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Rumores: Bmw & Mercedes em parcerias

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    #91
    Originalmente Colocado por hpventura Ver Post
    Capacitem-se de uma coisa. Os construtores de carros são empresas, não são clubes de futebol.

    Tomam as decisões que estrategicamente forem mais adequadas.
    Mai nada!

    Comentário


      #92
      Originalmente Colocado por Blecks Ver Post
      Acho que vai para aqui muita confusão acerca do tamanho!
      O indicador mais correcto para medir a dimensão de uma empresa é a sua capitalização bolsista, ie, o seu valor de mercado (reflectido no preço das suas accções). Vendas, Lucro, nº de carros vendidos, etc não interessa para nada.
      Todas estas empresas são cotadas, logo (a preços de hoje e sendo que 1 bilião = 1.000 milhões)

      BMW - EUR 26 biliões
      Daimler - EUR 72 biliões
      Porsche - EUR 25 biliões
      VW - EUR 57 biliões

      A título de curiosidade:

      Fiat - EUR 23 biliões
      Peugeot - EUR 12 biliões
      Renault - EUR 28 biliões
      EDP (maior empresa portuguesa) - EUR 17 biliões

      Assim sendo, em termos financeiros e económicos, é perfeitamente possivel uma empresa de que vale 26BN adquirir uma de 72BN. Havendo vontade, convergência de interesses e lógica empresarial, o dinheiro nunca é problema.

      Boas,
      Podes postar aqui o link S.F.F.??
      é para tirar as teimas a um amigo que diz que a BMW é um grupo maior que MB!!

      Cumpts

      Comentário


        #93
        Originalmente Colocado por PR10 Ver Post
        Boas,
        Podes postar aqui o link S.F.F.??
        é para tirar as teimas a um amigo que diz que a BMW é um grupo maior que MB!!

        Cumpts
        Faz um print de um post meu com os ramos de cada grupo e mostra-lhe

        Há só uma pequeniiiiiina diferença

        Comentário


          #94
          Originalmente Colocado por bruno_dias Ver Post
          mas isso é a tua opinião, não é a opinião de varios compradores
          Estás a espera que se eu for comprar por exemplo um X3 diga que o carro é feio?

          Comentário


            #95
            Originalmente Colocado por Neruson Ver Post
            O que tenho lido é que vão começar a partilhar componentes e tecnologias(como o bluetec por exemplo)... agora comprar!? Nããã

            Exacto estás lá...
            Há 2 meses q se fala disso internamente, e eu próprio já o tinha comentado no famoso tópico da possivel cooperação da MB vs Fiat!

            Comentário


              #96
              Só a divisão de pesados da Mercedes comprava mais depressa a BMW que a BMW a Mercedes automóveis hehehe....
              Para fugir da Lexus? só se for pelo susto!

              Comentário


                #97
                Eu diria que esse consultor deveria primeiro ler o forum da AHO antes de botar opinião....

                Mas é compreensível esta perspectiva. Mas temos de fazer uma interpretação correcta dos acontecimentos.

                A BMW e a MB para continuar a brilhar no mercado premium têm constantemente de inovar. cada vez mais, significa ter produtos mais exclusivos e melhores que a oferta geral.

                Estas 2 empresas partilham os mesmos objectivos. Daí fazer sentido pensar numa relação BMW-BM, apesar de rivais, do que numa aliança MB-Fiat ou outra coisa qualquer.

                Mas esta é uma análise meramente conjectural. A BMW está a demonstrar uma dinâmica que surprende tudo e todos. E pelos vistos, está muito bem sozinha. Pena é o Dollar etar assim tão fraquinho, o que limita as aquisições de bons carros dos nossos amigos do resto do mundo.

                Comentário


                  #98
                  Originalmente Colocado por Taveirada Ver Post
                  Enganei-me aí na frase... quando disse da lexus nem se fala... é porque a lexus é maior! lol

                  Mas não sei se a junção, Daimler, Mercedes, Chrysler não é maior que o grupo Vw... e se não for, não é assim tão pequeno para ter medo. Não vai ser um grupo tao pequeno que tenha que se juntar para fazer frente!

                  A BMW é que é mesmo pequena e poderá ter medo, mas como dizes, a bmw tem uma força a nivel de imagem muito grande (a mercedes idem!) E isso pode fazer toda a diferença! E é nesta imagem que eu não vejo grande vantagem na junção das duas... para além de que nunca trabalharam muito juntamente.

                  Não esquecer que a toyota o ano passado podia ter comprado o grupo Vw só com o que tinha facturado!
                  Grupo Daimler/Chrysler já se separou

                  Comentário


                    #99
                    Originalmente Colocado por bricardo Ver Post
                    para TT não é boa de certeza

                    à tempos digo eu para um feliz proprietário: Então isto vai aqui, além e a todo lado não? Ao que me responde: Isto não vai é a lado nenhum! Aquela altura não deve beneficiar nada o comportamento em estrada, mas isto já sou eu a dizer.
                    Por isso é que tem vários opções de altura ao solo.

                    Comentário


                      Originalmente Colocado por TILT Ver Post
                      Eu acho que aquele comentário foi uma ironia a propósito de um tópico sobre a Audi não ser premium que andou por cá há tempos
                      Ora aqui está alguém atento....

                      Comentário


                        Ai estão de volta os rumores da tal parceria BMW-Daimler


                        -Compras partilhadas de batteries, headlamps and speedometers.

                        -Troca de uma percentagem de acções em quantidades semelhantes, cerca de 7% para criar o grupo de construtores premium mais forte no mundo.

                        -No entanto a familia Quandt detentora da maior parte da BMW, acha que esta troca de acções poderá só beneficiar a BMW e tem dúvidas:

                        "Daimler has witnessed a dramatic loss in share value and finds itself in danger of being taken over because it lacks a reassuring major shareholder. That's why the Stuttgart-based company is looking to score quick successes. By contrast, BMW can rely on the Quandt family as a stable main owner that is interested in long-term development. This primarily means one thing: BMW can maintain its independence."

                        When Rivals Flirt: BMW and Daimler Prepare to Work Together - SPIEGEL ONLINE - News - International

                        BMW and Daimler Prepare to Work Together

                        By Dietmar Hawranek
                        BMW and Daimler are planning closer cooperation with a joint procurement deal that should soon save them both millions. The two companies originally had far more ambitious plans but things haven't quite worked out for them.
                        If you want to see the plight of the ailing automotive industry at the Geneva Motor Show, just visit the stands of the US companies. Take Chrysler: The Detroit-based carmaker has even pinched pennies when it comes to the artificial waterfall that the company usually sets up at trade shows. Now the US brand is presenting it cars as if they were on a parking lot.

                        REUTERS
                        BMW CEO Norbert Reithofer at the Geneva Motor Show.


                        But it's another story altogether with the Germans. Volkswagen has hired pop star Pink to sing the praises of the new Polo. And Daimler's flagship brand Mercedes-Benz has illuminated its new E-Class with huge rows of floodlights. Daimler CEO Dieter Zetsche regards the biggest competition as coming from inside Germany but even there he doesn't seem very worried. Munich-based competitor BMW has replaced Mercedes-Benz as the best-selling brand -- so what? BMW has "also toned things down," says Zetsche. What about Audi which is moving up the ranking and selling an increasing number of luxury cars? "Puffing themselves up."
                        Daimler is Daimler, says Zetsche. If any brand can weather the crisis alone, it's Mercedes-Benz. After all, a car show is primarily just that: a big show and Zetsche is a show master. In real life, however, he has been negotiating with BMW for over a year because Mercedes-Benz needs a partner.


                        Both companies plan to present the results of their talks soon: BMW will purchase components like batteries, headlamps and speedometers together with Daimler. With a combined purchasing volume of over €50 billion ($63 billion), this should allow them to save hundreds of millions of euros over the short term, and even billions annually over the medium term.
                        "This cooperation will bring us closer together", says a BMW manager, "and who knows: maybe something more will come of it."
                        The spree of talks between Zetsche and BMW CEO Norbert Reithofer has focused on more than just sharing engines and platforms and procurement. For nearly a year, they have been discussing a deal that could change the industry: a share swap between the two companies. This would create a corporate group that would dominate the premium car segment in the worldwide automotive industry.
                        They have even sounded out Chancellor Angela Merkel's chief of staff, Thomas de Maizière, to find out the German government's position on a possible merger of the two traditional big name companies. The carmakers wanted to know if leaders in Berlin would override any objections that might be raised by the country's anti-monopoly watchdog, the Federal Cartel Office. Daimler wanted 7 percent of the BMW shares, and BMW was to receive the same proportion of Daimler shares.


                        Negotiations between Daimler and BMW were based on the recognition that both companies could be too weak to go it alone in the future. They have to invest more over the coming years because, in addition to conventional models, they also need to develop electric cars and hybrid vehicles. At the same time, profits are declining now that both companies have ventured into the less prestigious compact car business, where they are hardly making any money with the Smart and A and B Classes on the Daimler side, and the 1 Series and the Mini on the BMW side.
                        This has prompted Daimler and BMW to explore using joint platforms for compact cars. However, even their combined sales in this segment are not enough to make this worthwhile. They can only benefit from these cost advantages if they join forces with a major manufacturer of compact cars. But that prospect appears totally unrealistic.
                        Different Corporate Cultures
                        Then they looked into whether they could jointly engineer a small four-cylinder engine. BMW is already cooperating here with Peugeot. Unfortunately, the French didn't want to accept Daimler as a third party in the alliance. And so nothing came of that, either.
                        Zetsche was angry with Reithofer because he had failed to convince the French to accept Daimler -- and the BMW CEO suspected that the Mercedes side had leaked details of the talks to boost sagging Daimler shares.
                        The two companies have been fierce rivals for decades, and attempting to forge closer ties between them has turned out to be a difficult endeavor. At times the carmakers resembled two porcupines trying to exchange tender caresses.
                        Time and again, BMW engineers explained why they couldn't adopt the developments of the potential partner. On other occasions, Mercedes managers used the same argument for their rejection. BMW CEO Reithofer said at a board meeting: "I don't want to hear any more excuses, I want to see results."
                        Two fundamentally different corporate cultures are at odds here. Daimler has witnessed a dramatic loss in share value and finds itself in danger of being taken over because it lacks a reassuring major shareholder. That's why the Stuttgart-based company is looking to score quick successes. By contrast, BMW can rely on the Quandt family as a stable main owner that is interested in long-term development. This primarily means one thing: BMW can maintain its independence.
                        Johanna Quandt, her son Stefan and his sister Susanne Klatten -- who together control over 46 percent of BMW shares -- therefore reject any deal that would lead to a merging of capital between the two companies. They believe this would only help Daimler. What's more, the family is afraid that if Daimler were to come on board in Munich, it could extend its influence. After all, the Stuttgarters quickly took control of key positions following their merger with Chrysler back in 1998.
                        So the capital-interlocking plans fell through in the end. BMW is now studying whether it can expand its cooperation with Peugeot or launch a new one with Honda. But the Munich-based carmaker will continue to pursue a closer working relationship with Daimler. Only instead of kicking off with a big bang, it will begin more modestly with a joint procurement deal.
                        Translated from the German by Paul Cohen

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