Anúncio

Collapse
No announcement yet.

Audi S6 (2012) e RS6 (2013)

Collapse

Ads nos topicos Mobile

Collapse

Ads Nos topicos Desktop

Collapse
X
Collapse
Primeira Anterior Próxima Última
 
  • Filtrar
  • Tempo
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Mas será que esta gente só sabe testar as versões carrinha? Eu gostava era de ver um RS8 do A8

    Comentário


      #32
      Quanto custa:

      RS6 4p.?
      RS6 5p.?
      S6 4p.?
      S6 5p.?

      Comentário


        #33
        4.0 V8 com cerca de 570 cv debaixo do capot do RS6

        (Imagens na fonte)


        Parece que a Audi vai usar um V8 biturbinado depois de ter usado um V10, também ele biturbo, para fazer mexer o RS6 C6. Um 4.0 V8 biturbo vai tomar o lugar do 5.0 V10. Desenvolvido em conjunto com a Bentley, este motor debita cerca de 520 cv no S8.
        Devido a alterações mecânicas, como a alteração da pressão dos turbos o carro deverá ganhar mais cerca de 60 cv, cifrando-se a potência nos 575 cv /580 cv, conseguindo debitar mais potência do que os seus rivais mais directos, o M5 e o E63 AMG.

        Como seria de esperar, vai estar associado ao sistema Quattro xpto com torque-sensing associado a um diferencial traseiro com torque vectoring. Ainda não se sabe qual a caixa que irá equipar o carro, podendo ser uma caixa automática de 8 velocidades ou uma nova caixa de dupla embraiagem com 7 velocidades.

        O peso do carro, em relação ao seu antecessor, deverá ser reduzido em cerca de 100 kg graças à utilização de materiais como o alumínio e alguma fibra de carbono.

        Ainda não há dados oficiais, mas espera-se que o carro cumpra os tradicionais 0-100 km/h em menos de 4.5 segundos e venha limitado a 250 km/h de velocidade máxima. Segundo os engenheiros da marca, o carro teria capacidade para atingir uma velocidade máxima, sem o limitador, de cerca de 320 km/h.

        Fonte: Autocar
        Editado pela última vez por xeLa; 03 August 2012, 23:09.

        Comentário


          #34
          Originalmente Colocado por xeLa Ver Post
          Parece que a Audi vai voltar a usar um V8 turbinado depois de ter usado um V10 atmosférico para fazer mexer o RS6 C6. Um 4.0 V8 biturbo vai tomar o lugar do 5.0 V10. Desenvolvido em conjunto com a Bentley, este motor debita cerca de 520 cv no S8.

          Fonte: Autocar
          Se bem me lembro o V10 do RS6 C6 era biturbo

          Comentário


            #35
            Originalmente Colocado por Turbofan Ver Post
            Se bem me lembro o V10 do RS6 C6 era biturbo
            True story. Obrigado pelo reparo, vou emendar.

            Não estou muito por dentro disso e quem escreveu a notícia no Autocar deve ter confundido com o S6, esse sim, atmosférico.
            Editado pela última vez por xeLa; 03 August 2012, 23:12.

            Comentário


              #36
              Acredito que a/o RS6 faça muito melhor que 4.5 no 0-100.

              Cumprimentos

              Comentário


                #37
                Às vezes nem é tanto aquilo que o motor é capaz, é mais o "set up" do carro que é de conforto.

                E apostar no "murro nas costas" retira-lhe o conforto todo.

                Comentário


                  #38
                  RS6

                  Comentário


                    #39
                    Motor mais pequeno, menos cavalos, mas mais binário e melhor desmepenho.
                    Abandonou o 5.0 litros V10 de 580cv, 650Nm, aceleração dos 0-100 em 4,6s, veloc máx restrita de 274km/h, para ficar no seguinte:


                    V8 4.0 TFSI bi-turbo
                    560cv
                    700Nm
                    0-100: 3,9s
                    Veloc máx: 304km/h

                    First Official Photos of All-New 2014 Audi RS6 Avant Powered by a 552HP Bi-Turbo V8 - Carscoop

                    Comentário


                      #40
                      Aqueles interiores:



                      Falta a pele integral mas não se pode ter tudo...

                      Comentário


                        #41
                        Quanto kgs perdeu para com um downgrade de 20cv melhorar tanto as prestações ? Não encontro essa info.

                        Logo no motor deve ter perdido uns bons kgs.

                        Já se esperava, mas é mesmo o confirmar do retrocesso na potência e antes a aposta em baixar o peso. É o caminho a seguir sem dúvida, apesar de por um lado ser pena.

                        A potência igual ao M5 não é certamente por acaso

                        Comentário


                          #42
                          As jantes Norauto e aquele quattro na grelha frontal ficam tão mal

                          De resto impecável, como de costume

                          Comentário


                            #43
                            Originalmente Colocado por BigDaddy Ver Post
                            As jantes Norauto e aquele quattro na grelha frontal ficam tão mal

                            De resto impecável, como de costume
                            Jantes Norauto ? Acho "normais" e agressivas como um carro destes deve ser.

                            Quanto ao quattro concordo, fica horrível.

                            Também não gosto muito daquele "dente" nas pontas dos choques dianteiros.

                            E os estofos interiores têm ali um rebordo que também não gosto muito.

                            Comentário


                              #44
                              Originalmente Colocado por ClioIIIRS Ver Post
                              Jantes Norauto ? Acho "normais" e agressivas como um carro destes deve ser.

                              Quanto ao quattro concordo, fica horrível.

                              Também não gosto muito daquele "dente" nas pontas dos choques dianteiros.

                              E os estofos interiores têm ali um rebordo que também não gosto muito.
                              Gosto muito do aspecto da carrinha, o quattro nao me faz diferença... Mas realmente as jantes podiam ter sido mais bem escolhidas. A audi tem jantes tao bonitas e foi por umas que parecem daquelas dos tunings...

                              Comentário


                                #45
                                100kg mais leve
                                Sistema de gestão de cilindros
                                9,8 litros aos 100km
                                Sistema de som Ki-Fi Bang & Olufsen Advanced Sound System com 15 altifalantes (1.200 Watt)
                                Editado pela última vez por BLADERUNNER; 05 December 2012, 08:16.

                                Comentário


                                  #46

                                  Comentário


                                    #47
                                    Esse tipo de carros acho que fica melhor em carros tipo Audi A5 ou similar.

                                    Motores extra potentes em carros " familiares " não combina comigo. A menos que estejamos a falar de um Classe S ou afins, cheios de conforto, em que os motores potentes não são sinónimo de versões desportivas. Familiar quer-se com conforto

                                    Comentário


                                      #48
                                      No Sedan?

                                      Comentário


                                        #49
                                        Esta cinza já não tem o "quattro" na grelha. E aquele "dente" em preto já fica melhor disfarçado.

                                        Continuo sem perceber porque não gostam das jantes...

                                        Comentário


                                          #50
                                          Mais um foguete... As jantes pretas acho que são as mesmas do A3 Concept. A inserção Quattro e os dentes dependem das cores da carroçaria e dos gostos mas no geral Amazing!!!

                                          Comentário


                                            #51
                                            Originalmente Colocado por ClioIIIRS Ver Post
                                            Esta cinza já não tem o "quattro" na grelha. E aquele "dente" em preto já fica melhor disfarçado.

                                            Continuo sem perceber porque não gostam das jantes...
                                            Gosto das jantes da cinzenta. E da vermelha também gosto, mas não perecem jantes da audi...

                                            Comentário


                                              #52
                                              Eu só continuo a achar é que as jantes começam a ficar demasiado grandes, de resto gosto, se houvesse opção com as de 20" do A7

                                              Comentário


                                                #53
                                                Maravilhosa.

                                                Comentário


                                                  #54
                                                  Parece que o Quattro na grelha deve ser extra!

                                                  Vai ser só A3 do bafo com o quattro na grelha! LOL

                                                  Comentário


                                                    #55
                                                    De que tamanho são as jantes? 21"?

                                                    Cumprimentos

                                                    Comentário


                                                      #56
                                                      é bem capaz

                                                      Comentário


                                                        #57
                                                        Originalmente Colocado por Miguel1994 Ver Post
                                                        De que tamanho são as jantes? 21"?

                                                        Cumprimentos
                                                        Sim, são de 21 polegadas.
                                                        Os discos dos travões são ventilados de 390mm e cerâmicos de 420mm se o cliente assim o desejar.
                                                        Pela 1ª vez disponibiliza suspensão pneumática variável automaticamente denominada Dynamic Ride Control.

                                                        No interior contará com 4 assentos desportivos de série, mas opcionalmente poderá ter um banco corrido para 5 lugares como no Avant convencional.
                                                        Não queria atolar o tópico de informação, mas aqui vai a nota de imprensa:
                                                        The new Audi RS 6 Avant

                                                        Powerful twin-turbo V8: 4.0 TFSI with 412 kW (560 hp) and 700 Nm (516.29 lb-ft)
                                                        Reduced weight for greater efficiency and stronger performance
                                                        0 – 100 km/h (62.14 mph) in 3.9 seconds, top speed 305 km/h (189.52 mph


                                                        Audi RS 6 Avant

                                                        The new Audi RS 6 Avant stands for groundbreaking performance. It is lighter and more efficient than the previous model, and performance has been improved once again. The sprint from 0 to 100 km/h (62.14 mph) takes just 3.9 seconds, and top speed is 305 km/h (189.52 mph). The 4.0 TFSI develops 412 kW (560 hp), but is content with an average fuel consumption of just 9.8 liters per 100 kilometers (24.00 US mpg).

                                                        The new Audi RS 6 Avant is a high-performance sports car for everyday use. Its character and uncompromisingly sporty tuning is the work of quattro GmbH, a wholly-owned subsidiary of AUDI AG. The company’s RS models with their powerful engines form the dynamic spearhead of the model program. The abbreviation “RS” stands for the most powerful version of a model series, for quattro permanent all-wheel drive, for extreme handling, for an understated appearance and for full everyday utility.
                                                        The 4.0 TFSI, which debuted last year, is a perfect example of Audi’s downsizing strategy in the high-performance category. In the new Audi RS 6 Avant, the twin-turbo V8 delivers confidence-inspiring power in every driving situation from its displacement of 3,993 cc. Peak output of 412 kW (560 hp) is reached between 5,700 and 6,700 rpm, with a constant 700 Nm (516.29 lb-ft) of torque available between 1,750 and 5,500 rpm.

                                                        Pulling power develops quickly due in large part to the two large twin-scroll turbochargers. They are mounted together with the intercooler in the inside V of the cylinder banks. The exhaust side of the cylinder heads is also on the inside, the intake side outside. This concept allows for a compact design and short gas paths with minimal flow losses.
                                                        The RS-specific engine management and unthrottled intake system also contribute to the eight-cylinder engine’s spontaneous response. The 4.0 TFSI delivers a sporty, full-throated sound. Switchable flaps in the exhaust system make the sound even fuller, if desired. Audi also offers an optional sport exhaust system.

                                                        The powerful twin-turbo V8 accelerates the new Audi RS 6 Avant from zero to 100 km/h (62.14 mph) in a best-in-segment 3.9 seconds. In the standard configuration, top speed is electronically limited to 250 km/h (155.34 mph). This is increased to 280 km/h (173.98 mph) with the optional Dynamic package. With the Dynamic plus package, Audi reigns in the engine only upon reaching 305 km/h (189.52 mph). According to the European driving cycle, the high-performance Avant consumes on average just 9.8 liters of fuel per 100 km (24.00 US mpg). Among the factors contributing to this figure are the new, standard start-stop system and innovative thermal management. Fuel consumption has been reduced by roughly 40 percent compared to the previous model.

                                                        One pioneering efficiency technology in the new Audi RS 6 Avant is the cylinder on demand (COD) system. At low to intermediate loads and engine speeds, it shuts down the intake and exhaust valves of cylinders 2, 3, 5 and 8. The 4.0 TFSI then runs as a four-cylinder engine until the driver accelerates more strongly again. Efficiency in the active cylinders is increased because the operating points are displaced toward higher loads.

                                                        The changeover from four and eight-cylinder operation takes just a few hundredths of a second. About the only thing noticeable to the driver is an indication in the instrument cluster. The COD technology reduces ECE fuel consumption by roughly five percent. Even greater savings of approximately 10 percent are possible when driving at moderate speeds. Active engine bearings use out-of-phase counter-oscillations to compensate for the vibrations that occur during four-cylinder operation.
                                                        The 4.0 TFSI is paired with an eight-speed tiptronic featuring shortened shift times. The automatic transmission offers D and S modes. Drivers who wish to shift for themselves can use the shift paddles on the steering wheel or the selector lever, which sports a unique RS design. The lower gears of the tiptronic are tightly spaced for sporty performance, while a tall eighth gear reduces fuel consumption.
                                                        At the heart of the quattro permanent all-wheel drive system with torque vectoring is a self-locking center differential with an elevated locking value. An oil cooler regulates its temperature. If desired, the sport differential distributes the power steplessly between the rear wheels to further increase agility and stability.
                                                        The new RS 6 Avant is the first RS model from Audi to come standard with a specifically tuned air suspension. The dynamic setup of the RS 6 adaptive air suspension lowers the body by 20 millimeters (0.79 in). The system combines the air suspension with controlled damping and takes into account the road conditions, the driving style and the mode chosen in the driving dynamics system Audi drive select, with which the driver can influence the function of key components in multiple steps.
                                                        Audi also offers the tauter sport suspension plus with Dynamic Ride Control (DRC) as an alternative to the RS 6 adaptive air suspension. This system uses steel springs and three-way adjustable shock absorbers that are interconnected diagonally by means of oil lines and a central valve for improved body roll stability. Another option is dynamic steering, which features steplessly variable steering boost and ratios. This system can also be integrated into Audi drive select and, just like the standard electromechanical power steering, is tailored specifically for the RS 6 Avant.

                                                        The brakes offer uncompromising performance. The four internally vented discs feature a weight-saving wave design with a wave-like outer contour. The front discs measure 390 millimeters (15.35 in) in diameter and are gripped by black, six-piston calipers. Customers can also opt for red brake calipers. Also available as an option are carbon fiber-ceramic brake discs measuring 420 millimeters (16.54 in) in diameter. Their calipers are painted anthracite gray. The electronic stabilization control (ESC) has a Sport mode and can also be deactivated entirely.
                                                        The new Audi RS 6 Avant comes standard with high-gloss, 20-inch, forged wheels in a seven twin-spoke design. Optional 21-inch cast wheels are available in three versions: high-gloss silver, polished black and polished titanium-look.
                                                        The body plays a major role in the handling. It is roughly 20 percent aluminum and includes numerous components made of high-strength steel. The new Audi RS 6 Avant weighs roughly 100 kilograms (220.46 lb) lighter than its predecessor. The improved power-to-weight ratio contributes to even better handling with improved performance coupled with reduced fuel consumption.

                                                        Numerous RS-specific design details underscore the distinctive appearance of the high-performance Avant. Most noticeable are the matte aluminum applications on the body, the high-gloss black protective grille at the front of the car, the bumpers, the fender, sill flares and the large roof spoiler. At the rear of the car, the diffuser and the two large, elliptical exhaust tailpipes make a bold statement.
                                                        Two optional appearance packages – Matte Aluminum or Carbon – further customize the look and include such things as quattro badges on the central front air inlet. With the Carbon appearance package, the front splitter and the diffuser are even more boldly shaped. The new Audi RS 6 Avant is available in nine exterior colors, including the exclusive shade Daytona Gray matte. Additional options from the Audi exclusive range offer numerous opportunities for customization.

                                                        The sportily elegant cockpit of the new Audi RS 6 Avant is singularly tailored to the driver. The dial instruments feature black faces, white dials and red needles. The key; the flat-bottomed, three-spoke, multifunction steering wheel; the illuminated entry sills; the tachometer and the displays for the MMI as well as the driver information system (DIS) sport RS logos.
                                                        A new feature in the RS menu of the DIS is the shift light. Green segments are illuminated as revs increase. The bar turns red and begins to blink when revs approach the red line. Displays for the gear selected, boost pressure, oil temperature and a digital speedometer round out the RS 6-specific driver information system.
                                                        The footrest, pedals and switches in the MMI navigation plus terminal shine in an aluminum-look finish. The decorative bezel surrounding the retractable monitor sports a piano finish; the interior door openers feature a delicate double-bar design – a classic RS feature. Carbon inlays are standard; six additional materials are available as options. A black headlining is standard; Moon Silver or black Alcantara are optional.
                                                        RS sport seats with pronounced side bolsters, integrated head restraints and RS 6 logos are standard. They are covered in a combination of black Alcantara and leather, and the center sections feature diamond quilting. The seats can also be covered in high-grade, honeycomb-quilted Val**** leather in either black or Moon Silver. Audi offers optional power-adjustable deluxe seats with memory function.
                                                        The Audi RS 6 Avant comes standard with two sportily molded rear seats. A three-person bench seat is available as an option. The luggage compartment holds up to 1,680 liters (59.33 cu ft).

                                                        The new Audi RS 6 Avant comes with a generous list of standard equipment, including xenon plus headlights, LED rear lights, a tire-pressure control system, illuminated entry sills and the custom driver-information system. Also on board are the parking system plus, cruise control, three-zone automatic air conditioning, MMI navigation plus with MMI touch and the 10-speaker Audi sound system.
                                                        Options include LED headlights with a unique design, ceramic brakes front and rear, the sport differential on the rear axle and the sport suspension plus with Dynamic Ride Control (DRC). The Dynamic package, Dynamic package plus, Comfort package and practically every high-end option available in the model series are also available for the RS 6 Avant. These include the head-up display and the high-performance driver assistance systems as well as the Bang & Olufsen Advanced Sound System with 15 speakers and 1,200 watts of total power. The Bluetooth online car phone – the perfect complement to the MMI navigation plus – delivers web-based Audi connect services to the car
                                                        Editado pela última vez por BLADERUNNER; 05 December 2012, 19:45.

                                                        Comentário


                                                          #58
                                                          Originalmente Colocado por BLADERUNNER Ver Post
                                                          Originalmente Colocado por PCaB Ver Post
                                                          Gosto das jantes da cinzenta. E da vermelha também gosto, mas não perecem jantes da audi...
                                                          Estas da cinzenta são talvez melhores que as outras, apesar de eu não desgostar das mais agressivas.

                                                          Estas da cinza que fiz quote têm um problema, realmente não parecem jantes Audi. Mas faz lembrar umas jantes de outra VAG, o Leon Cupra R

                                                          Comentário


                                                            #59
                                                            epá, pelo menos não lhe meteram aquelas de 5 braços opcionais para todos os modelos actuais

                                                            Comentário


                                                              #60
                                                              Originalmente Colocado por Phaster Ver Post
                                                              epá, pelo menos não lhe meteram aquelas de 5 braços opcionais para todos os modelos actuais
                                                              Exactamente. As que vêm de série no TT-RS, RS3, RS4 e RS5 já "aborrecem".

                                                              Comentário

                                                              AD fim dos posts Desktop

                                                              Collapse

                                                              Ad Fim dos Posts Mobile

                                                              Collapse
                                                              Working...
                                                              X