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    Fiat PowerTrain lança novos motores

    http://www.italiaspeed.com/2008/cars...view/0412.html

    Gasolina: bicilindrico turbo e o Multiair
    Gasóleo: Multijet 2

    #2
    Parece muito interessante.
    Mas não se consegue encontrar muita informação quanto ao MJET 2.
    Alguém sabe alguma coisa acerca de cilindradas e potências previstas?

    Comentário


      #3
      Pois também vi essa noticia, o bicilindrico já existe informação e os mapas de potençia, os multiair não sei se existe alguma coisa, agora os multijet de segunda geração não vi mais detalhesmas foram anúnciados pela powertrain.

      Comentário


        #4
        900cc bicilindrico?

        Vamos lá ver como é que o mercado aceita isso

        A new two-cylinder, 900cc petrol engine will arrive in 2010. This brand-new powerplant, dubbed SGE (Small Gasoline Engine), is expected to be the first of a new modular family built around the individual 450cc cylinder unit.

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          #5
          Falta acrescentar que se for realmente revolucionário a nível de consumos e emissões de certeza que vai ter boa aceitação

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            #6
            esse motor já andou pelos salões
            O Panda Aria foi apresentado em 2007.

            The concept car combines a new 0.9-liter twin-cylinder 80 bhp turbo engine from the new Small Gasoline Engine (SGE) family with a dual-fuel gasoline-CNG system designed to operate with a 70:30 mixture of methane and hydrogen. The twin-cylinder engine features Multiair electronic inlet valve control and is equipped with a stop-start device and coupled with the MTA (Manual Transmission Automated) gearbox. CO2 emissions are an estimated 69 g/km.

            The basic new SGE 2-cylinder Multiair turbocharged engine delivers a 20% improvement in fuel economy compared to the larger, 1.2-liter naturally aspirated engine on A-segment vehicles. In addition to advantages in terms of consumption, the twin-cylinder engine also results in a 20% reduction in weight and 25% in volume inside the engine bay compared to a 4-cylinder engine with the same power output.
            The SGE engine family adopts a crankshaft balancing system that significantly reduces vibration and noise levels compared to other two and three cylinder engines.


            The Multiair system controls the air flow without a throttle valve, and therefore with a greater degree of flexibility than mechanical timing systems. The electro-hydraulic valve activation technology is based on the insertion, between the camshaft and the engine inlet valve, of an amount of oil (high pressure chamber) that can be varied by a valve, which in turn is controlled by a specific electronic control unit.
            mesmo nas versões de produção, espera-se que na maior parte das versões desta motorização, as emissões fiquem abaixo das 100g/km

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              #7
              Bem, o multiair vem ai felizmente para dar ainda mais força ao mercado dos ottos, com uma melhor eficiência.

              Também estou desejoso de saber as alterações ao multijet2, que ao que parece vão permitir outro grande salto a favor da eficiência, mas infelizmente não encontro mais info sobre isto (suponho que estejam fechados a sete chaves ).

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