Anúncio
Collapse
No announcement yet.
Mercedes Classe B (2011)/ Classe A Hatchback (2012)/ A45 AMG (2013)
Collapse
Ads nos topicos Mobile
Collapse
Ads Nos topicos Desktop
Collapse
X
-
Originalmente Colocado por HaagenDazs Ver Post
Comentário
-
Alfa_Romeo-Giulietta_2011_800x600_wallpaper_47.jpg
Podiam-se ter dado ao trabalho de modificar os vincos.
Só podia ser uma previsão da AutoExpress...
É sabido que o novo classe A vai assumir uma vertente mais clássica, consensual e claramente mais enfadonha
o perfil MPV e a plataforma Sandwich saem, e entra o clássico hatchback, como todos os outros.
O packaging excelente, e ainda mais agora, dado que a plataforma do A permitiria uma muito melhor adaptação a futuras variantes hibridas ou eléctricas, dará lugar a um convencionalissimo FWD, como o restante segmento
Vai ficar maior que um Golf, e vai oferecer menos espaço, o que não deixa de ser paradoxal
E apenas para dar ouvidos ao mercado.
Se a BMW conseguiu impingir um segmento C apertadinho (apesar das razões óbvias do porquê), e vendeu, nós também conseguimos.
Comentário
-
(O shop parece feito em cima do Ibiza e não do Giu)
Quando uma marca lança um novo projecto para o mercado, tem metas a atingir, parece que o Classe A e O B não atingiram o sucesso desejado. O mesmo não se pode dizer do S1, A3 e os outros que se seguiram.
Por isso é lógico que a Merc vá atrás do filão, vamos ver se não chega tarde de mais.
O que estão a conseguir é aumentar o preço dos carros do segmento B e C. Pelo menos o valor médio que se paga por um carro deste segmento.
Apesar de achar os shops interessantes, acho que são arrojados de mais para a Merc...
Comentário
-
já repararam que a base do shop é mesmo o Giulietta.
Até escolhi a imagem do Giulietta com o carro exactamente na mesma posição
Basta ir ao netcarshow e sacar a que coincide com o ângulo.
Neste caso, para a frente apenas fizeram um flip ou mirror à imagem original, e adicionaram elementos do último concept da mercedes.
reparem em alguns pormenores como os vincos laterais, ou o párabrisas e a zona do tejadilho, e principalmente a "silhueta" do interior do habitaculo, eheh
Alfa_Romeo-Giulietta_2011_800x600_wallpaper_67.jpg
Não confiem nos shops da AutoExpress.
Mais vale ir atrás dos que vão aparecendo na Auto Motor und Sport ou Auto Bild.Editado pela última vez por crash; 20 July 2010, 15:35.
Comentário
-
Últimas fotos do Classe B em testes
Fonte: CarSpyShots
Fotos mais antigas a mostrar o interior:
Fonte: CarSpyShotsEditado pela última vez por xeLa; 07 December 2010, 15:01.
Comentário
-
¿Mercedes lanzará un Clase A AMG con 320 caballos?
Lo del súper-Clase A viene de lejos. Ya sabes que la próxima generación de las Clase A y Clase B de Mercedes van a ser muy distintas a lo que hasta ahora veníamos viendo de la marca de la estrella, abandonando su altura "exagerada", y pasándose a una plataforma más convencional, con tratos estéticos basados en el F800 y con muchas carrocerías distintas, incluyendo hatchbacks, descapotable y cupé, e incluso un cupé de cuatro puertas.
Según cuenta Autocar, AMG trabaja en una versión "súper-salvaje" de este Clase A, con 320 caballos extraídos de un motor de dos litros de inyección directa con sobrealimentación a cargo de un compresor de accionamiento eléctrico suministrado por el fabricante Hyprex. Contaría con caja de cambios de doble embrague, tracción integral "tirada hacia atrás" (vamos, con más par en el eje posterior que en el delantero) y se llamaría A25 AMG.
La verdad es que no es la primera vez que oímos este rumor, pero ya sabes, cuando el río suena, agua lleva, ¡y este suena a punto de desbordarse!
Comentário
-
As the smallest member of the Mercedes-Benz line, the A-Class has had a tough time earning much credibility or respect. That could change, though, if the German automaker were able to inject a dose of stylishness and sportiness into the next design, and it appears it may be doing exactly that.
Spy photographers managed to snap off a set of images that appear to show a quarter-scale styling buck of the next-gen A-Class (codename W176), and it's much lower and more agressive than ever before, complete with some 2012 CLS in the flanks and fascia. As you can see from the green car in the background, Mercedes-Benz appears to be using its BlueZero F-Cell Concept as a basis for the small hatchback's overall proportions.
Rumor has it that Mercedes-Benz will incorporate thee- and five-door models into the A-Class pipeline, along with a possible crossover to take on the likes of the BMW X1. There could even be an AMG version of the little front-wheel drive machine, with as much as 270 horsepower. Reports indicate that the next B-Class will be based on the same architecture.
Comentário
-
Here are the most revealing photos yet showing the Mercedes B-Class out testing. For the first time we can see the front grille and the rear lights on the prototype. And as we can see the rear lights are following the design of the E-Class as well as the upcoming M-Class. The front bumper still wears a lot of cammo, but the rear one has lost most of it. Also easy to see are the character lines on the side, looking just like the Blue Zero Concept car.
We are expecting the B-Class to make its public debut in September during the Frankfurt Car Show.
Comentário
-
Então o CL.B continua com o formato MV e o CL.A ja não ?
Por um lado ha esta nova tendencia segm. B vintage inaugurada pelo MINI e seguido pelos MiTo, A1... mas é estranho mudarem de estrategia tendo os sucessivos CL.A com o a sua receita MV compacto dado provas de sêr um grande exito comercial, é como matar a galinha dos óvos de ouro.
Não haverá uma versão com o formato do actual CL.A e paralelamente um " CL.A coupé " para entrar na contenda dos compactos de estilo ?
conceitos completamente opostos, um hot hatch vs MV compactoEditado pela última vez por ARMIC; 27 January 2011, 10:17.
Comentário
-
Teasers do interior do Classe B:
STUTTGART -- Mercedes-Benz will launch coupe and SUV versions of its new compact car family in the United States in the next three years and is considering a third variant - a convertible or a shooting brake - to help win younger customers to the brand.
Joachim Schmidt, Mercedes' global sales and marketing boss, said in an interview with Automotive News Europe that the automaker is developing at least four models based on its new MFA, or Mercedes Front-wheel-drive Architecture.
“We will introduce the next generation of our MFA family to the U.S.,” Schmidt said. Two variants, maybe even a third, are planned for the U.S., he said.
The coupe will be launched in the U.S. in summer 2013, according to a company source.
Mercedes insiders call it a "baby CLS" because it will have similar styling to the brand's larger CLS coupe-styled four-door model. An SUV aimed as a rival to the BMW X1 will follow in summer 2014. Both variants will go on sale in Europe three to five months ahead of their U.S. launch.
Mercedes will introduce compact cars in the U.S. because consumer preferences are changing toward smaller vehicles. The automaker also wants to stay apace with rivals BMW and Audi. The new compact car family will replace Mercedes' current A- and B-class models, which are not sold in the U.S. In Europe, Mercedes will launch the next-generation B class hatchback at the end of this year, followed by the A class hatchback in late summer 2012.
Mercedes has no plans to sell first those two MFA variants in the U.S. but could do so if it sees a demand. The source said: "The U.S. is not the typical compact hatchback market but if the demand arises, we could react very quickly and introduce these two variants in the U.S. far quicker than in the past."
Comentário
AD fim dos posts Desktop
Collapse
Ad Fim dos Posts Mobile
Collapse
SECÇÕES
Collapse
Comentário