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    Volkswagen Lamando ("NMC" Concept)

    Volkswagen New Midsize Coupe - Concept

    The Volkswagen NMC – New Midsize Coupé – concept makes official the German car maker’s plans for a style-led sedan to challenge the likes of the strong selling Mercedes-Benz CLA.

    Unveiled at the Beijing motor show, the four door closely previews a new Jetta-based model that will slot into the Volkswagen line-up beneath theexisting CC model – as first reported about by Autocar back in 2012.

    Volkswagen design boss Klaus Bischoff describes the NMC as “avant-garde protagonist for a new compact sedan class”. Looking all but ready for production, it continues the current Volkswagen design lineage, with crisp feature lines, heavily horizontal detailing and taut surfacing – all aimed at providing it with a technical-inspired appearance.

    A simple grille and LED headlamps span the width of the front end, giving the new car clear family ties to other recent new Volkswagen models. In a bid to provide it with an added sense of sportiness, VW designers have taken inspiration from the CC in providing the NMC with a heavily curved roofline, frameless doors and notchback style rear.

    At 4597mm in length, 1838mm in width and 1422mm in height, the NMC is 48mm shorter, 58mm wider and 58mm lower than the existing Jetta, with which the production version is expected to share 2650m wheelbase. By comparison, the CLA measures 4630mm in length, 1777mm in width and 1432mm in height, while riding on a 2699mm wheelbase.

    To enhance the stance of the concept on show in Beijing, the Volkswagen design team has provided it with towering 20-inch wheels shod with 245/40 profile rubber.

    Volkswagen claims the NMC boasts similar levels of interior accommodation to the Jetta, with room for five adults. Its claimed 500 litres of boot space is just 10 litres less than that offered by its more conventional four door sibling.

    In an indication that the production version of the NMC will offer more than adequate performance, the concept on show in Beijing sports the same 217bhp turbocharged 2.0-litre direct-injection four-cylinder petrol engine as the seventh-generation Golf GTI.

    The transversely mounted unit places its power to the road via a seven-speed dual clutch auto gearbox, providing the front-wheel-drive sedan with a theoretical 0-62mph time of of 6.5sec, 152mph top speed and combined cycle consumption of 44.1mpg.

    The production version of the NMC is set to be produced both at the Volkswagen plant in Puebla, Mexico and a joint venture factory in China. Underpinning the Mercedes-Benz CLA-rivalling sedan will be Volkswagen’s versatile MQB platform.


    #2
    Estou curioso para ver aolgo mais deste carro, mas também qual será o seu posicionamento, com a moda dos CC, criou-se uma miscelânea de modelos 3 volumes.

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      #3

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        #4
        Não deixa de ser "mais do mesmo" dentro do mundo estético da VW, mas até tem bom aspecto (a madeirinha no interior é que...).

        Veremos se a versão de produção fica com esta aparência, aparte as jantes de tamanho exagerado.

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          #5
          Ao vivo de Pequim:

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            #6
            Apesar dos temas estilísticos de sempre (pelo menos dos últimos 4 anos), este parece ser bem equilibrado nas proporções.

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              #7
              Comparativamente ao actual Jetta, e da mesma forma que aconteceu com o novo Golf, comparando com os antecessores, o principal aspecto evolutivo é mesmo as proporções, que, como tem acontecido com tudo o que leva a MQB, revelam-se superiores.

              Isto de concept é que não tem nada. Retrovisores e puxadores de portas standard, e o interior é o de um carro de produção. Retire-se as mega rodas e alguns pormenores bling e temos um sedan nos mesmos moldes que o Audi A3.

              Chamar a isto coupé... é que... pronto...
              Deve ser para criar "buzz" para demover o pessoal que se baba com o torto CLA.
              Pelo menos estes que saem do grupo VW, apesar de bastante mais contidos no plano estílistico, têm proporções dignas desse nome.

              Sim, Mercedes, é possível fazer sedans FWD com boas proporções.

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                #8












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                  #9
                  Versão de produção, igual, mas Jetta.

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                    #10
                    A frente perde imenso sem a quebra inferior nas ópticas, decididamente, mais do mesmo...



                    Comentário


                      #11

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                        #12

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                          #13


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                            #14

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                              #15








                              Editado pela última vez por reckoner00; 28 August 2014, 02:49.

                              Comentário


                                #16

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                                  #17
                                  Apenas para o mercado chinês, certo??

                                  Comentário


                                    #18

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                                      #19
                                      é sempre o mesmo estilo de carro.
                                      A VW podia dar um pedrada no charco de vez em quando.

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                                        #20
                                        O nome dos carros na VW podia ser PP, P, M, G, GG e EG

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                                          #21
                                          Originalmente Colocado por Murillo Ver Post
                                          O nome dos carros na VW podia ser PP, P, M, G, GG e EG
                                          Pequenino, Pequeno, Médio, Grande, Gigante e Extra-Grande (Extra-Gigante)

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                                            #22



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                                              #23
                                              Simplesmente mais do mesmo , parece que teem medo de fazer um carro que nao seja banal ou que nao seja igual a toda a restante gama

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