Anúncio
Collapse
No announcement yet.
Lamborghini Huracan LP610-4 (2014) - sucessor do Gallardo
Collapse
Ads nos topicos Mobile
Collapse
Ads Nos topicos Desktop
Collapse
X
-
Lamborghini Cabrera, Gallardo replacement expected at Frankfurt motor show
September's Frankfurt motor show will see Lamborghini cap its 50th anniversary celebrations with a new concept car. The concept previews Lamborghini's upcoming replacement, sources close to the Italian supercar maker said.
Rumor has it the car will be called the Lamborghini Cabrera. In keeping with tradition, “Cabrera” refers to Spanish-bred bulls whose roots can be traced to other famous breeds, including Miura, Gallardo, Navarra, Veragua and Vistahermosa-Parladé.
The new two-seat supercar will go on sale here later in 2014. The Lamborghini's lightweight carbon-fiber-and-aluminum space frame structure will also be used in the Audi R8 replacement, planned for introduction in 2015. The structure weighs 430 lbs, 60 lbs less than the all-aluminum structure today's R8 uses.
Despite the common engineering ties the new Lamborghini will again have exuberant styling cues--many have been previewed on the Sesto Elemento and Egoista concepts. Lamborghini sources told Autoweek the new car will have “an even more extreme visual character than the Gallardo.”
The new car carries the internal codename LP724 and is said to be almost 177 inches long -- less than an inch longer than its predecessor. Width and height remain close to the Gallardo's 75 inches and 46 inches.
There will be a new, slightly larger interior and new infotainment features, including Internet connectivity.
The newest Lamborghini's body will consist of carbon fiber reinforced plastic and aluminum panels, the goal being for the new car to weigh less than the four-wheel drive Gallardo, which tips the scales at 3,307 lbs.
Power will come from the Gallardo's naturally aspirated 5.2-liter V10 gas engine tuned to deliver close to 600 hp and 400 lb-ft of torque. The engine has been updated to comply with stringent new European Union mandated EU6 emission regulations coming next year.
The reworked V10 will be mated to a standard six-speed manual, with a new six-speed dual clutch transmission (already available on the facelifted Audi R8) replacing the Gallardo's E-gear sequential gearbox. Lamborghini is considering offering both all- and rear-wheel drive.
Read more: Lamborghini Cabrera Gallardo replacement expected at Frankfurt motor show - Autoweek
Follow us: @AutoweekUSA on Twitter | AutoweekUSA on Facebook
Comentário
-
Um "baby" aventador. Não gosto. O Gallardo vendeu precisamente por ter um design diferente do murcielago. Não parecia um murci do pobres.
Acho mal. Acho mal as marcas quererem tantos pormenores similares ao longo da gama. Devem ter aspectos de design tipicos da marca. Mas não é para copiar tudo e retirar a personalidade individual de cada modelo.
Comentário
-
Originalmente Colocado por BigDaddy Ver PostSe realmente for revelado em Frankfurt é porque vai ser apresentado também um 458 hardcore como no de 2007 foi apresentado o 430 Scuderia
Comentário
-
Desculpem o offtopic, mas queria apenas responder ao SilverArrow que fechou o outro topico:
Silver, tens razao Neste caso.
Eu nunca uso a pesquisa do forum porque funciona mal, e neste caso usei a pesquisa avançada mas não procurei "titulos apenas". My bad
Tens aqui uma prova de como a pesquisa funciona mal:
(procurei por Porsche e não aparece o tópico principal da Porsche...)
Uso sempre o google. Este sim, nunca falha.
Comentário
-
espero que este lambo seja "descolado" do aventador, que como já aqui disseram, tem adereços a mais, apesar da boa pose
pessoalmente preferia algo bem desenhado e dentro da linha do que foi o countach lp400 e o murcielago, carros com um desenho e ideias extremamente simples, mas ao mesmo tempo linhas esguias, corpo afilado e agressivo.
Comentário
-
Segundo os rumores, terá caixa de dupla embraiagem da Audi, mas parece que a opção standard será mesmo uma caixa manual. O que não deixa de ser peculiar, dado o rumo que outros desportivos estão a tomar.
Esperar para ver.
O V10 mantém-se, mas deverá chegar aos 600cv, e o peso é para ficar abaixo dos 1500kg.
O peso até deveria ser inferior, mas ordens internas ditaram que o futuro Gallardo, mais uma vez, partilhasse entranhas com o sucessor do R8. Inicialmente era suposto derivar da base toda em carbono do Aventador, que certamente garantiria uns quilinhos substanciais a menos.
Comentário
AD fim dos posts Desktop
Collapse
Ad Fim dos Posts Mobile
Collapse
SECÇÕES
Collapse
Comentário