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SEAT Leon III (2012) 5 portas, Sport Coupé/ Sport Tourer/ Cupra e Cupra R (2013)

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    Originalmente Colocado por Fabulous Ver Post
    FL? Ou FR?
    Facelift!

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      FL = Facelift

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        Originalmente Colocado por Superfast Ver Post
        SEAT is focusing on technology with the 2017 SEAT Leon updates but visual tweaks and a new engine also arrive

        SEAT is on the offensive. Hot on the heels of the Ateca landing in UK showrooms, the Spanish manufacturer has introduced an updated version of the Leon. The hatchback now features new engines, added safety tech and minor visual updates, with theGolf rival going on sale in the UK in February


        As we’ve come to expect from mid-life updates visual change are minor. Dr Matthias Rabe, vice president for research and design told Auto Express: “If you look to the design you might say there is not a big change, and you’d be right. We really concentrated on the technology and we wanted to modify the car with small steps.”





        A reshaped front bumper now features a grille that has been stretched by 40mm, while three new exterior colours and alloy wheel designs are now available. Inside, SEAT has taken greater steps to improve the quality of the Leon. New door cards, seat upholsteries, electric handbrake and ambient lighting have all been added, while SEAT has also introduced a new flagship XCELLENCE trim level that sits parallel to sporty FR models but focuses more on luxury.
        Changes continue under the bonnet, with SEAT introducing a new 115bhp 1.0-litre three-cylinder turbo for the first time. It’s the same engine that’s available in the Audi A3 and VW Golf; all cars use the same MQB chassis technology. Another new arrival is a 115bhp version of the 1.6-litre diesel. Like before gearbox options include five- and six-speed manuals, along with a DSG auto.


        Agora que ando a experimentar ambos é mais fácil falar sobre ambos:

        Os LED do novo são muito mais potentes. Os farois de nevoeiro são em LED no facelift e nao ha travao de mao. Tem muitos mais cores dentro (8).

        O ecrã é maior (8 polegadas) mas nao ter botoes dedicados para as funções e zoom não sei se é vantagem. No golf também desapareceu mas eu gosto no modelo antigo carregar no NAV e Radio directamente.

        De resto nao vi muitas diferenças. Ha 1 versao Xcellence mais virada para o conforto (LED de origem etc). Acho que so no novo é que tem DCC.

        Comentário


          A questão a decidir além da referida DSG ou manual (meti noutro post) é 1.4 125 ou 1.4 150 ACT ou 1.8 180.

          Comentário


            se for um carro para o dia a dia DSG é uma mais valia

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              Comentário


                Este Cupra está muito bom, com um preço muito porreiro para o seg e categoria.

                Comentário


                  Viva, antes da chegada da nova geraçao a Seat lança esta versao ST Cupra Black Carbon




                  Comentário


                    Bom dia!

                    Para quem tem este carro, comprar este modelo ainda é uma boa compra? Como saiu a nova versão, os preços andam entre os 16000 e os 19000..

                    Histórico de avarias, barulhos parasitas, ext

                    Obrigado desde já!

                    Enviado do meu SM-A530F através do Tapatalk

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