Realmente estas últimas fotos estão muito bem conseguidas...
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Mazda 3 2009 - O Inicio da Especulação
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O carro está excessivamente "pesado"
Falta a elegância e sensação de leveza dos vários concepts que a mazda tem lançado.
E a frente tem um problema. Parece que fez uma consulta a mais numa clinica de cirurgia plástica. A sensação que dá, é que alguém pegou na "pele" e a esticou para cima o máximo que pôde, de modo a eliminar as rugas. Olhando para a orientação das linhas e elementos que constituem a frente, é essa a sensação que fica.
De resto, a traseira parece-me estar melhor e começa também a revelar uma tendência na definição das linhas dos farolins traseiros já vista em outros concepts como o Lexus Lf-Xh. Ou seja, a base do farolim definida por duas linhas que se encontram num vértice bastante pronunciado.
Um aparte, o pilar A parece-me excessivamente largo ou será só impressão minha?
A lateral está ok, mas um tanto ou quanto cheio de clichés.
Linha de cintura como se tratasse de uma prega - visto.
Linha da janela com um "kick up" à volta do pilar C - visto.
E depois há o pormenor na parte inferior da lateral daquelas duas linhas que não se encontram. Faz lembrar a definição de algumas das saias presentes em certos kits estéticos da AMG, que continuo a criticar.
Neste caso, este elementos não se encontram nas saias, mas têm um destaque bem superior. De qualquer maneira, continua a não resultar.
A Mazda, com os seus ultimos concepts criou uma linguagem estilistica simplesmente brutal. Admiro imenso o que eles conseguiram. Mas se isto é o resultado aplicado a modelos de produção dessa linguagem, eh pá, sinceramente mais vale reverem tudo e começar de novo. Isto parece uma versão baratucha dessa linguagem estilistica.
Para ter termo de comparação é como olhar para a linguagem estilistica dos BMW e vê-la aplicada em toda a sua glória num Z4 e ver a sua versão "mixuruca" num série 3. Exactamente o mesmo
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A imagem que o Talha apresenta parece-me bastante interessante!
Nunca foi um best-seller no nosso país, longe disso, mas não há dúvida que o modelo ainda em circulação soube envelhecer bem e tem bons atributos!
Vamos esperar para ver e, já agora, esperar também que a assistência da marca cá no burgo melhore, porque sei de 2 casos com concessões diferentes em que... cada um é pior que o outro!!!
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The next generation Mazda 3 is ready to go into production and will be launched before the end of the year, company insiders in Japan have revealed.
Mazda says it has created a more stylish family hatchback (as previewed by our rendered image) and plans to build on the global success of the outgoing car.
Its designers have chosen an imposing, aggressive design for the front end of the 3. The new car also gets more pronounced wheel arches – now a Mazda family trait already noticeable on the 6 and the 2. At the rear, funky tail lamps echo those found on the new Mazda 6.
It all means this hatch should have a more distinctive road presence than its predecessor.
A four-door saloon version of the new 3 will make its debut at the Los Angeles motor show in November, while the five-door hatchback 3 launches at the Bologna Show in Italy in December.
The 3’s current range of 1.4 to 2.0-litre petrol engines will be carried over to the new car. But diesel engines will be strong sellers, particularly in Europe, and upgraded versions of the existing 1.6 and 2.0-litre oil burners should offer a more economical, refined drive.
European customers can expect the next-generation 3 to arrive in showrooms during the early months of 2009.
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Mazda3 2009 (renders oficiales)
Pelo que percebi deste artigo vai haver um restyling em 2009 e logo depois em 2010 o modelo totalmente novo.
http://es.autoblog.com/2008/08/10/la...l-mazda3-2009/
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Originalmente Colocado por Gasoil Ver PostEpá, mas então andam a regredir nos shops ou quê???
Acima parece um Peugeot, com aquela bocarra inestética. E este último, a frente parece um alien feio!
Para mim estavam bem melhor os 1ºs shops de há uns tempos atrás...
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Mazda is putting the finishing touches to a comprehensively reworked version of the company’s Golf-sized 3, ahead of an expected launch next spring.
The heavily disguised prototype, pictured testing in Iceland, was described by Mazda engineers as “90 per cent finished”.
The 3 is a vital model for the company, having sold well in all the major world markets since its launch.
Although based on the existing car, the new 3 will get an extensive reskinning, marked out by distinctive ‘ridges’ and scalloped surfaces that hint at the surface treatment of the BMW 1-series.
The new 3 also gets styling influences from the RX-8 coupé with more pronounced front wings and an RX-8-style nose design.
The interior has been redesigned and features a sweeping new design language with a very distinctive centre console and bold, modern switchgear.
Mazda has applied weight-saving measures to the revamped model, though a serious breakthrough in weight reduction is expected in a few years’ time, when the all-new Mazda 3 arrives.
Although no details have yet emerged on the extent of the changes to the chassis, the car is in line for some impressive under-bonnet technology.
Mazda engineers have developed an all-new 2.0-litre direct injection petrol engine – thought to be good for 150bhp – as well as a new 2.2-litre turbodiesel unit that could be used in the next-generation 3 MPS instead of today’s turbocharged petrol engine.
Company sources say the 2.2 diesel, which is expected to produce 185bhp, has the economy of a 2.0-litre diesel, but with considerably better power and torque. This diesel engine will also be fitted to the CX-7 SUV and Mazda’s Mondeo-rivalling 6 range later next year.
The new SISS stop-start system will also be available on the new Mazda 3. SISS stops the engine when the car is travelling below 2mph and in neutral, ensuring that the pistons stop in the optimum position to be restarted by an injection of fuel directly into the cylinder.
Mazda says the restart time of 0.35sec is half that of rival systems. Overall fuel economy should improve by up to 10 per cent.
The new 3 cannot come soon enough for Mazda in the US. After a strong sales start to the year, the Japanese car maker was hit by the global economic turbulence, with the Mazda 3 being particularly hard hit.
However, Mazda in the UK is still performing strongly, with sales in September down just over 1.5 per cent and down less than one per cent for the first nine months of the year.
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