January 12, 2017 , Auburn Hills, Mich. - FCA US is disappointed that the EPA has chosen to issue a notice of violation with respect to the emissions control technology employed in the company’s 2014-16 model year light duty 3.0-liter diesel engines.
FCA US intends to work with the incoming administration to present its case and resolve this matter fairly and equitably and to assure the EPA and FCA US customers that the company’s diesel-powered vehicles meet all applicable regulatory requirements.
FCA US diesel engines are equipped with state-of-the-art emission control systems hardware, including selective catalytic reduction (SCR). Every auto manufacturer must employ various strategies to control tailpipe emissions in order to balance EPA’s regulatory requirements for low nitrogen oxide (NOx) emissions and requirements for engine durability and performance, safety and fuel efficiency. FCA US believes that its emission control systems meet the applicable requirements.
FCA US has spent months providing voluminous information in response to requests from EPA and other governmental authorities and has sought to explain its emissions control technology to EPA representatives. FCA US has proposed a number of actions to address EPA’s concerns, including developing extensive software changes to our emissions control strategies that could be implemented in these vehicles immediately to further improve emissions performance.
FCA US looks forward to the opportunity to meet with the EPA’s enforcement division and representatives of the new administration to demonstrate that FCA US’s emissions control strategies are properly justified and thus are not “defeat devices” under applicable regulations and to resolve this matter expeditiously.
Não pode ser exactamente igual ao caso da VW porque pelo menos estes instalavam um dispositivo (SCR), para reduzir as emissões. Não sei é se este dispositivo usa AdBlue ou se é outra coisa.
Não pode ser exactamente igual ao caso da VW porque pelo menos estes instalavam um dispositivo (SCR), para reduzir as emissões. Não sei é se este dispositivo usa AdBlue ou se é outra coisa.
Concordo 100% nesse caso. Mas 14 mil milhoes para a VW talvez sejam menos que uma multa bem menor para a FCA. Pelo bem do mundo automovel, que se safem o melhor possivel é o meu desejo.
Portanto problemas com o Grand Cherokee e Ram 1500 dois simbolos da indústria automóvel Amaricana, Trump como presidente.....hmmmm, acho que tá mais que safo
Dias após a Fiat Chrysler ter feito um acordo com Trump, a EPA lança esta notícia. Coincidências...
Queres ver que me fazes lembrar os adeptos dum certo clube português...
Ou então aqueles comentadores de noticias na net potugueses que desconhecem por completo a realidade americana e qualquer coisa que digam mal do Trump é logo uma vingança dos Democratas...
Queres ver que me fazes lembrar os adeptos dum certo clube português...
Ou então aqueles comentadores de noticias na net potugueses que desconhecem por completo a realidade americana e qualquer coisa que digam mal do Trump é logo uma vingança dos Democratas...
Caso a EPA tivesse lançado esta notícia antes ou muito depois deste acordo jamais acreditava nesta conspiração.
Agora 3 dias depois é demasiada coincidência.
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