Anúncio

Collapse
No announcement yet.

SsangYong SUT 1 Pick Up - SsangYong Ridgeline Actyon SUT 1 Concept

Collapse

Ads nos topicos Mobile

Collapse

Ads Nos topicos Desktop

Collapse
X
Collapse
Primeira Anterior Próxima Última
 
  • Filtrar
  • Tempo
  • Show
Clear All
new posts

    SsangYong SUT 1 Pick Up - SsangYong Ridgeline Actyon SUT 1 Concept

    Parece que a Ssangyong vai levar a Genebra um caro travestido.

    Terá:
    • comercialização prevista para o início de 2012;
    • opção de transmissão automática ou manual;
    • motor diesel 2.0 com 153cv e 359Nm.


    Para já, fiquem com os desenhos e a press release:
    Desenhos:







    Press release:
    SSANGYONG TO SHOW SUT 1 CONCEPT AT GENEVA
    GENEVA MOTOR SHOW 2011


    Hall 4, Stand 4133

    SsangYong will show a stylish new concept of its popular Actyon Sports at the Geneva Motor Show, 3-13 March.

    While maintaining the essential characteristics of a traditional pick-up, this concept presents a more contemporary look to reflect the styling expected of today's Sports Utility Truck.

    The concept is similar in size to the current Actyon Sports - 4,985mm long x 1,910mm wide x 1,755mm high, and with a generous 3,060mm wheelbase. Satisfying environmental demands for Euro 5 compliance, the new 2.0 litre diesel engine produces a maximum output of 155ps and maximum torque of 360Nm. Optimum torque is delivered across a low yet broad rev range of 1,500-2,800rpm, giving effortless acceleration from low engine speeds.

    The new model will offer the choice of either 6-speed manual or automatic transmission in either 2-wheel or 4-wheel drive models. It will go on sale across Europe and other markets from early 2012.
    Fonte: Autoblog

    #2
    Deve ser o único construtor que consegue fazer carro feio após carro feio. É preciso talento.
    Haverá um nicho para isso tb?!

    Comentário


      #3
      Originalmente Colocado por AyrtonRose Ver Post
      Deve ser o único construtor que consegue fazer carro feio após carro feio. É preciso talento.
      Haverá um nicho para isso tb?!
      É o restrito nicho competitivo dos carros que não saem do stand.

      Comentário


        #4
        Olhando para a linhagem, este não está à altura dos predecessores. Não é horroroso. É só feio.

        Comentário


          #5
          Originalmente Colocado por AyrtonRose Ver Post
          Deve ser o único construtor que consegue fazer carro feio após carro feio. É preciso talento.
          Haverá um nicho para isso tb?!
          Há, a Renault tem-se dado bem com isso.

          Comentário


            #6
            É a nova Actyon ou um restyling da actual? A forma como termina a traseira continua horrivel, já a dianteira até achei bastante agradável.

            Comentário


              #7
              Para além de ser horroroso, tem ainda o problema do nome: Sut >> Slut

              Comentário


                #8
                Não a acho nada horrorosa como os anteriores comentários...

                Comentário


                  #9
                  eia que coisa horrorosa...

                  Tão desproporcional.. a caixa atrás é tão minuscula...

                  Enfim, a marca ja nos habituou a isto.

                  Comentário


                    #10
                    Eu acho-a gira...

                    Comentário


                      #11
                      Originalmente Colocado por Irascivel Ver Post
                      Para além de ser horroroso, tem ainda o problema do nome: Sut >> Slut
                      O nome não é propriamente invenção da Ssangyong, é bastante utilizado neste género de carroçaria.


                      Esses bonecos não me parecem nada de terrível, muita gente já diz que é feio só por ser da marca que é (embora eles, de facto, se ponham a jeito )

                      Comentário


                        #12
                        nem acho assim muito mau

                        Comentário


                          #13
                          Até acho que não está mal.

                          Em comparação com outros que andam aí, está bastante razoável.

                          Comentário


                            #14
                            feio até mais não, quem vai comprar isso havendo nissan navarra, mitsu strakar, as hillux e etc? deixem.se tar quietos..

                            Comentário


                              #15
                              Salão de Genebra

















                              (se quiserem ver as fotos com maior resolução, vão à fonte)

                              SUT 1 CONCEPT - ORIGINAL PICK-UP DESIGN REBORN
                              • Completely redesigned from the inside out
                              • Continuing SsangYong's strength of supplying body-on-frame cars
                              • Choice of two-wheel-drive or four-wheel-drive
                              • FR 2.0 Active Diesel Engine focuses on low end torque efficiency
                              • Both manual and automatic transmissions available

                              The goal of the SUT 1 concept is simple - be the world's best pick-up truck. This evolution of the Actyon Sports has been developed in the spirit of SsangYong Motor's design philosophy of "premium, robust, specialty."

                              Actyon Sports was first rolled out in April 2006, and has since gained popularity around the world -including in Europe, South America and Asia - because of its dynamic design and coupe-like interior styling. As the only sports utility truck from Korea, the 5th-largest auto producing nation in the world, Actyon Sports continues to show its global competitiveness.

                              The SUT 1 concept adds a modern style to the original pick-up design. With its spacious interior, sharp lines and cutting-edge lamp detail, this dynamic, robust and trendy sports utility truck is perfect for camping and skiing trips, transportation or driving around town.

                              Both safety and convenience have been improved by including a variety of convenient features such as a sunroof, Bluetooth audio, rear-view camera, hinge spring type tailgate and a trip computer. Safety features such as ESP and dual airbags are also included. To meet the eco-friendly and high efficiency standards expected by today's auto industry, the car is powered by SsangYong's FR 2.0 Active Diesel engine which satisfies Euro 5 emissions standards, has better fuel efficiency and produces lower CO2 emissions. In rear-wheel-drive form with a manual transmission, it produces only 193 grams of CO2 per kilometre.

                              With a maximum power of 155 PS and maximum torque of 360 Nm at 1,500-2,800 rpm, its low end torque of 190 Nm is good enough to challenge the best in class.

                              SsangYong Motor will start production on the SUT 1 concept in the second half of 2011 and is expected to roll out around 35,000 cars in Korea and other markets in early 2012.

                              Styling

                              The SUT 1 concept shows SsangYong's identity through its smart and robust design. The headlamp silhouette and bird-wing shaped radiator grille and bumper were designed to give it a stylish look. Its geometric lines, evident in the hexagonal radiator grille and trapezoidal bumper, complete its robust appearance.

                              In addition to its spacious five-seat interior, the basic utility of the SUT 1 concept helps people enjoy their lives, both in the community and through outdoor activities. Off-road tyres have been fitted along with a roll-bar which connects seamlessly to a stylish and large capacity 2m2 deck that can carry extreme sports equipment with ease.

                              The SUT 1 concept further captures the active outdoor image by using a palette of colours that fit in with the great outdoors. This theme is continued with the premium Sports Utility Truck's real wood interior, pointing to its quality and value.

                              Eco-Friendly New Powertrain

                              SsangYong's engineering team takes great pride in the development of the FR 2.0 Active Diesel Engine in the SUT 1 concept. This eco-friendly diesel engine is available with six-speed manual or six-speed automatic gearboxes and two-wheel or four-wheel drive transmissions. The six-speed automatic transmission has a wide range of gear ratios, providing strong power at low speeds and low engine RPMs at high speeds.

                              Improved Safety

                              Starting with the ultra-rigid frame, front dual airbags, seatbelt pretensioner and load limiter, and continuing with active rollover protection, the brake assist system of the ESP (Electronic Stability Program), and the ISOFIX system for baby seat stability, driver and passenger safety is our primary consideration.

                              Comfortable Driving Experience

                              The perfect harmony of the premium SUV's front double-wishbone suspension and rear five-link suspension makes for ideal driving stability and comfort. The frame is very efficient at dampening vibration and road noise and the tuned engine mounts helps to absorb vibrations while driving or idling. The result is a comfortable driving experience for both driver and passengers.

                              EQUIPMENT

                              Mechanical


                              - Part-time 4WD

                              - Six-speed manual transmission

                              - Six-speed automatic transmission

                              - Double wishbone front suspension

                              - Five-link rear suspension

                              Seats

                              - Driver power seat

                              - Passenger power seat

                              - Leather seats

                              - Heated front seats

                              Climate Control

                              - Manual air conditioning

                              - Fully automatic air conditioning

                              Appearance

                              - 16" alloy wheels

                              - 18" alloy wheels

                              - Leather steering wheel

                              - Sunroof

                              Convenience

                              - Cruise control

                              - Power folding outside rear view mirror

                              - Electro chromatic inside rear view mirror

                              - Dual remote electronic keyless entry system

                              - Steering wheel audio systems controls

                              - 2DIN MP3 CDP with RDS function

                              - Bluetooth system

                              Safety

                              - Ultra-rigid frame

                              - Dual airbag

                              - Immobilizer

                              - Rear obstacle warning system

                              - Disc brakes on all 4 wheels

                              - Front and rear fog lamps

                              - Daytime Running lamps

                              - ISOFIX baby car seat security

                              - Safety power window

                              - Electronic stability program (ESP)



                              TECHNICAL DATA

                              Engine FR 2.0 Active Diesel Engine
                              Driven Wheels RWD Part Time 4WD
                              Transmission 6MT 6AT 6MT 6AT
                              Dimensions
                              • Overall length mm 4,985
                              • Overall width mm 1,910
                              • Overall height mm 1,755
                              • Wheelbase mm 3,060
                              • Min. turning radius m 6.2

                              Weight
                              • Gross vehicle weight Kg 2,640 ~ 2,740
                              • Kerb weight Kg 1,854 ~ 2,000

                              Engine
                              • Fuel Diesel
                              • Capacity cc 1,998
                              • Bore X Stroke mm 86.2 X 85.6
                              • Compression ratio - 16.5 : 1
                              • Number of cylinders - In-line 4

                              Performance
                              • Max. power kW/rpm 114 / 4,000
                              • ps/rpm 155 / 4,000
                              • Max. torque Nm/rpm 360 / 1,500 ~ 2,800
                              • Low End Torque Nm/rpm 190 / 1,000
                              • Max. speed Km/h 171
                              • CO2 Target g/km 193 (RWD, 6MT) / 198 (4WD, 6MT)
                              Fonte: WorldCarFans

                              Não é o carro mais bonito do mundo, mas, principalmente, vindo da marca que vem, não o acho feio.
                              Editado pela última vez por xeLa; 02 March 2011, 17:00.

                              Comentário


                                #16
                                A ideia já não é nova para os lados dessa mesma marca.

                                Actyon: http://www.informatiiauto.ro/graphic...pick-up-1m.jpg

                                Musso: http://1.ftbs.sl.pt/auto/media/01287...-Up-735332.jpg

                                Comentário


                                  #17
                                  "Não é o carro mais bonito do mundo, mas, principalmente, vindo da marca que vem, não o acho feio."

                                  Concordo.

                                  Tudo o que saiu dessa marca até hoje é o epítome do conceito de fealdade, o paroxismo do inestético e um marco na desproporcionalidade e desarmonia das formas/linhas.

                                  Hoje estou muito filosófico....

                                  Cumps!

                                  Comentário


                                    #18
                                    A frente está bem bonita, no resto notam-se os genes Ssangyong, mas acho que está bem conseguido mesmo mantendo a filosofia da marca!

                                    Comentário


                                      #19
                                      Originalmente Colocado por AFCV Ver Post
                                      feio até mais não, quem vai comprar isso havendo nissan navarra, mitsu strakar, as hillux e etc? deixem.se tar quietos..
                                      Comparado com esses, diria que este é premium.

                                      E se dizem que isto é feio... já olharam para o espelho?

                                      Comentário


                                        #20
                                        Não está nada má, mas do ponto de vista laboral a forma da caixa é completamente inútil, além de ser pequena.
                                        Se não cabe uma moto 4 atrás então para mim não tem utilidade nenhuma

                                        Comentário


                                          #21










                                          Estou a gostar de ver aquela frente.

                                          Comentário


                                            #22
                                            YouTube - Ssangyong SUT 1 Concept Pickup Truck

                                            Comentário


                                              #23
                                              SsangYong SUT 1 Pick Up

                                              Tal como está no primeiro post do tópico, motor de 2 litros com uns 155cv. A velocidade máxima é 170km/h. A média cifra-se nos 7,1L/100km para quando equipado com caixa manual e tracção apenas a duas rodas.

                                              Imagens:












                                              Fonte: Autoblog en Español

                                              Comentário


                                                #24
                                                Se eu fosse um comprador desta marca estaria muito irritado neste momento. Abandonaram a beleza "diferente" que era a marca dos seus veículos.
                                                O designer chefe era alguém que apreciava uma senhora com mais de 140kg, uma verruga ou duas adornar o nariz, o socavo peludo. Este gajo que lá puseram agora deve ser parvo, deve gostar de gajas giras.

                                                Comentário


                                                  #25
                                                  Lançada na Coreia do Sul como Korando Sports













                                                  El que hasta ahora nosotros conocemos como SUT1 acaba de ponerse a la venta bajo la denominación Korando Sports. Este nuevo pick up de SsangYong deriva del Actyon Sports y por ahora ambos modelos convivirán en su tierra natal, dejando al nuevo como opción más completa.

                                                  El Korandos Sports se comercializa con un único motor diésel de dos litros y 155 CV en combinación con una caja manual de cinco velocidades (en opción hay una automática). Se pueden elegir versiones con tracción total o sencilla. Pese a que los cambios estéticos en la carrocería son notables, en el habitáculo todo sigue como siempre en términos generales, estrenando únicamente algunos detalles decorativos, equipos de sonido y navegación, e instrumentación.

                                                  Los niveles de equipamiento a la venta en Corea del Sur son tres para el 4x2 (Eco, Club, Passion) y cuatro para el tracción total (Club, Leisure, Passion y Vision). En los más completos están incluidos el tapizado en piel, sensores de aparcamiento, asientos calefactables delanteros y traseros, sistema de navegación integrado, paquete iluminación interior, llantas de aleación de 18 pulgadas y molduras cromadas. En opción se ofrecen diversas soluciones para cubrir la caja, desde lonetas hasta cajas metálicas.

                                                  La llegada del SUT1 al mercado español está prevista para la primera mitad de este 2012. De momento no conocemos ni precios ni equipamiento, aunque como el resto de la oferta será competitivo en este aspecto.
                                                  Fonte: Autoblog en Español

                                                  Comentário


                                                    #26
                                                    Acho-a bonita.
                                                    Até mais bonita que a Mitsu strakar.
                                                    Provavelmente se tivesse o badge da Kia já todos a achavam bonita.
                                                    E agora vou sair daqui antes que isto pegue fogo

                                                    Comentário

                                                    AD fim dos posts Desktop

                                                    Collapse

                                                    Ad Fim dos Posts Mobile

                                                    Collapse
                                                    Working...
                                                    X