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Honda NSX (2016)
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Originalmente Colocado por fapoc Ver PostAhh, claro. É uma cópia do R8....
LOL!
Os vincos inclinados para a dianteira nas laterais e sobre o capô tornam-no mais agressivo.
O sobressair da geometria das formas faz o R8 parecer um carro envelhecido e demasiado arredondado.
Aliás, as arestas vivas que ficaram propositadamente visíveis a emergir aqui e ali na chaparia, dão-he um semblante mais masculino e sofisticado.
O carro vai buscar a raça na emoção das superfícies angulares onde predominam suaves saliências e cromados que lhe conferem um ar desportivo.
A frente com faróis esguios contrastando com generosas entradas de ar e uma grande grelha geométrica dão-lhe um aspecto dinâmico e algo hightec.
As enormes cavas das rodas e os ombros musculados em redor que alteiam as laterais do capô dão-le pujança.
O prolongamento da superfície vidrada a a"esticar" pela lateral e a linha sinuosa da parte inferior dos vidros ajudam a reforçar a elegância da silhueta.
E parece que o concept do NSX já está no Gran Turismo 5:
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Originalmente Colocado por LuisCastro Ver PostPor acaso, se tiver de estabelecer alguma comparação, náo é com R8, mas com o novo design Lotus. Faz-me lembrar a silhueta do Elan ou do Esprit...
Mas gostei... só limava arestas nos vincos da parte frontal.
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Originalmente Colocado por LEMF Ver Post
Desculpem lá, mas é mais próximo de um McLaren MP4 que de um R8.... não brinquêmos com coisas sérias sff......
Até a traseira tem linhas parecidas.
Ps: As jantes do NSX continuam a ser horriveis... não consigo ver beleza naquilo por mais que tente. Parecem jantes da Norauto...
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Originalmente Colocado por vso Ver PostJá cansa estarem sempre a encontrar parecenças com outros carros, é claro que um coupe vai ter sempre parecenças com outro coupe, mas é escusado estar a tentar fazer comparaçoes forçadas a toda a hora...
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American Honda unveils New NSX Concept at 2012 Detroit Motor Show (NAIAS)
American Honda today unveiled the new NSX Concept, highlighting the design and technology direction for the next-generation supercar. Badged as an Acura in the US, the new NSX, which is expected to go on sale in the next three years, will be developed by Honda R&D Americas and manufactured in Ohio but is developed for true sports driving enthusiasts throughout the world.
The dynamically-styled NSX Concept gives an indication of the next great performance vehicle from Honda. Making use of lightweight materials and a mid-mounted V-6 engine, the NSX Concept employs several new technologies, including an innovative new Sport Hybrid SH-AWD® (Super Handling All Wheel DriveTM) hybrid system.
Speaking at the Detroit Motor Show, Takanobu Ito, President and CEO of Honda Motor Co., Ltd, who led the development of Honda's first NSX supercar, explained the values of the new NSX, "Like the first NSX, we will again express high performance through engineering efficiency. In this new era, even as we focus on the fun to drive spirit of the NSX, I think a supercar must respond positively to environmental responsibilities." While most supercars opt for brute force delivered from a large engine, the NSX Concept champions the true racing philosophy of an extremely favourable power-to-weight ratio.
Utilising a unique 2 Electric Motor Drive Unit with a bilateral torque adjustable control system, the new hybrid all-wheel-drive system can instantly generate negative or positive torque to the front wheels during cornering, which Honda anticipates will deliver handling performance unmatched by previous AWD systems.
In addition to the handling benefits of the Sport Hybrid SH-AWD® system, a powerful next-generation VTEC® V-6 engine with direct-injection, works in concert with a dual clutch transmission with built-in electric motor, to create supercar acceleration while offering outstanding efficiency.
This Sport Hybrid SH-AWD system will make the NSX the ultimate expression of, "the synergy between man and machine," added Ito. "The NSX will make the driver one with the car to enhance dynamic driving abilities without getting in the way."
Length, mm 4,330
Width, mm 1,895
Height, mm 1,160
Wheelbase, mm 2,575
Wheel size, in 19x9 (front) 20x10 (rear)
Tyre size 255/35R19 (front) 275/30R20 (rear)
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