In de voortdurende strijd tegen CO2-uitstoot heeft PSA, het concern van Peugeot en Citroën, een nieuwe motor ontwikkeld. Het gaat om een kleine 1,0-liter driecilinder motor, waarmee PSA verder wil downsizen.
In een persbericht meldt het concern dat de nieuwe 1,0-liter motor, die komt in verschillende versies, een vermogen van 70 tot 100 pk levert. Vanwege het hoge specifieke vermogen lijkt het er dus op dat het hier om een turbomotor gaat, al laat PSA hier in het persbericht niets over los. De 1,0-liter motor moet ervoor zorgen dat auto’s van het concern zonder verdere aanpassingen een CO2-uitstoot onder de 100 gram kunnen behalen.
Om deze nieuwe motoren te maken, opent PSA maar liefst twee nieuwe fabrieken. In 2011 opent de eerste van de twee z’n deuren in het Franse Trémery, waar PSA momenteel ook al produceert. Een jaar later opent een tweede fabriek op een nog onbekende locatie in Oost-Europa z’n deuren.
Em Espanhol:
Peugeot se encuentra en pleno desarrollo de un motor de baja cilindrada que permitirá reducir notablemente las emisiones contaminantes de CO2, algo que todos los fabricantes se están tomando muy en serio ante las nuevas leyes de medio ambiente.
El bloque de un litro se ofrecerá en diferentes variantes con o sin turbo con potencias que rondarán entre los 70 y 100 CV y serán usados principalmente en los modelos más pequeños de PSA, es decir, C1, C2 y C3 de Citroën y 107 y 207 de Peugeot.
El nuevo motor tendrá tres cilindros y culata multiválvulas, y será fabricado a partir de 2011 en una nueva factoría en Europa del Este todavía no confirmada -se están estudiando varios países-. Las emisiones contaminantes serán inferiores a los 100 g/km de CO2.
In een persbericht meldt het concern dat de nieuwe 1,0-liter motor, die komt in verschillende versies, een vermogen van 70 tot 100 pk levert. Vanwege het hoge specifieke vermogen lijkt het er dus op dat het hier om een turbomotor gaat, al laat PSA hier in het persbericht niets over los. De 1,0-liter motor moet ervoor zorgen dat auto’s van het concern zonder verdere aanpassingen een CO2-uitstoot onder de 100 gram kunnen behalen.
Om deze nieuwe motoren te maken, opent PSA maar liefst twee nieuwe fabrieken. In 2011 opent de eerste van de twee z’n deuren in het Franse Trémery, waar PSA momenteel ook al produceert. Een jaar later opent een tweede fabriek op een nog onbekende locatie in Oost-Europa z’n deuren.
Em Espanhol:
Peugeot se encuentra en pleno desarrollo de un motor de baja cilindrada que permitirá reducir notablemente las emisiones contaminantes de CO2, algo que todos los fabricantes se están tomando muy en serio ante las nuevas leyes de medio ambiente.
El bloque de un litro se ofrecerá en diferentes variantes con o sin turbo con potencias que rondarán entre los 70 y 100 CV y serán usados principalmente en los modelos más pequeños de PSA, es decir, C1, C2 y C3 de Citroën y 107 y 207 de Peugeot.
El nuevo motor tendrá tres cilindros y culata multiválvulas, y será fabricado a partir de 2011 en una nueva factoría en Europa del Este todavía no confirmada -se están estudiando varios países-. Las emisiones contaminantes serán inferiores a los 100 g/km de CO2.
Comentário