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Nissan Almera (2014) - o anti Golf
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Penso que a Nissan podia ter feito melhor, a frente está engraçada, mas do meio para trás é muito estreito, a mim parece-me desproporcional. O interior vai buscar alguns elementos ao Qashqai mas no global parece-me um pouco Japonês.
Isto é a minha opinião claro, mas para mim desde o Almera II (fase I) que a Nissan não tem ao dispor um pequeno familiar concorrencial.
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Nissan Pulsar Nismo could rival VW Golf GTI and Ford Focus ST | Autocar
Nissan could build a hot Nismo-fettled version of the new Pulsar as part of its plans to roll out sporting variants across most of its model range.
Speaking to Autocar at the recent launch of Nissan’s 2015 Le Mans project, Nissan boss Andy Palmer said the company was working on a philosophy of “democratising performance” by offering a wide range of Nismo models across different price points to appeal to different customers.
Asked whether that could include a Nismo version of the Pulsar revealed earlier this year, he said: “It’s not something I’d like to confirm now, but would a C-segment hatch be the great place to have a Nismo? You might say so.”
Palmer emphasised the two-step division that will exist within the Nismo range, with a ‘warm’ versions presided over by full-bore performance models such as the GT-R Nismo.
“Wherever you could imagine an S or GT grade in a passenger car line-up, we’ll have a Nismo. Generally speaking, we’ll have two levels of Nismo, this is very important because that was the original concept of Nismo, this democratisation of performance,” he said.
“You’ve got the Nismo S, which is more about exploiting the ride and handling of a car. Most of us can’t drive within the power of the engine we have anyway, even though we’d like to think we’re God-like in our abilities behind the wheel. Most of us basically just need the suspension and steering to do more. So the first step is a little bit of horsepower and a lot of improvements to the chassis dynamics.
“On top of that we come with the RS, which has got all the extra power. So as we go forward over time wherever you would expect there to be a GT or an S in a normal-grade line-up, there will be a Nismo S and a Nismo RS.”
Nismo is also keen to add hot variants of unlikely models, said Palmer: “It is being unconventional, which is why we started with the Juke. It really is the last place you’d expect us to start. In Asia we also do the March (Micra) Nismo.
“Anyone can go out and buy a Juke Nismo, which is signed off by Nismo and is inclusive of race technology. We’ve redefined the brand of Nissan as ‘innovation and excitement for everyone’. It’s about democratisation of exotic sports cars – even the most expensive Nismo is only $151,000, which isn’t a lot of money for the amount of performance you get.”
The standard Nissan Pulsar is due to go on sale in Europe in the autumn.
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Originalmente Colocado por nogueiraribeiro Ver Posta frente está engraçada, mas do meio para trás é muito estreito, a mim parece-me desproporcional.
Mais um bocado e ficava um Nissan Roomster
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Olhem para o sucesso do Almera e do Mégane, e vejam que o que conta são em parte os motores, e este Pulsar e o Mégane têm os mesmos. Há uns dias tive a vasculhar no Diário Automóvel e os gajos fizeram lá um artigo acerca da máquina (artigo aqui). Diziam que vinha substituir o Almera e o fracassado irmão Tiida. Mas se vem substituir um fracassado com motores de sucesso, a ver vamos.
Diziam também:
De momento, o segmento C anda numa luta constante. O Mégane RS contra o Seat Leon Cupra, o novo Honda Civic, e o Kia Ceed, são só alguns exemplos. E agora, aparece a Nissan, armada em chica esperta, com o Pulsar.
Há alguns anos, enquanto o Segmento C estava em marés calmas, a Nissan lançou o Tiida, um carro do tamanho do Toyota Auris, foi altamente rejeitado pelo público, e só teve vendas minimamente decentes nos mercados emergentes na Ásia.
E agora, chega o Pulsar, um carro semelhante ao irmão fracassado, e diz a marca que vem para combater o Volkswagen Golf e Ford Focus. Vem também substituir o Almera, que na sua altura, foi um carro com boas vendas.
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Preços para Espanha:
Los precios recomendados sin descuentos ni ofertas serán los siguientes:- 1.2 DIG-T 115 CV Visia 19.050 €
- 1.2 DIG-T 115 CV Acenta 20.000 €
- 1.2 DIG-T 115 CV n-tec 21.700 €
- 1.2 DIG-T 115 CV Tekna 23.400 €
- 1.5 dCI 110 CV Visia 20.450 €
- 1.5 dCI 110 CV Acenta 21.400 €
- 1.5 dCi 110 CV n-tec 23.100 €
- 1.5 dCi 110 CV Tekna 24.800 €
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Originalmente Colocado por reckoner00 Ver Post
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