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Porsche Cayman (981) 2012/13 (Cayman GT3 sob consideração)
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Porsche Cayman S Based StudioTorino Moncenisio Announced
The first details and artist renderings of the upcoming StudioTorino Moncenisio sports car based on the Porsche Cayman S have just been released online. Despite sharing its underpinnings with the Porsche Cayman S, the StudioTorino Moncenisio promises to be a completely new beast when it hits the market soon.
From a visual standpoint, the StudioTorino Moncenisio features brand new carbon fiber front and rear bumpers, a carbon fiber tailgate as well as carbon fiber quarter panels topped off with sharp air intakes not seen on the standard Porsche Cayman S. Separating the StudioTorino Moncenisio further from the Porsche Cayman S are its LED daytime running lights, unique five-spoke, 20-inch forged aluminium wheels and a lightweight aluminium fuel tank lid. Topping off the exterior changes will be a palette of seven different unique StudioTorino colors.
While the exterior of the StudioTorino Moncenisio has been changed dramatically from the car it’s based on, the interior has remained almost standard and only features new StudioTorino leather upholstery and an individually-numbered commemorative plaque engraved with the name of the individual owner.
It’s currently unclear if the StudioTorino Moncenisio will undergo any performance modifications, but if not, it’ll feature the same 3.4-liter V6 engine as the 2013 Porsche Cayman S which produces 325hp.
Just 20 units of the StudioTorino Moncenisio will be produced with the conversion costing a hefty $178,875 excluding the original cost of the 2013 Porsche Cayman S itself.
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Porsche Cayman GTS
Si hay un deportivo que de verdad sabe colmar nuestras expectativas, con prestaciones, difícilmente superable a nivel dinámico y una estética que indudablemente nos recuerda a la silueta del coupé con más solera en Europa, el Porsche 911, ese es el Porsche Cayman. Por eso mismo se nos antoja tan interesante la llegada de una versión aún más deportiva, con la misma rabia que derrocha su hermano roadster, elPorsche Boxster GTS.
El Porsche Cayman GTS se convertirá, sin lugar a dudas, en el nuevo objeto de deseo de los de Stuttgart. Una nueva puesta a punto del bóxer de seis cilindros de la casa, el de 3.4 litros, hará que se alce con una potencia de 340 CV (+15 CV respecto al Cayman S) y 380 Nm de par que de la mano del cambio PDK le permiten realizar el 0 a 100 km/h en 4,6 segundos y superar los 280 km/h de velocidad punta. Es casi tan rápido como un Porsche 911 Carrera S, de hecho, el Cayman nunca antes había gozado de una versión tan rápida y potente como esta.
Las mejoras no solo han ido enfocadas a potenciar sus prestaciones, sino también a mantener los consumos y las emisiones del Cayman S (9.0 litros/100 kilómetros y 211 g/km de CO2) y cumplir con la normativa de emisiones Euro VI.
Las mejoras que presenta el Cayman GTS son similares a las ya vistas en el Porsche Boxster S. A nivel estético destaca el diseño de sus defensas, entradas de aire más generosas en el frontal y un juego de llantas de 20” con acabado negro. También estará disponible con unkit de suspensiones rebajadas en 20 milímetros, enfocadas sobre todo en su conducción en circuito.Entre su equipamiento de serie ya contará con paquete Sport Chrono y Porsche Active Suspension Management (PASM), así como faros Bi-Xenon y Porsche Dynamic Light System (PDLS).
El habitáculo también ha sido revestido para preservar la deportividad exterior, con asientos deportivos y tapizados de piel y Alcantara.
La filosofía de los nuevos GTS pasa precisamente por cubrir la necesidad de una versión más deportiva, por estética, potencia y equipamiento, sin traspasar la línea que nos lleve a algo demasiado radical, como el antiguo Porsche Cayman R. No ha habido terapia de adelgazamiento y el habitáculo, lejos de ser espartano, preserva todo el confort y el equipamiento de la gama Cayman con el ambiente deportivo que le confieren los revestimientos de Alcantara.
El precio del nuevo Porsche Cayman S será de 85.383 euros con cambio manual y de 85.344 euros con cambio PDK. ¿Por qué es más económico con cambio automático que con cambio manual? Por algo tan sencillo como el Impuesto de Matriculación. El primero estará gravado con una tasa del 14,75% y el segundo con el 9,75%, lo que compensa el coste extra de un cambio más avanzado.
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Originalmente Colocado por Phaster Ver Postfui agora configurar um cayman s com os extras que o gts traz e fica mais barato uns 4500 euros
Configurei um S com as opções e deu 98.495,65 € (-256,65€ que o GTS)
Se calhar esqueceste-te dos bancos desportivos em pele e o resto em Alcântara.
De qualquer forma ainda ficam a faltam 15cv e 10Nm e os pára-choques XPTO.Editado pela última vez por topspeedPT; 19 March 2014, 22:19.
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O processo de construção pode ser visto no site oficial da StudioTorino aqui: studiotorino
É uma edição limitada a 19 unidades e a transformação custa aproximadamente 200 mil dólares.
Official: StudioTorino Moncenisio
Last year, the very first sketches of the unique Porsche Cayman S based StudioTorino Moncenisio emerged. Now the extremely unique sports car has officially been revealed. Maintaining the mechanicals of the standard 981 Porsche Cayman S, the StudioTorino Moncenisio has been thoroughly modified on the outside.
All around, the StudioTorino Moncenisio has received new lightweight body panels to give it a very unique flair while still remaining identifiable as a Porsche Cayman based sports car. Up front a new bumper and hood have been installed with unique five-spoke wheels also featuring. At the back the Moncenisio features a new roof and B-pillar design somewhat reminiscent of the Bugatti Veyron Super Sport. A new bumper, diffuser and central exhaust outlet are also featured along with a more pronounced lip spoiler.
While discussing the Moncenisio. StudioTorino said, “The Moncenisio maintains the original structure, frame, mechanics, engine, emissions, safety and reliability characteristics of the vehicle of origin. Traditional Turin school methods of manual modelling and styling of the body, painting and interior trimming will be utilized,” the company adds.
So how much will this creation set you back? Well, with just 19 examples to be built for customers and the example you see here being used for test drives, StudioTorino is asking for the equivalent of $200,000 in Europe and that doesn’t actually include the Porsche Cayman S!
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