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Tópico GUMPERT - construtora salva da bancarrota

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    #31
    Gumpert Apollo R apanhado em Genebra sem camuflagem.

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      #32

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        #33
        As únicas palavras que dão para descrever este carro, não permitidas aqui no fórum, só palavrões

        Se eu tivesse MUITO dinheiro, ia directamente à fábrica falar com os tipos para me propor como importador oficial, desta e doutras marcas (Pagani, Koegg, Lotus, Wiesmann, Catheram, Spyker, Donkervoort, etc)

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          #34
          Gumpert apresenta mais duas variantes do seu Apollo - Genebra 2012
          Gumpert sigue mancillando el nombre de Apollo, uno de los dioses más bisexuales y polifacéticos de la historia antigua, y patrón de belleza y juventud. Y no porque el Apollo sea un mal coche, nada más lejos de la realidad. Pero su belleza es... digamos que simplemente complicada.

          Tecnológicamente sigue resultando una bestia vitaminada, y en Ginebra se nos ha presentado en las formas Apollo R y Apollo Enraged. El primero es una versión de carreras no matriculable, mientras que el segundo cuenta con un motor llevado hasta los 740 caballos (V8 de origen Audi, como siempre), pero en su caso, se puede matricular y usar por la calle tranquilamente (bueno, eso de tranquilamente...).

          Y entre tanto, nosotros nos preguntamos qué ha sido del Tornante, el precioso prototipo diseñado por Touring Superleggera y del que el año pasado se nos prometió que veríamos una versión de producción para dar sucesión al Apollo.
          Gumpert Apollo Enraged

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            #35
            Gumpert Apollo R

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              #36
              Mais um fabricante a declarar bancarrota.
              Este ano, entre pequenos e médios fabricantes, já são vários os que não conseguiram aguentar os efeitos da crise mundial.

              Gumpert se declara en bancarrota

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                #37
                Se calhar se fabricassem veículos mais baratos se calhar era capaz de se safar...
                podem dizer que é um veículo exclusivo e tal e com qualidade, alta performance, etc... mas mesmo assim são carros caríssimos. As pessoas, nesta altura e com a crise, começam a repensar na altura de comprar este tipo de veículos. Só sendo aqueles magnatas do petróleo. Mas mesmo esses a comprarem compram lamb bugatis etc

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                  #38
                  Uma pena.

                  Mas infelizmente esperado. Este tipo de construtor tem sempre muitas dificuldades de sobreviver.

                  Comentário


                    #39
                    Deve ser o primeiro caso, no mundo, em que um tópico de um forum declara bancarrota.

                    Comentário


                      #40
                      Como é possível no tempo em que vivemos uma empresa alemã declarar falência??

                      Comentário


                        #41
                        Originalmente Colocado por JPR Ver Post
                        Deve ser o primeiro caso, no mundo, em que um tópico de um forum declara bancarrota.
                        Explica-te sff

                        Comentário


                          #42
                          também não percebi. o blade disse que era a empresa, está lá explícito.

                          Comentário


                            #43
                            O titulo original do tópico era: "Tópico GUMPERT - declara bancarrota".

                            Daí a piada.

                            Comentário


                              #44
                              JPR, fica descansado, porque nem o tópico nem a companhia entraram em bancarrota.
                              Gumpert, ¿salvada por um investidor?

                              Hace tres meses el fabricante de deportivos artesanales Gumpert se declaraba en bancarrota. No pintaban bien las cosas para los alemanes, ya que con una crisis galopante como la que vivimos en Europa, conseguir un inversor no es tarea sencilla. Pero filtraciones de empleados publicadas en Autovisie (revista holandesa del motor), aseguran que el pasado día 15 se cerró un acuerdo con un inversor, destinado a salvar a la compañía de la liquidación.

                              No se conoce un sólo detalle del inversor, sus intenciones, sus planes de futuro, o el futuro de la plantilla del fabricante. Pero sí que aseguró a los empleados que "el futuro de Gumpert queda asegurado". Preguntando directamente a la marca, lo único que hemos conseguido es una respuesta nada reveladora "no podemos comentar nada al respecto, pero se ofrecerán detalles pronto sobre el futuro de la compañía".
                              Editado pela última vez por BLADERUNNER; 20 October 2012, 09:43.

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                                #45
                                Jogada de marketing...

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                                  #46
                                  Gumpert Tornante production version leaked

                                  The German sports car maker Gumpert has recently emerged from a provisional insolvency with new orders. Now, freshly filed trademark design drawings of the Gumpert Tornante production version have surfaced.

                                  Looking slightly different than the Touring concept shown last year in Geneva, the production model gets a louvred rear window, horizontal exhaust pipes and Lamborghini Gallardo-inspired taillights. In addition, the front lip spoiler seems slightly updated and the headlight design has also been modestly revised.

                                  The concept came with a bi-turbo V8 engine producing 690 hp (515 kW) which was enough for a top speed of 186 mph (300 km/h). Power was transmitted to wheels via a 6-speed semi-automatic gearbox controlled by paddle shifters. For wheels, it had 19-inch alloys up front and 20-inch rims at the back, wrapped around in Michelin Pilot Super Sport tires.










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                                    #47
                                    Gumpert em Genebra, a ressuscitar de uma morte não concretizada.
                                    O modelo apresenta uns valores impressionantes.
                                    Gumpert regressa das cinzas e aparece em Genebra

                                    What a better way to tell the automotive world that you're back and alive than making an appearance at one of the most prestigious motor shows of the year.After declaring insolvency last year, Germansupercar maker Gumpert was given stay of execution, thanks to a new and mysterious investor and a fresh batch of orders for its Apollo model, which went on display unchanged at this week's Geneva Motor Show.
                                    The Apollo series uses an Audi-sourced 4.2-liter with twin-turbochargers. According to the automaker's web site, the base version delivers 650PS (641HP) and 850Nm of peak torque for a 0-100km/h (62mph) sprint time of 3.1 seconds and a top speed of 360km/h (224mph).
                                    Gumpert has also promised to introduce a new model series based on the Tornante Concept from last year's Geneva Motor Show before the end of this year.

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                                      #48
                                      É oficial, Gumpert está salva

                                      Gumpert puede respirar tranquila. Durante 2012 vivió un proceso de declaración en quiebra, pero también se firmó un memorando de intenciones con un nuevo inversor para salvarla del cierre definitivo. Mientras ese proceso de cambio de manos se cerraba, la firma alemana de deportivos ha seguido en marcha, produciendo nuevas unidades y teniendo una discreta presencia en salones internacionales del automóvil.

                                      En Ginebra dieron la noticia definitiva: ya tienen nuevo dueño (de nombre desconocido) y a partir de ahora se reanudará la idea de introducir más modelos para ampliar la gama y fortalecer la red comercial. El objetivo es asentarse en China. Y es China el principal problema de Gumpert, pues el gasto de haber intentado vender allí fue el que les llevó a la quiebra...

                                      Con el Tornante en camino, tal vez la historia de Gumper empiece ahora a ser más verde. Y es que venden todo lo que son capaces de producir, pero como siempre, la clave no está en vender mucho, sino en ser rentable.

                                      Comentário


                                        #49
                                        National Geographic - Megafactories: Gumpert Apollo EN

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                                          #50
                                          Gumpert Explosion - Genebra 2014

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                                            #51
                                            Jantes RS4, portas e espelhos do A5 e transpira Audi por todos os painéis

                                            Podiam ter um bocadinho mais de criatividade, infelizmente só o Apollo é que se safa

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                                              #52
                                              Gumpert Explosion

                                              - 2.0 420cv
                                              - AWD
                                              - 0-100km/h aprox. 3 segundos
                                              - Caixa 6v manual ou 6v Auto
                                              - 105 000€
                                              After surviving a near brush with death, Gumpert is back and showing a new model at the Geneva Motor Show.Called the Explosion, the car is an entry-level two-seater with a love it or hate it design penned by Martin Frank. The distinctive carbon fiber and fiberglass reinforced plastic body rides on top of a tubular frame chassis which should ensure the model is relatively lightweight.

                                              Power is provided by a 2.0-liter engine that develops 420 bhp (313 kW) and 520 Nm (383 lb-ft) of torque. It can be connected to a six-speed manual or a six-speed paddle shift transmission which is paired to an all-wheel drive system. This setup enables the car to accelerate from 0-100 km/h in approximately three seconds.

                                              The Explosion will go into production later this year and pricing starts at €105,000 ($144,510 / £86,475).

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                                                #53
                                                Interior do Explosion:

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                                                  #54

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                                                    #55

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                                                      #56
                                                      Gumpert Renamed Apollo Automobil; Revealing New Supercar At Geneva





                                                      Just after it was revealed that Gumpert had been purchased by a group of Hong Kong investors, new details about the deal have emerged alongside confirmation that a brand new performance car will soon be launched.

                                                      For starters, the identity of the investors has been confirmed as Ideal TeamVenture, the same company that purchased De Tomaso just over six months ago. With Gumpert, they are wasting no time in overhauling the company and have renamed it Apollo Automobil GmbH.

                                                      In March, at the Geneva Motor Show, Apollo Automobil will unveil what it dubs a “brand new Apollo” currently dubbed the Arrow. There's a potential that this model will be based around the original Gumpert Apollo but at this stage, nothing else about it can be confirmed.

                                                      This news is separate from claims that Roland Gumpert, the founder of Gumpert, is also working on a brand new hypercar.

                                                      Comentário


                                                        #57
                                                        teaser do ApolloN



                                                        Today we are still building the fastest road car on the planet, we are and we will always be a force in the restive advance of performance, and for us as engineers, this is reason enough. Here we present you ApolloN. ApolloN will mark the first milestone of Apollo Automobil. Stay tuned for the new chapter."
                                                        Editado pela última vez por topspeedPT; 23 February 2016, 13:29.

                                                        Comentário


                                                          #58
                                                          Apollo's 1,000HP Arrow




















                                                          4.0-liter twin-turbo V8
                                                          1000hp
                                                          1000Nm
                                                          1300kg
                                                          fully synchronized sequential 7-speed
                                                          100 km/h in 2.9 seconds
                                                          200 km/h in 8.8 seconds
                                                          max out at 360 km/h


                                                          Gosto muito do design.

                                                          Comentário


                                                            #59
                                                            Que coisa fantástica

                                                            Os números impressionam...

                                                            Comentário


                                                              #60
                                                              New Apollo Arrow Will Be Based On Glickenhaus' SCG003S



                                                              (...)company has announced a collaboration with Scuderia Cameron Glickenhaus (SCG) and Italian manufacturing house Manifattura Automobili Torino (MAT), in order to further develop the model.

                                                              The Partnership will spawn a radically redesigned Arrow, powered by a naturally-aspirated V12, reserved only for the track, which will be unveiled in Spring 2017. Subsequently, it will be followed by a road-going version which will utilize the same carbon fiber chassis, tech, and engines developed for Jim Glickenhaus. That means the production-spec Arrow will get a 4.4-litre twin turbo V8, which in the case of the SCG003S, produces 750 hp.

                                                              Comentário

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