                                                  Um carro destes, não tem as mesmas caracteristicas de um Enzo ou Carrera GT. Logo equipa-se com um motor com disponibilidade de resmas de binário a baixas rotações. É o que interessa para as "highways" americanas e para a prática de TT.

                                                  Pena que estes Toyotas "re-badged" mantenham as mesmas linhas dos Toyota correspondentes.
                                                  O LX e o Es, na gama actual da Lexus, felizmente, são mesmo para americano ver

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                                                    #26
                                                    Já agora, cá fica mais uma:

                                                    2008 Lexus LX 570 Full-Size Luxury Utility Vehicle Makes World Debut in New York



                                                    New York - Lexus unveiled the all-new 2008 LX 570 full-size luxury utility vehicle at a press conference today at the 2007 New York International Auto Show. The all-new third-generation LX will feature more technological advancements to provide added power, luxury, safety, roominess and both on- and off-road capability over the award-winning LX 470 it replaces.

                                                    "The all-new LX 570 is packed with the luxury appointments and seamless technology our buyers expect of a Lexus vehicle," said Bob Carter, Lexus Division group vice president and general manager. "Equally important, the new LX 570 sets a high-water mark for Lexus by providing more on- and off-highway prowess than ever before, while at the same time providing the amount of interior space, comfort, luxury and ride quality our customers demand."



                                                    Improved Power Performance
                                                    The LX 570 will be equipped with a powerful 5.7-liter V8 engine that will produce 381 horsepower, over 110 more than the vehicle it replaces and over 400 lb.-ft. of torque. The engine will be mated to a new six-speed sequential-shift automatic transmission designed and built for large tasks. Both the engine and transmission are controlled and linked by sophisticated electronic management systems that help ensure optimal performance and fuel economy, with minimal emissions at all times. The new LX is expected to be certified as ULEV II.

                                                    With its upgraded powertrain mated to a new chassis and suspension system, the LX 570 will have a towing capacity of 8,500 pounds, an improvement of 2,000 pounds over the previous model.

                                                    Innovative Suspension and Technologies
                                                    Significant upgrades to the suspension and full-time four-wheel-drive system raise the LX to new levels of driving comfort and performance, on- and off-road. A Four-Wheel Electro-Hydraulic Suspension with Active Height Control (AHC) and Adaptive Variable Suspension is quicker and allows for a greater range of adjustment than the system it replaces. The new cross-linked system allows each wheel to react to the driving surface it is in contact with and also react to the actions of the opposing wheels. Using a valve at each corner and a center or master valve, the cross-linked suspension system detects the extension or deflection of each of the LX 570's 20-inch wheels and counters that with appropriate response at the opposite wheels.

                                                    The intelligence built into the LX 570's new suspension senses chassis roll and helps reduce that roll by more than 30 percent. The system also controls ride height quickly, lowering the chassis by an average of two inches for entry and exit and returning automatically to its normal height when the vehicle begins acceleration.

                                                    For improved aerodynamics, the new AHC system lowers the vehicle by nearly one inch in front and by a little more than a half inch in the rear at highway speeds. Finally, when the transfer case is shifted into low range, the AHC system raises the vehicle by approximately three inches to provide additional ride height in driving situations where chassis clearance is at a premium.

                                                    The LX 570 will also include a new Crawl Control feature for increased throttle control when maneuvering over rough or difficult surfaces. When in low range, Crawl Control helps maintain appropriate low speeds allowing the driver to concentrate on steering the LX 570 on the desired path. Similar to cruise control in maintaining vehicle speed, Crawl Control also actuates a set of virtual locking differentials to minimize tire slippage and maximize chassis behavior. Because chassis control is significantly improved, the likelihood of bottoming the LX 570 on the driving surface is significantly reduced.

                                                    While Crawl Control can be compared in some ways to cruise control, the driver constantly maintains control over the vehicle. Without cancelling the Crawl Control mode, the driver can reduce vehicle speed by braking, or alter the speed higher or lower by adjusting a speed selector switch.

                                                    The new LX 570 will also feature a multi-terrain ABS braking system. This new technology is designed to help reduce stopping distances on slippery surfaces such as sand or gravel.
                                                    Among its many advanced technologies the LX 570 will also offer a new blind corner monitor feature designed for use in urban settings such as exiting a parking garage. With cameras located within the grille and under the passenger side-view mirror, the driver can easily check hard-to-view areas by simply pressing a button on the dashboard and viewing the camera images on the navigation screen.

                                                    Lexus Styling
                                                    The luxury styling of the new LX 570 emphasizes the Lexus identity by combining the muscular strength and sense of security expected in a four-wheel-drive utility vehicle with the simplistic originality of the Lexus L-finesse design theme, making it much more refined and dynamic than its predecessor. The bold theme of the new LX carries over from front to rear with a wide stance and brawny cabin proportions that are accented with subtle character lines and luxury touches such as chrome-plated door handles and moldings.

                                                    The wide front grille and arrowhead design on the corners reflect a Lexus styling cue. Distinctive character lines in the hood convey a feeling of power. The character lines are integrated into the bumper and lower intake to convey an aggressive stance. The large projector headlights are restyled to add a dose of sophistication to the beefy front end.

                                                    The cut-line above the front fenders adds to the performance image of the new LX while the wheel arches add an element of ruggedness to its clean profile. The running boards are fitted closer to the body to provide a more integrated appearance.

                                                    In the rear, the LX features a sculpted rear door for a more dynamic look and wide combination lights that emphasize its large size. The combination lights and license plate are accentuated with tasteful chrome accents. A six-spoke 20-inch alloy wheel design creates a two-dimensional appearance that is sporty yet elegant.
                                                    The styling is complemented with features that include Adaptive Front Headlights, a power back door, puddle lamps, headlight washers and a front wiper de-icer.

                                                    Spacious Interior Comfort
                                                    The overall wheelbase of the new LX 570 is unchanged from its predecessor, helping to maintain its impressive maneuverability. However, interior and exterior length have increased by at least four inches and width by nearly an inch, creating a more inviting and comfortable space for up to eight passengers and their cargo.

                                                    Inside, the LX cabin is modern, civilized and characteristically quiet. It will also be equipped with an array of luxury amenities including four-zone independent climate control complete with numerous air vents, a power-sliding second-row seat with a 40/20/40 split, a power third-row seat, navigation with Bluetooth® capability, a nine-speaker premium audio system, XM Satellite Radio with XM NavTraffic, a real time traffic information service that provides driver alerts regarding accidents, road closings and traffic, front seat power bottom cushion extenders, and much more.

                                                    Advanced Active Safety Technologies
                                                    For enhanced safety, the new LX will feature a segment-leading 10 standard airbags including driver- and front-passenger knee airbags, second-row seat-mounted side airbags and third-row curtains. Among the many safety features on the new LX are Active Front Headrests, a first for a Lexus utility vehicle, second-row seat belt pretensioners, and a direct tire pressure monitor system.

                                                    Luxury Amenities
                                                    In addition to its numerous standard features and advanced technologies,
                                                    the LX 570 will also be available with a number of optional amenities including climate controlled front seats and heated rear seats, a 19-speaker Mark Levinson® audio system with Reference Surround Sound and a hard disc drive capable of storing up to 2,000 songs, a rear seat entertainment system with a nine-inch screen, the Lexus Intuitive Park Assist, a first-in-its-class Pre-Collision System with Adaptive Cruise Control and Lexus Link.

                                                    Luxury packages will also be offered on the new LX that will include features such as semi-aniline leather interior trim, a cool box in the front center console, illuminated scuff plates, unique wheel finish, a Smart Card key, and Bubinga wood trim, a wood used to craft fine furniture, instruments and to decorate private jets.

                                                    The all-new LX 570 will reach Lexus dealer showrooms in early 2008.

                                                    Fonte - http://www.carbuyersnotebook.com/archives/vehicles/lexus/
                                                    Editado pela última vez por TSport; 05 April 2007, 15:18.

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                                                      #27
                                                      Alguém me empresta uma marreta ?!

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                                                        #28


                                                        Visto deste angulo está bem melhor. A traseira e parte da lateral é que estão muito más.

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                                                          #29
                                                          Originalmente Colocado por hpventura Ver Post
                                                          Alguém me empresta uma marreta ?!

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                                                            #30
                                                            Isso é la pras Americas.... lol

                                                            Esteticamente nao o acho nada de especial.....

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