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As italianas continuam a servir de inspiração a jovens designers
Lancia Bordo
"The Lancia Bordo Concept is a design study of a modern barchetta-style sportscar that aims at defining a new, clean aesthetic language for the Italian brand. The author is automotive designer Thomas Gilbert.
The Bordo is a front/mid-engined barchetta, which in proportions and design verges on being a supercar. It presents a shift away from the soft latinate curves which currently define the brand, to a harder and faster aesthetic more akin to models such as the Delta, Stratos and 037."
“As a designer one of the things I enjoy most is taking automotive brands and approaching them in different ways, looking at their core values in a new light or re-interpreting their design cues. Bordo is a styling project which tries to imagine a shift in design direction for Lancia, a brand I’ve always been especially passionate about.”
“The car’s overall form is quite soft and organic, with this line being the only hard-sculpted feature of the body-side. My aim was for it to be striking through its simplicity and purity – free of visual ‘clutter’ so that it can be as bold and dramatic as possible.”
“I wanted every feature of the car to interact with this line (which gives the car its name, ‘Bordo’ meaning a border line or margin). For example the car’s ‘face’ is tucked beneath it like a hard brow-line, referencing the iconic Delta. The widened and split shield-grille is flanked by piercing circular headlamps. My aim here was to create a wide, assertive face, but one which also has a charming playfulness.”
“At the rear, I also tried to to maximise the the car’s apparent width, with the feature line forming the full-width rear lamps. The split cockpit, wrap-around screen, sculpted side-exit exhausts and large carbon diffuser are intended to communicate that this is a focused driver’s car.”
is an automotive designer with experience in the studios of Aston Martin and Land Rover, and a degree in Automotive Design from Coventry University.
in car body design
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Estava a pesquisar no SV os Deltas HF, e vi este 1.4
Lancia Delta 1.4 C/ NOVO- IMPECAVEL, € 690, Vila Nova De Gaia - Standvirtual
Qual o problema deste carro? Os outros que vi, mesmo bem mais antigos e não desportivos custam mais de 2mil euros
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Originalmente Colocado por Murillo Ver PostEstava a pesquisar no SV os Deltas HF, e vi este 1.4
Lancia Delta 1.4 C/ NOVO- IMPECAVEL, € 690, Vila Nova De Gaia - Standvirtual
Qual o problema deste carro? Os outros que vi, mesmo bem mais antigos e não desportivos custam mais de 2mil euros
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Esse Delta é mais um Dedra com a traseira cortada, no entanto para todos os efeitos é um "FIAT Tipo".
Essa versão 1.4 é muito infeliz.
No Tipo entende-se, no Lancia não. 70cv???
Por isso é capaz de ser o Lancia menos valioso que há, talvez menos do que o Y10, pois esse sempre pode ser económico e tem esses clientes.
Agora o 2.0 HF Turbo tem quase 200cv e é muito mais seguro do que o Delta antigo.
É muito mais confortável, tem menos ferrugens, etc.
Sendo comparado com o Delta 1.6 HF Turbo 140cv tem também melhor comportamento e anda mais claro.
Comparado com o Integrale... nada a ver.
Pode não ficar muito longe em aceleração a direito.
Mas apenas em velocidade máxima pode competir.
O Integrale ainda hoje em estrada de Serra é temível.
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O Delta MK2 tem duas carroçarias: 5 Portas e 3 Portas HPE (Coupé); esta mais interessante.
Versão interessante e porque já é equilibrada é a HPE 1.8.
Não será um desportivo, mas um carro já muito disponível e com força.
Os bancos são normalmente bastante bons nos Deltas.
O motor é o 1.8 130cv conhecido do Barchetta, Punto HGT e muito mais modelos.
Por acaso estave agora um no Salão da Exponor:
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Originalmente Colocado por gtabarth Ver Post
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