Perfeito
Anúncio
Collapse
No announcement yet.
Alfa 4c
Collapse
Ads nos topicos Mobile
Collapse
Ads Nos topicos Desktop
Collapse
X
-
Alfa confirma produção em... 2013
- Modelo de produção em Genebra, em Março
- Número de unidades produzidas durante 5 anos deverá estar entre os 15 e os 20 mil
- 5 a 10 mil unidades da versão roadster serão produzidas, ficando a cargo da Abarth
- Preço a rondar os €45000
FRANKFURT -- Alfa Romeo will start selling the 4C rear-wheel-drive coupe will in 2013.
Up to now, parent company Fiat S.p.A. has revealed few details about the production version of the 4C concept unveiled in March at the Geneva auto show.
At the Frankfurt auto show, Alfa exhibited the 4C concept repainted in a metallic silver color it calls fluid metal.
The 4C will probably be the first model Alfa will sell in the United States as part of a much-delayed return to the U.S.
Talking to reporters in Frankfurt, Alfa's CEO Harald Wester, said: "Light weight and efficiency, Italian style, advanced technology and vehicle dynamics are the core values that will lead Alfa Romeo in the future. This philosophy continues with the 4C, which represents our greatest advancements to date and is a precursor of future development."
Alfa plans to build 15,000 to 20,000 units of the 4C coupe over five years, two people familiar to the matter told Automotive News Europe.
Another 5,000 to 10,000 units of a roadster version of the 4C will be built for Abarth, the sources said. Abarth is Fiat's sporty sub brand that markets high-performance versions of the Fiat 500 minicar and Punto subcompact.
Alfa is set to price the production 4C at about 45,000 euros in Europe, company sources say.
Alfa enthusiasts have dreamed for almost two decades of the return of an affordable rear-drive model after the Duetto Spider was discontinued in 1994.
Alfa's 8C Competizione, which was built from 2007-2008, was too expensive for most Alfa buyers. The spider version of the 8C cost up to 213,000 euros and the car's production run was limited to 1,000 units.
Powered with Fiat's 1.8-liter 4-cylinder direct injection turbo gasoline engine, the 4C concept takes design cues from the legendary 33 Stradale launched in 1967.
The Alfa 4C has a top speed of 250kph (155mph) and will accelerate from 0-100kph (62mph) in less than five seconds, Wester said.
The 4C concept was styled by the Fiat Group subsidiary's design center in Turin under the direction of Lorenzo Ramaciotti, recently appointed head of design for Fiat and Chrysler Group.
The 4C's weight is confirmed at around 850 kg (1,784 pounds), with power topping 200hp and a weight to power ratio less than 4 kg (8.82 pounds)/hp, a value worthy of a real supercar," Alfa said.
By comparison, the rear-engine, rear-drive Porsche Cayman coupe offers a 3.98kg (8.77 pounds)/hp weight-to-power ratio even for the S performance model, where 320 hp has to move 1,275kg.
The two-seater, rear-wheel drive coupe with central engine is approximately 4000mm (13.12 feet) long, sitting on a 2,400mm (7.87 feet) wheel base..
Comentário
-
Um senão ...falta-lhe ELEGANCIA.
Os melhores designs ALFA caracterizaram-se sempre por ter um equilibrio perfeito entre desportividade e elegancia, ora é aqui que não consigo enquadrar este 4C nos melhores pergaminhos da marca.
Falta elegancia a estas linhas, demasiado agressivo, too much show off, muito longe nesse aspecto do soberbo 8C.
Espero que ao menos seja técnicamente brilhante para compensar.Editado pela última vez por ARMIC; 14 September 2011, 18:27.
Comentário
-
Alfa tendrá un motor 1.8 de 300 CV - Vuelve elCuore Sportivo
No nos dice prácticamente nada, y sin embargo, es una de las noticias más esperadas de la semana. Los chicos de Auto Strada publican que Sergio Marchionne ha confirmado la producción de un nuevo motor de 1,8 litros y una potencia máxima de 300 CV para Alfa Romeo. Este nuevo propulsor, dotado de turbo e inyección directa, será fabricado en Pratola Serra, al sur de Italia, y seguro que ya te imaginas dónde irá a parar: al vano del futuro 4C.
Cuando Alfa presentó el 4C Concept en Ginebra, entonces de un atractivo rojo aterciopelado, señaló que su motor tenía una cilindrada de 1.750 cc y una potencia de "más de 200 CV". Ahora ya podemos ver con total claridad de dónde saldrá la energía para mover las ruedas de su nuevo biplaza, que de respetar los 850 kg del prototipo, podría convertirse en un auténtico matagigantes. Si los pronósticos se cumplen, llegará a los concesionarios a finales del próximo año.
¿Y qué pasará con sus derivados para Abarth y Maserati? Bien, ya te avanzamos que ambas marcas tendrían sus respectivos hermanitos, pero ya sabes que en Fiat cambian los planes dependiendo de por dónde sople el aire, y lo último que hemos escuchado es que al menos el proyecto del alacrán sufrirá un importante retraso. Además, hemos escuchado que ambos modelos tendrán motores distintos a los de Alfa. Te mantendremos informado.
Comentário
-
Os 800~900cv têm sido os valores que têm sempre indicado. É possível, sobretudo quando grande parte da carroçaria é carbono.
300cv de um 1.8 é que já me parece um bocado abusado (embora não seja inédito).
Se calhar este motor vai ter que ser feito à medida o que vai encarecer muito, enquanto o 1.75 do Giulietta QV de 235cv para esse peso já dava para uns tempos bem passados (e para se bater taco a taco com os Exiges e Caymans), é dos poucos casos em que acho que era preferível vender o carro mais barato e portanto mais carros (à partida).
Depois era investirem esse lucro num coupé V6 turbo ou um V8, aí sim faz sentido mais alguma potência mas podem usar motores já existentes no grupo (o V6 que os rumores dizem já estar em desenvolvimento, ou o Pentastar, ou o V8 do 8C pelo menos numa versão de topo).Editado pela última vez por SRLA; 03 October 2011, 18:43.
Comentário
AD fim dos posts Desktop
Collapse
Ad Fim dos Posts Mobile
Collapse
SECÇÕES
Collapse
Comentário