Eu tenho um Mercedes 350D turbo W124,uma variante do om603 de 3.5l segundo a wikipédia, acreditem ao não só nunca vi este modelo sem ser o meu quer na estrada quer na internet. tem um interior com bancos aquecidos e com memoria, ar condicionado automatico, airbaig de passageiro e condutor, tração as 4 abs e asr e muito mais alguem que se lembre ou saiba deste carro pode-me dar informações ? sff
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Mercedes 350D W124
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fonte wiki
In 1990 the 350SD/SDL debuted, using a larger-displacement 3496cc OM603.97 engine that had more torque and a lower top RPM. The engine lived on in the W140 chassis after the W126 production ended, as the 300SD or S350, with a larger yet turbocharger and thus more power and torque. By the time of the 3.5L engine, the cylinder head issues of early 3.0L engine (US 1986-1987) had been corrected. However in the 3.5L there exists a different situation that appeared on some engines; eventual head gasket erosion, and thus passage of oil into the #1 cylinder. As the 3.0L engine uses the same head oil passage design, yet does not appear to exhibit the problem - it might be that the larger bore in the 3.5 engine, the higher pressures, and resulting smaller head gasket surface area could conspire to cause a gasket erosion issue. Elevated oil consumption is an early warning of imminent problems. Some anecdotal sources suggest that the connecting rods are weak.[dubious – discuss] With a bent rod comes ovaling of the bore as the 3.5L block does not have sufficient bore material to allow for sleeving. If one catches the problem before it has progressed too far (after elevated oil consumption starts, but before the bent rod occurs) the issue can be alleviated with a head gasket replacement. Generally these problems seemed to appear more in engines before they reached 75,000 miles of service than they did in engines after 75,000 miles of service.[citation needed]
A secondary problem with either the 3.5L (though true for any of the OM60x family diesels) is lack of maintenance of the motor mounts, which results in hard engine vibration from the engine resting on the frame members. Especially in the OM603, the vibration helps loosen one of the myriad of small screws in the crankcase which primarily hold on the windage tray. If these small bolts and screws find their way into the oil pump or passages, the resulting oil starvation can cause bearing failure, and subsequent broken or thrown rods—often cracking the block. Proper motor mount maintenance eliminates these issues.[citation needed]
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hum..... nao sei, nao quero ser desmancha prazeres, nem sequer sou assim tao entendido na materia como isso, mas parece-me que o carro tem ali umas alteraçoes "aftermarket" por exemplo "os sensores de estacionamento" nao sei se serão de origem
mas ha aí um entendido em mercs..., que deve saber acerca da veracidade do modelo em questão
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Bem, confundiste-me completamente as ideias!! Não tinha conhecimento algum sequer da utilização desta motorização num W124!
Quanto à versão que dizias ser longa, é um W124 de tamanho normal, mas o motor de facto confundiste-me, não sei mesmo o que se passou aí.
Houveram diversas motorizações para diversos países, assim por alto o 2.2D OM 601 para os USA, os 300D W124 2.5 que eram os 2.5 turbo com denominação 300 nos USA, etc.
Não sei o que se passou aí, se está assim no livrete é extremamente estranho, é um Fase I, ou seja de 1985 a 1989, mas nesta altura já haviam 300D Turbo, não sei que raio de motorização foi esta! Percebo destes carros e estou completamente aluado, vamos esperar que chegue aqui o josemanuel que possa dizer algo
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Originalmente Colocado por josemanuel Ver Postdifícil de acreditar, tens o número de chassis?
ter a legenda 350D é estranho, mas pode ter sido feita por algum artista ( já tivemos um 350 SD que foi feito por um artesão, a legenda e o motor tinha sido adaptado).
quanto ao estado do carro
Com o número de Chassis ou com a matricula tirava-se já as dúvidas
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http://www.ebay.com/itm/Mercedes-W12...item23231520d8
http://www.ebay.com/itm/Mercedes-W12...-/150821484701
http://www.ebay.com/itm/Mercedes-W12...-/140702921207
o misterio adensa-se.. gostava de saber a explicação
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