Anúncio

Collapse
No announcement yet.

Cadillac ELR - Primeiras Imagens 2013

Collapse

Ads nos topicos Mobile

Collapse

Ads Nos topicos Desktop

Collapse
X
Collapse
Primeira Anterior Próxima Última
 
  • Filtrar
  • Tempo
  • Show
Clear All
new posts

    Cadillac ELR - Primeiras Imagens 2013



    O Salão de Detroit foi o local escolhido para a Cadillac, uma das marcas do grupo GM, apresentar o Converj, um protótipo de um automóvel eléctrico. O Converj utiliza a tecnologia Voltec - a mesma do Chevrolet Volt - com uma bateria de 16 kw montada no piso, um gerador e um motor eléctrico.

    Tem cerca de 64 quilómetros de autonomia e demora cerca de três horas a carregar a bateria quando ligado a tomadas de 240 V ou oitos horas numa tomada de 120 V. O motor eléctrico tem uma potência de 120 kw, aproximadamente 162 cv, e 370 Nm de binário, permitindo ao Converj atingir 160 km/h de velocidade máxima.

    A suspensão magnética é uma das possibilidades no modelo da Cadillac, caracterizado pelo perfil desportivo da carroçaria e um habitáculo de quatro lugares.
    Noticia autohoje.
    Mais fotos: Autohoje - Notícias, testes, comparativos, fotos, vídeos e preços de carros - Cadillac apresenta veículo eléctrico
    Editado pela última vez por HaagenDazs; 16 January 2013, 14:33.

    #2
    É um concept, vamos ver que sai de ali. Gostava de ver em breve o produto final do Cien e do Sixteen.

    Comentário


      #3

      Comentário


        #4
        Cadillac Converj Confirmed for Production - Report - Worldcarfans

        Comentário


          #5
          Muito bonito.

          Comentário


            #6
            De lado tem ares de Gallardo.

            Mas tá giro.

            Comentário


              #7
              nice very nice

              Comentário


                #8
                só e pena a autonomia ser tão reduzida, uns 120/140km era bastante bom

                Comentário


                  #9
                  Bastante arrojado. A autonomia devia ser maior.

                  Comentário


                    #10
                    Ao que parece, volta a afirmar-se na imprensa que este carro irá ser produzido

                    Ao que parece, embora não tenha passado por este tópico, este protótipo já teve produção negada e agora volta a receber luz verde. Ao que tudo indica chegará ao mercado em 2013 ou 2014, devendo receber uma nomenclatura de três letras como é apanágio da marca e deverá ser equipado com um motor Generation 1.5 Voltec, ou seja, uma evolução do sistema de propulsão do Chevy Volt, embora não tão "avançada" como a segunda geração do Volt que deverá sair em 2015.

                    Sometimes, like Lazarus, dead cars rise again.

                    We've learned from an inside source at General Motors, a person close to the project, that the electric Cadillac Converj luxury coupe is now back in the GM product plan.

                    The Converj was recently approved for production by GM product executives. It will likely launch in 2013 as a 2014 model, though it may end up with a Cadillac-style three-letter model name.
                    The production version will feature, says our source, "a Generation 1.5 Voltec" powertrain.

                    That would be an updated version of the extended-range electric powertrain from the 2011 Chevrolet Volt, possibly with better acceleration to suit the Cadillac image--but not the fully revised second-generation version that will go into production in 2015.

                    Smash hit in 2009


                    The Converj concept car was first unveiled in January 2009 at the Detroit Auto Show. The sleek sports coupe received rave reviews, and during 2009, General Motors [NYSE:GM] approved it for production, with then-product chief Bob Lutz saying in January 2010 it had been cleared by management.

                    Two months later, it was killed, with Cadillac spokesman David Caldwell saying the Converj program had not reached "a point [at] which development would be occurring in earnest in any case." Two reasons were given for ending the program almost 18 months ago: First, GM could not make a profit at the low volumes the Converj had been planned for.

                    Now, with the Volt essentially sold out and GM trying to boost production as fast as possible, perhaps Converj volumes can go higher, meaning each car may cost less.

                    Second, product planners were concerned that the greater weight and additional luxury features of a Cadillac would cut its electric range and performance--reducing its appeal, much as the Lexus HS 250h has sold in lower numbers than expected for Toyota's luxury arm.

                    "All about profit"


                    Apparently, both concerns have been resolved. One reason for resuscitating the Converj, says our source, is that CEO Dan Akerson is "all about profit." The 2012 Volt lists at $39,990, and tops out (before dealer markup) at less than $50,000.

                    If some Voltec cars could be sold not for $45,000 but, say, $60,000, that might enable GM to make money on its first generation of Voltec cars. Or, perhaps more realistically, to lose less money on the technology--until a less-costly second generation can be rolled out.

                    And if Cadillac truly hopes to compete with the likes of Mercedes-Benz, BMW, and Audi, it needs to have one or more plug-in offerings.

                    All those makes have multiple plug-ins planned, from the Mercedes-Benz S-Class Plug-In Hybrid and Audi e-tron electric supercar down to the A-Class E-Cell and tiny Audi Urban Concept two-seater.

                    Escalade Hybrid: hardly a halo car


                    But despite a plug-in hybrid concept for the XTS full-size sedan that will go on sale next spring as a 2013 model, and persistent rumors of an SRX plug-in hybrid crossover, neither of those products has been given the green light for production.

                    The SRX plug-in hybrid was killed in May due to inadequate range from its battery pack, which had been designed for a different and lighter vehicle. So Cadillac's sole electrified vehicle remains the 2011 Escalade Hybrid full-size sport-utility vehicle--hardly a halo car to get early adopters into their dealers, as the Volt has done for Chevy.

                    The Converj is not the only example of turbulence in GM's product plans over the last three years. But now that a deal has been reached to raise corporate average fuel-economy standards to 54.5 mpg by 2025, insiders hope that the GM product plan will settle down.

                    To reach those goals, plug-in cars will clearly become a larger portion of GM's portfolio over time.
                    Fonte: Green Car Reports
                    Editado pela última vez por xeLa; 12 August 2011, 18:46.

                    Comentário


                      #11
                      A confirmação oficial de que vai ser produzido

                      Segundo consta, tal como já antecipado, o sistema de propulsão deverá ser semelhante ao do Chevrolet Volt e o carro já tem nomenclatura: ELR, ficando deste modo "em linha" com as restantes designações da gama da marca, para além disso, esta escolha foi feita, pois relembra a tecnologia eléctrica de de propulsão do carro.

                      Press release
                      :
                      Electric Concept Car Comes to Life as Cadillac ELR

                      Luxury touring coupe gets extended-range electric vehicle technology

                      DETROIT – The innovative Cadillac Converj Concept, a dramatic luxury coupe with extended-range electric vehicle technology, is moving forward as a production car that will be called the Cadillac ELR.

                      Development of the ELR is just underway, so details on performance, price and timing will be announced later.

                      The Cadillac ELR will feature an electric propulsion system made up of a T-shaped lithium ion battery, an electric drive unit, and a four-cylinder engine-generator. It uses electricity as its primary source to drive the car without using gasoline or producing tailpipe emissions. When the battery's energy is low, the ELR seamlessly switches to extended-range mode to enable driving for hundreds of additional miles.

                      "The concept generated instant enthusiasm," said Don Butler, vice president-Cadillac Marketing. "Like other milestone Cadillac models of the past, the ELR will offer something not otherwise present – the combination of electric propulsion with striking design and the fun of luxury coupe driving."

                      Cadillac selected the name ELR to indicate the car's electric propulsion technology, in keeping with the brand's 3-letter international model naming convention.

                      The Converj Concept sparked the idea of combining the desirability of a grand touring coupe with electrification, said Ed Welburn, GM vice president, Global Design.

                      "There's no mistaking it for anything but a Cadillac, an aggressive, forward-leaning profile and proportion showcases a uniquely shaped, modern vision of a personal luxury 2+2," Welburn said.

                      Cadillac will reveal another new concept car on Thursday, Aug. 18, at a special event prior to the annual Pebble Beach Concours d'Elegance. Cadillac also recently announced it will add two new vehicles to its product lineup in 2012, the XTS large luxury sedan and an all-new luxury compact sedan codenamed ATS.

                      About Cadillac

                      Cadillac has been a leading luxury auto brand since 1902. In recent years, Cadillac has engineered a historic renaissance led by artful engineering and advanced technology. More information on Cadillac can be found at media.cadillac.com.
                      Fonte: Autoblog

                      Comentário


                        #12
                        Parece-me ter potencial

                        Comentário


                          #13
                          A Cadillac prepara um ataque à Europa estando a "confeccionar" produtos mais apetecíveis e com elevado nível para concorrer com os Premium que reinam no velho continente. Este futuro rival do Ampera e do Volt é um produto com os olhos postos no fututo. Devo dizer que no interior em termos de fluidez de linhas, superfícies que se curvam suavemente como se feitos de massa, assim como a combinação de materiais e cores dos mais recentes conceptas da marca (XTS, Converj e Ciel) deixaram-me muito boa impressão.
                          Aqui fica o vídeo deste concept que tem já mais de dois anos e meio, mas ainda surpreende:




                          Já agora, HaagenDazs, quando tiveres vagar actualiza o nome do tópico para "Cadillac ELR".

                          Comentário


                            #14
                            Em testes de estrada.

                            Comentário


                              #15














                              Com o Volt a espreitar:






                              Comentário


                                #16










                                Fonte: Autoblog en Español

                                Comentário


                                  #17
                                  1ª foto do interior.
                                  Editado pela última vez por BLADERUNNER; 12 October 2012, 17:56. Razão: maior

                                  Comentário


                                    #18
                                    1º teaser do ELR.

                                    Comentário


                                      #19
                                      Primeiras imagens:

                                      Editado pela última vez por BLADERUNNER; 14 January 2013, 12:32. Razão: mais imagens

                                      Comentário


                                        #20
                                        Fotos oficiais do novo Cadillac ELR Extended Coupé

                                        The countdown for the presentation of the new Cadillac ELR at the Detroit auto show (January 14 to 27) begins with a fresh set of pictures that afford us our first unobstructed view of the GM's upmarket extended range hybrid coupe.The new images show some exterior details of the car as well as of the sharply styled interior that keeps in line with other products from Cadillac.

                                        Under the more fancy sheet metal that was previews by the 2009 Converj Concept, you will find GM's Voltec plug-in hybrid powertrain sourced from the Chevrolet Volt combining an electric motor with a T-shaped lithium-ion and a gasoline-engine that acts as a generator to extend the driving range when necessary. As with the Volt, power is transferred to the front wheels.
                                        Expect to see the new ELR in Cadillac's showrooms from this fall, with full details to be announced within the next 24 hours.

                                        Comentário


                                          #21
                                          Motor 1.4 a gasolina e motor elétrico (baterias de iões de lítio).
                                          A autonomia será de 480km.
                                          Potência combinada de 207cv e 400Nm.
                                          Jantes de 20".

                                          Comentário


                                            #22
                                            Há algo que me diz que aquele coupé apanhado a sair da opel tem por base isto... Mas a Cadillac está de parabéns, consegue ter uma gama em que se evidencia o seu próprios estilo mas ao mesmo tempo também consegue distanciar suficientemente os seus modelos.

                                            Comentário


                                              #23
                                              HaagenDazs, se puderes, atualiza o nome do tópico para "ELR".
                                              O Cadillac ELR chega para nos demonstrar que a ecologia o o design são compatíveis

                                              Allá por 2009, cuando General Motors andaba metida en todo el lío de la bancarrota controlada, la recuperación de la misma, y los preparativos del Volt, decidió presentar el Converj. Se trataba de un precioso cupé de dos puertas, cuya base mecánica era la misma del Volt. La idea era ofrecer un cupé premium de diseño futurista, híbrido de autonomía extendida, para demostrar que se podían combinar ecología, diseño y prestaciones.

                                              Pues bien, tras cuatro años, en uno de los partos más largos que hemos visto en esta industria, el Converj ha vuelto a aparecer en el Salón de Detroit. Su nombre ha cambiado a ELR, y ahora ya es un modelo de producción, algo que nos alegra, y mucho.

                                              El resultado estético es simplemente fenomenal, y no sólo es que haya sido fiel al Converj original, sino que, a nuestro juicio, lo ha mejorado.

                                              La forma del coche, en cuña, con la línea de techo cayendo hacia atrás de manera agresiva, la línea de hombros muy elevada, las líneas de tensión sobre la superficie de la carrocería... Todo denota "velocidad" y movimiento, muy en la línea del ADN de Cadillac, que es de lo mejor de su segmento, a nuestro juicio, pues logra tener identidad propia, común en todos los modelos de la casa, pero a su vez de manera suficientemente versátil como para que cada modelo tenga su propia identidad.

                                              El cuidado por los detalles también resulta fabuloso. Las llantas de 20 pulgadas (enormes, pero estrechas) enfatizan la "potencia visual" del coche. Toda la iluminación del coche, interna y externa, es por tecnología LED, y además se hace con mucho gusto: los grupos ópticos traseros tienen "tiras LED" colocadas de manera tridimensional. Los faros delanteros son completamente LED, y los intermitentes de los retrovisores hacen las veces de medidor de carga cuando el coche está enchufado.

                                              El habitáculo también raya a grandísima altura, con un salpicadero dominado por el sistema CUE de infoentretenimiento, un cuadro de mandos completamente digital, y un equipo de sonido BOSE, con cancelación activa de ruido, lo que unido a la propulsión eléctrica debe crear uno de los ambientes más relajados vistos en un coche de producción.

                                              Mecánicamente hablando, el ELR cuenta con el mismo sistema del Ampera y del Volt, con un motor de cuatro cilindros de gasolina con 1,4 litros actuando de generador eléctrico y de apoyo ocasional a la motorización eléctrica. En total cuenta con 207 caballos, pero dice Cadillac que la clave del asunto está en la puesta a punto, ya que el ELR cuenta con un chasis más dinámico que el Volt (eso es fácil), y con una programación del motor que le saca más partido a la potencia disponible.

                                              La autonomía máxima en modo eléctrico es de 57 kilómetros, y la recarga puede llevar 4,5 horas en un enchufe convencional europeo de 220 voltios. Por el momento no se han revelado precios, aunque parece lógico esperar que sea más caro que los Volt y Ampera. Llegará a todos los mercados donde ya se comercializan sus dos primos híbridos.
                                              Um vídeo muito completo com toda a informação:

                                              Comentário


                                                #24
                                                Parece-me muito bem, claramente a marca soube dar um toque mais jovem às linhas mestras dos seus modelos. Agrada-me muito. Isso para PT era capaz de ter o seu interesse, mas não percebi se é um eléctrico com extensor ou um híbrido convencional (não tive tempo para ler o texto) para ter uma autonomia dessas?

                                                EDIT: já passei os olhos rapidamente para perceber que é baseado no Volt.
                                                Editado pela última vez por Edge; 15 January 2013, 11:50.

                                                Comentário


                                                  #25

                                                  Comentário


                                                    #26

                                                    Comentário


                                                      #27

                                                      Comentário


                                                        #28

                                                        Comentário


                                                          #29


                                                          by The Smoking Tire

                                                          Comentário


                                                            #30
                                                            RENDER de uma versão Cabrio.

                                                            Comentário

                                                            AD fim dos posts Desktop

                                                            Collapse

                                                            Ad Fim dos Posts Mobile

                                                            Collapse
                                                            Working...
                                                            X