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Óleo BP Visco 7000 Sport 5w40... onde comprar?

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    Óleo BP Visco 7000 Sport 5w40... onde comprar?

    Viva,

    Alguém sabe onde posso encontrar o óleo citado a bom preço na zona do Porto / Braga?


    Cump e obg

    #2
    Procura uma Feuvert, costumam vender a 35eur 4l.

    Cumprimentos.

    Comentário


      #3
      qualquer casa de peças pedes o oleo que pretendes eles mandam vir e pronto provavelemnte no dia seguinte esta la!!

      cumps

      Comentário


        #4
        Originalmente Colocado por RicardoClemente Ver Post
        qualquer casa de peças pedes o oleo que pretendes eles mandam vir e pronto provavelemnte no dia seguinte esta la!!

        cumps
        Pois isso eu sei, só que aqui pela minha zona não arranjam esse óleo a preços decentes.

        Cump

        Comentário


          #5
          Originalmente Colocado por ciber007 Ver Post
          Procura uma Feuvert, costumam vender a 35eur 4l.

          Cumprimentos.
          OBG pela dica vou dar uma vista de olhos na de Braga.

          Cump

          Comentário


            #6
            Esse óleo é muito comum encontrares em modelos/continentes/jumbo a 30€ 4L, é lá que compro pra mim.

            Comentário


              #7
              Actualmente, está a 39€ 4L na Norauto.

              PS: Shell Helix 5W40 a 29€

              Comentário


                #8
                Originalmente Colocado por eblase Ver Post
                Actualmente, está a 39€ 4L na Norauto.

                PS: Shell Helix 5W40 a 29€
                O helix é o HELIX DIESEL ULTRA 5W40 ou o HELIX ULTRA 5W40 normal?

                Cump

                Comentário


                  #9
                  Originalmente Colocado por Rui318tds Ver Post
                  O helix é o HELIX DIESEL ULTRA 5W40 ou o HELIX ULTRA 5W40 normal?

                  Cump
                  Não reparei Sei que tem o normal porque é o que andei à procura.

                  Comentário


                    #10
                    O óleo da Shell Ultra 5W40 pode ser usado tanto em Diesel como em Gasolina.

                    Basta veres no "bidon" a referência API, que tem indicação SM (que é para carros a gasolina) e CF (que é para carros a Diesel).

                    Tanto na Shell como as outras marcas, tem a referência API sendo que quase todos os óleos dão para gasolina/diesel.

                    Agora se vires os "bidon" que tem indicação "Diesel", verás que tem somente a indicação API CF .

                    Resumindo, se tiver API com a letra "S.." serve para Gasolina, se tiver com letra "C.." serve para Diesel.

                    Sendo assim e estando o Shell a esse preço, podes usar sem problema no teu carro diesel, porque ele responde às caracteristicas Diesel.

                    Já agora:

                    "API service classes
                    The API service classes[7] have two general classifications: S for "service" (originating from spark ignition) (typical passenger cars and light trucks using gasoline engines), and C for "commercial" (originating from compression ignition) (typical diesel equipment). Engine oil which has been tested and meets the API standards may display the API Service Symbol (also known as the "Donut") with the service designation on containers sold to oil users.[7]
                    Note that the API oil classification structure has eliminated specific support for wet-clutch motorcycle applications in their descriptors, and API SJ and newer oils are referred to be specific to automobile and light truck use. Accordingly, motorcycle oils are subject to their own unique standards.
                    The latest API service standard designation is SM for gasoline automobile and light-truck engines. The SM standard refers to a group of laboratory and engine tests, including the latest series for control of high-temperature deposits. Current API service categories include SM, SL and SJ for gasoline engines. All previous service designations are obsolete, although motorcycle oils commonly still use the SF/SG standard.
                    All the current gasoline categories (including the obsolete SH), have placed limitations on the phosphorus content for certain SAE viscosity grades (the xW-20, xW-30) due to the chemical poisoning that phosphorus has on catalytic converters. Phosphorus is a key anti-wear component in motor oil and is usually found in motor oil in the form of Zinc_dithiophosphate. Each new API category has placed successively lower phosphorus limits, and this has created a controversial issue of backwards compatibility with much older engines, especially engines with sliding tappets. API, and ILSAC, which represents most of the worlds major automobile/engine manufactures, states API SM/ILSAC GF-4 is fully backwards compatible, and it is noted that one of the engine tests required for API SM, the Sequence IVA, is a sliding tappet design to test specifically for cam wear protection. However, not everyone is in agreement with backwards compatibility, and in addition, there are special situations, such as "modified" engines or fully race built engines, where the engine protection requirements are above and beyond API/ILSAC requirements. Because of this, there are specialty oils out in the market place with higher than API allowed phosphorus levels.
                    There are six diesel engine service designations which are current: CJ-4, CI-4, CH-4, CG-4, CF-2, and CF. All others are obsolete. In addition, API created a separated CI-4 PLUS designation in conjunction with CJ-4 and CI-4 for oils that meet certain extra requirements, and this marking is located in the lower portion of the API Service Symbol "Donut".
                    It is possible for an oil to conform to both the gasoline and diesel standards. In fact, it is the norm for all diesel rated engine oils to carry the "corresponding" gasoline specification. For example, API CJ-4 will almost always list either SL or SM, API CI-4 with SL, API CH-4 with SJ ... etc."

                    in: Motor oil - Wikipedia, the free encyclopedia

                    About API



                    Caso tenhas mais dúvidas, nada como passar no tópico dos óleos:

                    http://forum.autohoje.com/boxes/335-...oleos-101.html

                    Comentário


                      #11


                      O tópico já data de 2009.

                      E se tem à venda... então já é um produto com uns bons anos, atendendo que o 7000 Sport deixou de ser produzido, quando surgiu o 7000C.
                      Editado pela última vez por Vanquish; 25 April 2014, 00:54.

                      Comentário


                        #12
                        Já foi banido lol esse andava por cá a fazer publicidade à descarada

                        Comentário

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