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Skoda Rapid 3 volumes (2012)/ Spaceback (2013)/ Coupé (2014)

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    Originalmente Colocado por tito23 Ver Post
    Estou curioso para ver este Rapid SB ao vivo.


    Há imagens em que me agrada, outras em que não me convence minimamente....
    Ora nem mais, há fotos em que parece engraçada mas há outras captadas de diferentes angulos em que não convence.

    Comentário


      Autohoje - Skoda Rapid Spaceback chega em novembro


      O novo modelo marca a entrada da Skoda num segmento de mercado novo para a marca checa.

      Concorrendo com propostas como o Hyundai I30, o Kia Cee'd ou o Chevrolet Cruze de cinco portas, o hatchback da Skoda vai estar alinhado em termos de preços com a versão berlina. A escolha de motores passa pelos conhecidos 1.2 TSI de 86 e 105 cv, assim como os 1.6 TDI nas variantes de 105 e 90 cv, sendo que este último surge associado à caixa DSG (de dupla embraiagem) com sete velocidades. Os níveis de equipamento são, também eles, similares aos do Rapid Sedan.
      O curioso teto panorâmico que se estende até à traseira só deverá estar disponível no começo de 2014 num pack de equipamento que a marca designa por Style.

      Saiba mais na próxima edição do Autohoje.

      Comentário


        Skoda Rapid Coupé chega em 2014

        Poderá celebrar o 30º aniversário do Rapid Coupé original

        According to a recent report, Skoda is developing a Rapid Coupe.

        Details are limited but an unnamed insider told Autoblog.nl that the model could be launched as early as next year. Skoda declined to confirm the rumor but the website points out that 2014 marks the 30th anniversary of the original Rapid Coupe.


        While the lack of supporting evidence raises a few doubts about Skoda intensions, any potential coupe would likely share engines with the standard model. This means it could be offered with everything from a 1.6-liter TDI with 90 HP (66 kW) to a turbocharged 1.4-liter TSI with 122 HP (90 kW). This would limit the model's appeal to enthusiasts but the coupe would presumably be affordable.

        Source: Autoblog.nl

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          Não gosto nada destas novas variantes. Uma carrinha tem que ter o rabo comprido.

          Comentário


            Originalmente Colocado por LUSOPOWER Ver Post
            Não gosto nada destas novas variantes. Uma carrinha tem que ter o rabo comprido.
            Este não é uma carrinha, mas sim a variante de 5 portas.

            Comentário


              Render interessante para a versão Spaceback Scout :

              Comentário


                Autohoje - Skoda Rapid Spaceback com preço de lançamento


                Até ao final do ano, a nova variante tem valores de aquisição a começarem nos 17 990 euros, na versão 1.6 TDI de 90 cv.

                Com linhas que misturam traços de carrinha com hatchback, o Skoda Rapid Spaceback já está disponível no mercado nacional. O importador do modelo divulgou para já os preços para as duas versões do motor Diesel 1.6 TDI, de 90 cv e 105 cv. Os preços estão sujeitos a uma promoção de lançamento em vigor até ao final do ano.

                A versão de acesso ao motor 1.6 TDI de 90 cv, Active, é a que está sujeita ao maior desconto. Em vez de 20 950 euros, custa 17 990, o que equivale a uma poupança de 2960 euros. Todas as versões seguintes incluem um preço de campanha com 2900 euros de desconto. A versão intermédia Ambition custa 19 700 euros e a mais equipada Elegance 20 950 euros.


                A versão mais potente, 1.6 TDI de 105 cv, começa nos 18 900 euros, em vez de 21 800 euros. A Ambition, a versão intermédia, custa 20 550 euros. A mais equipada, Elegance, tem o preço promocional de 21 800 euros.

                Comentário


                  Originalmente Colocado por PSerra Ver Post
                  Este não é uma carrinha, mas sim a variante de 5 portas.
                  O Rapid tem 5 portas...embora não pareça!

                  Comentário


                    Caros,
                    Este Skoda Rapid é muito inferior ao Octavia?
                    Parece ser um carro francamente razoável, e está a preços muito bons.
                    A colocação é um golf low cost, ou estamos a falar do segmento B?

                    Comentário


                      Bem e pelo que já estive a ler, o Rapid SB tem alterações em relação ao próprio Rapid... tal como a direcção que não é a mesma, que como tal, transmite melhor as sensações do onde se encontra as rodas.

                      Ainda não vi nenhum Rapid SB, mas pelo menos no papel, consegue me convencer mais que o Rapid (tanto no papel, como "in loco").

                      Comentário


                        Originalmente Colocado por RodrigoFernandes Ver Post
                        Caros,
                        Este Skoda Rapid é muito inferior ao Octavia?
                        Parece ser um carro francamente razoável, e está a preços muito bons.
                        A colocação é um golf low cost, ou estamos a falar do segmento B?
                        Segmento B

                        Comentário


                          Originalmente Colocado por RodrigoFernandes Ver Post
                          Caros,
                          Este Skoda Rapid é muito inferior ao Octavia?
                          Parece ser um carro francamente razoável, e está a preços muito bons.
                          A colocação é um golf low cost, ou estamos a falar do segmento B?
                          É inferior ao Octavia, claro.

                          Pelo q tenho lido este Rapid SB está melhor q o Rapid em todos os aspectos, apesar de q o Rapid vai também sofrer essas alterações (direcção, suspensões e materiais interiores). É um segmento C honesto, básico, mas até agradável, e sem nenhumas pretensões de combater o Golf ou um Astra (excepto no espaço, no qual é superior).

                          Em termos de preços de campanha está realmente muito bom, com o 1.6 TDI de 90 cv a começar nos 17 900€ (creio). Podem-me contar muitas histórias de qualidade, mas (e não saindo do grupo) com este preço eu nunca compraria um Polo em detrimento deste Rapid SB. Mas lá está, cada um tem objectivos e gostos diferentes.

                          Comentário


                            Originalmente Colocado por cjr Ver Post
                            É inferior ao Octavia, claro.

                            Pelo q tenho lido este Rapid SB está melhor q o Rapid em todos os aspectos, apesar de q o Rapid vai também sofrer essas alterações (direcção, suspensões e materiais interiores). É um segmento C honesto, básico, mas até agradável, e sem nenhumas pretensões de combater o Golf ou um Astra (excepto no espaço, no qual é superior).

                            Em termos de preços de campanha está realmente muito bom, com o 1.6 TDI de 90 cv a começar nos 17 900€ (creio). Podem-me contar muitas histórias de qualidade, mas (e não saindo do grupo) com este preço eu nunca compraria um Polo em detrimento deste Rapid SB. Mas lá está, cada um tem objectivos e gostos diferentes.
                            Como se compara com a carrinha Clio por exemplo?

                            Comentário


                              Originalmente Colocado por RodrigoFernandes Ver Post
                              Como se compara com a carrinha Clio por exemplo?
                              Eh pá, são coisas muito diferentes e com um target também diferente. A Clio será uma excelente aposta para um casal novo com 1 ou 2 filhos mais pequenos, q tenha ainda q andar com carrinhos atrás, e q não queira gastar muito €. O Rapid SB é um carro tipo Golf mas básico, e também bastante versátil em termos familiares. Porventura a nível de versatilidade de bagageira será inferior à Clio, mas a nível de espaço interior superior. É uma questão de necessidade e gosto pessoal.

                              Comentário


                                Estive ontem num stand a ver a Spaceback e gostei.
                                Sei que os plásticos não são os melhores mas a montagem pareceu bastante boa.
                                De resto gostei dos bancos, da mala e considero que tem um bom equipamento. A mias equipada (sem tecto panorâmico) fica por 22.000€, chave na mão e sem retoma.

                                O que vos parece o preço?
                                Por um 1.6 90cv não me parece nada mau, não tem o espaço da Octavia mas fica mais em conta. As revisões são de 30kkm em 30kkm

                                Comentário


                                  Fotos espia - Skoda Rapid Scout







                                  Comentário


                                    A Skoda está a alargar a sua gama e bem. Parece porreiro!

                                    Comentário


                                      Skoda Rapid ScoutLine - imagens oficiais



                                      Comentário


                                        Gosto destas imagens oficiais mas não existe nenhum SpaceBack Scout nem após 1 ano!

                                        Comentário


                                          Já há alguma versão eléctrica?

                                          Comentário


                                            Novidades para o Rapid e Rapid Spaceback em Genebra



                                            ​› ŠKODA RAPID and ŠKODA RAPID SPACEBACK with new exterior design
                                            › Bi-xenon lights and LED technology
                                            › Newly designed interior with modified instrument optics
                                            › Connectivity - with WLAN hotspot on board ‘always online’
                                            › Efficient and sporty 1.0-TSI engines with three cylinders
                                            › Premiere at the International Motor Show in Geneva 2017

                                            Mladá Boleslav, 22 February 2017 – ŠKODA is enhancing the elegant and affordable family favourites ŠKODA RAPID and RAPID ŠKODA SPACEBACK with numerous innovations. New lighting systems ensure even greater safety. Passengers are 'always online' thanks to a WLAN hotspot. The new programme includes two 1.0-TSI engines with three cylinders, which are efficient and low-emission, yet dynamic. The upgraded models will be presented to the public for the first time at the Geneva International Motor Show (7 – 19 March, 2017).

                                            ​Positioned between the ŠKODA FABIA and ŠKODA OCTAVIA, the ŠKODA RAPID and ŠKODA RAPID SPACEBACK are in the class of compact cars and set the benchmark for spaciousness among the direct competition. Compact on the outside, they boast a tremendous amount of space on the inside. Now both models have been optimized

                                            Newly designed front and rear
                                            The visual enhancement of the ŠKODA RAPID is particularly evident at the front. The modified fog lights shine in the newly designed lower part of the bumper. A narrow chrome strip (standard from Style up) connects the lights and creates a wider-looking front end. Black-tinted covers on the taillights in the distinctive C-shape (ŠKODA RAPID LED technology as an option) give the rear an even sportier look. The ŠKODA RAPID SPACEBACK now also features an extended rear window. The boot door, popular for its size and width, makes it easy to load the luggage compartment. The side view on both models is characterized by the long wheelbase and the coupe-like silhouette, with a sharp tornado line creating an interplay of light and shadow.

                                            The wheels are available in new designs: COSTA for the size 15 inch, EVORA (silver) and VIGO (silver / black metallic) for the size 16 inch, TRIUS (silver), and TORINO (black polished, for the Monte Carlo edition) the size 17 inch.

                                            New intelligent lights
                                            The main headlights of the ŠKODA RAPID and ŠKODA RAPID SPACEBACK now shine with bi-xenon lights, the daytime running light uses LED technology. The Light Assistant completes the programme: It activates the daytime running light with the ignition. A sensor then continually measures the light conditions and switches the headlights on or off automatically. This applies to both twilight and driving through tunnels. A predetermined time for brightness can be set using the Coming Home and Leaving Home functions. The vehicle environment is illuminated so that the passengers can safely get in our out.

                                            Finally, the high-beam assistant always ensures optimal illumination of the road. In the dark and at speeds above 60 km/h, the sensor detects vehicles ahead (up to a distance of 400 meters), as well as on-coming traffic (up to 1,000 meters) and dims the lights as appropriate.

                                            Benchmark for spaciousness
                                            The interior of the upgraded ŠKODA RAPID and ŠKODA RAPID SPACEBACK features many design changes. Firstly, new inlays have been added to the four doors. The air nozzles in the dashboard, the instruments and the control panel of the manual air-conditioning system have also been redesigned.

                                            The compact exterior dimensions and the comparatively spacious interior make the ŠKODA RAPID (4.48 meters long, 1.71 meters wide, 1.46 meters high) and the ŠKODA RAPID SPACEBACK (4.30 meters long, 1.71 meters wide 1.46 meters high) extremely popular with families. The interior seats up to five passengers. The headroom in the rear of the ŠKODA RAPID has a generous 972 millimetres (ŠKODA RAPID SPACEBACK: 980 millimetres), the legroom in both models is 65 millimetres. With a capacity of 550 litres (ŠKODA RAPID SPACEBACK: 415 litres), the boot volume of the ŠKODA RAPID sets the benchmark among the competition.

                                            New: dynamic and efficient three-cylinder TSI engines
                                            As part of the upgrade, a 1.0-litre TSI engine is now available for the ŠKODA RAPID and ŠKODA RAPID SPACEBACK. Responsiveness and efficiency characterise the three-cylinder, which is available in two power levels:

                                            ŠKODA RAPID
                                            1.0 TSI with 70 kW (95 PS), top speed of 187 km/h, 0 – 100 km/h in 11,0 sec., consumption combined 4,4 l/100 km, CO2 101 g/km
                                            1.0 TSI with 81 kW (110 PS), top speed of 200 km/h, 0 – 100 km/h in 9,8 sec., consumption combined 4,5 l/100 km, CO2 104 g/km.

                                            ŠKODA RAPID SPACEBACK
                                            1.0 TSI with 70 kW (95 PS), top speed of 184 km/h, 0 – 100 km/h in 11,0 sec., consumption combined 4,4 l/100 km, CO2 101 g/km
                                            1.0 TSI with 81 kW (110 PS), top speed of 198 km/h, 0 – 100 km/h in 9,8 sec., consumption combined 4,5 l/100 km, CO2 104 g/km.

                                            The new petrol engine combines numerous advantages: Thanks to the compact design and the aluminium crankcase, it weighs ten kilograms less than the 1.2-litre unit used previously, and runs particularly quietly. On account of the low free-inertia forces, a balance shaft, which would otherwise be used in a three-cylinder, is not required. This reduces the weight and helps to reduce fuel consumption and CO2 emissions. The oil pump achieves the same effect with a flow-adjustable output; the required oil pressure is continuously adapted to the engine load. The intercooler turbocharger is integrated into the intake manifold, which means that the charge pressure spontaneously builds up.

                                            In addition to the two 1.0 TSI, three other engines are available for the ŠKODA RAPID and ŠKODA RAPID SPACEBACK. All powertrains are equipped with brake energy recovery, a start-stop system and meet the EU6 emission standard. The diesel engines operate with direct common-rail injection and diesel particulate filters. The following are available:

                                            ŠKODA RAPID
                                            1.4 TSI with 92 kW (125 hp), top speed of 208 km/h, 0 – 100 km/h in 9,0 sec., consumption combined 4.8 l/100 km, CO2 113 g/km.
                                            1.4 TDI with 66 kW (90 hp), top speed of 185 km/h, 0 – 100 km/h in 11,7 sec., consumption combined 3,9 l/100 km, CO2 103 g/km.
                                            1.6 TDI with 85 kW (116 hp), top speed of 201 km/h, 0 – 100 km/h in 10,0 sec., consumption combined 4,1 l/100 km, CO2 107 g/km.

                                            ŠKODA RAPID SPACEBACK
                                            1.4 TSI with 92 kW (125 hp), top speed of 205 km/h, 0 – 100 km/h in 8,9 sec., consumption combined 4.8 l/100 km, CO2 113 g/km.
                                            1.4 TDI with 66 kW (90 hp), top speed of 183 km/h, 0 – 100 km/h in 11,6 sec., consumption combined 3,9 l/100 km, CO2 103 g/km.
                                            1.6 TDI with 85 kW (116 hp), top speed of 198 km/h, 0 – 100 km/h in 9,9 sec., consumption combined 4,1 l/100 km, CO2 107 g/km.

                                            ŠKODA Connect - WLAN hotspot and help at the touch of a button
                                            Passengers in the upgraded ŠKODA RAPID and ŠKODA RAPID SPACEBACK are always online thanks to the WLAN hotspot. The new ŠKODA Connect services consist of Infotainment Online and CareConnect services. Infotainment Online is the online traffic information, which transmits the traffic flow on the selected route in real time and suggests a traffic jam route. Other available information consist of fuel stations including current fuel prices, parking spaces, current news and weather.

                                            CareConnect services support the driver in many situations, and are available for all equipment variants and the Amundsen and Swing infotainment systems. The data is transferred via a permanently integrated SIM card. The offer includes the automatic emergency call, which can be used to establish a connection to an emergency call centre or operated manually even after a restraint system has been triggered.

                                            The CareConnect services also include a breakdown call function, which can be used to arrange help when needed or answer questions on vehicle technology, and the Proactive Service. This makes it possible to transfer maintenance-relevant vehicle data to the ŠKODA workshop in good time before a service. Via the ŠKODA Connect app on the smartphone, at any time the driver can remotely access vehicle information, find out whether the windows, doors or sunroof are closed, and view the fuel gauge of the ŠKODA RAPID and ŠKODA RAPID SPACEBACK. In addition, it is possible to send navigation information to the car and display the current parking position of the vehicle on the smartphone.

                                            The music and navigation systems of the ŠKODA RAPID and ŠKODA RAPID SPACEBACK are based on the second-generation modular infotainment kit. Features such as the ŠKODA surround system, Bluetooth hands-free kit and an Apple-compatible USB port come as standard or are available as options. The smartphone interface SmartLink+, which supports Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLinkTM and SmartGate standards, can also be used with the ŠKODA RAPID and ŠKODA RAPID SPACEBACK display.

                                            Comprehensive active and passive safety
                                            The ŠKODA RAPID and ŠKODA RAPID SPACEBACK continue to feature a wide range of safety systems: The electronic stabilization control ESC and a continual tyre-pressure monitoring, for example, come as standard. They also feature the multi-collision brake, which, in the event of an accident, reduces the risk of multiple collisions by preventing the continuous rolling of the vehicle. The trailer-stabilization programme expands the electronic stabilization control.

                                            Modern assistance systems, such as fatigue detection and Front Assist, including city emergency braking function, are also available for both models. Optional features, such as fog lamps with integrated cornering light and Hill-Climb Assist increase the active safety level. The park distance control for front and rear ensures comfort and safety.

                                            The passive safety systems protect the occupants in the event of an impact, inter alia, with six airbags in the front, side and head area, as well as height-adjustable three-point safety belts with belt tensioners as standard. KESSY provides even more comfort. The abbreviation stands for the keyless entry and start-stop system. By touching the sensor on the door handle, the vehicle unlocks or locks automatically. The ‘Start/Stop Engine’ button starts or stops the engine.

                                            'Simply Clever': two additional USB ports in the rear


                                            ŠKODA is known for its numerous 'Simply Clever' solutions. Ideas that make passengers' journey on board even more enjoyable. The new additions to the upgraded ŠKODA RAPID and ŠKODA RAPID SPACEBACK include two USB ports in the back, which can be used to charge smartphones or other small mobile devices. Furthermore, the following practical details can be found in the vehicle (standard or optional): ice scraper in the fuel tank cover, boot mat – one side carpet, the other rubber, a holder for the hi-viz vest under the driver's seat, umbrella in the compartment under the passenger seat, portable waste container, USB port and multimedia holders in the centre console, ticket holder on the windshield, various cup holders, nets on the reverse of the front seats and a net programme for the boot.










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                                              Nao vi nenhum a circular até hoje, o formato é esquesito.

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                                                Originalmente Colocado por Scutar Ver Post
                                                Nao vi nenhum a circular até hoje, o formato é esquesito.
                                                Nunca viste um Rapid??

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                                                  Muito melhor com este facelift, fica mais competitivo face ao Tipo. E o novo 1.0TSI é bem vindo.

                                                  Comentário


                                                    Originalmente Colocado por Vocsa Ver Post
                                                    Nunca viste um Rapid??

                                                    os Spaceback são raros por cá

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                                                      Por acaso fiz um test-drive a um Spaceback no ano passado.

                                                      É um daqueles carros que é competente em tudo, mas bastante desinspirado. Emoção zero. Razão sim, tem argumentos, espaço, motor, preço. Dentro do género, claro.

                                                      O tipo acaba por ser mais apelativo no conjunto.

                                                      Comentário


                                                        Originalmente Colocado por Vocsa Ver Post
                                                        Por acaso fiz um test-drive a um Spaceback no ano passado.

                                                        É um daqueles carros que é competente em tudo, mas bastante desinspirado. Emoção zero. Razão sim, tem argumentos, espaço, motor, preço. Dentro do género, claro.

                                                        O tipo acaba por ser mais apelativo no conjunto.

                                                        Quando comprei o Tipo este foi um dos modelos que vi e concordo com o que dizes.


                                                        O Pack Style ainda disfarça um pouco, mas sem ele o carro fica um pãozinho sem sal.

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                                                          A Skoda tem uns interiores demasiado colados à VW, podiam diferenciar um pouco mais.

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                                                              Originalmente Colocado por Bolide Ver Post
                                                              A Skoda tem uns interiores demasiado colados à VW, podiam diferenciar um pouco mais.

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                                                              Maior que o Polo e mais barato. O interior devia ser o mesmo. O tipo de cliente é diferente.

                                                              É como Golf 1.4 TSI vs Octavia 2.0 TSI. Mesmo interior diferente package. Em 2016 a Octavia venceu o Golf como modelo mais vendido na Suica.

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