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Tópico AMG -Primeiro concessionario exclusivo abre em 2018
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Originalmente Colocado por Superfast Ver PostPelo que pesquisei:
VIEW 15 PHOTOSDon’t buy it for the extra performance; in ordinary driving, you won’t feel it. The Competition package brings 19 more horsepower
The chassis changes offer a more compelling reason to pay the extra, and that’s despite making the ride even firmer in what was already a firmly suspended car. The Competition package includes the Adaptive M suspension (otherwise a $1000 stand-alone option) with rear-axle air springs, but with spring rates that are 15 percent stiffer, upgraded dampers, and more twist-resistant anti-roll bars. Software settings for the various switchable dynamic systems also are reconfigured, effectively moving each of them up a notch. Comfort is the equivalent of the standard M4’s sport mode, sport is in line with the regular car’s sport plus, and the Competition package’s sport plus calibration is for the hard-core driver who gargles gravel for breakfast.
Standard 20-inch forged aluminum wheels—of the same gorgeous design as those found on the M4 GTS, but 0.5 inch narrower, silver rather than black, and without the orange accents—plus a black finish for the grille, the M4 badge on the tail, and the quad exhaust tips, are all that visually distinguish the Competition package car from M4s without the option. For the interior, black merino leather with silver stitching is available by special request; otherwise, the only change in the cabin is that the package deletes the standard lumbar support for the heated sport seats.
Interessante é o M4 CP vender mais que o M4:
In addition to a modest power increase, the Comp pack brings some suspension revisions: stiffer springs, upgraded dampers, and firmer anti-roll bars, plus some software tuning of the various switchable dynamic functions. We’re told that the Comfort setting with the Comp pack is broadly equivalent to Sport in the regular car, with Sport and Sport+ modes doing the same plus-one trick. That most buyers choose this package suggests that Munich could take note of its customers’ preference for a more intense M4 driving experience and make this the standard configuration
É unânime que estas última gerações de M3/M4 ficam ligeiramente aquém das expectativas, não é preciso fazer quotes.
É unânime também que o C63 é provavelmente o melhor daily driver de todos estes, se bem que não o mais eficaz em pista (e sim, nesta classe faz algum sentido falar em pista, há quem aprecie isso, quer seja no papel ou na práctica)
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Originalmente Colocado por topspeedPT Ver PostVerdade seja dita, os M3/M4 não têm brilhado no campo do desempenho. Nas gerações e36/e46/e90 distanciavam-se muito mais da concorrência.
A Mercedes-AMG tem feito um bom trabalho nos últimos anos. Passaram de muscle cars alemães para desportivos competentes.
O departamento M que não abra os olhos...
Não acho que seja desmerito da divisão M, mas sim uma evolução extremamente positiva da AMG. A RS é que ainda ressona bem nesta gama. Incompreensível, já que têm brilhantes máquinas como TTRS e RS6 (E63S e M5 já estão bem melhores em performance, veremos a nova RS6).
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Originalmente Colocado por topspeedPT Ver PostVerdade seja dita, os M3/M4 não têm brilhado no campo do desempenho. Nas gerações e36/e46/e90 distanciavam-se muito mais da concorrência.
A Mercedes-AMG tem feito um bom trabalho nos últimos anos. Passaram de muscle cars alemães para desportivos competentes.
O departamento M que não abra os olhos...
Vamos ver como sai o novo M5.
Mas as coisas não deveriam já andar muito bem quando o sr. Albert Biermann, da M, mudou-se de armas e bagagens para a... Hyundai.
É como se andassem algo sem rumo ali para os lados de Munique.
A AMG, apesar da avalanche desnecessária de produtos, alguns a não nem carne nem peixe, como a gama intermédia 43, foram evoluindo de forma bastante pragmática nas últimas gerações de modelos.
Os motores já não deviam nada a ninguém, mas os chassis finalmente começaram a acompanhá-los.
E agora aparecem outsiders como o Alfa Giulia Q que mostra como se faz.
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Originalmente Colocado por crash Ver PostConcordo. Acho que a M se desleixou um pouco.
Vamos ver como sai o novo M5.
Mas as coisas não deveriam já andar muito bem quando o sr. Albert Biermann, da M, mudou-se de armas e bagagens para a... Hyundai.
É como se andassem algo sem rumo ali para os lados de Munique.
A AMG, apesar da avalanche desnecessária de produtos, alguns a não nem carne nem peixe, como a gama intermédia 43, foram evoluindo de forma bastante pragmática nas últimas gerações de modelos.
Os motores já não deviam nada a ninguém, mas os chassis finalmente começaram a acompanhá-los.
E agora aparecem outsiders como o Alfa Giulia Q que mostra como se faz.
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Motor.es apanha Mercedes AMG GT R Lightweight
http://automonitor.pt/2017/08/29/nov...r-lightweight/
O radical e ultraleve Mercedes-AMG GT R Lightweight, a versão de estrada do Mercedes-AMG GT4 de competição, foi apanhado em testes no circuito de Nurburgring pela motor.es.
O exemplar na já tradicional cor verde AMG Green Hell Magno e difere da versão normal do GT-R pelas suas duplas saídas de escape laterais, em vez da grande saída central e pelo vidro traseiro em plexiglás, um material mais leve, e que incorpora a obrigatória terceira luz stop de travagem.
O Mercedes-AMG GT R standard dispõe de una potencia de 585 cv e de um binário máximo de 700 Nm. O Ligthweigtht é, como o seu próprio nome indica, uma versão mais aligeirada e radical do GT R, pelomque deverá ter performances superiores.
Veja todas as fotos em motor.es
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A Mercedes-AMG vai estrear no Salão de Frankfurt as versões Exclusive Edition dos AMG G63 e G65.
O Mercedes-AMG G63 Exclusive Edition contará com um V8 biturbo de 5.5 litros capaz de debitar uma potência de 571 CV e 760 Nm de binário enquanto o G65 Exclusive Edition terá um V12 biturbo de 6.0 litros com 630 CV e 1000 Nm de binário.
Os preços, para o mercado alemão, já são conhecidos e rondarão os 287 mil euros a unidade.
Estas Exclusive Edition caracterizam-se pelos acabamentos e equipamentos, a começar pela cor AMG Monza (cinzenta) da carroçaria. As jantes de 21 polegadas contam com um tratamento negro mate no quase do G63 e cerâmico polido no caso do G65.
No interior, bancos desportivos da AMG forrados em pele de dois tons e aquecidos, ventilados e com função de massagem incluída.
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Originalmente Colocado por Superfast Ver Post
não percebo porque fazem com este tipo de potência se o comportamento é super complicado de gerir.
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Surprise:
http://www.autoguide.com/car-compari...50i-comparison
The Verdict: 2017 Mercedes-Benz E43 AMG vs BMW M550i Comparison
It is insanely difficult to pick a winner for this comparison, both of these fast luxury sedans are just so damn good. I guess it really depends on what you want in a car like this: even though it’s down on power, the E43 drives better and has a bit more personality, but at this price, the advanced driver assistants should really come standard. The BMW has that fantastic V8 and a lot more tech at this price so it seems to have better value, but my guess is that if you’re dropping this kind of cash on a car, it won’t bother you to spend a bit more money on the Benz to get adaptive cruise, which is the main thing it’s missing.
But because this is a comparison of two sportier luxury sedans, I have to look at which one has better driving dynamics, and that means the E43 takes the prize, but by a very small margin. It’s the better driver’s car, but if you want to feel more like a boss, the BMW is a better pick because of its big V8 and imposing stature. I enjoyed both of these sedans and a driver in this segment will be happy with either of them, but my money would be on the E43.
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Originalmente Colocado por josemanuel Ver Postmuito sinceramente acho que o G 500 já chega para tudo e ultrapassa os limites desse chassis.
não percebo porque fazem com este tipo de potência se o comportamento é super complicado de gerir.
Completamente inadequadas, mas lá para as arábias e médio oriente, o pessoal tem guito para show off.
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Originalmente Colocado por Ratcher Ver PostTirando que um 550i humilha um E43 em performance, fazendo com que o E nem seja concorrente
E ele é tipo eu: Um carro que nao esteja todo artilhado com tecnologia nem vale a pena considerar.
Interestingly, the BMW just doesn’t drive as nicely as the Benz. Its twin-turbo V8 puts out 456 hp and 480 lb-ft of torque to all four wheels via an eight-speed transmission, and both power figures beat the Mercedes by a lot — nearly 100 pound-feet of torque. It’s obviously a hell of a lot faster than the E43, but it doesn’t feel as easy or natural in corners. It’s nearly 200 pounds heavier and you can really feel it in the corners, where there is a bit more body roll and it doesn’t feel as agile as the Mercedes when playing around. The heavy steering also makes it feel slightly more cumbersome than the E43, though it still feels confident.
ALSO SEE: 2018 BMW 540i vs Genesis G
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O futuro Mercedes-AMG de 4 portas, que só deveria ser apresentado no final de 2018 no Salão de Paris, será revelado em janeiro durante o Salão de Detroit.
A confirmação foi dada por Tobias Moers, CEO da Mercedes-AMG a uma publicação australiana que revelou mais detalhes: o futuro AMG GT de 4 portas ainda não tem nome, mas não será apelidado de GT4 e terá como base a plataforma do Classe E 63.
Mas o CEO não se ficou por aqui: o futuro Mercedes-AMG GT de 4 portas será diferente do coupé por contar com uma caixa de velocidades posicionada no eixo traseiro e não ligada ao motor. Sob o capô, um V8 biturbo de 4 litros com configuração híbrida de até 800 CV para a variante mais desportiva fará a sua estreia.
Finalmente, Tobias Moers confirmou que o modelo terá apenas 4 lugares o que, de acordo com alguns especialistas do setor, poderá não ser a melhor opção para o mercado norte-americano: a Porsche, por exemplo, está a ser pressionada no sentido de oferecer uma versão de 5 lugares do Panamera.
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Eu este fim de semana tive essa prova. Zurique Milao sao 4..5 horas de viagem e num z4 35i nao passamos das 3000. Nao passamos significa raramente o carro fez 3000 rpm..
Eu a espera de ver ali 7000 rpm e rateres.....E o que da ser passageiro :D
2018 Mercedes-AMG A 45 to be world's most powerful hot hatch
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6 Oct, 2017 11:15amJohn McIlroy
Next-generation Mercedes-AMG A 45 hot hatch to have 400+bhp when it arrives in 2018, and our exclusive image shows how it could look
The next Mercedes-AMG A 45 will once again become the world’s most powerful hot hatch, dethroning the 394bhp Audi RS 3 when it launches at the end of 2018.
AMG has seen huge success with the current 376bhp version of the A 45; its importance has meant that AMG boss Tobias Moers and his team have been given the green light to develop an entirely new car, which is previewed by our exclusive image above.
• Best hot hatchbacks on sale right now
“We’ve started working on the next generation, and it’s a blank piece of paper for my engineers,” Moers told Auto Express earlier this year.
The existing AMG A 45 was previously the world’s most powerful hot hatch, with its 2.0-litre four-cylinder turbo producing 355bhp at launch, before subsequently being boosted to its current 376bhp output. However, Moers has hinted the new car will be even more powerful as when asked whether the figure would be above 400bhp, he replied: “Yes, I think so.”Ford Focus RS Mountune vs...
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Like the current model, the next A 45 will stick with its four-wheel drive and dual-clutch gearbox powertrain.
Moers also admitted that the most extreme version of the A-Class could leave space in the range for a slightly more modest AMG edition, in the same way as the V8-powered C 63 AMG has been joined by the V6 C 43.
• New Mercedes A-Class to grow in size
Moers said: “The 43 AMGs are a different segment – a sports segment, where there are natural players from Audi and BMW. The gap between a [not for UK] C 400 and a C 63 was enormous, in terms of driving dynamics and performance, so there was space there.”
Asked if there could be a similarly useful amount of space between the A 250 and next AMG A 45, he stated: “Maybe.”
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A more modest AMG A-Class would give Mercedes a rival for the Audi S3 and BMW’s hottest 1 Series, the 335bhp M140i. “The A 45 gives us the volume, and the volume is important for our future,” Moers added.
“The A-Class works well for us. There was a business case for it, it has been selling and the board has been happy with us. It’s not just one car, either; it’s four, with the A 45, CLA 45, CLA 45 Shooting Brake and GLA 45. This gives us the freedom to move forward into the future, with the next generation.”
The new Mercedes-AMG A 45 is likely to follow the Mk4 A-Class to market towards the end of 2018, with prices likely to kick off from around £45,000.
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