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Novo Lancia Y | 2024
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De acordo com o configurador em Itália a versão a combustão (1.2 MHEV) começa nos €23900.
A versão eléctrica começa nos €33900 mas o governo italiano dá um incentivo de €3000, pelo que na prática lá começa nos €30900. Com retoma fazem ainda um incentivo adicional de €2000.
Não é barato, mas está mais ou menos enquadrado com os restantes segmento B do mercado.
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"Lancia kicks back off with Rally 4
From today, the hearts of many fans and rally enthusiasts will once again be set aflutter. Lancia has decided to return to the world of rallying, starting from the basics of competition – Rally 4, the beating heart of rallying. The class represents pure passion, featuring young drivers beginning their careers with a passion to become the professionals of the future. A new beginning in perfect Lancia style, characterized by ambition, pragmatism and humility, in line with the brand's mission and DNA.
To this day, Lancia remains the most successful brand of all time in the world of rallying, with 15 World Rally Championships, three Constructors’ and Endurance World Championships, one 1000 Miglia, twice the Targa Florio, once the Carrera Panamericana.
The Lancia Ypsilon Rally 4 HF is powered by a 1.2-liter turbocharged 3-cylinder 4-valve-per-cylinder engine that delivers 212 hp. Equipped with front-wheel drive with 5-speed mechanical transmission and mechanical limited-slip differential, the high-performance model is the ideal solution for all rally enthusiasts to enjoy but is also a serious candidate for drivers aspiring to victory in the R4 class and in the two-wheel drive championships."
in media.stellantis
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Esta segunda-feira a Lancia decidiu anunciar oficialmente o seu regresso ao mundo dos ralis, partindo das bases da competição – a categoria “Rally4”.
O Ypsilon Rally4 HF é alimentado por um motor de 1,2 litros turbo, de três cilindros e quatro válvulas por cilindro, com 212 cv de potência, dotado de tração dianteira e transmissão mecânica de cinco velocidades e diferencial autoblocante mecânico.
Já o Lancia Ypsilon HF, terá um motor elétrico de 240 cavalos, acelerando dos 0 aos 100 km/h em 5,8 segundos, será mais baixo que a versão normal, tendo uma carroçaria alargada de formato mais agressivo e musculado.
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