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ROAD CAR
Engine:
Options:
Ford or Chevrolet aluminium small block V8 (4.4 to 6.5 litres)
Chevrolet LS7 7-litre V8 (new for 2006)
Ford Quad-cam V8:
4.4 litre, 300 bhp
4.4. litre, 400 bhp
Gearbox:
Porsche G50 5-speed transaxle, or:-
Hewland NLT 6-speed sequential, limited slip differential
Chassis:
Tig welded space frame using 16g, 18g and 20g cold drawn round steel tube. Fully panelled with 18g and 20g NS4 alloy sheet.
Front suspension:
Wishbone and rockers, fully heat-treated steel tube. Fully rose jointed. Cast and heat-treated alloy uprights.
Rear suspension:
Twin wishbone and pushrods. Fully rose jointed. Billet machined H15 alloy uprights, fully heat treated EN24 axle assembly.
Dampers:
Koni or Maxton Engineering, remote cylinders
Brakes:
13" AP discs and calipers. 6-pot front, 4-pot rear. AP or Pagid pads. Hydraulic and cable operated handbrake. Cockpit adjustable brake balance.
Wheels:
Dymag Centre Lock
Front 9 x 18 with Michelin Pilot Sport 275/35/ZR18
Rear 11 x 18 with Michelin Sport Pilot 345/35/ZR18
Body:
Combination of GRP and Carbon Fibre construction.
Fuel cell:
85 litres
Interior:
Astralog or Stack dash with optional data logging facility. Gear change lights. Air Conditioning. Two lightweight leather covered race seats with full harness belts. Removable Steering Wheel with steering wheel mounted scroll and control buttons. Optional dash mounted reversing camera.
Dimensions:
Length: 4500mm
Width: 1910mm
Height: 1140mm
Wheelbase: 2560mm
Weight: 960 kgs
RACE CAR (also available as road car options)
Engine:
BMW 5-litre V10
Gearbox:
Hewland DGC 5-speed, limited slip differential
Hewland NLT 6-speed sequential , limited slip differential
Suspension:
All stainless steel rose joints. Aero spec. wishbones. Adjustable front and rear roll bars.
Brakes:
14" AP or Performance Friction discs and 6-pot monobloc calipers.
Dampers:
OHLINS or KONI 3-way adjustable dampers with remote reservoir
Fuel tank:
ATL FIA Specification Bag tank up to 100 litres, fully vented quick fill system.
Body:
Front diveplanes and aero front splitter. Integrated brake ventilation system. Single plane rear wing. Rear venturi tunnels. All in carbon fibre. Quick release doors and tail section. All in carbon fibre Larger front splitter
Interior:
FIA Specification race seat and harness. Driver to pits communication system (optional). Electronc driver drinks system (optional).
Sundry:
AP High pressure externally operated air jack system (2 x front and 1 x rear jacks) Data logging facilities Fire
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citação:Invisibile perché, coerentemente con il nome del suo produttore, la Stealth B6 rimane pressoché sconosciuta anche agli appassionati del genere.
L#8217;inglese Stealth Cars, minuscolo costruttore inglese di sportive estreme per uso stradale e agonistico, propone da qualche anno la B6, un#8217;agile sport prototipo con motorizzazioni esagerate.
La belva, sulla falsariga delle varie Ultima, Radical, Caparo, ecc., può montare in posizione posteriore/centrale dei V8 Ford e Chevrolet da 4,4 a 6.5 litri da oltre 500 CV.
Da quest#8217;anno è anche possibile avere lo Chevrolet LS7 da 7 litri, mentre è sempre disponibile a richiesta il V10 BMW dell#8217;M5, quello utilizzato nelle corse GT.
Il cambio può essere meccanico Porsche 5 marce o sequenziale Hewland a 6. La carrozzeria in vetroresina e carbonio poggia su di un telaio in tubi d#8217;acciaio e il peso complessivo raggiunge i 960 Kg.
Assolutamente mozzafiato le prestazioni di questa sportiva costruita su misura del cliente: velocità massima di 290 km/h o superiore, a seconda della configurazione. Da 0 a 100 passano poco più di 3,5 secondi e nell#8217;inglesissimo 0-100 miglia ne impiega 6,3 (meglio della McLaren F1).
Vincitrice della sfida 0-100-0 indetta da Autocar, La Stealth B6 è frutto di una costruzione #8220;sartoriale#8221; e questo fa variare anche di molto il prezzo finale, orientativamente attorno alle 90.000 sterline.
Ora sapete almeno che esiste, anche se patente e conto corrente vi dicono che potete tranquillamente farne a meno!
L#8217;inglese Stealth Cars, minuscolo costruttore inglese di sportive estreme per uso stradale e agonistico, propone da qualche anno la B6, un#8217;agile sport prototipo con motorizzazioni esagerate.
La belva, sulla falsariga delle varie Ultima, Radical, Caparo, ecc., può montare in posizione posteriore/centrale dei V8 Ford e Chevrolet da 4,4 a 6.5 litri da oltre 500 CV.
Da quest#8217;anno è anche possibile avere lo Chevrolet LS7 da 7 litri, mentre è sempre disponibile a richiesta il V10 BMW dell#8217;M5, quello utilizzato nelle corse GT.
Il cambio può essere meccanico Porsche 5 marce o sequenziale Hewland a 6. La carrozzeria in vetroresina e carbonio poggia su di un telaio in tubi d#8217;acciaio e il peso complessivo raggiunge i 960 Kg.
Assolutamente mozzafiato le prestazioni di questa sportiva costruita su misura del cliente: velocità massima di 290 km/h o superiore, a seconda della configurazione. Da 0 a 100 passano poco più di 3,5 secondi e nell#8217;inglesissimo 0-100 miglia ne impiega 6,3 (meglio della McLaren F1).
Vincitrice della sfida 0-100-0 indetta da Autocar, La Stealth B6 è frutto di una costruzione #8220;sartoriale#8221; e questo fa variare anche di molto il prezzo finale, orientativamente attorno alle 90.000 sterline.
Ora sapete almeno che esiste, anche se patente e conto corrente vi dicono che potete tranquillamente farne a meno!
Engine:
Options:
Ford or Chevrolet aluminium small block V8 (4.4 to 6.5 litres)
Chevrolet LS7 7-litre V8 (new for 2006)
Ford Quad-cam V8:
4.4 litre, 300 bhp
4.4. litre, 400 bhp
Gearbox:
Porsche G50 5-speed transaxle, or:-
Hewland NLT 6-speed sequential, limited slip differential
Chassis:
Tig welded space frame using 16g, 18g and 20g cold drawn round steel tube. Fully panelled with 18g and 20g NS4 alloy sheet.
Front suspension:
Wishbone and rockers, fully heat-treated steel tube. Fully rose jointed. Cast and heat-treated alloy uprights.
Rear suspension:
Twin wishbone and pushrods. Fully rose jointed. Billet machined H15 alloy uprights, fully heat treated EN24 axle assembly.
Dampers:
Koni or Maxton Engineering, remote cylinders
Brakes:
13" AP discs and calipers. 6-pot front, 4-pot rear. AP or Pagid pads. Hydraulic and cable operated handbrake. Cockpit adjustable brake balance.
Wheels:
Dymag Centre Lock
Front 9 x 18 with Michelin Pilot Sport 275/35/ZR18
Rear 11 x 18 with Michelin Sport Pilot 345/35/ZR18
Body:
Combination of GRP and Carbon Fibre construction.
Fuel cell:
85 litres
Interior:
Astralog or Stack dash with optional data logging facility. Gear change lights. Air Conditioning. Two lightweight leather covered race seats with full harness belts. Removable Steering Wheel with steering wheel mounted scroll and control buttons. Optional dash mounted reversing camera.
Dimensions:
Length: 4500mm
Width: 1910mm
Height: 1140mm
Wheelbase: 2560mm
Weight: 960 kgs
RACE CAR (also available as road car options)
Engine:
BMW 5-litre V10
Gearbox:
Hewland DGC 5-speed, limited slip differential
Hewland NLT 6-speed sequential , limited slip differential
Suspension:
All stainless steel rose joints. Aero spec. wishbones. Adjustable front and rear roll bars.
Brakes:
14" AP or Performance Friction discs and 6-pot monobloc calipers.
Dampers:
OHLINS or KONI 3-way adjustable dampers with remote reservoir
Fuel tank:
ATL FIA Specification Bag tank up to 100 litres, fully vented quick fill system.
Body:
Front diveplanes and aero front splitter. Integrated brake ventilation system. Single plane rear wing. Rear venturi tunnels. All in carbon fibre. Quick release doors and tail section. All in carbon fibre Larger front splitter
Interior:
FIA Specification race seat and harness. Driver to pits communication system (optional). Electronc driver drinks system (optional).
Sundry:
AP High pressure externally operated air jack system (2 x front and 1 x rear jacks) Data logging facilities Fire
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