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Infiniti na Europa em 2008

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    #31
    Por acaso já tive oportunidade de ver um G35 pessoalmente e devo dizer que não tem grande presença como pode parecer nas fotos, e a grelha com aspecto cromado dá-lhe um ar barato. Mas acaba por se destacar no meio do parque automovel habitual

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      #32
      Ao ver um FX pela 1ª vez em 2004 em NY fez-me cultivar o gosto pelos SUV's.

      Fiquei completamente fascinado pelo FX de preferência um 45 para mesa do canto!

      Lindíssimo!

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        #33
        Originalmente Colocado por ESPRIT Ver Post
        Qual é o peso da infiniti nas vendas do grupo?
        Em 2007 o conjunto Nissan + Infiniti vendeu 1.068.238 de unidades, de entre as quais, 127.038 foram Infiniti.
        Houve um aumento de 4,5 % em relação ao ano anterior.
        Editado pela última vez por MadDragon; 04 January 2008, 09:44.

        Comentário


          #34
          Originalmente Colocado por Mad Dragon Ver Post
          Em 2007 o conjunto Nissan + Infiniti vendeo 1.068.238 de unidades, de entre as quais, 127.038 foram Infiniti.
          Houve um aumento de 4,5 % em relação ao ano anterior.
          Curioso!
          E há dados dos EUA?

          Confesso q n sou mto conhecedor sobre este "Brand", e seria curioso comparar a sus prestação de vendas c a Lexus nos EUA, e ver a a prestação de vendas da Lexus na Europa, e teríamos assim a luz sobre o porquê desta decisão.

          Comentário


            #35
            Originalmente Colocado por ESPRIT Ver Post
            Curioso!
            E há dados dos EUA?

            Confesso q n sou mto conhecedor sobre este "Brand", e seria curioso comparar a sus prestação de vendas c a Lexus nos EUA, e ver a a prestação de vendas da Lexus na Europa, e teríamos assim a luz sobre o porquê desta decisão.
            Mas isto é só nos EUA.
            No total, a Nissan vendeu 3.477.799 unidades.
            O nº de Infiniti não sei, mas não deverá andar longe do que dei em cima dado que Infiniti é maioritariamente EUA!

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              #36
              C certeza esta decisão n é alheia a uma possivel subida de vendas da Lexus.
              A Honda tbem n tem a sua marca premium?

              Fico contente de começarem a vir pa Europa, pq abre o mercado premium, se puder aliar a fiabilidade japuna a excelentes acabamentos.

              Comentário


                #37
                Dados vendas 2006

                Infiniti: 140.000 unidades

                Lexus: 380.000.

                Acura: 210.000.

                Ano de fundação: Infiniti (1989), Acura (1986), Lexus (1989).
                Editado pela última vez por Andre; 04 January 2008, 11:20.

                Comentário


                  #38
                  Originalmente Colocado por Mad Dragon Ver Post
                  O G37 é muito bonito e pode-se dizer que nem tem rival na marca congénere, Lexus.

                  Espero não estar a dizer uma enormidade, mas penso que vi precisamente este modelo há duas semanas em Madrid.

                  Foi de relance até porque ia a conduzir, mas o meu co piloto também ficou a olhar para o dito cujo.

                  Comentário


                    #39
                    Originalmente Colocado por André Ver Post
                    Infiniti: 140.000 unidades

                    Lexus: 380.000.

                    Acura: 210.000.

                    Ano de fundação: Infiniti (1989), Acura (1986), Lexus (1989).
                    Mto interessante.
                    A Honda foi a primeira!

                    Comentário


                      #40
                      Originalmente Colocado por ESPRIT Ver Post
                      C certeza esta decisão n é alheia a uma possivel subida de vendas da Lexus.
                      A Honda tbem n tem a sua marca premium?

                      Fico contente de começarem a vir pa Europa, pq abre o mercado premium, se puder aliar a fiabilidade japuna a excelentes acabamentos.
                      Diria que a Infiniti já vem atrasada, apesar de que ,se formos racionais, esta este há bem pouco tempo algo mal.

                      Comentário


                        #41
                        Originalmente Colocado por André Ver Post
                        Infiniti: 140.000 unidades

                        Lexus: 380.000.

                        Acura: 210.000.

                        Ano de fundação: Infiniti (1989), Acura (1986), Lexus (1989).
                        Penso que as vendas em 2007 foram significativamente diferentes.
                        Já agora, é de salientar uqe a Acura não é, nem de perto, tão exclusiva como os Infiniti ou Lexus.
                        A Acura é quase uma Honda.

                        Comentário


                          #42
                          Originalmente Colocado por Excalibur Ver Post
                          Espero não estar a dizer uma enormidade, mas penso que vi precisamente este modelo há duas semanas em Madrid.

                          Foi de relance até porque ia a conduzir, mas o meu co piloto também ficou a olhar para o dito cujo.
                          Ou este, ou o modelo anterior, o G35 coupé.

                          Comentário


                            #43
                            Infiniti G37S

                            EVO
                            Rating:


                            + Fluid, responsive and has huge potential
                            - Snappy back end


                            Infiniti has conquered America. Now it's targeting Europe with the G37S coupe. But is it our sort of car?

                            The dry, hollow howl of a 330bhp V6 is being sucked into the snow laying heavy on the ground and clinging to every branch. Inside the car, I can hear the engine working hard, responding to every tiny change in throttle input, but if you caught a glimpse of the bright red coupe in the distance it would be just a ball of motion, the car jinking and sliding, obviously moving at speed and drawing deep into its composure, but never making a sound. The Infiniti G37S, with the help of God’s own cold, white mute button, is sneaking up on something – and we’re here to find out just what that something is… The G37S is so keen to rev that it initially feels like it’s running sprint gearing

                            First a history lesson. The Infiniti brand was launched in the US in 1989. Like Toyota with Lexus and Honda with Acura, Nissan decided that a premium product needed a premium and wholly separate brand to succeed in the States. But to simply call Infiniti ‘Nissan’s Lexus’ would be inaccurate. While Toyota chased the old-school Mercedes customer with impeccable refinement and conservative aesthetics, the Infiniti brand has always stood for dynamic excellence and aggressive, ‘sporty’ looks. Nissan wanted a piece of BMW.

                            And in America Infiniti has certainly bitten chunks out of BMW. Sales of the FX45 soft-roader are strong, the G35 saloon is one of the established players alongside the 3-series, Audi A4 and Mercedes C-class, and the new G Coupe has been scalping the 335i in group tests from Florida to California. Conquering Europe, however, will be a much tougher task.

                            Infiniti Europe is realistic about its goals for the brand in the Old World, aligning sales figures closer to esoteric manufacturers like Maserati than the powerhouses of BMW, Audi and Mercedes. The strategy is still in its early phase too, with the first UK deliveries not expected until January 2009. But what is certain is that if Infiniti is to achieve even its relatively modest targets in Europe, the cars will need substance as well as unusual styling.

                            It’s no surprise, then, that our first taste of Infiniti is the brand-new and critically acclaimed G37S. Aimed squarely at the BMW 330i/335i Coupe and Audi S5, the G37S will start at around £31,000. And it will need to be good, as this car will determine Infiniti’s success or failure at winning-over cynical European customers.

                            We’re in Switzerland, neutral territory, and the G37S could hardly have a more spectacular backdrop for its introduction than the snow-covered pine forests. It looks terrific: hints of Maserati Quattroporte at the front melding seamlessly with a suggestion of Bentley Conti GT flowing over the broad haunches. The end result is handsome, full of tension, and shouts its rear-drive layout with confidence. There’s more than a hint of 350Z too, but that only serves to remind you that this is a proper coupe rather than a two-door saloon.

                            In fact the G37S shares much of its basic architecture with the Nissan 350Z, but with a substantially stretched wheelbase and a 3.7-litre version of the excellent VQ-series engine. Its 330bhp and 270 lb ft is channelled to the rear wheels through a six-speed manual ’box (there will be a five-speed auto option, too) and a limited-slip differential.

                            Suspension-wise the G37S has double wishbones at the front and a multi-link rear set-up utilising mainly cast aluminium parts and, perhaps most interestingly, Infiniti’s ‘4 Wheel Active Steer’ (4WAS). This system turns the rear wheels one degree in the same direction as the fronts at speeds over 30mph and is said to improve both agility and stability.

                            So, technically at least, the G37S should be a match for the German opposition. Inside the cabin the design is clean and clear. It feels suitably expensive too – not as solid or stylish as an Audi, but getting close to BMW standards and certainly not an instant deal-breaker. This is a US-spec car and Nissan’s design centre is working on improving perceived quality for cars destined for Europe, including softer, matt-finish leather, deeper pile carpets and some improved switchgear. There will be dynamic revisions too. Though the basics are already very promising, development engineers at the Nissan Technical Centre Europe at Cranfield, Bedfordshire, are concentrating on fine-tuning the damping and the four-wheel-steer system with the intention of making the G37S more nimble at medium speeds and more stable in high-speed lane-change manoeuvres.

                            The driving position is spot-on and the small, three-spoke steering wheel and short, leather-wrapped, aluminium-topped gearlever give you a sense that this is a car built selfishly for the driver. Glance behind you and you’ll notice very limited rear legroom (here the BMW and Audi are decisively better), reinforcing that initial impression.

                            There’s no traditional key, just a chunky oblong fob that you can keep in your pocket. So once you’re comfortable, you simply press the clutch and thumb the starter button on the steering column. The V6 catches with a slightly muted yowl. It’s very reminiscent of the 350Z, which is a good thing. It leads you to expect a similar driving experience to the Zed too, but what you find quite quickly is that the Infiniti has a very clear identity of its own.

                            Immediately the drivetrain feels tighter and more polished than that of Nissan’s excellent coupe. There’s no slack or slop at all between your right foot and the power delivered to the rear wheels. The gearbox is positive but very slick and you can punch through brutal shifts and still be rewarded with a seamless leap from one gear to the next. The engine is vocal but never harsh or intrusive and it pulls with total linearity from 1500rpm right through to 7600rpm. In fact it’s so keen to rev that the G37S initially feels like it’s running sprint gearing, but a quick check reveals that 2nd gear runs to just over 60mph and 3rd to nearly 100.

                            This ‘Sport’ spec car comes with bigger brakes, slightly lower and stiffer suspension and 19in wheels, yet the ride is brilliantly judged, the damping firm but rounding off jagged scars and rolling undulations with real precision. There’s an effortless quality to the dynamics and the way the G37S copes with tricky surfaces. A lightness of touch too, which fosters an agile and eager chassis even at a modest pace. Only the odd wobble from the structure itself dents the G37S’s serenity – one trait it does share with the 350Z.

                            OK, so I’m in a good mood. How could you not be in a 330bhp rear-drive coupe when all around is white and frozen? But the G37S already feels impressive, and as the road starts to snake up the Vallée de Joux I can’t resist testing its ultimate chassis balance. The Swiss authorities are annoyingly efficient at clearing the roads, but still there’s a thin layer of slush and ice between winter tyres and tarmac. Get into a corner early and then feed in the torque and the G37S doesn’t even give you a warning shot of understeer. The tail swings out and then you get to use all of that throttle precision and power to contain or encourage the ensuing slide. A long wheelbase blesses the Infiniti with a predictable and benign on-limit balance, and pretty soon every icy corner becomes an opportunity to revel in the coupe’s playful side.

                            The steering is quick and smooth and, again, characterised by a total absence of dead play, and the variable-ratio rack combined with rear-steer seem to make it very eager to dive for an apex. The initial turn-in feels quite natural but then the rate of response increases, which takes some getting used to. It’s good in the sense that it eliminates understeer and makes the G feel extremely agile, but it can feel a little artificial. This aggressive set-up is more marked on dry tarmac when the tyres aren’t sliding so readily. Here the immense resistance to understeer is matched by a keenness to oversteer mid-corner. It’s as though the rear is actively steering itself into a slide, not unlike an old Skyline.

                            The Infiniti’s stability control system tidies things up quite neatly, but you still need to be actively involved in correcting the G37S to make quick progress and not feel clumsy. Wait for the electronics to sort everything out and suddenly the fluidity dries up with a stutter. Switch off the stability system and the aggressive balance is quite easy to manage, but you’re working hard even to scratch the surface of the car’s potential. To drive consistently at the very limit would take great familiarity with the road and the peculiarities of the 4WAS system. Rewarding, I’m sure, but maybe the balance is a bit too spiky for the faster conditions that we’re lucky to enjoy in Europe and the UK.

                            Unfortunately it’s tricky to make definitive conclusions about the G37S when it’s riding on winter tyres and the roads are so treacherous, but it’s obvious that the G37S has massive potential. Already it feels light, responsive, fluid and potent. What’s also clear is that the four-wheel-steer system is currently set-up more for low-speed manoeuvrability than high-speed control. And although I hope the G retains its adjustability and its resistance to understeer in its tuning for European tastes, it is currently too keen to cut loose at the back when pushed hard. Hopefully there’s scope to make the balance feel more natural whilst retaining the chassis’ wonderfully alert feel on turn-in. If Infiniti can manage that, the G37S could well give BMW, Audi and Mercedes a real scare.






                            Comentário


                              #44
                              Olha a Infiniti... a Lexus 2!

                              Fazem mt bem em vir cá p/o burgo, lufadas de ar fresco e com esta qualidade são sempre bem-vindas, já só falta a Acura...

                              Comentário


                                #45
                                Mas estes carros vêm com os motores dCi? Espero bem que venham caso contrário vai ter o mesmo destino da Lexus, ou seja um fracasso.

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                                  #46
                                  Originalmente Colocado por RTeixeira Ver Post
                                  Mas estes carros vêm com os motores dCi? Espero bem que venham caso contrário vai ter o mesmo destino da Lexus, ou seja um fracasso.
                                  Lexus é 1 fracasso

                                  Comentário


                                    #47
                                    Originalmente Colocado por Strange Ver Post
                                    Lexus é 1 fracasso
                                    Na Europa é.

                                    Comentário


                                      #48
                                      Originalmente Colocado por Strange Ver Post
                                      Lexus é 1 fracasso
                                      vender prai 50 ou 60 mil carros por ano, na europa... ui ui eles voam dos stands

                                      Comentário


                                        #49
                                        Originalmente Colocado por Luis Capelo Ver Post
                                        vender prai 50 ou 60 mil carros por ano, na europa... ui ui eles voam dos stands
                                        Mais concretamente 39.459 unidades em 2007. Acho estranho é a pouca procura pelo Is220d, que tem um diesel competitivo.

                                        Comentário


                                          #50
                                          Originalmente Colocado por JDEM Ver Post
                                          Ao ver um FX pela 1ª vez em 2004 em NY fez-me cultivar o gosto pelos SUV's.

                                          Fiquei completamente fascinado pelo FX de preferência um 45 para mesa do canto!

                                          Lindíssimo!
                                          O Infiniti FX não deixa ninguem indeferente

                                          Pode vir outro aqui para esta mesa, tambem

                                          Comentário


                                            #51
                                            Originalmente Colocado por Luis Capelo Ver Post
                                            vender prai 50 ou 60 mil carros por ano, na europa... ui ui eles voam dos stands
                                            Uma marca que acabou de chegar querias o quê?

                                            Não superou as expectativas da marca por acaso?

                                            Comentário


                                              #52


                                              Vendo assim de relance a imagem do interior, quer-me parecer que os padrões de qualidade estão uns furos abaixo daquilo que a Lexus oferece (e quem diz Lexus diz premium Alemães).

                                              Se a Infiniti quer ter sucesso, que se limite a trazer os FX, que são lindíssimos. Já o resto é mais do mesmo, será um fracasso.

                                              Comentário


                                                #53
                                                Esse volante nem parece Infiniti...
                                                De resto parece-me bem.

                                                Comentário


                                                  #54
                                                  Infiniti já vende cá em PT?

                                                  Infiniti já vende cá em PT?

                                                  Vi dois ontem em Cascais, ou são demo cars?

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                                                    #55
                                                    Foi com a apresentação do Nissa GTR no Estoril que aproveitaram e trouxeram uns Infiniti para ir mostrando enquanto não aprecem os stands previstos para oa último trimestre de 2008.

                                                    Comentário


                                                      #56
                                                      eu já vi um SUV FX em guimaraes em 07..e ainda não..n s vendem..primavera 09 é lançado o FX com 2s motores v8 5 litros 390 cv (fx50)e v6 3.7(fx 37) litros 320 cv

                                                      concorrentes bmw x5, audi q7 e mercedes ML
                                                      Editado pela última vez por miguelvs; 13 May 2008, 17:41.

                                                      Comentário


                                                        #57
                                                        Originalmente Colocado por miguelvs Ver Post
                                                        eu já vi um SUV FX em guimaraes em 07..e ainda não..n s vendem..primavera 09 é lançado o FX com 2s motores v8 5 litros 390 cv (fx50)e v6 3.7(fx 37) litros 320 cv

                                                        concorrentes bmw x5, audi q7 e mercedes ML

                                                        E também devem ser mais caros..............com essas cilindradas.

                                                        Comentário


                                                          #58
                                                          Originalmente Colocado por Vencar Ver Post
                                                          E também devem ser mais caros..............com essas cilindradas.
                                                          2010 sai diesel provavel/ 3.5 e hibrido pro mercado americano

                                                          preço do x6..

                                                          Comentário


                                                            #59
                                                            Originalmente Colocado por Vencar Ver Post
                                                            Infiniti já vende cá em PT?

                                                            Vi dois ontem em Cascais, ou são demo cars?
                                                            Ainda não se vendem, tudo indica que será para o ano.
                                                            Os que encontraste em cascais, são do evento Nissan 360.
                                                            Vai ao tópico do ''hoje eu vi'', que podes ver lá alguns que eu apanhei por Cascais.

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                                                              #60
                                                              também vi ontem de manha um na praça do comércio.

                                                              Comentário

                                                              AD fim dos posts Desktop

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