Para o Salão de Seul.
Marca coreana Kia revelou a nova Naimo conceito de carro elétrico em 2011 o SeoulMotor Show hoje.
O nome do Naimo é derivado de 'mo-Ne a palavra coreana que significa' Quadrado '.E este é um conceito que não está fugindo de seu design quadradão. Ele possuinenhum pilar B e portas traseiras com dobradiças.
Kia Naimo electric concept debuts in Seoul
Korean brand Kia has unveiled the new Naimo electric car concept at the 2011 Seoul Motor Show today.
The Naimo's name is derived from the Korean word 'Ne-mo' which means 'square shape'. And this is one concept which isn't running away from its boxy design. It features no B-pillar and rear-hinged doors.
But the design of the Naimo is influenced by Asian Celadon-style pottery, with its asymmetrical shapes reflected in the roof design of this concept as well as in the dot-styled LED headlamps which also provide an off-center feel to the car. Those off-kilter design cues are meant to contrast with the square shape of the car.
On the inside, things get a little more down to earth with the use of Korean oak for the floor and interior door panels. Korean "Han-ji" paper serves as the headlining and these hand-crafted interior touches are complimented by the off lines of that sunroof design.
Powering the Naimo is a PMSM (Permanent Magnet Synchronous Motor) electric motor with an output of 80 kW (109 PS / 109 bhp) and 280 Nm (206 lb-ft) of torque. Juice is supplied by a 27 kWh lithium-ion battery pack positioned under the rear trunk.
The car rolls on low-resistance tires on 20-inch alloy wheels.
Top speed on the Naimo is 150 km/h (93 mph) and the car has a range of around 200 km (124 miles) on a single charge. A quick-charge system (50 kW) allows the battery to reach 80 percent capacity in about 25 minutes.
Source: Kia
Tradução Google:
Korean brand Kia has unveiled the new Naimo electric car concept at the 2011 Seoul Motor Show today.
The Naimo's name is derived from the Korean word 'Ne-mo' which means 'square shape'. And this is one concept which isn't running away from its boxy design. It features no B-pillar and rear-hinged doors.
But the design of the Naimo is influenced by Asian Celadon-style pottery, with its asymmetrical shapes reflected in the roof design of this concept as well as in the dot-styled LED headlamps which also provide an off-center feel to the car. Those off-kilter design cues are meant to contrast with the square shape of the car.
On the inside, things get a little more down to earth with the use of Korean oak for the floor and interior door panels. Korean "Han-ji" paper serves as the headlining and these hand-crafted interior touches are complimented by the off lines of that sunroof design.
Powering the Naimo is a PMSM (Permanent Magnet Synchronous Motor) electric motor with an output of 80 kW (109 PS / 109 bhp) and 280 Nm (206 lb-ft) of torque. Juice is supplied by a 27 kWh lithium-ion battery pack positioned under the rear trunk.
The car rolls on low-resistance tires on 20-inch alloy wheels.
Top speed on the Naimo is 150 km/h (93 mph) and the car has a range of around 200 km (124 miles) on a single charge. A quick-charge system (50 kW) allows the battery to reach 80 percent capacity in about 25 minutes.
Source: Kia
Tradução Google:
Marca coreana Kia revelou a nova Naimo conceito de carro elétrico em 2011 o SeoulMotor Show hoje.
O nome do Naimo é derivado de 'mo-Ne a palavra coreana que significa' Quadrado '.E este é um conceito que não está fugindo de seu design quadradão. Ele possuinenhum pilar B e portas traseiras com dobradiças.
Mas o projeto do Naimo é influenciada pela Ásia cerâmica Celadon estilo, com suas formas assimétricas refletido no projeto do telhado deste conceito, bem como nos faróis dot-denominado LED, que também proporcionam uma sensação fora do centropara o carro. Aqueles fajuta sugestões do projeto são destinadas, para contrastar coma forma quadrada do carro.
No interior, as coisas ficam um pouco mais para a terra com o uso de madeira de carvalho coreano para o chão e painéis das portas interiores. Coreano "Han-ji" papelserve como atração principal e esses toques artesanais interior são complementadospelas linhas de fora desse projeto teto solar.
Ligando o Naimo é um motor PMSM (Permanent Magnet Synchronous Motor) elétricocom uma potência de 80 kW (109 PS / 109 cv) e 280 Nm (206 lb-ft) de torque. Juice é fornecido por uma bateria de 27 kWh de lítio-íon posicionados sob o tronco de trás.
O carro rola sobre pneus de baixa resistência com rodas de liga leve de 20 polegadas.
A velocidade máxima na Naimo é de 150 km / h (93 mph), eo carro tem um alcance decerca de 200 km (124 milhas) em uma única carga. Um sistema de carga rápida (50kW) permite que a bateria chegar a 80 por cento de capacidade em cerca de 25minutos.
No interior, as coisas ficam um pouco mais para a terra com o uso de madeira de carvalho coreano para o chão e painéis das portas interiores. Coreano "Han-ji" papelserve como atração principal e esses toques artesanais interior são complementadospelas linhas de fora desse projeto teto solar.
Ligando o Naimo é um motor PMSM (Permanent Magnet Synchronous Motor) elétricocom uma potência de 80 kW (109 PS / 109 cv) e 280 Nm (206 lb-ft) de torque. Juice é fornecido por uma bateria de 27 kWh de lítio-íon posicionados sob o tronco de trás.
O carro rola sobre pneus de baixa resistência com rodas de liga leve de 20 polegadas.
A velocidade máxima na Naimo é de 150 km / h (93 mph), eo carro tem um alcance decerca de 200 km (124 milhas) em uma única carga. Um sistema de carga rápida (50kW) permite que a bateria chegar a 80 por cento de capacidade em cerca de 25minutos.
Fonte: Kia
Comentário