Originalmente Colocado por crash
Ver Post
Anúncio
Collapse
No announcement yet.
2013 ● Maserati Quattroporte [M156] | Primeiras imagens oficiais e vídeos [pág. 3]
Collapse
Ads nos topicos Mobile
Collapse
Ads Nos topicos Desktop
Collapse
X
-
Sinceramente em termos estéticos penso que está ao nível da geração anterior, embora o exterior tenha piorado na traseira e a frente tenha perdido alguma imponência, o que é curioso já que esta geração ganhou 21cm. Já o interior está muito bonito com um luxo italiano bastante bem conseguido.
Em termos de condução está agora mais carro de luxo do que desportivo mas penso que tem as características ideais para competir com as berlinas tradicionais do segmento F e por isso deverá aumentar as vendas até porque o V6 deverá fazer baixar o preço de forma sensível.
Comentário
-
Parece-me mais "asiático", um bocado à semelhança do que se passou com o Cayenne
Originalmente Colocado por KZD Ver PostSinceramente em termos estéticos penso que está ao nível da geração anterior, embora o exterior tenha piorado na traseira e a frente tenha perdido alguma imponência, o que é curioso já que esta geração ganhou 21cm. Já o interior está muito bonito com um luxo italiano bastante bem conseguido.
Em termos de condução está agora mais carro de luxo do que desportivo mas penso que tem as características ideais para competir com as berlinas tradicionais do segmento F e por isso deverá aumentar as vendas até porque o V6 deverá fazer baixar o preço de forma sensível.
Comentário
-
Originalmente Colocado por RodrigoFernandes Ver PostParece-me mais "asiático", um bocado à semelhança do que se passou com o Cayenne
Estas luzes frontais e traseiras podiam ser de uma qualquer outra marca.
Deve ser para tornar o carro mais comercial, não sei! Tal como fizeram com os Jaguares, o XJ de Jaguar tem pouco!
Comentário
-
-
Originalmente Colocado por Pneucareca Ver PostRENDER de uma quase impossivel versão carrinha:
PS: Eu sei que não, mas são parecidos... tb agora esta mania de colocar uma orla vermelha com o interior branco deixa isto tudo igual. De qq forma eu alinhava numa coisa destas
Comentário
-
Maserati Quattroporte 2013, a la venta desde 125.788 euros
Hace un mes que os trajimos la información completa del Maserati Quattroporte 2013, que ya tiene definidos precios para nuestro país. La versión de acceso es el Quattroporte V6 Q4, con 410 caballos y tracción total, por 125.788 euros. Mejor que no preguntéis por los descuentos.
Si el bolsillo se puede permitir el 3.8 V8 de 530 caballos habrá que sacar de la cuenta corriente 169.907 euros, siempre y cuando no pongamos ningún extra. Los coches estarán en los concesionarios en marzo. Ah, y por los consumos no os preocupéis, son contenidos para coches de su peso y su potencia.
Como lo más seguro es que el 99% de los miembros de nuestra comunidad no tengan este coche a su alcance, os invito a mirar el configurador oficial y ver las posibilidades de personalización con detalle. Total, mirarlo es gratis.
Comentário
-
Fala Harald Wester:
"From the Chrysler 300 we carried over the electrical system, a portion on the platform where seats are hinged and some elements of the air conditioning, that is all", Maserati CEO Harald Wester told Automotive News.
Wester, a German engineer who also is Fiat-Chrysler's chief technical officer and Alfa Romeo's CEO, gets mad when he hears that the new Quattroporte is based on Chrysler underpinnings.
It is simply untrue, he says.
And Wester is probably right. Originally, the company conceived the new Quattroporte to have a higher level of carry-overs from the 300, then changes were made to the rear suspension, front suspension and engine bay structure that removed many of those carry-overs.
One other thing the new Quattroporte and the 300 still have in common is an eight-speed automatic transmission. But it is from neither Chrysler nor Maserati. It's from German supplier ZF, which provides it to many automakers, including Jeep for the revised Grand Cherokee.
Comentário
-
El nuevo Maserati Quattroporte se deja ver en Detroit con el V6 y tracción total
Ya tuvimos oportunidad de probar el Quattroporte hace unas cuantas semanas, pero limitadas a la unidad con motor V8 y tracción trasera. En Detroit se presentan otras dos variantes, una V8 con cuatro asientos independientes, y el V6 de tracción total, que recibe el apellido Q4 (como los Alfa Romeo).
Equipados con otras llantas distintas a la unidad de pruebas, hemos vuelto a comprobar cómo poco a poco este sedán italiano sigue ganando espacio en nuestro corazón, aunque al principio su estética nos decía algo menos de lo esperado.
La llegada de mecánicas V6 de acceso, junto con la tracción total debería servir de catalizador para dinamizar las ventas de esta enorme y lujosa berlina, primer paso para la expansión "radical" de Maserati en los próximos años.
Editado pela última vez por reckoner00; 15 January 2013, 15:44.
Comentário
-
O que resta do Chrysler 300 no Maserati Quattroporte?
in autonews
There is not much Chrysler left in the new Quattroporte, Maserati's CEO says.
Maserati is poised to begin its rebirth with a new Quattroporte large sedan that debuted Tuesday here at the Detroit auto show, but the new sedan -- the flagship for the Fiat-Chrysler organization -- has very little North American content left.
"From the Chrysler 300 we carried over the electrical system, a portion on the platform where seats are hinged and some elements of the air conditioning, that is all", Maserati CEO Harald Wester told Automotive News.
Wester, a German engineer who also is Fiat-Chrysler's chief technical officer and Alfa Romeo's CEO, gets mad when he hears that the new Quattroporte is based on Chrysler underpinnings.
It is simply untrue, he says.
And Wester is probably right. Originally, the company conceived the new Quattroporte to have a higher level of carry-overs from the 300, then changes were made to the rear suspension, front suspension and engine bay structure that removed many of those carry-overs.
One other thing the new Quattroporte and the 300 still have in common is an eight-speed automatic transmission. But it is from neither Chrysler nor Maserati. It's from German supplier ZF, which provides it to many automakers, including Jeep for the revised Grand Cherokee.
Read more: Maserati flagship leaves Chrysler roots behind
Maser à esquerda, Chrysler À direita
Editado pela última vez por crash; 16 January 2013, 14:21.
Comentário
-
Originalmente Colocado por cloverleaf Ver PostFala Harald Wester:
"From the Chrysler 300 we carried over the electrical system, a portion on the platform where seats are hinged and some elements of the air conditioning, that is all", Maserati CEO Harald Wester told Automotive News.
Wester, a German engineer who also is Fiat-Chrysler's chief technical officer and Alfa Romeo's CEO, gets mad when he hears that the new Quattroporte is based on Chrysler underpinnings.
It is simply untrue, he says.
And Wester is probably right. Originally, the company conceived the new Quattroporte to have a higher level of carry-overs from the 300, then changes were made to the rear suspension, front suspension and engine bay structure that removed many of those carry-overs.
One other thing the new Quattroporte and the 300 still have in common is an eight-speed automatic transmission. But it is from neither Chrysler nor Maserati. It's from German supplier ZF, which provides it to many automakers, including Jeep for the revised Grand Cherokee.
Acabei por duplicar a coisa
Comentário
-
Originalmente Colocado por crash Ver PostO que resta do Chrysler 300 no Maserati Quattroporte?
in autonews
EDIT: já agora...
Maser à esquerda, Chrysler À direita
Comentário
AD fim dos posts Desktop
Collapse
Ad Fim dos Posts Mobile
Collapse
SECÇÕES
Collapse
Comentário