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Mitsubishi Outlander 2012 (e versão híbrida PHEV de 200cv)

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    #31
    Originalmente Colocado por BLADERUNNER Ver Post

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      #32
      Originalmente Colocado por volvoxc60 Ver Post
      V7....comenta....
      hehe

      Não gosto nada !

      e é uma pena porque o Outlander e mais um ou outro do género reúnem algumas características que os tornam interessantes, nomeadamente o facto de serem 5+2 lugares num segmento em que a maior parte não é assim.

      Mas os japoneses mantém a sua tradição de serem fracos no design e na capacidade de criar interiores de bom gosto e com ambientes acolhedores e de qualidade, enfim .... umas vezes piores que outras.

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        #33
        Deve ser objectivo da Mitsu deixar de vender carros na Europa, tendo em conta o que se vê neste novo Outlander e no novo Colt.

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          #34
          Pode ser que a versão híbrida tenha ingredientes que o tornem atrativo.
          A Mitsubishi levará ao Salão de Paris o Outlander híbrido Plug-in


          Al nuevo Outlander ya lo conocimos en el Salón de Ginebra de principios de año, pero su variante híbrida, prometida desde que era prototipo y se llamaba PX-MiEV, tendrá su gran presentación en el Salón de París. Lleva dos motores eléctricos, uno en cada eje motriz, y un motor-generador delantero de combustión convencional.

          El coche es durante todo momento tracción total gracias a los motores eléctricos. Si necesita más carga, el motor de combustión actúa como generador, y si se piden más prestaciones, este pasa a asociarse a las ruedas para incrementar la capacidad de par del vehículo, tal y como sucede por ejemplo en el Ampera.

          Mitsubishi habla de cifras de emisiones medias de 50 gramos de CO2 por kilómetro, y autonomía superior a 800 kilómetros, aunque habrá que ver los datos definitivos homologados... y el precio de venta.
          Editado pela última vez por BLADERUNNER; 18 June 2012, 10:07.

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            #35
            O actual tem mais pinta, este parece mais uma carrinha.

            Comentário


              #36
              Um tremendo retrocesso! Este tem uma imagem pouco equilibrada de proporção, rodas pequenas e um ar bem pesadão! Além disto não tem nenhum elemento de originalidade evidente!

              Comentário


                #37
                Reagiram em excesso aos excessos do antecessor.

                O novo Colt e agora o Outlander não auguram um futuro visual interessante para os lados da Mitsubishi. Decidiram seguir o caminho de um conservadorismo insonso. Conservador ao ponto de parecerem já ter anos e anos de mercado.
                Esperemos que corrijam a trajectória rapidamente.

                O contraponto de um estilo agressivo não tem necessariamente de ser um conservadorismo atrofiante e monótono.

                Comentário


                  #38
                  O anterior tornou-se uma preciosidade comparativamente a esta.....

                  Comentário


                    #39
                    não falem cedo demais. Estas linhas ainda se vão durar muito e as pessoas vão gostar. É só uma questão de entranhar na retina.

                    Comentário


                      #40
                      Não percebo o que é que a Mitsubishi anda a fazer. Ao menos que tecnicamente sejam bons.
                      Mas aqui na Europa não vão vender nada.

                      Comentário


                        #41
                        Então e a dianteira "focinho de porco" que a Mitsubishi tem nos outros modelos todos vai deixar de existir?

                        Comentário


                          #42
                          Primeira imagem do Mitsubishi Outlander PHEV
                          Mitsubishi Motors anunció el pasado mes de junio que en el Salón del Automóvil de París podríamos ver la versión híbrida del Outlander. Pues bien, hoy ha salido a la luz la primera imagen oficial de su exterior.

                          El nuevo Outlader híbrido ganará la denominación PHEV y será el primer vehículo eléctrico que tenga un sistema de tracción total permanente. De momento hay pocos datos, pero sabemos que la autonomía en modo eléctrico podrá alcanzar los 55 km y, en caso de combinarlo con el motor de combustión, se podrán recorrer hasta 880 km sin repostajes ni recargas (estas últimas se podrán hacer en cualquier toma de red convencional).

                          Su lanzamiento en Japón será durante los primeros meses del año que viene. Para verlo en los concesionarios europeos habrá que esperar hasta la segunda mitad del 2013. Su retocada estética y pequeños detalles lo diferenciarán de las variantes "convencionales".

                          Comentário


                            #43
                            Tenho saudades da velha e boa Mitsubishi...

                            Comentário


                              #44
                              Originalmente Colocado por Request Ver Post
                              Tenho saudades da velha e boa Mitsubishi...
                              Subscrevo.

                              Comentário


                                #45
                                Acho que o CEO da Mitsu Australia partilha da mesma opinião: “porque é que as pessoas compram um Mitsubishi”, em declarações ao Jornal Sydney Morning Herald. Disse ainda, “o produto é demasiado velho e os preços demasiado elevados”...

                                De facto gostava mais da versões anteriores ...

                                Comentário


                                  #46
                                  Mitsubishi Outlander PHEV - Paris 2012

                                  Comentário


                                    #47

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                                      #48
                                      Outlander e Outlander EV:


                                      MITSUBISHI OUTLANDER PHEV (2012 Paris Motor Show) - YouTube

                                      Comentário


                                        #49
                                        ahh, o novo outlander...
                                        o contraste é grande para a geração anterior. Decidiram apostar em linhas mais... zzzz

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                                          #50

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                                            #51
                                            Tenho que confessar que acho que gosto deste novo outlander.

                                            Simples, sóbrio. Tenho que o ver ao vivo.



                                            Aiii... a Becca a levantar os bancos traseiros....

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                                              #52
                                              Embora com um design pouco atrativo, as provas têm dado excelentes referência tanto de motor, como de comportamento dentro e, sobretudo, fora de estrada.
                                              Autohoje - «Com corrente?»: Mitsubishi Outlander PHEV


                                              A versão híbrida do SUV da marca japonesa tem 200 cv de potência combinada e custa 48 mil euros. Tudo o que precisa de saber está no Teste da Semana.

                                              É uma alternativa credível aos SUV Diesel tradicionais, mas o Mitsubishi Outlander PHEV é muito mais do que isso. É um compêndio de tecnologia tornado acessível, capaz de mudar a forma como o público em geral vê os híbridos plug-in.

                                              Não perca no Autohoje já nas bancas o Teste da Semana com o Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Navi+ com 200 cv de potência combinada.

                                              Comentário


                                                #53
                                                Ao contrário do que previam os jornalistas, o Outlander está a ter uma boa carreira comercial

                                                Foi o automoóvel nº1 na Holanda no passado mes de Novembro, e está a vender bem nos mercados emergentes também

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                                                  #54
                                                  Renses rijdt met de Mitsubishi Outlander PHEV - YouTube

                                                  Não me importava de ter um...+/-40km (50 anunciados) em modo eléctrico até aos 120 km/h...Dava-me para andar toda a semana sem ligar o CI...

                                                  Comentário


                                                    #55
                                                    Originalmente Colocado por Kasinski Ver Post
                                                    Ao contrário do que previam os jornalistas, o Outlander está a ter uma boa carreira comercial

                                                    Foi o automoóvel nº1 na Holanda no passado mes de Novembro, e está a vender bem nos mercados emergentes também
                                                    Pessoalmente, e agora que já o vi ao vivo (uns vizinhos meus compraram um), reforço a minha opinião de que não gosto mesmo nada do carro...

                                                    Comentário


                                                      #56
                                                      Originalmente Colocado por Kasinski Ver Post
                                                      Ao contrário do que previam os jornalistas, o Outlander está a ter uma boa carreira comercial

                                                      Foi o automoóvel nº1 na Holanda no passado mes de Novembro, e está a vender bem nos mercados emergentes também
                                                      O resultado na Holanda pode ser algo enganador.
                                                      Vai haver alterações fiscais em 2014, a incidirem também nos automóveis de empresa e frotas, pelo que não só as vendas cresceram significativamente em Novembro, como surgiram resultados estranhos, como o nº1 do Outlander. E com a versão hibrida (baixas emissões, menos impostos) a ser a mais procurada.

                                                      Algo que a Mitsubishi até deve agradecer para o final de 2013

                                                      Comentário


                                                        #57
                                                        Teste da Autocar ao Outlander PHEV



                                                        What is it?


                                                        This is the 148mpg Mitsubishi Outlander PHEV. Except, of course, it isn’t - because nobody, not least Mitsubishi itself, truly believes anyone is going to achieve the mpg recorded on the (regulations-enforced) NEDC test cycle.
                                                        But even with a healthy dose of realism installed, this is still a mid-sized, five-seat, large-booted, plug-in hybrid 4x4 that can achieve up to 32.5 miles on electric charge alone (an 80 per cent charge is possible in 30 minutes), and one which is estimated will be more economical to run than the equivalent 2.2-litre diesel Outlander for the majority of people travelling around 100 miles between charges.

                                                        It goes without saying that the potential range and economy will vary depending on the types of roads and driving style, but it’s still a decent indication of the benefits of the plug-in hybrid system, which switches between a 2.0-litre petrol motor and two electric motors according to needs.
                                                        Throw in the fact that the Mitsubishi emits an official 44g/km of CO2 - and therefore only attracts a five per cent BIK tariff and is London congestion charge free - and the sums could start to add up in your favour.



                                                        Beyond that, anyone familiar with the Mitsubishi Outlander will know the drill: the only significant differences are a minor increase in weight due to the floor-mounted battery pack, a reduction of 14 litres in boot space, and slightly less space for your feet in the rear, where the floor has risen to accommodate the batteries.

                                                        What is it like?

                                                        Climb aboard and the first thing that strikes you is the quality of the cabin. It’s not perfect in some of the darker, less-exposed corners of the car, but Mitsubishi has made a stride in terms of perceived quality. Beyond that there are dials and graphics that let you know this is an electric car, but nothing that shouts out about it.

                                                        Battery charged, the Outlander starts silently and stays eerily quiet for as long as you have charge and the car calculates that it is the best way to be using energy. On full throttle the 80bhp electric motors – the back one producing peak torque of 144lb ft and the front 101lb ft - can power the car from 0-62mph in 11.0sec, and they can – and often do - remain unassisted by the engine beyond 70mph.



                                                        The result, a common trait among all electric vehicles, is an impressively refined drive. What’s more, Mitsubishi has done a decent job of quelling, if not suppressing, the road and wind noise that become more apparent without the masking of engine noise.
                                                        What’s more, when the 12kWh lithium-ion batteries are depleted and the engine kicks in, acting either as a generator for the batteries or to drive the front wheels directly, it does so seamlessly and almost imperceptibly.

                                                        The driver can also press a button to force the battery to hold a certain level of charge, or use the petrol engine to charge the battery back to 70 per cent of its capacity – ideal for saving battery power for zero emissions driving in town, when towing or anticipating extensive 4x4 usage.
                                                        Another neat touch is the ability to set the level of energy regeneration under braking. There are five levels to choose from, with each selected either by a tug of the gear-style lever or on the steering-wheel-mounted paddles. It takes some getting used to, but once you're in the swing of the system it's quick and easy to adjust according to road conditions and allows you to chase maximum efficiency.



                                                        The Mitsubishi's ride quality is also reasonable. Our test route took in some seriously pock-marked roads, and revealed the Outlander to be set firm but capable of absorbing the worst of every bump.
                                                        Body control is decent for a car of this size too, while the steering is uninvolving but wholly dependable. Mitsubishi’s S-AWC system, first developed for the Mitsubishi Evo, is fitted as standard, and effectively controls power distribution, yaw, stability and ABS control.

                                                        It can’t overcome physics – you can never escape the fact that this is a big car with a big battery pack in it, even if weight distribution is rated at 55:45 – but the Outlander feels secure and dependable. For most owners its capabilities will be more than adequate.

                                                        Should I buy one?

                                                        You can’t buy a Mitsubishi Outlander PHEV until the start of April, when the key question will be "What does it cost?"
                                                        In Europe, the PHEV is currently priced at around £35k - and it's an appealing proposition at that price - but until UK pricing is confirmed, all you can say with confidence is that the Outlander PHEV is a very fine car indeed.



                                                        It's also a car without rivals on the market, because no other 4x4 offers the same breadth of technology or abilities.

                                                        Mitsubishi is staying tight-lipped on pricing for now, but if it can contain the premium over the equivalent 2.2-diesel then it has a serious proposition on its hands that deserves consideration both by drivers with an eye on the bills and those eager to enjoy new technology in a compelling package.

                                                        Mitsubishi Outlander PHEV

                                                        Price £35,000 (est); 0-62mph 11.0sec; Top speed 106mph; Economy148mpg; CO2 48g/km; Kerb weight 1810kg; Engine type 4 cyls, 2000cc, petrol motor/generator with 2x80bhp electric motors; Installationpetrol engine, 1xAC motor front, 1xAC motor rear, 4WD; Power circa 220bhp (tbc); Torque circa 320lb ft (tbc); Gearbox Direct drive (AC motors), with gear train transmission for ICE engine (parallel hybrid mode only)

                                                        Comentário


                                                          #58
                                                          E também teste da Autoexpress

                                                          Mitsubishi Outlander is a hi-tech, plug-in hybrid which delivers 148mpg and proves good to drive, too

                                                          The Outlander PHEV has jumped the competition, and come March it’s set to be the first plug-in hybrid SUV on sale in the UK.As a result of its hi-tech powertrain, this four-wheel-drive, five-seat SUV can run on electricity for 32 miles, and promises fuel economy of 148mpg and CO2 emissions of 44g/km.

                                                          Those figures mean some big savings for buyers, including a £5,000 refund from the Government by way of its plug-in car grant and exemption from road tax and the London Congestion Charge. They also ensure company car drivers will pay just five per cent Benefit in Kind – the cleanest Nissan Qashqai sits in a 14 per cent band.

                                                          But what’s the Outlander like to drive? In a word, silent. The PHEV is much quieter than the regular diesel Outlander, no matter which operating mode it’s in – petrol engine and electric motors working together, or as a pure EV.

                                                          That’s partially to do with enhanced sound deadening, but also because the hybrid powertrain favours running on electricity only. The petrol engine is used mostly as an electricity generator – much like that in the Vauxhall Ampera – and is audible when it starts up, but it’s never loud or rough.
                                                          At the Outlander PHEV’s heart is a large-capacity battery and a pair of electric motors – one on each axle to provide four-wheel drive – that generate a combined 161bhp, and when you add in the engine it’s a total of 204bhp.

                                                          When the battery charge drops below a certain level, the petrol engine kicks in to generate electricity. Mitsubishi calls this Series mode, which will work up to 70mph. After that, a clutch engages to connect the engine directly to the front wheels, providing drive while recharging the battery at the same time, hence the 43bhp boost in maximum power.
                                                          Top speed is limited to 106mph and even with both power sources driving the front wheels, the PHEV never feels all that brisk. The power is delivered in quite a smooth fashion, though. You can also use a mode that fires up the engine to charge the battery for later use, while shift paddles on the steering wheel increase the force of the regenerative braking, which charges the battery faster.

                                                          With a full battery and fuel tank, the Outlander PHEV can manage a claimed 560 miles without stopping. Charging takes about five hours from a domestic socket, or an 80 per cent charge can be achieved in 30 minutes from a fast charger. Of course, the fuel tank can be topped up for instant mobility, too.

                                                          In addition to providing an all-electric range that traditional hybrids can only dream of, the electric motors also theoretically give the Outlander PHEV better handling. Mitsubishi’s Super All Wheel Control (S-AWC) system has a torque vectoring effect, shuffling power to the wheels that need it the most.

                                                          The positioning of the battery between the wheels and a ride height drop of 30mm compared to the regular car also mean that the PHEV has a lower centre of gravity. While it changes direction well enough, its extra 200kg can be felt, and the ride is jarring on poor surfaces.

                                                          Changes to the Outlander PHEV include a unique front bumper and new alloys. But there are compromises: it’s not available with seven seats, the rear bench seat is raised 45mm, eating into headroom, and the raised boot floor cuts luggage space by 14 litres. In terms of hybrids, it’s a step forward, but saving fuel still comes with plenty of caveats.

                                                          Veredicto: 4/5*

                                                          No other SUV can match the Outlander PHEV’s running costs – and it feels a well resolved car, too. The refinement is excellent and no other car combines this amount of space with such good fuel economy. The ride is a bit unsettled and the handling not particularly sharp, but Mitsubishi deserves praise for its brave approach.

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                                                            #59

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