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    [Lançamento] Ford Ranger e Mazda BT-50

    Ford e Mazda renovaram as suas pick-ups, apresentando-as no Australian International Motor Show em Sydney.
    Ambas perderam a sua imagem mais utilitária, apostando em algo mais apelativo, numa lógica que está em grande, veículos para um determinado tipo de "lifestyle".

    Começando pela Ranger da Ford

    Ford-Ranger_2012_1024x768_wallpaper_02.jpg

    Ford-Ranger_2012_1024x768_wallpaper_03.jpg

    Ford-Ranger_2012_1024x768_wallpaper_04.jpg

    Ford-Ranger_2012_1024x768_wallpaper_08.jpg

    #2
    E agora a BT-50 da Mazda
    Mazda-BT-50_2012_1024x768_wallpaper_01.jpg

    Mazda-BT-50_2012_1024x768_wallpaper_02.jpg

    Mazda-BT-50_2012_1024x768_wallpaper_03.jpg

    Mazda-BT-50_2012_1024x768_wallpaper_04.jpg

    Comentário


      #3
      Bem, a mazda ficou horrível, parecem as bocarras da peugeot. A ford parece que levou com uns esteróides em cima mas o resultado nem é mau.

      Comentário


        #4
        Por enquanto só existem specs da Ford, mas tendo em conta o seu desenvolvimento foi partilhado, as da Mazda não devem diferir muito na escolha das mecânicas:

        2.2 TDCi de 150 CV e 375 Nm
        3.2 TDCi de cinco cilindros com 200 CV e 470 Nm
        Duratec 2.5 de 166 CV compativel con etanol 100%

        O 2.5 otto levará com caixa de 5 velocidades manual.
        As restantes motorizações levam com caixas de 6 velocidades, tanto manual como automática

        Comentário


          #5
          Essa Ford está muita louca

          mas ainda à poucos meses apresentou a nova geração da pick-up

          Comentário


            #6
            Originalmente Colocado por MoonshieldDay Ver Post
            Bem, a mazda ficou horrível, parecem as bocarras da peugeot. A ford parece que levou com uns esteróides em cima mas o resultado nem é mau.
            pensei o mesmo, a BT piorou bastante.
            A ford está engraçada mas não parece a frente de uma pick up, parece mais de um desportivo.

            Comentário


              #7
              Originalmente Colocado por MGomes Ver Post
              Essa Ford está muita louca

              mas ainda à poucos meses apresentou a nova geração da pick-up
              Pois, também procurei info sobre isso, só que essa Ranger que falas foi apresentada em 2009, e não era mais que um restyling do que já havia...

              Esta nova Ranger é totalmente nova, inserindo-se na politica "One Ford".
              Antes havia 2 Rangers, uma para o mercado americano e outra distinta para a Europa e Asia.

              Comentário


                #8
                Pois, só que com estas imagens agora divulgadas duvido que vendam muitas mais desta que se vende cá actualmente,
                que por sinal ainda só vi duas ou três na estrada.

                Comentário


                  #9
                  Originalmente Colocado por MoonshieldDay Ver Post
                  Bem, a mazda ficou horrível, parecem as bocarras da peugeot. A ford parece que levou com uns esteróides em cima mas o resultado nem é mau.
                  O que eu acho pior na Mazda são os faróis de trás, que parecem que foram ali metidos "à força". Parece que não são dali.

                  Comentário


                    #10
                    A ranger está um mimo.

                    A bt-50(e apesar de eu ter um mazda e adorar), está um bocado.... "un-off-road"... quer dizer... um veículo para não andar no mato...

                    Comentário


                      #11
                      Apesar de irmãs, houve qualquer coisa que não correu muito bem para os lados da Mazda, na altura de vestir a sua pick-up.

                      As linhas dinâmicas que caracterizam a frente, com largos arcos não se enquadram nada num veículo caracterizado sobretudo por volumes cúbicos.
                      Na traseira não poderia ser mais óbvio, com os grupos ópticos caracterizados por duas linhas curvas simétricas a contrastarem não apenas com a superfície plana da traseira, como a não encaixarem nada bem na "caixa" paralelepipedica que é a ... caixa traseira.

                      A Ford resulta muito melhor no geral.
                      Já que temos algo a tender para o cubo, com a predominância de rectas e quadrados e rectângulos, todos os elementos acabam por ir de encontro a essa realidade, conseguindo um conjunto bem mais harmonioso e coeso, com formas mais regulares.
                      AS soluções mais simples costumam ser as melhores e aqui nota-se claramente um trabalho de over-styling por parte da Mazda, tentando diferenciar-se de forma forçada do restante universo das pick-ups com um resultado nada satisfatório.

                      A Ford por outro lado focou-se em elementos mais comuns, mas todos eles trabalhados de forma eficaz, conseguindo criar um conjunto decentemente desenhado e distinto sem cair no exagero estilistico, sem justificação possivel.
                      COnsegue fazer uma ponte eficaz entre o lado utilitário da pick-up e o lado "life-style" que ambas procuram atingir, estando muitos pontos acima da sua antecessora, com uma imagem mais robusta e musculada, sem no entanto parecer rústica, conseguindo alguma sofisticação e cuidado na sua apresentação.

                      Por outro lado, a Mazda, ao tentar encaixar um monte de temas visuais mais de acordo com carros de teor mais desportivo, acabou por criar uma pequena aberração.
                      A fazer lembrar coisas como o Cayenne, que também tentou encaixar um 911 numa carroçaria de SUV com os tristes resultados visuais conhecidos.

                      Pick-ups são sempre algo tramado de desenhar, devido à grande condicionante que é a forma da caixa traseira, que automaticamente nos limita a orientação estilistica escolhida. Quando se tenta algo diferente, acaba sempre por correr mais mal que bem, como a Mazda bem demonstra.

                      É interessante ver a discrepância de resultados que 2 pick-ups com a mesma base e partilhando parte do corpo (o volume do habitáculo é idêntico, se repararem) conseguem.

                      Comentário


                        #12
                        Oh crash, não deixo de reparar na ironia.

                        Depois da tua infelicidade esta semana e do teu apelo anti "peso" postares isto.

                        Não é uma crítica nem nada, só achei até engraçado

                        Comentário


                          #13
                          Originalmente Colocado por jAmobil Ver Post
                          Oh crash, não deixo de reparar na ironia.

                          Depois da tua infelicidade esta semana e do teu apelo anti "peso" postares isto.

                          Não é uma crítica nem nada, só achei até engraçado
                          Sou masoquista

                          Calhou...
                          Mas alguém tinha de postar esta preciosidade da Mazda.
                          Depois das ondinhas na lateral da Mazda 5, esta BT-50 continua o percurso visual bizarro da Mazda. Esperemos que se encontrem

                          Comentário


                            #14
                            Originalmente Colocado por crash Ver Post
                            Sou masoquista

                            Calhou...
                            Mas alguém tinha de postar esta preciosidade da Mazda.
                            Depois das ondinhas na lateral da Mazda 5, esta BT-50 continua o percurso visual bizarro da Mazda. Esperemos que se encontrem
                            a 5 ficou realmente... estranha( a ser simpático). já não gostava do restyle da anterior.

                            agora a bt... até pode ser mais barata de toda a oferta em PT, mas quem compra uma máquina de trabalho não compra pelo ser bonito, mas pelo que consegue carregar.

                            não estou confiante que algum dia veja uma com matricula tuga sem contar com algum stand suicida

                            já agora
                            http://www.youtube.com/watch?v=LHf9CRcW4pw

                            Comentário


                              #15
                              Haver se é desta que se chegam perto da strakar e navarra

                              Comentário


                                #16
                                Originalmente Colocado por Bruno4646 Ver Post
                                Haver se é desta que se chegam perto da strakar e navarra
                                ... e da Hilux, e da Amarok

                                Comentário


                                  #17
                                  Originalmente Colocado por MGomes Ver Post
                                  ... e da Hilux, e da Amarok
                                  Isuzu

                                  Comentário


                                    #18
                                    Originalmente Colocado por MGomes Ver Post
                                    O que eu acho pior na Mazda são os faróis de trás, que parecem que foram ali metidos "à força". Parece que não são dali.
                                    Por acaso também é o que me faz mais "confusão".
                                    As traseiras das PU são sempre complicadas de mexer e serem diferentes, mas, para este resultado, mais vale ser tradicional...

                                    A Ford parece-me estar com um excelente aspecto.

                                    Comentário


                                      #19
                                      A Ford está muito boa, muito coesa no estilo, com uma imagem muito bem espelhada da personalidade dos Ford americanos, principalmente na dianteira, e resulta muito bem no veículo q é.

                                      A Mazda está assim-assim, com uma traseira medonha mas uma dianteira engraçada, ainda q invulgar num veículo de trabalho. Gosto bastante do facto do interior estar muito a par dos restantes modelos da marca.

                                      Comentário


                                        #20
                                        A nível de interior, o da Mazda agrada-me muito mais. Não se parece nada com um interior de um veículo utilitário.

                                        Comentário


                                          #21








                                          Mais aqui.

                                          Press release:
                                          ALL-NEW HIGH-TECH FORD RANGER WILDTRAK MAKES GLOBAL DEBUT IN GENEVA
                                          28/02/11

                                          Range-topping Ford Ranger Wildtrak model revealed
                                          New engines include Dagenham's 2.2-litre Duratorq TDCi diesel
                                          Exceptional towing capability of up to 3350 kg and increased payload capacity
                                          Ranger Wildtrak among the most high-tech compact pickups with smart technologies such as Bluetooth® Voice Control and Rear View Camera system
                                          Best-in-class water-wading capability of up to 800 mm and a ground clearance of up to 230 mm
                                          On sale in Britain in November 2011


                                          GENEVA, 28 Feb, 2011 – The all-new Ford Ranger Wildtrak makes its global debut at the 2011 Geneva Motor Show, a sporty compact pick-up that delivers impressive power and safety, excellent fuel efficiency and significant capability. It exudes a powerful presence bolstered by the latest in-car comfort and technologies.

                                          Aiming to deliver class-leading safety, new Ranger utilises a whole suite of technologies, including Electronic Stability Program (ESP), to keep its wheels sturdily planted on the road under all conditions. Despite being an enormously capable vehicle, the Ranger is also fitted with technologies such as satellite navigation and Bluetooth® voice control, more commonly found on premium or luxury cars.

                                          Building on Ranger's long-standing heritage of capability, the all-new model extends Ford's credibility further, with selected European versions achieving a best-in-class towing capacity of 3350 kg.

                                          New from the ground up – with everything changed except its name – new Ranger is the first commercial vehicle to be built under the One Ford strategy as part of a global product programme, bringing together the full engineering expertise of Ford around the world.

                                          Designed and developed in Australia, Ranger will be offered as a complete family of compact pick-ups with three different cab body styles, 4x2 and 4x4 drive trains, two ride heights and up to four series choices to suit every pocket and market. It will be produced in Thailand, South Africa and Argentina for more than 180 markets worldwide.

                                          Ranger Wildtrack styling

                                          The aggressive and sporty stance of the new Ranger line-up is enhanced for the range-topper, Wildtrak. There is a unique colour split on the front and designers masked out the feature line on the fascia and contrasted it by highlighting the lower intake. The same accent colours were used on the side mirrors, door handles and side air vents to give the vehicle a dark sporty look.

                                          "Wildtrak's aggressive look and bold new graphics are a perfect fit for those who appreciate a sporty and more expressive image. It will look fantastic transporting the latest quad bike or jet ski for their weekend getaways," said Craig Metros, chief designer of the all-new Ranger.

                                          Sitting high on 18-inch alloy wheels, the Wildtrak also comes with a roof rack and a sports hoop which enhance its profile. Exclusive Wildtrak badging and graphics help to set it apart from other lifestyle vehicles.

                                          Car-like levels of comfort and features

                                          The purposeful interior of the Wildtrak echoes the dark sporty look of the outside. A special hydrographic finish on the centre console around the audio is reminiscent of strong but lightweight materials like carbon fibre.

                                          The seat trim – a combination of leather and woven cloth inspired by sportswear with ventilated sections – provides lateral support and confidence even on rough terrain. Contrast stitching and a discreet strip on the seat upper and bolster, all in distinctive Wildtrak Orange, accentuate the premium feel of the interior.

                                          The cabin of Ranger has been stretched to provide segment-leading spaciousness and comfort. Three passengers can easily fit in the second row of the Wildtrak, for instance. It offers ample knee room and better foot clearance between the B-pillar and the seat. This means that getting in and out of the new Ranger is easier than ever for rear-seat passengers.

                                          With 23 storage spaces in the cabin, Ranger offers more practical stowage than any competitor. A deep centre console bin will keep up to six cans of beverage cool, while the glove box is large enough to accommodate a 16-inch laptop computer. Ample storage for mobile phones and other small items can be found in the console.

                                          Also poised to be a leader in innovation, Ranger Wildtrak comes with Bluetooth®audio streaming, USB and iPod connectivity. There is voice control over the radio, CD, iPod, USB, air-conditioning and phone. It also offers a five-inch colour screen with satellite navigation.

                                          More power, more torque

                                          There is a choice of two state-of-the-art common-rail Ford Duratorq TDCi diesels and new fuel-efficient six-speed transmissions that serve up more power and torque.

                                          The new, Dagenham-built, 2.2-litre four-cylinder diesel delivers peak torque output of 375 Nm and power output of 150 PS, whilst a highly responsive and efficient new 3.2-litre 5-cylinder diesel produces a powerful 470 Nm of torque is power rated at 200PS. Both new powertrains have been developed and refined to deliver excellent fuel economy that is among the best in class. Fitted with an 80-litre fuel tank, Ranger is also expected to have one of the longest ranges in its segment.

                                          New Ranger also features smart Ford technologies such as Adaptive Automatic Mode, which adapts gear shifts according to driving style and Grade Control Logic, which automatically downshifts when driving downhill and the brake pedal is depressed. This feature prevents the transmission from changing to a higher gear.
                                          Fonte: Autoblog

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                                            #22
                                            Modelo/versão para a europa em Genebra.
                                            Geneva 2011: 2012 Ford Ranger Wildtrak finds open arms around the globe (U.S. not included)

                                            Cinderella was right when they sang "Don't Know What You've Got ('Til It's Gone)." The Ford Ranger has left the country only to reappear around the globe, looking pretty darn good in the process. Leading the charge into our now-broken heart is the 2012 Ford Ranger Wildtrak; a diesel-sipping, off-road ready, gadget-packed pickup truck that's making out with the rest of the world while all we can do is watch from the sidelines.

                                            The Wildtrak is the newest range-topping trim and it comes crammed full of features. On the outside, the Ranger Wildtrak sports a unique color scheme on its front fascia, 18-inch wheels and a roof rack. Inside, the cabin is fitted with a touch-screen control system that features satellite navigation, Bluetooth, iPod integration and voice recognition.

                                            Under the hood, the 2012 Ford Ranger Wildtrak is offered with a choice of two diesel engines: A 2.2-liter four-cylinder that produces 277 pound-feet of torque or a 3.2-liter inline-five that generates an impressive 347 lb-ft.

                                            You can stare at it all you want in the gallery below. Just know that heartaches come and go, and all that's left are the words.









                                            Ford Ranger Wildtrak Geneva 2011 -- Autoblog

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                                              #23
                                              Originalmente Colocado por BLADERUNNER Ver Post
                                              Modelo/versão para a europa em Genebra.
                                              Ranger

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                                                #24
                                                Esta Ranger está mesmo muito porreira.

                                                Comentário


                                                  #25
                                                  Gostava ver é como fica tapada

                                                  Comentário


                                                    #26
                                                    A única coisa que falta à Ranger Wildtrack é um V8 e uma alcunha assim para algo nos moldes de "Raptor"

                                                    Comentário


                                                      #27
                                                      Até está porreira...

                                                      Comentário


                                                        #28
                                                        A ver se em 2011 vem uma pick up cá para casa ...

                                                        Esta Ranger está

                                                        Comentário


                                                          #29
                                                          YouTube - Ford Ranger Wildtrak - brand film

                                                          Comentário


                                                            #30
                                                            Ford Ranger - primeira pick-up a conseguir 5 estrelas Euro Ncap

                                                            The most remarkable result this month is the Ford Ranger, the first pickup to achieve a five star rating, with impressive scores in all areas of Euro NCAP’s assessments. This third generation model was designed and engineered by Ford Australia and marks a significant improvement over the 2 star adult occupant rating of the previous Ranger in 2008. In particular, the Ranger’s 81% pedestrian score is the highest score recorded for pick-ups tested by Euro NCAP so far and therefore sets a new standard in this area. This performance is the result of a softer and well-engineered front end, absorbing the impact energy and better protecting pedestrians. Michiel van Ratingen, Euro NCAP Secretary General, says: ‘with such pedestrian protection the Ford Ranger is undoubtedly raising the bar of safety in the category of pick-up trucks, which had until now not proven to be the safest.’
                                                            in EuroNcap



                                                            e teste na autocar
                                                            Ford Ranger 3.2 TDCi 4x4 Limited Doublecab
                                                            First Drive

                                                            Test date 18 October 2011 Price as tested £26,734

                                                            What is it?
                                                            One sales slump casualty was the market for pickups, but as concern turns from economy to climate, and the prospect of a third successive hard winter, manufacturers are raising their game to grab a slice of booming 4x4 sales. VW's Amarok has set the marker, and new products from Toyota and Ford are joining in, the latter manufacturer with this Ford Ranger Doublecab.

                                                            What’s it like?
                                                            Designer Craig Metros, a Melbourne-based American, has combined the all-new Ranger’s family resemblance with US Ford products with the practicality needed for Europe, with an overall width 100mm less than some rivals, and detailed attention to aerodynamics. UK Rangers are now built in South Africa, where Ford has invested heavily to guarantee high build quality.

                                                            Torquey drivelines are pooled from 161bhp four-cylinder and 197bhp five-cylinder turbo-diesels with six-speed auto or manual transmissions.

                                                            The development seems to have paid off. On a variety of roads around the Kruger Park in South Africa, the refinement and build quality was as evident at 40mph on gravel tracks as at twice that speed on World Cup legacy motorways.

                                                            Apart from some hard but durable dash mouldings, the interior has been improved to a level more than acceptable for any contemporary volume passenger car. The interior is spacious, with room in the rear for a 1.9m person with the front seat fully back. Their chattels are equally well accommodated, with lidded boxes under the rear seat and a laptop-swallowing glove box.

                                                            Should I buy one?
                                                            The Ranger is capable of vastly exceeding the needs of most potential buyers, as a drive on a seriously challenging off-road course, lacking only mud or snow, showed.

                                                            Axle articulation is first class and the electronic chassis aids, including speed adjustable Hill Descent Control, mean that even those with little experience should keep out of trouble.


                                                            Colin Barnett
                                                            Ford Ranger Doublecab 3.2TDCi 4x4 Limited

                                                            Price: £26,734; Top speed: 109mph; 0-62mph: n/a; Economy: 28.3mpg (combined); Co2: 264g/km; Kerbweight: 2073kg; Engine: 5-cyls, 3198cc, turbodiesel; Power: 197bhp at 3000rpm; Torque: 347lb ft at 1500-2750rpm; Gearbox: 6-speed manual

                                                            Comentário

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