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    [Antevisão] Bentley do futuro (revelado)

    Bentleys of the future revealed
    Prospective Bentley designers have shown off their vision for a future how a future Bentley should look.
    Four of London’s Royal College of Art (RCA) Vehicle Design Course masters students have been shortlisted from 18 entrants in the Bentleys of the Future competition being run in conjunction with the Crewe-based company.
    See pics of the Bentley design concepts
    Two of the four entrants will win a six-month secondment at Bentley’s design studio working under head of exterior design Raul Pires.
    Pires has already helped the students refine their designs and extensive aerodynamic work on the student’s concepts has taken place in a virtual wind tunnel.
    Dale Harrow, head of the RCA, said: “Working with Bentley has inspired these young designers to create a coupe for the 21st Century that embraces the latest aerodynamics technology.
    “The Vehicle Design Course attracts postgraduate students from across the world and it has been fascinating to see them make a connection with a British marque that has such a distinguished heritage.”
    The four finalists are Bora Kim, David Seesing, Marten Wallgren and Mikka Heikkinen.
    Korean Kim’s entry allows the user to select their preferred engine for any particular journey, while Swede Wallgren has created his vision for the next Continental GT.
    German Seesing’s and Finn Heikkinen’s designs are both built around maximising aerodynamic efficiency.
    “The RCA has an enviable reputation for attracting some of the best young design talent, with many of their graduates going on to work for the world’s leading car manufacturers,” said Pires.
    “The outstanding quality of work meant we have offered an extra place. These four finalists have captured the essence of our brand, recognising what makes a Bentley instantly recognisable on the road.
    “Just as importantly, they’ve grasped that excellent design should always seek to enhance a car’s handling and performance, as well as optimising its environmental credentials.”




    #2
    O London’s Royal College of Art deve ser das escolas que mais contribui para o fornecimento de futuros e referenciais designers automóveis.

    É sempre importante ver o que sai daqui nas exposições de fim de mestrado.

    Tendo em conta que se tratou de um curso patrocinado (como acontece em muitas outras escolas), e com acompanhamento do próprio director de design da marca, mais interessante se torna acompanhar os resultados do curso, já que, sendo orientados por alguém da própria marca, aproveita-se para explorar caminhos mais viáveis para a futura orientação estilistica da marca.

    E o que sobressai, é uma predominância por contornos bem mais fluidos.
    É provável que vejamos coisas mais concretas com o sucessor do Continental GT.
    A ver se coincide a visão que estes estudantes nos deram de futuros Bentley, com os planos da própria marca.

    Tendo em conta o Mulsanne, isto é uma visão oposta à do mesmo. O Mulsanne é mais papista que o papa, tomando o lugar da Rolls Royce, como a opção mais conservadora naquele segmento em particular, no plano visual.
    Esperava-se que, depois de libertada das amarras da Rolls Royce, e tendo carta branca para ter algo de realmente diferente, que não fosse apenas um clone (como acontecia à décadas), enveredassem por um caminho mais original.
    Mas o que se verificou foi o oposto, com a RR a dar-nos um excelentemente desenhado Phantom, cheio de carácter e personalidade.

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