2010 Cadillac CTS Coupé - Página 2

Página 2 de 2 PrimeiraPrimeira 12
A mostrar resultados 31 para 51 de 51
Like Tree4Likes

Título: 2010 Cadillac CTS Coupé

  1. #31
    Piloto de Troféu DonJuanZ's Avatar
    Data de Registo
    Apr 2003
    Localização
    Portugal
    Posts
    6,126

    Por Defeito

    Citação Originalmente Colocado por bacalao Ver Post
    Não, não pensei isso, eu é que não achei boa ideia meter um motor diferente.

    O erocha tambem gostou ve os posts dele no topico do v7

    Do CTS gosto muito, ja gostava do anterior.
    É verdade, também gostou.
    Ainda ontem estive a ver o Top Gear S14 EP02 e tem lá um teste entre Audi R8 V10 e ZR1...interessante no mínimo.


  2. #32
    Piloto de Testes bacalao's Avatar
    Data de Registo
    Nov 2007
    Posts
    3,389

    Por Defeito

    Citação Originalmente Colocado por DonJuanZ Ver Post
    É verdade, também gostou.
    Ainda ontem estive a ver o Top Gear S14 EP02 e tem lá um teste entre Audi R8 V10 e ZR1...interessante no mínimo.
    Falta é o user Talha. Esse ficou fan desde que andou no lado do passageiro antes do WTCC

  3. #33
    Piloto de Testes bacalao's Avatar
    Data de Registo
    Nov 2007
    Posts
    3,389

    Por Defeito

    Citação Originalmente Colocado por margalhau Ver Post
    Sempre gostei imenso deste modelo. Tem um estilo muito próprio, de certa forma muito vanguardista.

    E ao que parece é dos poucos automóveis americanos que tem um comportamento muito bom.

    Mas essas motorizações não devem vingar no mercado Europeu.
    Estava previsto um 2.9 250 cv, mas de momento está suspenso por causa da bancarrota. Esse motor também estava destinado para o Hummer H3.

  4. #34
    Piloto de Fórmula 1 HaagenDazs's Avatar
    Data de Registo
    Jan 2006
    Localização
    Invicta
    Posts
    19,473

    Por Defeito







  5. #35
    Piloto de Troféu
    Data de Registo
    Aug 2010
    Localização
    in between
    Posts
    7,943

    Smile Cadillac CTS Coupé chega a Espanha

    Las ventas en España de Cadillac no son, ni mucho menos, las lógicas y necesarias para mantener la red de distribución y post-venta. Pese a ello, la firma está realizando un último intento por conquistar tanto nuestro mercado como el viejo continente en general, y ha comenzado la comercialización del CTS Coupé.

    Para el mercado español la versión más atractiva del CTS se vende en variantes diferentes, fruto de combinar dos motores, dos sistemas de tracción y dos tipos de cajas de cambio. Lo más interesante es que su estética se ha mantenido muy fiel a la del prototipo presentado hace ya un par de años. La longitud total alcanza los 4,79 metros, siendo algo más pequeño que la berlina y un excelente candidato para rivalizar con el Mercedes Clase E Coupé.



    Los precios recomendados para España son:
    • 3.6i V6 309 CV Sport Luxury 60.391 €
    • 3.6i V6 309 CV Sport Luxury Aut. 62.622 €
    • 3.6i V6 309 CV Sport Luxury Aut. 4X4 65.377 €
    • 6.2i V8 564 CV V 89.478 €
    • 6.2i V8 564 CV V Aut. 89.790 €

    La dotación de serie es muy completa en todos los niveles, contanto con tapicería de cuero, asientos eléctricos y calefactables, climatizador automático, llantas de aleación, equipo de sonido integrado, control de velocidad, paquete eléctrico, paquete visibilidad, inserciones de aluminio, puerto USB, etc. En los CTS-V se añaden las llantas de 19 pulgadas, asientos Recaro, sistema de navegación, suspensión activa Magnetic Ride, equipo de sonido Bose, control de presión de los neumáticos, etc.
    Fonte: Autoblog


  6. #36
    Piloto de Testes GreenArcher's Avatar
    Data de Registo
    Jul 2004
    Localização
    Starling City
    Posts
    4,615

    Por Defeito

    é bonito, mas assim de repente vêm-me à memoria ao ver a sua traseira o Primera de 2001


  7. #37
    Banido Mikef's Avatar
    Data de Registo
    Jun 2010
    Localização
    Porto
    Posts
    558

    Por Defeito

    Este carro é

    Vamos esperar e ver qual o preço em Portugal, que deve ser um roubo de sacristia (como sempre)!

  8. #38
    Banido oXavier's Avatar
    Data de Registo
    Jan 2010
    Localização
    Cacém
    Posts
    4,716

    Por Defeito

    Nem travões perfurados traz, a traseira mete medo e é americano logo cromados é coisa que não vai faltar, fiquem eles com essa coisa.

  9. #39
    Piloto de Fórmula 1 HaagenDazs's Avatar
    Data de Registo
    Jan 2006
    Localização
    Invicta
    Posts
    19,473

    Por Defeito





    TILT, bacalao, Arsal and 1 others like this.

  10. #40
    Piloto de Kart YmoRtaL71's Avatar
    Data de Registo
    Oct 2010
    Localização
    Fama
    Posts
    162

    Por Defeito

    adoro o interior

  11. #41
    GPL
    GPL está offline
    Piloto de Troféu GPL's Avatar
    Data de Registo
    Jan 2010
    Localização
    In Autogas we trust
    Posts
    7,895

    Por Defeito

    Eu gosto!
    Tendo em conta que o design dos coupes europeus começa a ser cada vez mais copy paste um dos outros, este embora arriscado resultou bem na minha opinião.
    O design dos de cá já saturou há muito mas continuam a sair exactamente iguais. Para não falar que um americano compra esse Cadillac CTS-V Coupe por 46 480€ (usando os nossos valores). O que compramos nós com esse dinheiro?
    Uma BMW 320d coupe a gasóleo?

    É um 6200cc Supercharged com 556cv e 746Nm, extremamente artilhado tendo em conta o preço...






    Review: 2011 Cadillac CTS-V Coupe — Autoblog

    Quem me dera comprar carros ao preço que eles compram, não faltava por onde escolher
    Última edição por GPL : 04-02-11 às 01:37:35

  12. #42
    Piloto de Testes neoalfa's Avatar
    Data de Registo
    Jun 2007
    Posts
    3,814

    Por Defeito

    ME LIKE!

  13. #43
    Piloto de Testes bacalao's Avatar
    Data de Registo
    Nov 2007
    Posts
    3,389

    Por Defeito Caddy CTS-V Black Diamond

    01-2011-cadillac-cts-v-black-diamond.jpg

    "General Motors has just unveiled its new take on the mighty Cadillac CTS-V called the Black Diamond Edition. Available on all iterations of the supercharged beast (sedan, coupe and wagon), the appearance package dips the company's muscle-bound luxury fleet in new, proprietary SpectraFlair paint. The final product is achieved through a three-coat process that includes flakes of aluminum encapsulated in magnesium fluoride. The result is a paint that's as gorgeous as it will undoubtedly prove impossible to repair.

    This is not a car that's to be left anywhere near a shopping cart.

    The paint is joined by a set of Satin Graphite 19-inch wheels and yellow Brembo brake calipers outside. Slide yourself indoors and meet an interior that boasts microfiber suede Recaro seats and Midnight Sapele wood accents littered throughout the cabin. GM says that the whole package is meant to invoke images of a well-tailored tuxedo.

    Prices start at $69,190 for manual transmission models and $70,490 for the automatic, including destination. Those figures mark a $4,850 bump over the standard CTS-V, and buyers can expect some fluctuation depending on whether they opt for the sedan, coupe or wagon body style. Follow the jump for the official press release and to see GM folks explain the Black Diamond Edition in a video."

    It's The New Black: Cadillac unveils Black Diamond Edition CTS-V [w/video] — Autoblog

  14. #44
    Piloto de Troféu
    Data de Registo
    Aug 2010
    Localização
    in between
    Posts
    7,943

    Por Defeito

    YouTube - Cadillac CTS-V Racing Coupe racecar

    Press release:
    Cadillac Racing Waves Green Flag for 2011 Season

    CTS-V Coupes prepare for first race in World Challenge GT Series Race

    • Final pre-season test of racecars completed this week in Sebring, Fla.
    • Teams set to compete this weekend in Streets of St. Petersburg
    • Event marks Cadillac's first race since 2007

    ST. PETERSBURG, Fla. - Cadillac Racing finished a final round of track tests this week in Sebring, Fla., as a pair of CTS-V Coupe racecars prepare for their first weekend of competition March 25-27 at the Streets of St. Petersburg.
    The event will mark Cadillac's return to the Sports Car Club of America World Challenge GT series. Cadillac last competed in the series in 2007 with a racing version of the CTS-V Sedan. Cadillac Racing will compete twice on the Streets of St. Petersburg course: Saturday, March 26, at 11:50 a.m. and Sunday, March 27, at 4:30 p.m.

    "We look forward to getting back on the track," said Don Butler, vice president for Cadillac marketing. "We know the competition will be tough, but we're also confident in our performance credentials. The CTS-V Coupe provides a great foundation for building a world-class racecar."

    Johnny O'Connell, a three-time GT1 champion in the America Le Mans Series, and Andy Pilgrim, who won the 2005 SCCA World Challenge GT class in a Cadillac, will be behind the wheel of the CTS-Vs. The drivers will participate Thursday at 7 p.m. in a webchat on the Cadillac Facebook page, which also will carry updates from this weekend's races.

    Both drivers were impressed with the CTS-V Coupe racecar as they finished track tests this week at Sebring and prepared for the Streets of St. Petersburg race. The event kicks off the 2011 World Challenge season, which has eight races from March to October.

    "The St. Pete race has a great atmosphere," Pilgrim said. "Fans can get really close to the teams in the paddock. The track has some classic street-course tight sections and really good fast corners on the backside."

    Said O'Connell: "St. Pete is a beautiful circuit with lots of challenging areas. I've won there before, which always makes it nice to go back to. The CTS-V Coupe racecar has been very nimble during testing and seems to brake very well. I not only expect it to do well on a street circuit, but everywhere we compete."

    In less than eight months, Cadillac Racing and Pratt & Miller, a New Hudson, Mich., engineering firm that specializes in motorsports, transformed a CTS-V Coupe body structure from GM's Lansing (Mich.) Grand River Assembly Plant into a racecar that meets World Challenge requirements.

    The racecar shares the production car's distinctive wedge shape, an aerodynamic design well-suited for the track. A deck-lid spoiler was added to the racecar for increased traction in turns.

    The production version and racecar both feature a 6.2L V-8 engine. The output on the racecar engine is restricted to 535 horsepower, compared to a 556 horsepower rating on the production version. The CTS-V Coupe racecar, though, weighs 3,200 pounds, about 1,000 pounds less than the production car.

    "The tight timeframe presented a challenge for the team, but we were fortunate to start with an extremely capable production sports car," said Mark Kent, head of GM Racing. "The CTS-V Coupe translates well to the track. The production version already provides plenty of power and exceptional handling."
    Fonte: WorldCarFans

    Mais uns vídeos:

  15. #45
    Piloto Veterano BLADERUNNER's Avatar
    Data de Registo
    Dec 2008
    Posts
    21,544

    Por Defeito

    Mudança estilística na grelha e incremento de potência no motor.

    2012 Cadillac CTS line gets new grille, more powerful V6

    Cadillac has some changes in store for the 2012 CTS, with an upgraded grille and a V6 that gains 14 horsepower versus the 2011 model. Aesthetic changes are limited to the front grille, where premium finishes have been added to better highlight the combination of frame and mesh. The Wreath & Crest logo has been tweaked (again), with brighter colors and raised ridges.

    The big news on the power front is an upgraded 3.6-liter V6 that now delivers 318 horsepower and 275 pound-feet of torque; up from the current mill's 304 horses and 273 lb-ft. GM engineers were able to improve power without impacting fuel economy by developing larger intake valves, an improved port design and adding a longer-duration intake camshaft. The aluminum V6 is also an impressive 20.5-pounds lighter for 2012, thanks to a composite intake manifold, a lighter front cover and high-strength connecting rods. The 3.6's weight-loss program aids fuel efficiency (an EPA-estimated 18 city/27 highway) while also improving weight distribution, which is never a bad thing.

    Also new for 2012 is a Touring package that adds a darker grille and 19-inch wheels on the outside and dark Sapele wood interior trim, steel pedals, sued inserts on the seats, shift knob and steering wheel inside the cabin. Finally, Bluetooth connectivity has been added across the range, while the Coupe, with its massive pair of rear flanks, gets standard blind-zone alert technology.

    Tradução google:

    Cadillac tem algumas alterações na loja para 2012 CTS, com uma grelha atualizado eum V6 que ganha 14 cv em relação ao modelo 2011. Mudanças estéticas sãolimitadas para a grade frontal, onde termina prémio foram adicionados para melhorrealçar a combinação de estrutura e malha. O logotipo da grinalda e Crest foi ajustada(de novo), com cores brilhantes e cordilheiras.

    A grande novidade na frente de potência é um V6 de 3,6 litros atualizado que agoraentrega 318 cv e 275 libras-pés de torque, a partir da atual fábrica de 304 cavalos e 273 lb-ft. Os engenheiros da GM foram capazes de melhorar o poder, sem impactar a economia de combustível através do desenvolvimento de válvulas de maior consumo,um projeto de melhoria do porto ea adição de uma árvore de cames de admissão de duração mais longa. O V6 de alumínio também é um impressionante 20,5 quilos mais leve, para 2012, graças a um consumo de compostos colector, uma tampa frontalhastes leves e de alta resistência de ligação. O 3.6 é a perda de peso programa de eficiência energética aids (APE-estrada cerca de 18 city/27) ao mesmo tempo,melhorar a distribuição de peso, que nunca é uma coisa ruim.

    Outra novidade para 2012 é um pacote de turismo que acrescenta um tom mais escurograde e rodas de 19 polegadas no interior da madeira no exterior e escuro Sapeleguarnição, pedais de aço, processou insere nos bancos, alavanca de câmbio e volantepara dentro da cabine. Finalmente, conectividade Bluetooth foi adicionado em toda agama, enquanto o Coupé, com o seu par maciço de flancos traseiros, fica de alerta a tecnologia padrão da zona cega.




  16. #46
    Consultor Edge's Avatar
    Data de Registo
    Sep 2003
    Localização
    Manhattan
    Posts
    12,512

    Por Defeito

    Que grelha massiva, não havia necessidade. Já foram buscar inspiração aos modelos superiores, quando este tinha uma dianteira bem concebida esteticamente

  17. #47
    Piloto Veterano BLADERUNNER's Avatar
    Data de Registo
    Dec 2008
    Posts
    21,544

    Por Defeito



  18. #48
    GPL
    GPL está offline
    Piloto de Troféu GPL's Avatar
    Data de Registo
    Jan 2010
    Localização
    In Autogas we trust
    Posts
    7,895

    Por Defeito

    O CTS-V é brutal. Bem gostava de andar num no dia-a-dia, deve ser um carro que oferece muita envolvência e interacção ao condutor.

  19. #49
    Piloto Veterano BLADERUNNER's Avatar
    Data de Registo
    Dec 2008
    Posts
    21,544

    Por Defeito



  20. #50
    Piloto Veterano BLADERUNNER's Avatar
    Data de Registo
    Dec 2008
    Posts
    21,544

    Por Defeito

    A ser apresentado em los angeles uma versão com 1001cv!
    V8 de que passou de 6,2 para 7 litros e a debitar uns impressionantes 1354Nm. Jantes 20" e pneus 275/30ZR20 à frente e 345/25ZR20.


  21. #51
    Piloto Veterano BLADERUNNER's Avatar
    Data de Registo
    Dec 2008
    Posts
    21,544

    Por Defeito

    Aí está ele com 1.001cv.
    D3 Le Monstre Wide-Body Cadillac CTS-V COUPÉ

    As if the Cadillac CTS-V Coupe weren't impressive enough in stock form, the bodywork and tuning gurus at D3 have decided to throw a wide-body conversion at the car, put huge wheels and tires on it, and boost the power to 1,001-hp.

    Built not just for show, but for go, the be-winged wide-body CTS-V Coupe will compete in time attack events in 2012, its sinister matte black sure to instill justifiable fear in competitors.

    The photos speak for themselves, so we'll let you get to them. Just note that if you thought the CTS-V Coupe had a chunky rear end before, you ain't seen nothin' yet.

    D3 Le Monstre Wide-Body Cadillac CTS-V Coupe: 2011 SEMA Live Photos

Página 2 de 2 PrimeiraPrimeira 12

Tópicos semelhantes

  1. 2010 Cadillac CTS Wagon - Primeiras Fotos
    Por HaagenDazs na secção FÓRUM GERAL
    Respostas: 51
    Último Post: 16-08-11, 17:20:12
  2. Audi S4 vs Cadillac Cts 2007
    Por bacalao na secção Multimédia
    Respostas: 29
    Último Post: 27-02-09, 00:23:47
  3. Cadillac CTS vs Audi S4
    Por bacalao na secção Multimédia
    Respostas: 0
    Último Post: 30-08-08, 19:45:08
  4. Novo Cadillac CTS
    Por Grilo na secção FÓRUM GERAL
    Respostas: 10
    Último Post: 08-01-07, 21:31:18
  5. Cadillac CTS-V
    Por Phanter na secção FÓRUM GERAL
    Respostas: 19
    Último Post: 11-10-06, 20:01:19

Regras de Colocação

  • Não pode criar tópicos
  • Não pode responder
  • Não pode colocar anexos
  • Não pode editar os seus posts
  •