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Audi A3 2.0 TDI chega aos EUA em 2010

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    Audi A3 2.0 TDI chega aos EUA em 2010



    press release da AUDI:

    2010 Audi A3 2.0 TDI clean diesel: Quick Reference: USA Data
    VERSION DATE: January 11, 2009
    INFO IS SUBJECT TO CHANGE
    Key Summary Points
    • The freshened Audi A3 launched in September 2008 (2009 MY).
    • The 2009 model year freshening expanded the A3 lineup with quattro all-wheel drive on the efficient 2.0 TFSI engine (200 hp / 207 lb-ft torque).
    • Audi A3 moves into a market space presently unoccupied in the luxury segment, that of a highly efficient diesel small luxury car.
    • Audi's TDI clean diesel technology expands the A3 lineup in the direction of efficiency, providing over 40 mpg highway.
    • A3 holds a unique position in the Audi family, targeting buyers who need a small but versatile package without sacrificing luxury and sportiness.
    • A3 2.0 TDI is Audi's second U.S. TDI clean diesel announcement. Audi Q7 TDI is expected to be on sale at U.S. dealers around April 2009.
    • A3 is already rated a "Top Safety Pick" by the IIHS for top frontal/side/rear crashes (source iihs.org).
    Market
    • Key competitors are BMW 1-series, Mini Cooper S, Volvo C30 and S40, and now Toyota Prius and Honda Insight.
    Design
    • Audi signature LED daytime running lights with optional xenon lights.
    • Unique tail lights with LED light guides
    • Enhanced exterior and interior design, new wheel program.
    • Versatile interior design, providing unmatched utility for urban environments.
    Dynamics
    • Sporty McPherson front suspension and multilink independent rear suspension for high lateral rigidity.
    • Speed-sensitive electromechanical power steering
    • High rigidity due to the use of tailored blanks for adapting steel grade and thickness to the material stresses.
    Powertrain
    • 2.0 TDI clean diesel engine with S tronic (dual clutch) and front-wheel drive
    o Specifications: 140 hp, 236 lb-ft torque, in-line 4 cylinder turbocharged clean diesel with common rail direct injection and piezoelectric injectors
    o 50-state legal, with no after-treatment system required
    o Exclusively with S tronic (dual clutch) transmission with front-wheel drive
    Standard Equipment Features
    • Hill-hold assist (already standard on S tronic models)
    • Sirius satellite radio - standard on all
    • Leather seating surfaces - standard on all
    • Leather steering wheel - standard
    • Aux audio input - standard
    • Dual-zone climate control
    • 17" alloy wheels
    Launch Timing and Pricing
    • USA Audi A3 2.0 TDI clean diesel goes on sale by the first quarter of 2010 as a 2010 model year vehicle. Pricing is expected to be released close to the time of the U.S. launch.
    Como será que os Americanos vão reagir?
    Terão os diesel sucesso nos EUA? Da maneira que isto está.. acho que sim.

    A desvantagem, e se não estou em erro, vai ser o motor mais fraco da gama. Que começa no 2.0T.

    #2
    O problema do diesel na america é que o combustivel diesel é muito mais caro que a gasolina

    Comentário


      #3
      O diesel é ainda bastante mais caro nos EUA: http://tonto.eia.doe.gov/oog/info/gdu/gasdiesel.asp

      Comentário


        #4
        Originalmente Colocado por ferreira2004 Ver Post
        O problema do diesel na america é que o combustivel diesel é muito mais caro que a gasolina
        No caso do Canada falaram-me num subsídio qualquer que davam aos possuidores ou compradores (não sei) de carros diesel.

        No caso do Canada o gasóleo não é muito mais caro, é mais caro (não me recordo a diferença) mas nada que assuste.

        Há um esforço grande de algumas marcas em convencer os "americas" a comprarem estes motores, é uma tecnologia que estas marcas têm e que lhes podia dar uma vantagem caso a coisa pegue, penso que reside ai o interesse...

        Comentário


          #5
          Pelas minhas contas o preço médio da gasolina é 0,47 cent e do gasóleo é 0,65 cent.

          Comentário


            #6
            Originalmente Colocado por BeOito Ver Post
            O diesel é ainda bastante mais caro nos EUA: http://tonto.eia.doe.gov/oog/info/gdu/gasdiesel.asp
            Segundo esses valores dá:

            Gasolina: 0,331€/L

            Diesel: 0,451€/L

            Ainda faz diferença.

            Comentário


              #7
              Originalmente Colocado por ScRuMbLe Ver Post
              Pelas minhas contas o preço médio da gasolina é 0,47 cent e do gasóleo é 0,65 cent.

              Alguem fez as contas mal!!!!

              Posso ter sido eu... bem usei o galão a 3.78541178 e o dollar a 0.745673

              Comentário


                #8
                Originalmente Colocado por vsr200 Ver Post
                Alguem fez as contas mal!!!!

                Posso ter sido eu... bem usei o galão a 3.78541178 e o dollar a 0.745673
                As tuas contas estão certas. Os valores base são esses.

                Comentário


                  #9
                  Meu deus...gasolina a 0.33$. Nem em sonhos eu consigo ter a gasolina tão barata.

                  Comentário


                    #10
                    Originalmente Colocado por Off-Logic Ver Post
                    Meu deus...gasolina a 0.33$. Nem em sonhos eu consigo ter a gasolina tão barata.
                    Isso dá cerca de 0,24€ o litro... no meu carro devia atestar por cerca de 12€... quem me dera

                    Comentário


                      #11
                      OS EUA não são adversos a motores diesel? Não percebo o que é que a Audi espera vender deste carro com um motor destes por lá.

                      Comentário


                        #12
                        Espero bem que tenha pco sucesso!!

                        É que sabem bem o q vai acontecer se os EUA começarem a consumir diesel não sabem???

                        Comentário


                          #13
                          Originalmente Colocado por citroen_c5_2 Ver Post
                          OS EUA não são adversos a motores diesel? Não percebo o que é que a Audi espera vender deste carro com um motor destes por lá.

                          Isso e o DIESEL lá te, uma refinação diferente, para pior.

                          Ou seja lá o DIESEL apresentam(vam ???) rendimentos inferiores nas baixas cilindradas.

                          Comentário


                            #14
                            Originalmente Colocado por Celsius Ver Post
                            Espero bem que tenha pco sucesso!!

                            É que sabem bem o q vai acontecer se os EUA começarem a consumir diesel não sabem???
                            A forte procura de motores diesel no mercado Yankee leva a novos desenvolvimentos, a uma eventual baixa de preços dos mesmos.

                            O combustível, esse é melhor não falar porque se forem deficitários em DIESEL irão ter mais procura e como tal, o preço por litro de diesel dispara.

                            Comentário


                              #15
                              Acho que não faz sentido nenhum, sempre haverá aquele que compre, mas quando a gasolina é barata, o diesel não faz sentido.

                              E é saudavel que um lado do atlantico use gasoleo e o outro gasolina a nivel de preços.

                              Basta ir aos extremos, achas que na Venezuela usavam um carro a gasoleo? falas de carros diesel e acham que estamos a falar de motores de camião

                              Comentário


                                #16
                                Originalmente Colocado por Excalibur Ver Post
                                A forte procura de motores diesel no mercado Yankee leva a novos desenvolvimentos, a uma eventual baixa de preços dos mesmos.

                                O combustível, esse é melhor não falar porque se forem deficitários em DIESEL irão ter mais procura e como tal, o preço por litro de diesel dispara.
                                Se o diesel se tornar popular nos EUA, nós iremos sofrer e bem com isso.

                                Comentário


                                  #17


                                  Comentário


                                    #18
                                    A gasolina a custar esse preço nem sei porque é que eles vão pensar em comprar diesel.

                                    Comentário


                                      #19
                                      Tem que haver necessidade para eles pensar em diesel, assim como aconteceu aqui na Europa. Se não, não faz sentido como já se referiu nos post anteriores

                                      Comentário


                                        #20
                                        press release:
                                        AUDI


                                        Audi sets pricing for 2010 MY A3 TDI clean diesel
                                        • Second U.S. clean diesel offering from Audi within a year
                                        • EPA estimated highway 42 mpg offers unmatched efficiency in luxury car segment
                                        • Luxurious features and amenities without compromise

                                        Audi today announced pricing for the 2010 A3 TDI, its second U.S. clean diesel offering launched this year. Expected to begin arriving at U.S. dealers in late November 2009, the 50-state certified A3 TDI delivers the highest highway fuel economy in the luxury car category - 42 mpg, according to U.S. Environmental Protection Agency estimates.


                                        Manufacturers Suggested Retail Price (excluding $825 destination charge, taxes, title, options, and dealer charges):

                                        A3 TDI clean diesel with S tronic front wheel drive $29,950
                                        Audi launched its first TDI clean diesel model, the Q7 TDI, earlier this year. The Audi Q7 TDI built awareness with American luxury car consumers that modern clean diesel technology is markedly improved in emissions, quietness, ride comfort and overall performance. Both the A3 TDI and Q7 TDI clean diesel vehicles share several common attributes that include 50-state clean diesel technology, 30% better fuel economy and a 20% reduction in greenhouse gas than gasoline engines of comparable size.


                                        In fact, the EPA calculated that if only one-third of the vehicles on American roads

                                        ran on clean diesel, the U.S. would use 1.5 million fewer barrels of oil each day. Audi was the first German car manufacturer to combine turbocharging with diesel engine technology in 1989, and has continued to evolve its technology ever since. Audi Sport has helped prepare the way for TDI clean diesel in the United States by racing the R10 TDI sports car from 2006-2008 in the American Le Mans Series and sweeping the major endurance races at the 12 Hours of Sebring (Sebring, Fla.) and the 10-hour Petit Le Mans (Atlanta, Ga.). In addition, the R10 TDI won all three 24 Hours of Le Mans endurance races in which it competed from 2006-2008. The R15 TDI continued the TDI clean diesel performance tradition by winning the 12 Hours of Sebring endurance race in March 2009.


                                        The Audi A3 TDI offers the same sophistication, styling, operating efficiency and ride comfort that has distinguished Audi throughout its model range. Standard amenities include lighted vanity mirrors for drivers and front passengers within the sun visors, leather seating surfaces, cargo nets behind front seats, split folding 40/60 rear seats, rear seat arm rest with dual cup holders. Distinctive options include Audi Navigation plus with RDS traffic, Bluetooth® hands-free phone preparation, Audi music interface (integration for iPod® and related technology), BOSE® premium sound, the Titanium package with dark grey wheels and black grille, leather/alcantara seating, wood trim, rain/light sensors, auto-dimming exterior and interior rear-view mirror with integrated compass, and LED daytime running lights.


                                        The pulling power of torque is the signature performance feature in all diesel models, and the A3 TDI clean diesel is no different. Offering 140 hp and 236 lb-ft of torque, this model performs briskly and efficiently with unmatched performance with its EPA-estimated 30/42 city/highway fuel efficiency.


                                        The competitive set for the A3 TDI clean diesel is unique. Only one competitor is currently playing in the field of fuel-efficient compact luxury vehicles, but does not offer the driving experience or the 5-door flexibility that includes 40/60 split rear-folding seats. The Lexus HS 250h offers similar combined fuel economy with hybrid technology, but not superlative highway mileage range. The A3 TDI offers more superlatives in value, including a standard S line exterior sport appearance for 2010, a tighter steering turning circle, a top speed of 130 mph, as well as a 12-year limited warranty against corrosion.


                                        The Audi approach toward efficiency is not only catered toward TDI clean diesel vehicles. Audi is also the first car company in the United States to equip 100% of its gasoline engines with FSI direct injection technology beginning with model year 2010. Audi began racing with FSI direct injection technology in 2000 at the 24 Hours of Le Mans and American Le Mans Series with the R8 FSI prototype racing sports car. Once this technology first became available for U.S. Audi customers in late 2004 with the introduction of the 2005 A6 3.2 FSI quattro, the list of Audi vehicles sold in the U.S. with FSI direct injection technology has continued to grow.


                                        Audi Announces 2010 A3 TDI Clean Diesel Pricing for US - Worldcarfans

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                                          #21
                                          Se cá deste lado do Atlântico a gasolina tb custasse o que custa lá, duvido que os diesel tivessem o sucesso que têm.

                                          Comentário


                                            #22
                                            Originalmente Colocado por HaagenDazs Ver Post


                                            Impecável

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