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Audi TT 3 - coupé e cabrio (2014) TT RS (2015)
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Originalmente Colocado por Phaster Ver Postacho que está na altura de tirarem a "alavanca das mudanças" em carros com dsg
Phaster, acredita que o manípulo da caixa de velocidades é bastante útil quando o volante não está centrado (quando utilizamos o modo manual sequencial), ou seja, nessas ocasiões específicas as "patilhas" no volante não são o mais ideal.
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Originalmente Colocado por SandroTrigo Ver PostPhaster, acredita que o manípulo da caixa de velocidades é bastante útil quando o volante não está centrado (quando utilizamos o modo manual sequencial), ou seja, nessas ocasiões específicas as "patilhas" no volante não são o mais ideal.
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Originalmente Colocado por Phaster Ver Postsandro, eu percebo a situação no entanto os ferraris já não tem manípulo há mais de 10 anos, no entanto eu apenas disse para retirarem o manípulo por uma questão de evolução no design visto que daqui a 10 anos as caixas manuais desaparecem e torna-se apenas necessário desenhar "um" interior
Phaster, sim também compreendo em parte o que queres mostrar, mas como em tudo, existem prós e contras.
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Originalmente Colocado por Phaster Ver Postsandro, eu percebo a situação no entanto os ferraris já não tem manípulo há mais de 10 anos, no entanto eu apenas disse para retirarem o manípulo por uma questão de evolução no design visto que daqui a 10 anos as caixas manuais desaparecem e torna-se apenas necessário desenhar "um" interior
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Está mais bonito que os anteriores.
A linha não muda drásticamente. Nem podia! Deixava de ser um TT.
Nunca fui fã de nenhum deles devido à filosofia "muito show e no go". Desportivo de tracção à frente!? Bahhh (claro que excluo os hot hatch)
Gosto muito do interior e do exterior também. É um bocado aborrecido, mas é bonito.
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Originalmente Colocado por Crysis Ver PostOs Ferraris não têm as patilhas agarradas ao volante. Mesmo que dês 10 voltas ao volante nunca trocas as patilhas porque estão sempre no mesmo sitiu
Crysis, no caso das patilhas fixas à "coluna de direcção" e se tiveres as 2 mãos correctamente posicionadas no aro do volante, acredito que por vezes com o volante "virado/descentrado" irás de certo modo andar à procura das patilhas. Mas também sei que as patilhas dos "superdesportivos" são geralmente bastante grandes e assim sendo também facilitará essa tarefa.
Mas acredito que seja uma questão de hábito.Editado pela última vez por SandroTrigo; 13 March 2014, 20:40.
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Originalmente Colocado por ui10 Ver PostHá muito tempo que um Audi não me entusiasmava tanto como este TT o está a fazer. Tem personalidade. Resta esperar que não a diluam nos próximos carros da marca
No que toca a prazer de condução este último S3 (com a plataforma MQB) está a ter críticas muito boas, estou curioso para ver o que dizem deste novo TT
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PetrolHead95
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Expanded Audi TT range to spawn new family car | Autocar
Audi's new TT line-up could be expanded to include the launch of a 'family car'.According to Audi technical chief Ulrich Hackenberg, the company is “working on future derivatives of the TT” in addition to the established coupé and roadster versions. “We are looking to see if there is more we can do,” Hackenberg said. “Could the TT be extended as a family car?”
Audi has already shown two high-performance TT-based concepts - theTT Ultra and 414bhp TT Quattro Sport - in the past 12 months. It has also had a second stab at a TT shooting brake, unveiling a concept based on the recently revealed third-generation TT.
It’s thought that Audi’s decision has been triggered partly by a plan to move from today’s 49-model line-up to 60 models over the medium term. The TT has become a highly potent sub-brand thanks to its status as a design icon. But despite its high profile and a relatively affordable starting price of £25,000, the TT sold just 18,353 units last year (down from 21,880 in 2012) - a tiny fraction of the 1.6 million cars that Audi sold globally in the same period.
Sales of coupés in general are suffering in today’s market. According to figures from automotive analyst JATO Dynamics, coupé sales fell by 31 per cent in Europe last year, making it the worst-performing segment. Premium coupé sales were also down by 21 per cent.
By contrast, sales of cars in compact premium sector rose by 24 per cent in Europe last year, second only to small SUVs and crossovers in the major market niches.
Global sales of the Audi A3 jumped from 164,666 in 2012 to 221,097 last year, while sales of the Q3 compact SUV jumped from 106,466 to 152,163 over the same period.
These shifts in the new car market make it clear that the biggest opportunities for more mainstream derivatives of the TT lie in the compact premium sectors. A compact saloon or fastback to compete with the Mercedes-Benz CLA would be the most logical immediate extension of the TT family.
The biggest question for the Audi board is whether a compact TT saloon would work based on the new A3 saloon’s MQB platform, rather than on a stretched version of the coupé’s expensive steel and aluminium hybrid architecture. The former platform would be essential if Audi wants to build a direct CLA rival.
Audi is running to catch up with the CLA, which has proved to be a smash hit, especially among the affluent under-40s new car buyers so sought after by premium car makers. Indeed, Scott Keogh, president of Audi US, said the market for entry-level luxury cars will “increase by 400 per cent” between now and 2020.
Audi has commissioned a series of celebrity-endorsed advertisments in the US for the launch of the A3. Additionally, a 64-page guide to holding parties to attract ‘cool, young and urban’ customers was sent to Audi’s 280 US dealers.
The manufacturer wants to see the A3 being marketed to new car buyers aged from their mid 20s to early 40s. If it can get a firm foothold in this booming segment, a TT-inspired follow-up would be a huge help to Audi in the US.
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