Anúncio
Collapse
No announcement yet.
Jaguar C-X75 Concept
Collapse
Ads nos topicos Mobile
Collapse
Ads Nos topicos Desktop
Collapse
X
-
depois da caricatura que foi ver o Sesto Elemento por parte da Lambo, chegar aqui e ver isto apeteceu logo ... "ronronar"
Algo digno dos adultos brincarem
Uma boa surpresa por parte da Jaguar.
Respira-se por aqui. Apesar de mais compacto que o seu elegante e alongado antecessor, o XJ220, consegue também ser um "supercar" vestido de forma elegante.
As proporções gerais estão basicamente perfeitas.
Proporção altura/largura excelente, perfil com equilibrio muito bom entre os diversos volumes, demonstrando grande fluidez; a dose correcta de musculo definida pelos 2 generosos arcos sobre os eixos; traseira com grupos ópticos esguios e elegantes, com um pormenor constrastante á elegância apresentada e pouco associada a estes veiculos, um agressivo difusor traseiro, mas bastante bem integrado. A lembrar-nos que o potencial de performance promete ser generoso
Um carro definido mais pelos seus volumes. A presença de linhas é minima, dando origem a superfícies cheias (não no sentido decorativo), mas depuradas.
Uma abordagem claramente inspirada em valores mais clássicos, mas sem ser retro.
Não fosse a definição de certos elementos, e seria praticamente perfeito.
Falo da adição de alguns pormenores decorativos, como os apontamentos em cromado, ou o que parece ser aluminio polido na frente e na entrada de ar lateral.
Não choca muito com esta cor clara escolhida para a carroçaria, mas ficaria demasiado bling bling em combinação com um British Racing Green, por exemplo.
A entrada de ar lateral também me parece algo desajustada do restante carro.
Estamos na presença de um elegante gato, e a solução para a entrada de ar, demarcando-a excessivamente da restante lateral, acho que merecia uma outra abordagem mais discreta.
E claro, os grupos ópticos frontais.
Esta solução esguia com desenvolvimento vertical e com brutas "pestanas" (ou sobrancelhas?), não me parece a mais indicada.
Na traseira temos um par de esguios grupos ópticos que casam mesmo bem com o restante carácter da carroçaria, misturando elegância e agressividade de forma harmoniosa.
Seria interessante ver uma frente com uns grupos ópticos semelhantes ao C-XF.
Acabaria por dar um carácter mais felino a este... jaguar (penso eu de que...)
O interior também é algo de bastante distinto ao que estamos habituados na Jag, apesar de as imagens não serem as melhores para se ter uma correcta percepção da coisa. Mas não deixa de ser algo bastante minimalista e futurista, tendo em conta a marca a que pertence. Também acho que aqui deveriam baixar o nivel dos cromados.
Tudo bem, trata-se de um concept, mas mesmo assim, acho que não havia necessidade de tanto bling bling
Tecnicamente também se trata de algo muito interessante.
Hibrido, mas com o twist de ter um par de turbinas a servir de gerador.
Já se viu muitos a falar no uso de turbinas em automóveis, sobretudo um projecto italiano denominado 1221, mas a sua aplicação prática ainda não foi propriamente resolvida, devido às altas temperaturas dos gases de escape das mesmas.
Bem, se a Jag conseguiu dar volta à questão, venham elas, pois apresentam vantagens relativamente a outras configurações mais convencionais.
São bastante compactas para o poderio que oferecem e podem comer de tudo, desde gasóleo, a GPL, a etanol, etc...
900km de autonomia é o que a jaguar anuncia, com 68km em modo totalmente electrico.
Até agora, um dos pontos altos do salão, a par do concept da Smart, que é aquela scooterzinhaEditado pela última vez por crash; 29 September 2010, 22:37.
Comentário
-
Editado pela última vez por FredSimoes; 29 September 2010, 23:25. Razão: Acrescentei a ficha técnica.
Comentário
-
Ressuscitando isto: Jaguar eléctrico com microturbinas em... 2018
Marca britânica está a estudar a viabilidade financeira da produção do «concept car» C-X75, revelado em Paris
A Jaguar está a estudar a viabilidade financeira da produção de máquina de sonho baseada no estudo revelado na última edição do Salão Automóvel de Paris, o Jaguar C-X75. A receber «luz verde», o desportivo será produzido numa edição especial e limitada.
Projectado para assinalar os 75 anos da histórica marca britânica, o C-X75 é capaz de alcançar os 100 km/h em 3,4 segundos, aos 160 km/h em 5,5 segundos e aos 300 km/h em meros 15,7 segundos. Para isso, conta com quatro motores eléctricos colocados nas quatro rodas que debitam, cada um, 195 cv (potência combinada de 780 cv) e um binário combinado de 1600 Nm (!).
Mais interessante é o facto de o C-X75 não ser um puro eléctrico mas sim um híbrido “plug-in” pois a autonomia em modo totalmente eléctrico não ultrapassa os 110 quilómetros.
Para estender a autonomia, a Jaguar usa duas micro-turbinas a gás montadas atrás do habitáculo e que podem utilizar como combustível gasóleo, biofuel, gás natural ou GPL. Estas turbinas podem carregar as baterias e aumentar a autonomia do veículo em 900 km, distância suficiente para viajar de Londres a Berlim com um único depósito ou, quando em modo “Track”, disponibilizar potência suplementar directamente aos motores eléctricos.
Os planos da marca prevêem a produção de 1000 a 2000 unidades/ano, a partir de... 2018!
Comentário
-
Ou seja.. fica uma micro-cogeração.. nice
edit: é o que faz ler à pressa.. afinal não fica como cogeração, mas é um bom sistema na mesma..Editado pela última vez por JRodrigues; 26 October 2010, 17:32.
Comentário
-
C-X75 oficialmente confirmado para produção
O modelo vai funcionar como halo car em "vai ter mão" da Williams F1.
Produção limitada a 250 unidades.
Os preços deverão situar-se, sensivelmente, entre os €800 mil e o milhão de euros.
Emissões abaixo dos 99g/km e chassis em fibra de carbono para manter um peso relativamente baixo.
Press release:
Jaguar to launch C-X75 as a hybrid supercar- Mixes internal combustion power with electric motors to achieve supercar performance and less than 99g/km CO2 emissions
- Downsized highly boosted petrol engine with two powerful electric motors and four-wheel-drive
- 0-60mph in less than 3 seconds
- 0-100mph in less than 6 seconds
- Top speed in excess of 200mph
- All-electric running range in excess of 50km
- True-to-concept, lightweight, all carbon-fibre chassis
- Groundbreaking association with Williams F1 – built in the UK
- Direct technology transfer from top-level motorsport
- Prices from £700,000 depending on local market and taxes
- Exclusive limited volume hybrid supercar – only 250 will be built
Jaguar can today confirm that it will launch the remarkable C-X75 concept car as an exclusive hybrid supercar.
Jaguar C-X75 will become the British marque's most advanced model to date. It will offer performance on a par with the fastest production cars on the market, while adopting cuttingedge technology that offers remarkably economical running. Jaguar expects this hybrid supercar to deliver incredibly low CO2 emissions of less than 99g/km while being able to achieve in excess of 200mph.
"People expect Jaguar to be innovators - that is when Jaguar is at its best," said Adrian Hallmark, Jaguar Brand Director. "The C-X75 received an incredible reception as a concept car. We've been building on that momentum and there is a clear business case for this exclusive halo model. No other vehicle will better signify Jaguar's renewed confidence and excellence in technological innovation than this."
Project C-X75 will be the ultimate expression of Jaguar design and engineering innovation. This high-performance hybrid supercar will stay true to the initial concept design study that made its debut at the 2010 Paris motor show, while fulfilling requirements that allow it to be homologated for road use.
"We were always determined that the Jaguar C-X75 would be as striking on the road as it was in concept form," said Ian Callum, Director of Design, Jaguar. "This will be the finest looking and most innovative Jaguar ever produced. Even in the world of supercars, we can still produce the most beautiful."
In an unprecedented move, Jaguar C-X75 will be developed in association with Williams F1, who will provide their engineering expertise in areas including aerodynamics, carbon composite manufacture and hybrid technologies. This association will be at the leading edge of British automotive engineering and innovation.
"Confirmation of this project today signposts Jaguar Land Rover's continued determination to embrace new technologies," said Jaguar Land Rover CEO, Dr Ralf Speth. "A supercar like the C-X75 is the logical choice to showcase cutting-edge design, intelligent use of new environmental technologies and motorsport-inspired performance."
It also marks a new milestone in both company's histories as Jaguar Land Rover and Williams F1 collaborate for the first time to produce one of the world's highest performance and environmentally sustainable supercars. The production of Jaguar C-X75 will create more than one hundred highly-skilled jobs in the UK.
A direct technology transfer between elite motorsport and road-going production cars is key to C-X75's success. The supercar's chassis will be made of carbon-fibre to create an incredibly lightweight, yet rigidly strong structure. Aiding the transition from concept to production vehicle is the choice of powertrain. Jaguar continues to develop the use of the micro-turbine technology that was showcased in the original concept C-X75. Jaguar's parent company Tata has taken a significant stake in Bladon Jets, and will develop this very advanced technology as a medium-term aspiration that will play a part in Jaguars of the future.
To bring Project C-X75 to showroom reality within the timescales of a conventional model programme, an equally innovative powertrain had to be developed. The road-going supercar will use a state-of-the-art, small-capacity, highlyboosted internal combustion engine with one powerful electric motor at each axle.
"The engine's compact size allows it to be mounted low in the car for optimum weight distribution and to retain the concept's stunning silhouette. This will make the Jaguar C-X75 a bona fide hybrid supercar capable of silent electric running with an extensive EV range in excess of 50km," explained Bob Joyce, Group Engineering Director, Jaguar Land Rover.
When C-X75's motors and combustion engine combine, it will be one of the fastest production cars in the world, with a sub-three second 0-60mph time and a top speed in excess of 200mph. Crucially, this performance will be generated alongside incredibly low emissions, with a target of less than 99g/km CO2, thanks to Project C-X75's lightweight construction and cutting-edge powertrain technology.
Williams F1 has been at the forefront of motorsport engineering for three decades. The project engagement on Jaguar C-X75 is testament to the team's ambitions and will bring together two leading lights of the UK motoring industry.
"Our new association with Jaguar Land Rover provides us with an exciting opportunity to work with one of the motoring world's most famous and iconic brands," said Sir Frank Williams, Chairman of Williams F1. "Williams has always considered itself an engineering company and so this project will allow us to combine our technical expertise to create something truly exceptional."
Jaguar C-X75 will redefine the customer experience, and will set new standards in sales and after-sales services that will be recreated across the range in the future. Only 250 examples will be built, each costing between £700,000 - £900,000 depending on market and local taxes.
"Never before has the company launched such an ambitious, world-beating vehicle programme," said Carl-Peter Forster, CEO Tata Motors. "This is the Jaguar of the future. The opportunity for innovation like this in the UK is part of the reason Tata Motors invested in Jaguar, and it's fantastic that products like the C-X75 can now become reality."
From today Jaguar will be taking expressions of interest via its website (www.jaguar.com) or via its dedicated Project C-X75 contact service on the following numbers:
UK: 0800 015 8605
International: +44(0)1932 335370 or +44(0)1932 335365
China: 400 820 8955
Comentário
AD fim dos posts Desktop
Collapse
Ad Fim dos Posts Mobile
Collapse
SECÇÕES
Collapse
Comentário