Topico dos Crash-Tests: Euroncap 3/7/2019 - Página 228

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Título: Topico dos Crash-Tests: Euroncap 3/7/2019

  1. #6811
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  2. #6812
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  3. #6813
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    Crash test Citroen Visa



    Estaria o Visa ao nível do Peugeot 205 em termos de segurança passiva?

  4. #6814
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    Miniatura do Lada 2107 em papel para montar, com a decoração utilizada para a realização do crash test promovido pela revista Autoreview
    http://www.forum-auto.com/marques/lada/sujet240-60.htm


  5. #6815
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    Citroen AX crash test





  6. #6816
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    Crash Tests Asean Ncap-5-5-2014

    Honda CRV
    http://www.aseancap.org/wp-content/u...-Honda-CRV.pdf

    5 estrelas para a protecção dos ocupantes adultos
    4 estrelas para a protecção das crianças



    Chevrolet Aveo
    http://www.aseancap.org/wp-content/u...olet-Sonic.pdf

    4 estrelas para a protecção dos ocupantes adultos
    4 estrelas para a protecção das crianças




    Kia Picanto
    http://www.aseancap.org/wp-content/u...ia-Picanto.pdf

    4 estrelas para a protecção dos ocupantes adultos
    4 estrelas para a protecção das crianças




    Kia Picanto NAB
    http://www.aseancap.org/wp-content/u...icanto-NAB.pdf

    0 estrelas para a protecção dos ocupantes adultos
    1 estrelas para a protecção das crianças

    This small hatch was acquired from Thailand market with no airbag available. The other variant from Malaysia’s market which
    is also tested in this phase comes with 6 airbags and ESC. This particular variant scored only 0.40 in the Adult Occupant
    Protection (AOP), thus rated as 0 Star. For Child Occupant Protection (COP), it only offers seatbelt as the CRS attachment method. With 29% compliance, its COP is rated only 1 Star.






    Chevrolet Colorado
    http://www.aseancap.org/chevrolet-colorado/

    5 estrelas para a protecção dos ocupantes adultos
    3 estrelas para a protecção das crianças




    Isuzu D-Max
    http://www.aseancap.org/isuzu-d-max/

    4 estrelas para a protecção dos ocupantes adultos
    4 estrelas para a protecção das crianças



    VW Polo
    http://www.aseancap.org/volkswagen-polo/

    4 estrelas para a protecção dos ocupantes adultos
    4 estrelas para a protecção das crianças

    Última edição por GTTDI : 05-05-14 às 18:12:58
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  7. #6817
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    Crash Tests Asean Ncap-5-5-2014

    Toyota Corolla
    http://www.aseancap.org/toyota-corolla-altis-2-0/

    5 estrelas para a protecção dos ocupantes adultos
    4 estrelas para a protecção das crianças




    Toyota Corolla Altis E
    http://www.aseancap.org/toyota-corolla-altis-e/

    4 estrelas para a protecção dos ocupantes adultos
    4 estrelas para a protecção das crianças




    Proton Preve
    http://www.aseancap.org/proton-preve/

    5 estrelas para a protecção dos ocupantes adultos
    3 estrelas para a protecção das crianças



    Peugeot 208
    http://www.aseancap.org/peugeot-208/

    4 estrelas para a protecção dos ocupantes adultos
    4 estrelas para a protecção das crianças

    Última edição por GTTDI : 05-05-14 às 18:32:40
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  8. #6818
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    E o Picanto foi a grande decepção da vez... Não pensei que se vendiam sem airbags

  9. #6819
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    Enquanto houver países que o permitam...

  10. #6820
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    A diferença de um carro sem sistema de segurança é brutal. Achei curioso o Toyota Corolla com motores diferentes obter avaliação diferentes.

  11. #6821
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    Citação Originalmente Colocado por Eagle88 Ver Post
    A diferença de um carro sem sistema de segurança é brutal. Achei curioso o Toyota Corolla com motores diferentes obter avaliação diferentes.
    As diferenças entre os resultados dos dois Corollas e dos dois Picantos devem-se, às diferenças que existem em termos de equipamentos de segurança passiva

  12. #6822
    Piloto de Troféu Eagle88's Avatar
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    Citação Originalmente Colocado por GTTDI Ver Post
    As diferenças entre os resultados dos dois Corollas e dos dois Picantos devem-se, às diferenças que existem em termos de equipamentos de segurança passiva
    Nos Corolla não me tinha apercebido.

  13. #6823
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    Crash test Subaru Impreza WRX
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    The 2015 Subaru WRX, a small, sporty car, earns the IIHS Top Safety Pick award for good performance in each of the Institute's crashworthiness evaluations, including the small overlap front test.This is the first time IIHS has rated the WRX, which was completely redesigned for 2015. Although it shares some design elements with the Subaru Impreza, there are sufficient differences for the vehicles to be rated separately.

  14. #6824
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  15. #6825
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    IIHS 2015 Hyundai Genesis crash test
    Vehicle details










  16. #6826
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    Parece ter resistido relativamente bem...

  17. #6827
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    Citação Originalmente Colocado por LinoMarques Ver Post
    Parece ter resistido relativamente bem...
    Penso que teve Good em todos os testes

  18. #6828
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    Japan Ncap 12.5.2014
    JNCAP?NASVA ?????? ????????? -

    Mitsubishi Outlander PHV
    JNCAP?????????? - ??????
    5*



    Mitsubishi Mirage
    JNCAP?Car Assessment - Detail of tested Car
    4*



    Subaru Forester sem airbag de cortina
    JNCAP?Car Assessment - Detail of tested Car
    4*




    Subaru Forester com airbag de cortina
    JNCAP?Car Assessment - Detail of tested Car
    5*



    VW Golf 7
    JNCAP?Car Assessment - Detail of tested Car
    5*

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  19. #6829
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    2014 Toyota Scion FR-S 2 DR RWD

    http://www.safercar.gov/Vehicle+Shop...vehicleId=8595



    Frontal Barrier Crash Rating 4*
    Driver 4*
    Passenger 4*




    Side Barrier Rating 5*
    Driver Front Seat (Male) 3*
    Passenger Rear Seat (Female) 5*




    Side Pole Rating 5*
    Driver Front Seat (Female) 5*






    Última edição por GTTDI : 12-05-14 às 22:19:25

  20. #6830
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    2014 VW Beatle NHTSA Crash Test
    2014 Volkswagen Beetle 2 DR FWD | Safercar -- NHTSA



    Driver
    (Male) 5*
    Passenger
    (Female) 4*



    Side Barrier Rating

    Driver
    Front Seat (Male) 5*
    Passenger
    Rear Seat (Female) 5*



    Note: Although not included in the star rating, the rear passenger dummy's thoracic rib deflection reading was elevated.

    Side Pole Rating 5*
    Driver
    Front Seat (Female) 5*

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  21. #6831
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    Japan Ncap Honda Jazz Mk3 crash test

    JNCAP?Car Assessment - Detail of tested Car



    Occupants protection 92.59 points
    Pedestrian Protection 81.41 points
    PSBR 4.0 points

    Full-wrap frontal collision test



    Offset frontal collision test



    Side collision test



    Neck Injury Protection Rear-end Collision Performance Test





  22. #6832
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    Mercedes Classe C 2014 e Hyundai i10 2014 não brilham no Euroncap, apesar das 5 estrelas do Classe C

    Mercedes-Benz C-Class | Euro NCAP - For safer cars crash test safety rating





    Como tem sido habitual os comentários do Euroncap aos testes realizados são, cada vez mais sumários. Longe vão os tempos em que nas linhas que comentavam os testes existia, referências aos valores da intrusao no habitaculo, sendo este fato visivel no comentário do Euroncap referente ao crash test da mais recente geração do MB Classe C.

    Desta forma apenas podemos conjecturar que o nivel amarelo de ferimentos, nas pernas do condutor se deverá ao embate numa parte rígida do tablier, que não está protegida pelo airbag de joelhos (apenas disponível para o condutor), ou que fica fora da área de acçao deste. Há carros mais antigos do mesmo segmento, sem airbags para os joelhos do condutor, que obtêm melhores resultados.

    No que respeita ao embate contra o poste os resultados alcançados, pelo novo Classe C são decepcionantes. São melhores do que os da geração anterior mas tal como aconteceu, com o Golf VII são inaceitáveis tendo em conta que muita da concorrência, alguma mais antiga, conseguem melhores resultados.

    Tal como no caso dos ferimentos nas pernas do condutor e passgeiro no embate frontal não foi dada, pelo Euroncap qualquer explicaão para tão baixo score referindo apenas, que "In the side impact, dummy readings of rib compression indicated a marginal level of protection for this part of the body"

    Quanto ao impacto traseiro apesar de não haver qualquer reparo a fazer, ao nível de protecçao aos passageiros da frente, o Classe C obtem no que se refere á protecção dos ocupantes traseiros, um resultado inferior ao do Nissan Qashqai
    Última edição por GTTDI : 14-05-14 às 17:00:43
    LinoMarques, crash and Murillo like this.

  23. #6833
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    http://euroncap.com/results/hyundai/i10/545.aspx
    Hyundai i10






    1.Apesar de não se saber onde as pernas do condutor e passageiro embatem no crash test frontal, um airbag para os joelhos do condutor e passageiro não seria, mal pensado.

    2.No impacto lateral continua-se a verificar a dificuldade de os veículos ultrapassarem este teste, com bons resultados. Desde o MB Classe E, passando pelo Audi A6 e acabando no Hyundai i10 a concentração da força do impacto numa area mais reduzia do que, por exemplo no embate contra a barreira, demonstra as fragiliadades de bastantes modelos.

    3.No que se refere ao impacto traseiro a questão que se levanta, é como algumas marcas conseguem fazer bons bancos da frente, e não são capazes de projetar bancos traseiros que oferecam boa protecao contra o wiplash. Já há que consiga melhor
    Última edição por GTTDI : 14-05-14 às 18:04:19
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  24. #6834
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  25. #6835
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    Segurança Passiva Citroen CX
    la CX et la sécurité !

    a passive safety

    This is the safety feature in case of limiting the accident injury. In this chapter the CX made ​​a leap forward compared to its predecessor the DS.

    Efforts have mainly focused on:

    - Architecture with :

    o A monocoque body sheet forming body fixed by elastic linkages on an axle frame consists of a front assembly and a rear assembly interconnected by two longitudinal steel . This framework has the advantage of providing increased security during a front or rear impact. In these two cases, the part absorbs much of the energy to be dissipated .

    o A motor- tractor arranged transversely to the front, which provides , in the event of a frontal impact , maximum distance crash without reaching the cabin. This feature is enhanced in the presence of CX axle frame which forms a shield to engine intrusion into the cabin.

    o A rigid passenger compartment and independent framework whose longitudinal hollow body advantageously complement the bed rail , which provides high rigidity of the entire base.

    o forces generated by unsprung masses accelerated at the shock acting directly on the frame , thus reducing the deformation of the passenger compartment in the residual volume.

    - The structure with :

    o The deformation of the AV portion directed through the "organized" succession of deformations of the components of the structure: the AV part of the framework was the subject of extensive studies to determine the hierarchy of deformation (drawing, variable thickness , position spot welds ), the upper part of the front wheel arches has also been the subject of specific research aimed at not too "load" side panel , which is important for keeping the cabin.

    o The direction of deformation is imposed by safety stops underneath the bumper AV.

    o The side panel is generously proportioned , allowing a good behavior of the cabin providing maximum opportunities to open the side doors after shock ( rapid evacuation) . After "crash" at 50 km / h against a concrete wall , at an incidence of 60 ° , three doors at least four can be normally open on CX while the standards of the time needed by one .

    o The base body is composed of a single stamped part with intermediate crosspieces providing a significant retention of the lower part of the cabin.

    o The rails have a vertical box core thick plate . In the role of bending strength of the structure , is added a stabilizing effect of the assembly during the collision . They extend rearwardly , providing additional protection to the support frame rear axle .

    o A cover plate at the bottom of the trunk associated with the rear shelf avoids crash that objects from the cabin.

    o welded wings improving rigidity of the assembly.






    The cockpit with :

    o A dashboard foamed having no aggressive projection : its shape, passenger side , can receive without hurting .

    o A glove that its design is not dangerous for the ball ( knees). Structure in thin sheet form shock , reducing efforts on femurs .

    o A monopod wheel , leather-wrapped foam , with a large central part to possibly reduce the unit pressure on the thorax.

    o A steering column into 3 sections .

    o front seats medically examined, in their form and constitution, to ensure optimum comfort and maintain physiological position of the base body ( pelvis) or the occupant restrained by seat belts and avoid the effect of " under submarining " crash .

    o levers side doors embedded in the side door panels whose shape has been studied for , too, receive no hurt , either following a mainshock or a secondary shock. Their substance meets the fragility of human organs with which they may come into contact ( liver, spleen, etc ...).

    o Automatic reel seat belts is embedded in the base of the pillar to be naturally protected

    o Windshield super- Triplex, yet stronger than laminated glass

    The shape of the door panels the shape of the elbow and hip.

    This detail is indicative of the complexity of the studies that led to the design of the CX

    This push security that characterizes the CX is not without some drawbacks to their use.

    And welded flanges or frame axles are expensive to replace , the sheet at the bottom of the trunk does not fold the seat, so you can not carry long or bulky objects in CX sedan. The door panels are resistant foam wrong time and often end up cracking or tearing.

    CX therefore brought a high level of security and several solutions will be used again much later by other manufacturers . Others, however, remain " misunderstood " and will not be renewed , even by Citroën as part of axle or Diravi , these are the reasons that make the CX also endearing . She did not need a bunch of " crutches " for electronic safe . So that even today there are few cars to follow a CX launched on highway in rain , with strong wind, and not talking in snow !
    LinoMarques gosta disto.

  26. #6836
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    News: Euro NCAP “disappointed” with Audi for failure to act over misleading safety claims

    News: Euro NCAP

  27. #6837
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    Já andei num Citroen CX e o interior é todo feito em materiais moles e almofadados - certamente a pensar na segurança!

  28. #6838
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    Pelos vistos ainda não é oficial mas o small overlap crash test do IIHS realizado, com o Nissan Juke nao patece ter sido famoso

    Vehicle details
    © Automotive: IIHS Crash Test: Behind the Scenes Photos











  29. #6839
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    BMW X5 MK3 (2014) IIHS crash test

    Vehicle details




    The BMW X5 was redesigned for the 2014 model year. Moderate overlap frontal ratings are assigned by the Institute based on a test conducted by BMW as part of frontal crash test verification.
    Injury measures

    Measures taken from the dummy indicate a low risk of any significant injuries in a crash of this severity.
    Restraints and dummy kinematics

    Dummy movement was well controlled. The driver side curtain airbag deployed during the crash.


    Moderate overlap front

    Test details

    Applies to 2014 models

    Overall evaluation G
    Structure and safety cage G
    Injury measures
    Head/neck G
    Chest G
    Leg/foot, left G
    Leg/foot, right G
    Restraints and dummy kinematics G
    Important: Frontal crash test ratings should be compared only among vehicles of similar weight.



    frontal crash test verification.

    Manufacturers are constantly making changes to their vehicles, but time and budget constraints make it impossible for the Institute to test every model every year. To keep our ratings as comprehensive as possible, Institute engineers work with manufacturers in a process known as test verification.
    Every year, the Institute determines whether vehicles are changing in any way that could affect their performance in crash tests — for example, if modifications are being made to the structure or to airbags. Engineers gather information about upcoming models from trade journals, auto shows and other sources and confirm their assessment regarding each vehicle with the manufacturer. If there are no changes, the rating from the previous model year gets carried over. If a vehicle has been substantially redesigned, it must be tested again to be included in the ratings.
    The Institute doesn't conduct all the tests for every redesigned vehicle itself. If the previous year's model was rated good in the side or moderate overlap frontal test, the manufacturer may conduct a verification test in that category. Only vehicles that were rated good are eligible for verification. If the vehicle was rated acceptable, marginal or poor, the Institute tests the new version.
    How it works

    If a vehicle is eligible for verification, and the manufacturer wants the new version to receive a rating from the Institute, the company must conduct the frontal offset or side crash test according to Institute parameters. The company provides video footage of the test, measurements of intrusion and injury data from the dummies. Institute engineers analyze this information and assign the rating, just as they would if the crash test had taken place in the Institute's own Vehicle Research Center.
    Currently, the Institute allows verification tests only for moderate overlap frontal and side ratings. The small overlap frontal test is too new to include in the verification program. If a vehicle's seats or roof has changed at all, the Institute conducts a new head restraint or roof strength evaluation.
    To ensure good faith participation, the Institute conducts occasional audit tests in which vehicles are retested in-house to make sure the results don't differ significantly from the manufacturers' tests.
    Benefits

    Verification allows the Institute to provide consumers with up-to-date information. It ensures that automakers continue to pay attention to frontal and side crash protection as they redesign vehicles. At the same time, it frees Institute engineers to conduct research and develop new tests that in the future will lead to even more improvements in crash protection.
    Última edição por GTTDI : 17-05-14 às 21:55:44

  30. #6840
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    Comparativo de deformaçao e ddeseceleracao em crash test-BMW e21-e30-e36-e46

    02, e21, e30, e36, e46 crash test and comparison from BMW | RTS - Your Total BMW Enthusiast






    Parece-me que o E36 consegue resultados melhores do que o E46
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