Segundo a Autocar, o ataque ao mercado indiano por parte da VW, não será feito com o futuro Up, mas com rebadges de modelos Suzuki que já se vendem por lá, nomeadamente o Alto e o Wagon R.
O Alto seria vendido como um VW e o Wagon R como um Skoda.
A opção Up é descartada, devido aos custos da tecnologia presente no mesmo e ao facto de ser necessário a construção de uma fábrica local para o produzir, contornando os impostos extra que carros importados sofrem. De qualquer forma, o target de preço ideal seria completamente ultrapassado, o que limitaria o sucesso da gama.
As diferenças para os modelos da Suzuki seriam resumidas a pára-choques e grupos ópticos e algumas diferenças interiores, provavelmente apenas num plano mais decorativo.
O melhor disto e o que me levou a criar o tópico, é que, aparentemente, a própria VW está preparada para vender o 1.3 Multijet da Fiat (produzidos sob licensa pela Suzuki) num modelo com simbolo VW.
As vendas é para começar em 2012, o que até alinha bem num cenário de fim do mundo, como esta possibilidade aterradora de coração italiano em corpo japonês com identificação alemã proporciona
Existe ainda uma remota possibilidade de alguns mercados europeus receberem estas criaturas.
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Alguém?
A notícia original, da Autocar
O Alto seria vendido como um VW e o Wagon R como um Skoda.
A opção Up é descartada, devido aos custos da tecnologia presente no mesmo e ao facto de ser necessário a construção de uma fábrica local para o produzir, contornando os impostos extra que carros importados sofrem. De qualquer forma, o target de preço ideal seria completamente ultrapassado, o que limitaria o sucesso da gama.
As diferenças para os modelos da Suzuki seriam resumidas a pára-choques e grupos ópticos e algumas diferenças interiores, provavelmente apenas num plano mais decorativo.
O melhor disto e o que me levou a criar o tópico, é que, aparentemente, a própria VW está preparada para vender o 1.3 Multijet da Fiat (produzidos sob licensa pela Suzuki) num modelo com simbolo VW.
As vendas é para começar em 2012, o que até alinha bem num cenário de fim do mundo, como esta possibilidade aterradora de coração italiano em corpo japonês com identificação alemã proporciona
Existe ainda uma remota possibilidade de alguns mercados europeus receberem estas criaturas.
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Alguém?
A notícia original, da Autocar
Badge-engineered Suzuki Alto and Wagon R hatches are poised to become the first solid signs of co-operation under the Volkswagen and Suzuki industrial tie-up signed last year.
According to sources close to our sister magazine, Autocar India, VW and Suzuki are discussing rebadging the latest Alto as a Volkswagen and the Wagon R as a Skoda as entry-level models in the European brands’ line-ups in India, starting in 2012.
They will fill slots in the range originally earmarked for the Up family of city cars that VW, Seat and Skoda are currently developing in Europe.
The Up won’t now be sold in India since the technology in the cars, together with the cost to set up production locally to avoid high import duties on European-sourced production, will price them out of the market.
Because of the tight deadline and costs, the rebadging is likely to be limited to revised bumpers and headlights and minor new trim, but no metalwork or interior changes. VW is even understood to be prepared to put its badge on a car powered by the Fiat 1.3 Multijet diesel, which Suzuki builds under licence in India for the Alto and Wagon R.
Production, however, is likely to be handed over to VW’s Chakan facility, since Suzuki’s plant, which operates under the Maruti brand in India, is flat out meeting demand. Last year Suzuki/Maruti built 1.1 million units for a 54 per cent share of the 2.2m-strong market and will have to add a further 500,000 to satisfy the growth to three million units a year expected in the next two years.
Exports to Europe of the rebadged VW and Skoda seem unlikely, at least in the early years, unless the European market — particularly in the east — demands more low-cost cars. Nissan, for example, is importing the new Micra from India, while the Pixo is a rebadged Alto built in India and Suzuki itself satisfies European demand for the Alto from the Maruti Delhi plant.
According to sources close to our sister magazine, Autocar India, VW and Suzuki are discussing rebadging the latest Alto as a Volkswagen and the Wagon R as a Skoda as entry-level models in the European brands’ line-ups in India, starting in 2012.
They will fill slots in the range originally earmarked for the Up family of city cars that VW, Seat and Skoda are currently developing in Europe.
The Up won’t now be sold in India since the technology in the cars, together with the cost to set up production locally to avoid high import duties on European-sourced production, will price them out of the market.
Because of the tight deadline and costs, the rebadging is likely to be limited to revised bumpers and headlights and minor new trim, but no metalwork or interior changes. VW is even understood to be prepared to put its badge on a car powered by the Fiat 1.3 Multijet diesel, which Suzuki builds under licence in India for the Alto and Wagon R.
Production, however, is likely to be handed over to VW’s Chakan facility, since Suzuki’s plant, which operates under the Maruti brand in India, is flat out meeting demand. Last year Suzuki/Maruti built 1.1 million units for a 54 per cent share of the 2.2m-strong market and will have to add a further 500,000 to satisfy the growth to three million units a year expected in the next two years.
Exports to Europe of the rebadged VW and Skoda seem unlikely, at least in the early years, unless the European market — particularly in the east — demands more low-cost cars. Nissan, for example, is importing the new Micra from India, while the Pixo is a rebadged Alto built in India and Suzuki itself satisfies European demand for the Alto from the Maruti Delhi plant.
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