Volkswagen CEO Martin Winterkorn has revealed a new concept today called the Golf Twin Drive. The Twin Drive is a plug-in electric hybrid that uses a powerful 82-hp electric motor and a 2.0L turbodiesel producing 122 hp. The electric motor is fed energy from a pack of lithium-ion batteries that can sustain the car's mobility for about 50 kilometers or 31 miles, after which the diesel engine will take over propulsion duties. While we do know the Twin Drive also features start-stop technology and regenerative brakes, we're still a bit unclear on how everything works. From the way it's been described in the news and VW's somewhat vague press release that we've translated from German, the gas and electric motors are completely isolated, with one unable to provide the other assistance under heavy loads like in the Prius or a typical parallel hybrid. At the same time, the Twin Drive Golf doesn't sound like a series hybrid in the same vein as the Chevy Volt, as the gas engine (or diesel in this case) is directly connected to the drive wheels. In other words, the engine onboard is not simply a range-extending generator supplying power to recharge the batteries like in the Volt. What the Twin Drive appears to be is a plug-in hybrid with a very robust electric drivetrain that's forced to drag around an internal combustion engine in case it gets too far away from home. Regardless, when we find out exactly how Twin Drive works, we'll let you know.
Volkswagen is developing the Twin Drive system with eight German partners and is planning a trial fleet of 20 Golfs outfitted with the system in 2010. The German government is along for the ride, and for a good bit of green PR, VW promises the the electricity used to charge the fleet of test vehicles will be generated from renewable sources like wind and solar power.
In autoblog
Volkswagen is developing the Twin Drive system with eight German partners and is planning a trial fleet of 20 Golfs outfitted with the system in 2010. The German government is along for the ride, and for a good bit of green PR, VW promises the the electricity used to charge the fleet of test vehicles will be generated from renewable sources like wind and solar power.
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Volkswagen CEO Martin Winterkorn revelou hoje um novo conceito chamado de Golfe Twin Drive. O Twin Drive é um plug-in elétrico híbrido que usa um poderoso motor elétrico 82-hp e um 2.0L turbodiesel produzindo 122 hp. O motor elétrico é alimentado energia a partir de um pack de baterias de íon de lítio que podem sustentar o carro da mobilidade de cerca de 50 quilômetros ou 31 milhas, após o qual o motor diesel terá mais de propulsão funções. Enquanto nós sabemos o Twin Drive também possui start-stop tecnologia e regeneradora travões, ainda somos um pouco incerto sobre como tudo funciona. A partir do modo como ele tem sido descrito nas notícias e um tanto vago da VW comunicado de imprensa que nós temos traduzido do alemão, do gás e motores eléctricos estão completamente isolados, com um incapazes de prestar a assistência sob outras cargas pesadas como no Prius ou um típico híbrido paralelo. Ao mesmo tempo, as gêmeas Drive Golf não soar como uma série híbrida o mesmo esquema que o Chevy Volt, como o gás motor (motores diesel ou, neste caso) é diretamente ligado à unidade rodas. Em outras palavras, o motor de bordo não é simplesmente um leque alarga-gerador fornecendo energia para recarregar as baterias, como nos Volt. Quais as Twin Drive parece ser é um plug-in com um híbrido muito robusto drivetrain elétrica que é forçado a arrastar cerca de um motor de combustão interna em caso torna-se muito longe de casa. Independentemente, quando descobrir exatamente como Twin Drive obras, nós lhe informaremos.
A Volkswagen está desenvolvendo o sistema Twin Drive com oito parceiros alemão e está planejando um julgamento frota de 20 de Golfs equipado com o sistema em 2010. O governo alemão está bem para o passeio, e por um bom bocado de verde PR, a VW promete a eletricidade usada para cobrar a frota dos veículos de ensaio será gerada a partir de fontes renováveis como a solar e eólica.
A Volkswagen está desenvolvendo o sistema Twin Drive com oito parceiros alemão e está planejando um julgamento frota de 20 de Golfs equipado com o sistema em 2010. O governo alemão está bem para o passeio, e por um bom bocado de verde PR, a VW promete a eletricidade usada para cobrar a frota dos veículos de ensaio será gerada a partir de fontes renováveis como a solar e eólica.
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