Peugeot 3008 GT - imagens oficiais
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Peugeot 3008 II (2016), e restyling (2020)
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Originalmente Colocado por Fabulous Ver PostEu adoro o pilar C, em relação ao cromado lateral no capot também acho desnecessário mas não me incomoda.
Em termos estéticos acho que só mudaria uma coisa, gostaria que ele tivesse os vincos que vêm desde os guarda lamas, ao longo das portas.
se tivesse os vincos salientes em linha e em todo o comprimento seria um tipico e previsivel conservadorismo alemao..
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momentos
Reconheço que o carro está fantástico. Tem ali umas linhas de Lexus NX, o que o tornam muito interessante e uma revolução face à anterior geração 3008.
O interior está magnífico. Resta saber a qulidade de montagem e dos materiais.
Se os preços se mantiverem semelhantes à geração anterior, será seguramente um sucesso comercial.
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Goste-se mais ou menos, certo é que não se consegue ficar-lhe indiferente. É um carro com uma personalidade muito própria e que dá nas vistas, que é o que a malta quer nos dias de hoje. Veja-se o caso mais extremo do Juke que vendeu que nem pipocas.
Só acho que exageraram nos cromados que o sobrecarregam e nem precisava pq já tem um design base que enche o olho que chegue.
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O GT está disponivel exclusivamente com o motor 2.0 180cv com a caixa EAT6.
Nota de imprensa
(...)
GT! For PEUGEOT, this name, emblematic in the history of cars, has a very specific meaning which helps the brand stand out from the crowd and enhance the status of the driver. The GT version of the new PEUGEOT 3008 has:- a highly-efficient and exclusive engine: the 2.0L BlueHDi 180 S&S, combined with the EAT6automatic six-speed gearbox. It is the most powerful version of the range, providing even more intense driving pleasure
- a more sporty appearance, with fender flares and its 19" tyres as standard (235 50 R19) combined with two-tone diamond-cut BOSTON wheel rims. Only available in the GT version, this dynamic tyre is combined with running gear specifically developed to get the most out of it
- finely crafted, technologically advanced lights, with Full LED headlights and sequential indicators as standard
- an exclusive bodywork colour. With a standard-equipped two-tone roof in "Black Diamond" gloss paintwork, the GT version offers as an option the ambitious "Coupe Franche" dual-color paint design using three of the range's colours (Platinum Grey, Amazonite Grey and Metallic Copper). Still sporting a Perla Nera black rear, the GT "Coupe Franche" gives the range's new standard exclusive connotations and identifies it with PEUGEOT's know-how.
- specific exterior design elements and a refined and sporty themed interior. (...)
Nota de imprensa
New PEUGEOT 3008 GT Line: top-of-the-range signature
Since the beginning of 2015, PEUGEOT's strategy to move upmarket has been based on a very consistent offer combining a resolutely dynamic style and feel with engines which are more accessible than the most powerful versions. This is what led to the creation of the GT Line trim level, which offers customers a remarkable finish with strong personality and core range engines.
After the 108, 208, 2008, 308 and 508, it is the turn of the new PEUGEOT 3008 to benefit from this attractive sporty-look trim level on its entire range of engines - with the exception of the 1.6L BlueHDi 100 S&S and of course the 2.0L BlueHDi 180 S&S, reserved exclusively for the GT.
Derived from the highly-specified (level 3) Allure model, the “GT Line” has many visual attributes on the GT version. On the exterior, in addition to the GT Line logo on the front wings and rear tailgate:
- the specific front bumper with full LED lights and the GT radiator grille;
- stainless steel quarter light finishers and weatherstrips;
- the chrome double exhaust pipe;
- the "Black Diamond" roof as standard;
- the option of the "Coupe Franche" paint design in three colours with black
The GT Line trim-level also be specified with 18" two-tone diamond cut alloy wheels and Perla Nera black door mirror shells (they are chrome on the GT models).
Inside, we find the sporty and refined GT environment (including the copper topstitching) with the exception of the "Grey Oak" trim, the Alcantara seats and the numerous pieces of trim and strips which are still in satin chrome. The lucky driver can however enjoy, as standard, the i-Cockpit® Amplify, enhancing their well-being and that of their passengers.
Fonte
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https://youtu.be/Ph-8T3o-glM
por acaso era uma ideia fixe meterem o rugido do leão pelos woofers qnd se liga o motor , tal como é sugerido no fim do videoEditado pela última vez por ARMIC; 25 June 2016, 14:39.
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Originalmente Colocado por Militaogtc Ver PostJá repararam que um 1.2 de 130cv com caixa auto custa o mesmo que um 1.6hdi de 120cv com caixa manual? Este motor tem de ser muito bom para pedirem isto por ele...Editado pela última vez por Fabulous; 12 July 2016, 00:54.
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Todo ele é muito tridimensional, muito fratal, cheio de arestas e reentrâncias. Ruído visual não lhe falta. Mas impacto e presença também não.
A minha única duvida é como resistirá ao tempo. Se vai cansar e passar de moda para se chegar à conclusão que é apenas um conjunto de apêndices de uma determinada época.
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