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    Ford Taurus 2012

    Com um toque Audi na frente, perfila-se como competidor do Audi A6 e companhia


    2013 Ford Taurus gets 2.0L EcoBoost four, styling tweaks


    Upon taking the wraps off of the 2013 Ford Taurus, Derrick Kuzak, the automaker's group vice president of global product development, said the styling tweaks were wholly influenced by the new Audi A6. Sure, the new front fascia and LED square around the taillamps are total Audi knock-offs, but what's important to learn from this is that Ford is using the A6 as its target for the Taurus, and with a host of updates for the 2013 model year, Ford's flagship gets one step closer to being an Audi alternative.


    All in, the design tweaks give the Taurus an added sense of aggressiveness, though the car is still immediately recognizable as a successor to the all-new flagship that debuted for the 2010 model year. The trapezoidal grille has been tweaked, and now features active air shutters to improve overall fuel economy. The hood has been fully resculpted, and out back, tweaked taillamps with LED running lights blend into a slightly revised rear fascia. Dual exhaust tips are now standard across the board, as are new 20-inch wheel options.

    The big enhancements for 2013 are the Taurus' powertrains. Ford's trusty 3.5-liter V6 still serves as the base engine, though its output has been bumped up to 290 horsepower – a full 27 more horses than the outgoing car. New for 2013, though, is the addition of the automaker's 2.0-liter EcoBoost four-cylinder engine, rated at 237 horsepower and 250 pound-feet of torque. With the EcoBoost engine underhood, the Taurus is estimated to achieve up to 31 miles per gallon on the highway.

    Inside, there's a new steering wheel and more soft-touch materials have been added to the dash and center console, which now uses the automaker's MyFord Touch infotainment system. Other new enhancements include the addition of Ford's curve control system – first seen on the Explorer – that enhances cornering capability and braking control. Speaking of brakes, the Taurus also gets a larger brake master cylinder, meaning braking feel should be substantially better.

    Pricing will be announced closer to the car's on-sale date in early 2012, and while the 2013 Taurus might not be a perfect competitor to Audi's A6, it's sure to offer similar content (and style) at a much lower price-point. Check out all the details for yourself in the press release after the jump, as well as some B-roll footage of the new car. We'll have plenty of live photos and impressions from the car's official New York Auto Show debut, as well.


    Tradução Google:


    Após tomar os envoltórios fora do Ford Taurus 2013, Derrick Kuzak, presidente da montadora vice grupo de desenvolvimento de produtos globais, disse o styling tweaks eram totalmente influenciadas pelo novo Audi A6. Claro, a fáscia dianteiro novo e LED quadrado em torno da lanternas traseiras são totais Audi knock-offs, mas o que é importante aprender com isso é que a Ford está usando o A6 como alvo para o Touro, e com uma série de atualizações para o modelo 2013 ano, o carro-chefe da Ford fica a um passo de ser uma alternativa Audi.


    Todos, os ajustes de design dar a Touro uma maior sensação de agressividade, mas o carro ainda é imediatamente reconhecível como um sucessor para o carro-chefe todo-novo, que estreou para o ano modelo 2010. A grade trapezoidal foi ajustada, e agora apresenta persianas ar ativa para melhorar a economia de combustível em geral. A capa foi totalmente resculpted, e lá atrás, tweaked lanternas traseiras com tecnologia LED faróis mistura em um fáscia traseiro revisado ligeiramente. Duplo escape dicas são agora padrão em todas as áreas, assim como novas opções de rodas de 20 polegadas.

    As melhorias para 2013 são grandes propulsores da Taurus. confiança da Ford V6 de 3,5 litros ainda serve como motor de base, embora sua saída tenha sido colidido até 290 cavalos de potência - um total de 27 cavalos mais do que o carro de saída. Novo para 2013, porém, é a adição do motor da montadora EcoBoost de 2.0 litros de quatro cilindros, avaliado em 237 cavalos e 250 libras-pés de torque. Com o underhood motor EcoBoost, o Touro é estimado para atingir até 31 quilômetros por litro na estrada.

    Dentro, há um novo volante e mais materiais de toque suave foram adicionadas ao traço e no console central, que agora usa a montadora MyFord sistema infotainment Touch. Outros aprimoramentos incluem a adição de controle da Ford curva do sistema - visto pela primeira vez no Explorer - que aumenta a capacidade nas curvas e controle de frenagem. Falando em freios, a Taurus também recebe um grande cilindro mestre do freio, o que significa sentir a travagem deverá ser substancialmente melhor.

    Os preços serão anunciados mais perto da data do carro à venda, no início de 2012, e enquanto o Touro de 2013 não poderia ser um concorrente perfeito para A6 da Audi, é a certeza de oferecer conteúdo semelhante (e estilo) a uma taxa muito menor faixa de preço. Confira todos os detalhes para si mesmo no boletim de imprensa depois do salto, bem como algumas imagens roll-B do carro novo. Nós teremos uma abundância de fotos ao vivo e impressões do carro New York Auto Show estréia oficial, também.


    autoblog










    Editado pela última vez por BLADERUNNER; 20 April 2011, 08:48.

    #2
    Acredito que as vendas na Europa sejam residuais

    É mais para o povo americano, ainda assim duvido que até esses troquem a marca premium por este Ford

    Comentário


      #3

      2013 Ford Taurus SHO looks better, but no bump in power

      Those of you hoping for a 400-horsepower Ford Taurus SHO are about to be severely disappointed. The 2013 Taurus SHO will continue to produce 365 horsepower and 350 pound-feet of torque from its 3.5-liter EcoBoost V6. Sure, that's still plenty of oomph for the SHO, but with rumors of a higher-output version now dashed, all we can say is, "shucks."

      Let's not dwell on that, though. There are still plenty of improvements for the 2013 SHO to talk about.

      Much like the rest of the refreshed Taurus line, the SHO features styling tweaks at both the front and rear. Unlike the base model, the SHO uses a unique mesh grille pattern up front and adds a new rear spoiler out back, as well as chrome-tipped dual exhaust pipes. A new 20-inch dark wheel option is also part of the SHO package, matching the black finish found on the mirrors and body trim. We like what we see.

      There may not be a bump in power, but the 2013 Taurus SHO does get a new performance package option that is said to improve the car's performance prowess. Most notably, a 3.16:1 final drive ratio means initial acceleration is enhanced, and revised suspension tuning features new dampers and springs specific to this package. Additionally, the electronic steering system has been tuned, the stability control now has a track mode with a true 'off' setting and performance brake pads are now available with unique, "track-tuned" calipers. Still, we'd love to see an additional 40-ish horsepower.

      Hit the jump for the official SHO details, and be sure to click through our high-res image gallery to see the tweaked design for yourself. Ford's B-roll footage of the SHO is available for your viewing pleasure post-jump, as well.

      Tradução Google:

      Aqueles de vocês esperando por um 400 cavalos-Ford Taurus SHO está prestes a ser severamente desiludido. O Taurus SHO 2013 continuará a produzir 365 cavalos de potência e 350 libras-pés de torque a partir de seus 3,5 litros EcoBoost V6. Claro, queainda está muito glamour para o SHO, mas com os rumores de uma versão de maior potência, agora frustradas, tudo o que podemos dizer é, "nojo".

      Não vamos insistir em que, no entanto. Há ainda muitas melhorias para o SHO 2013para falar.

      Muito parecido com o restante da linha Taurus atualizada, a SHO características de estilo ajustes na parte dianteira e na traseira. Ao contrário do modelo base, o SHO usa um padrão de mesh único grade na frente e adiciona um novo spoiler traseiro de volta para fora, bem como o cromo de ponta dupla de escape. Uma opção nova roda de 20polegadas escura também é parte do pacote de SHO, combinando com oacabamento em preto encontrado no corpo da guarnição e espelhos. Nós gostamos do que vemos.

      Não pode haver uma colisão no poder, mas o Taurus SHO 2013 é obter uma opção denovo pacote de desempenho que é dito para melhorar a aptidão de desempenho do carro. Mais concretamente, uma relação de transmissão final 3.16:1 significaaceleração inicial é reforçada, e ajuste da suspensão revisada recursos novos amortecedores e molas específicas para este pacote. Além disso, o sistema degoverno eletrônico foi ligado, o controle de estabilidade agora tem um modo deconfiguração de pista com um verdadeiro 'off' e pastilhas de freio desempenho estão agora disponíveis com o exclusivo ", faixa-tuned" estribos. Ainda assim, adoraria veruma potência adicional de 40-ish.

      Bater o salto para os detalhes SHO oficial, e não se esqueça de clicar através de nossa galeria de imagens em alta resolução para ver o desenho voltado para si mesmo. Metragem de Ford B-roll da SHO está disponível para o seu prazer de saltarpós-visão, também.

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        #4
        O 3D possível - o vídeo:





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          #5
          Originalmente Colocado por BigDaddy Ver Post
          Acredito que as vendas na Europa sejam residuais

          É mais para o povo americano, ainda assim duvido que até esses troquem a marca premium por este Ford
          Este não chega à Europa. É mesmo só para americano ver.

          De resto, assumir que se inspiraram no A6 para o restyling e de forma pública, é algo que não se está habituado a ver.
          E tendo em conta que a Audi nem sequer é um big player como a Mercedes ou a BMW nesse mercado, não deixa de ser mais estranho

          É muita honestidade na apresentação de um novo modelo
          Não sei se consigo lidar com isso

          Comentário


            #6
            Originalmente Colocado por BigDaddy Ver Post
            Acredito que as vendas na Europa sejam residuais

            É mais para o povo americano, ainda assim duvido que até esses troquem a marca premium por este Ford


            Eu acredito é que o carro não chegue ao mercado Europeu.

            Comentário


              #7
              Originalmente Colocado por crash Ver Post
              Este não chega à Europa. É mesmo só para americano ver.

              De resto, assumir que se inspiraram no A6 para o restyling e de forma pública, é algo que não se está habituado a ver.
              E tendo em conta que a Audi nem sequer é um big player como a Mercedes ou a BMW nesse mercado, não deixa de ser mais estranho

              É muita honestidade na apresentação de um novo modelo
              Não sei se consigo lidar com isso
              Que eles tentam vender o seu produto, lá isso tentam.
              E basta a grelha exagonal para se parecer logo com um Audi
              Mas relativamente ao modelo ainda no activo (antes deste facelift) nota-se algumas melhorias.
              Mas aqui fica a parte técnica (afinal isto é um fórum de carros) e nunca se sabe até que ponto um dia este modelo não poderá regressar à europa.
              Each Taurus powertrain features additional technologies to help conserve fuel, such as:

              • Low-tension front end accessory drive belt
              • Smart battery management
              • Aggressive deceleration fuel shutoff
              • Variable-displacement air conditioning compressor
              • Reduced friction lubricants
              • Electric power-assisted steering (EPAS)

              The team put special emphasis to fit all new Taurus models with EPAS to improve steering response by speeding up the steering ratio and rigidly mounting the steering rack to the subframe. The EPAS system also allows for a high degree of tuning by Ford vehicle dynamics engineers to optimize steering feel, pleasing enthusiast drivers and serving as a confidence builder for less-experienced drivers.

              The Taurus interior keeps green with extensive use of recycled material in the cloth surfaces, in the headliner, and in noise, vibration and harshness (NVH) control components. Taurus seat cushions are comprised of a high concentration of soy foam, significantly reducing petroleum-based substances.

              Even smarter

              America's most innovative full-size sedan gets even smarter with an array of even more class-leading technologies including SYNC® with MyFord Touch™, which replaces many traditional buttons, knobs and gauges with clear, colorful LCD screens and steering wheel-mounted five-way toggles. These screens can be personalized to display information relevant to each driver by using voice command, keeping the driver's eyes on the road and hands on the wheel.

              MyFord Touch is powered by a new version of Ford's award-winning SYNC system, combining voice control for vehicle functions, enabled Bluetooth® devices, MP3 players and a wide variety of external media.

              The new Taurus also adds Ford's intuitive active park assist technology, making life simpler and more convenient for customers.

              Taurus also offers the following comfort and convenience technologies:

              • New heated steering wheel adds to the comfort of the heated and cooled leather-trimmed seats

              • Multicontour seats with Active Motion™, a Taurus class-exclusive offering, help to reduce driver and first-row passenger fatigue with a subtle rolling massage pattern

              • Intelligent Access with push-button start, allowing the driver to enter the car and start the engine via push button simply by having the key fob in his or her possession

              • Auto high beams employ a sensor to switch headlamps to high beam when no oncoming traffic is detected


              • Rain-sensing wipers use an advanced optical sensor to detect the intensity of rain and/or snowfall to automatically adjust wiper speed

              • Rear view camera activates when reverse gear is selected, projecting via the center stack-mounted 8-inch screen

              • Rear window power sunshade, a luxury-class feature that shades the rear glass at the touch of a button, helping to keep the cabin cooler

              In addition, Taurus is available with a wide variety of audio and navigation connectivity alternatives.

              Packed with detail

              Taurus quality begins with design refinement. Building on the completely reinvigorated 2010 model, the new Taurus features a more muscular hood. Larger wheels and tires fill out the wheel-well openings, giving Taurus an athletic stance. Rear quarter panels have been raised, enabling larger, full LED taillamps. Without increasing overall dimensions or vehicle weight, the new Taurus looks more streamlined, substantial and sporty.

              Improved driving dynamics is a quality the driver will feel. Beyond the across-the-board transition to EPAS, the hard-mounted steering rack with a faster ratio, springs and dampers have been optimized to provide improved vehicle handling, combined with improved ride quality.

              The new Taurus dynamics benefit from the addition of torque vectoring control. This feature uses a slight – virtually imperceptible to the driver – amount of braking force on the outside front wheel when accelerating through a corner. This minimal brake force provides an effect similar to a limited-slip differential. The result is a vehicle that feels smaller and more maneuverable, with more control when increasing speed through curves.

              This innovative feature will please enthusiasts while serving as a confidence builder for less-seasoned drivers. Torque vectoring control – normally found in high-ticket sports cars – is a Taurus class-exclusive feature. In addition, this feature is standard.

              The new Taurus adds curve control, a unique Ford braking control innovation aimed at slowing the vehicle, if it senses that a driver inadvertently enters a curve too quickly. With application of four-wheel smart braking, the vehicle can reduce speed by up to 10 mph in approximately one second.

              Entering curves or on- and off-ramps too quickly contributes to more than 50,000 crashes each year in the U.S. Curve control is a Taurus class-exclusive offering.

              Across the board, all new Taurus models will receive a larger brake master cylinder with revised booster tuning, resulting in a shorter pedal ratio and dramatically improved pedal feel. Brake friction material has been upgraded for improved fade resistance and performance.

              Exterior craftsmanship for the new Taurus has been improved through the employment of digital pre-assembly. This advanced technology enables engineers to address potential issues in Taurus manufacturing while still in the online phase and ensures precise, uniform surface gaps and margins once series production is initiated. Taurus was benchmarked against Audi A6 for exterior fit and finish.

              Inside, no detail went untouched. Taurus' interior craftsmanship is elevated through expanded use of soft-touch, high-quality materials inside the cabin. Upgraded materials across the instrument panel and throughout the center console are evidence of continuous improvement.

              Additional improvements extend to cloth-wrapped A-, B- and C-pillars, flock-lined glovebox and console storage and new switchgear. This passionate attention to detail even reaches inside the trunk space, which is completely dressed.

              NVH control has been enhanced in the new Taurus with the addition of A-pillar and cowl baffles and acoustic wheel-well liners to quiet road noise.

              Safe Taurus

              The new Taurus builds on a legacy of safety, as the current model earned an Insurance Institute for Highway Safety Top Safety Pick rating. The stiff Taurus structure contains much high-strength and ultra-high-strength steels, including boron.

              Taurus features the Trinity front-crash architecture, named for the three elements that are designed to absorb and redirect crash forces away from vehicle occupants. These components consist of an ultra-high-strength boron front beam to absorb initial impact force, boron "shotgun rails" that transfer impact forces in a diagonal path to the roof panel, and a decoupling engine cradle within the front subframe to help prevent the powertrain from interfering with the cabin.

              Taurus also features Side Protection And Cabin Enhancement (SPACE®) Architecture, a hydroformed cross-car beam embedded in the floor between the door frames to help provide additional strength on the sides of the vehicle. A rigid roof crossmember, side-impact door beams and boron B-pillar reinforcement also contribute to side-impact protection.

              In the new Taurus, airbag restraints have been enhanced with optimized tethering and venting to specifically tailor deployment force to occupant size, position and seat belt status. In addition, Taurus features the Safety Canopy® with rollover sensor.

              In the event of an airbag deployment, Taurus provides an SOS Post-Crash Alert System™, and features AdvanceTrac® with Electronic Stability Control.

              In addition, Taurus offers a complement of driver-aid technologies, such as:

              • Adaptive cruise control employing radar technology to monitor traffic up to 600 feet ahead, automatically adjusting Taurus speed to help maintain a safe distance

              • Collision warning with brake support, enabled by adaptive cruise control, provides a "heads-up" visual warning combined with an audio signal to alert the driver to slower moving traffic ahead. The system also pre-charges the brakes to aid stopping

              • Blind Spot Information System (BLIS®) is designed to alert the driver if another vehicle is driving within a potential blind spot

              • Cross-traffic alert, enabled by BLIS, senses and warns the driver of oncoming traffic from either direction when the Taurus is backing out of a driveway or parking space

              • MyKey® owner controls feature allows parents or fleet administrators to activate restricted driving modes. MyKey can limit top speeds and audio volume, provides earlier warnings and prevents deactivation of stability control systems. A new MyKey feature can prevent access to blocked satellite radio content

              The new Taurus will be manufactured at Ford's Chicago Assembly Plant.

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                #8
                A próxima geração do Taurus vai entrar na politica global da Ford em oferecer um modelo idêntico em todos os mercados, como acontece com o Fiesta e Focus.

                Ou seja, veremos o próximo Taurus/Mondeo como um único modelo, apesar de estarem em segmentos distintos nos dois lados do segmento.

                Comentário


                  #9
                  Muito bom.
                  E o preço?

                  Comentário


                    #10
                    Continuo a teimar, os americanos não sabem desenhar traseiras de carros generalistas. Já no novo Malibu é a mesma coisa.
                    De resto, este novo Taurus parece ter presença, dentro de um desenho "normal", acho q está bastante bom

                    O interior também, mas faz-me confusão a profusão de botões e écrans tácteis nos automóveis, para os quais uma pessoa tem de olhar enquanto vai a conduzir, e dos quais não há um feedback conveniente. Não acho grande piada a este rumo desta indústria, e espero q comecem a inverter esta tendência antes q se espalhe ainda mais...

                    Comentário


                      #11
                      Umas imagenzitas ao vivo da Big apple.







                      Comentário


                        #12









                        Comentário


                          #13
                          posso estar enganado, mas com os actuais preços dos combustíveis, alguem ainda compra essas banheiras americanas??

                          Comentário


                            #14
                            É bom ver um Ford com poucos botões e uma consola central simples e bonita.

                            Cumps

                            Comentário


                              #15
                              Gostei no geral apenas tenho reservas na traseira.

                              Comentário


                                #16
                                Originalmente Colocado por offpring Ver Post
                                posso estar enganado, mas com os actuais preços dos combustíveis, alguem ainda compra essas banheiras americanas??
                                A realidade do mercado americano é distinta da nossa.
                                A tabela de vendas é liderada por uma pick-up que é consideravelmente maior que as nossas L200 ou Navara, onde o v8 a gasolina ainda é o motor mais comum (apesar de recentemente substituido por v6 turbo)

                                Os carros ligeiros mais vendidos são o Honda Accord e o Toyota Camry onde os motores mais pequenos são 2.4/2.5 litros com potências entre 170-180cv.

                                A ali entre o Accord e o Camry encontramos o Civic e o Corolla com vendas próximas, onde o motor mais pequeno que encontramos é um 1.8 a gasolina com cavalagens à volta dos 140cv.

                                Por isso sim, ainda há espaço para banheiras, apesar do Taurus ser tão banheira como um A6 ou um série 5, que também encontram grande sucesso neste lado do atlântico, apesar de diferirem bastante na escolha de motorizações.

                                Aqui maior parte é varrido a 2.0 diesel, lá não costuma haver nada abaixo do V6 ou inline 6 a gasolina.

                                Realidades distintas, combustivel muito mais barato, a permitir um mercado de contornos bastante diferentes do europeu

                                Comentário


                                  #17
                                  Originalmente Colocado por offpring Ver Post
                                  posso estar enganado, mas com os actuais preços dos combustíveis, alguem ainda compra essas banheiras americanas??


                                  ... as nossas banheiras de cá, com os cada vez mais reduzidos motores a diesel
                                  de baixa cilindrada, custam mais a manter que as banheiras nos USA ... V6

                                  por isso é sempre relativo
                                  Editado pela última vez por Land90; 20 April 2011, 16:15.

                                  Comentário

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