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    #31
    Originalmente Colocado por Whisperdancer Ver Post
    Daqui a nada dizes que são feitos num barraco...

    Essas histórias românticas já não passam mesmo disso: de estórias.
    Chegaste aqui numa altura em que já podias ter lido tudo.

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      #32
      Originalmente Colocado por Ruben99 Ver Post
      Sim, mas a Porsche corre o risco de o seu 918 ficar ultrapassado quando se iniciar a sua produção o que não é muito bom.

      A não ser que os potenciais compradores tenham de assinar um contrato a dar confirmação que para 2014 compram o carro
      Mais evoluidos como?
      O 918 antes de tudo procura definir um conceito.
      Conceitos perduram no tempo, depois se a bateria dura mais ou menos tempo são apenas detalhes limitados pelo que a tecnologia torna possível no momento.
      Editado pela última vez por FernandoAc; 23 August 2010, 19:02.

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        #33
        Originalmente Colocado por FernandoAc Ver Post
        Mais evoluidos como?
        O 918 antes de procura tudo definir um conceito.
        Conceitos perduram no tempo, depois se a bateria dura mais ou menos tempo são apenas detalhes limitados pelo que a tecnologia torna possível no momento.

        Ou eu me estou a explicar mal ou não me querem entender.

        De uma forma muito simples, este 918 Spyder tem características únicas que fazem dele um carro único e inovador, mas até entrar em comercialização outras marcas podem copiar o conceito e até fazer melhor e este 918 Spyder fica ultrapassado.

        Não é impossível isso acontecer, 4 anos não são 4 meses.

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          #34
          Originalmente Colocado por Ruben99 Ver Post
          Ou eu me estou a explicar mal ou não me querem entender.

          De uma forma muito simples, este 918 Spyder tem características únicas que fazem dele um carro único e inovador, mas até entrar em comercialização outras marcas podem copiar o conceito e até fazer melhor e este 918 Spyder fica ultrapassado.

          Não é impossível isso acontecer, 4 anos não são 4 meses.
          Mesmo pondo de parte toda a tecnologia que venha a ser utilizada o 918 reúne já algumas características que fazem dele único. Para a Porsche, a sua estética é claramente inspirada nos lendários spyders dos anos 50/60 como o 718, talvez uma reinterpretação deste modelo histórico. Introduz ainda algumas linhas novas numa linguagem antiga que podem ajudar a definir o desenho dos futuros carros da marca.

          O conceito não acho-o assim tão novo apesar de tudo, ainda está dependente do motor otto e o Tesla já anda por aí há algum tempo. A novidade está no facto de ser uma marca com grande expressão e tradição a fazê-lo num superdesportivo.

          Eu penso que o maior interesse e o ponto chave deste modelo é a sua estética e a possibilidade de poder vir a ser a "jóia da coroa" para a marca, a forma como o faz também é importante e o facto de utilizar os tais motores eléctricos são sem dúvida uma mais valia e uma atitude de responsabilidade, mas quanto a mim para ter todo este mediatismo e atenção basta ser um Porsche. E se supostamente é superior ao CGT, fica tudo dito.

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            #35
            Primeira imagem da versão de produção do Porsche 918 Spyder?

            Porsche mostra imagem de maquete, que deixa ver detalhes de como poderá ser a versão definitiva do futuro híbrido de ligar à tomada


            A Porsche divulgou uma imagem, em formato «teaser», de um designer a trabalhar na maquete do 918 Spyder, confirmando, uma vez mais, que o muito especulado super-desportivo híbrido será mesmo realidade. Mas, mais que isso, a maquete deixa ver as formas definitivas do 918 Spyder, nomeadamente uma dianteira redesenhada, novos painéis laterais e a inclusão de um escape lateral.

            A imagem faz parte do último comunicado da marca alemã, que anunciou um investimento na ordem dos 150 milhões de euros no seu centro de pesquisa e desenvolvimento de Weissach, na Alemanha. A marca alemã pretende construir um evoluído túnel de vento e um centro de design, a pensar nos seus futuros projectos.

            O 918 Spyder será produzido na fábrica da marca em Zuffenhausen, na Alemanha, e estará equipado com um motor V8 que debita mais de 500 cavalos, complementado por três motores eléctricos que perfazem 160 kW, cerca de 217 cavalos.

            A marca alemã anuncia valores extraordinários como um consumo médio de 3 litros aos cem, emissões de CO2 de apenas 70 g/km, assim como os 3,2 segundos necessários para cumprir os tradicionais 0-100 km/h e uma velocidade máxima superior a 320 km/h.

            Tratando-se de um híbrido «Plug-in» (de ligar à tomada), a autonomia em modo eléctrico está anunciada para 25 km, mas não foi avançado a que velocidade isso é conseguido.
            O preço ainda não foi divulgado, mas a imprensa europeia avançou recentemente com a possibilidade do 918 Spyder vir a custar 500 mil euros, antes de impostos.
            Fonte: Autoportal

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              #36
              a Porsche comparado com a Ferrari (e outras) ao menos está mais preocupada com o futuro da industria automovel. nao quero com isto dizer que as outras marcas não se preocupem, mas nesse nivel a Porsche está a milhas.

              a ferrari infelizmente so mostrou um 599 hibrido, desconfio que haja um aficionado da marca italiana que queira um autocolante a dizer "hybrid" na traseira do seu ferrari...maaas nunca se sabe

              a lamborghini pelos vistos ja anunciou algo dum gallardo hibrido...2015 -.-'

              a mercedes tbm fala num SLS gullwing completamente electrico ?! ... 2015 -.-'
              (apesar de ja ter lançado o classe S hibrido)

              ...a porsche entretanto já lancou um Cayenne hybrido (por acaso o Diesel acho bastante interessante, mas isso ja é outra conversa),falou-nos do panamera hibrido, mostrou-nos um porsche GT3 R Hibrido,e este novo 918 spyder...tudo num curto espaço de tempo,e que comparado com as outras rivais, a nivel desta tecnologia acho que estão tecnologicamente mais avançados.

              Bom trabalho Porsche
              Editado pela última vez por aviveiros; 24 November 2010, 00:35.

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                #37
                Porsche 918 Coupé de 600cv a caminho de Detroit

                Novo modelo como resposta a carros como o Ferrari 458 Italia, McLaren MP4-12C, Mercedes SLS AMG ou Lamborghini Gallardo

                Ao fim de três anos de ausência, a Porsche prepara-se para regressar ao Salão Automóvel de Detroit, que arranca no próximo dia 10 de Janeiro, e logo com uma grande novidade. Nada menos que um novo desportivo, posicionado acima do 911: o 918 Coupé.

                Este novo desportivo, baseado no 918 Spyder Hybrid, será a resposta da marca alemã a carros como o Ferrari 458 Italia, McLaren MP4-12C, Mercedes SLS AMG ou o «primo» Lamborghini Gallardo, e assume-se como sucessor «espiritual» do coupé 928 produzido nas décadas de oitenta e noventa.

                Para isso, deverá recorrer a um motor V8 Biturbo de 4,8 litros com uma potência de 600 cavalos, transmitidos às rodas traseiras, apesar de se falar com alguma insistência na possibilidade de transmissão integral.


                A comercialização do Porsche 918 coupé está prevista para início de 2014, um ano antes do lançamento do 918 Spyder Hybrid, a versão «aberta» do modelo que terá capacidade para circular mais de duas dezenas em modo cem por cento eléctrico.
                Fonte: Autoportal

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                  #38
                  Detroit 2011: Porsche 918 RSR racer is a single-seat dream











                  Galerias de imagens:
                  Porsche 918 RSR: Detroit 2011 -- Autoblog
                  Porsche 918 RSR -- Autoblog

                  Press release:
                  Porsche 918 RSR – Racing laboratory with even higher-performance hybrid drive

                  Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, is continuing to extend its performance and high efficiency competence via intensive development work in the field of hybrid technology. With the Porsche 918 RSR, the manufacturer of sporty premium vehicles is presenting a high-end synthesis of 2010's successful hybrid concepts. The two-seater mid-engine coupé 918 RSR clearly reveals what happens when the technology fitted in the 911 GT3 R hybrid and the design of the 918 Spyder are transferred to a modern, innovative super sports car.

                  With its highly-efficient flywheel accumulator, the 911 GT3 R hybrid racing car proved to be an attention magnet during competition racing on the Nürburgring Nord schleife circuit, during the American Le Mans Series races (ALMS) in Road Atlanta/USA and the ILMC run in China's Zhuhai. It demonstrated its massive performance potential under realistic motor racing conditions against top competitors. The 911 GT3 R Hybrid, referred to internally as the "Race Lab" actually surpassed the high expectations of Porsche Motorsport. Competi tive ness, high reliability and exemplary fuel efficiency combined with top performance underscored the Porsche technicians' basic idea of generating additional power in an intelligent manner.

                  The 911 GT3 R Hybrid obtains its additional power from its own vehicle dynamics when braking. Porsche is now transplanting this technology into the mid-engine coupé 918 RSR, the motor sports version of the 918 Spyder concept car.

                  From the tradition established by classic Porsche long-distance race cars such as the 908 long-tail coupé (1969) and the 917 short-tail coupé (1971), the Porsche designers created a link to the postmodernism of the "form follows function" philosophy. In the 918 RSR, the lines' elegant flow is dominated by muscular wheel arches, dynamic air intakes and a pulpitlike cockpit. A visible fan wheel between the ram air intake tubes and a rear spoiler with RS Spyder dimensions additionally emphasise the racing laboratory function. The new "liquid metal chrome blue" colour which has been created underscores the sculptured curves of
                  the forms, whilst the typical Porsche hybrid orange colour on brake calipers and the body's longitudinal stripes lends remarkable touches.

                  Motor racing technology also dominates within the particularly light, torsionally stiff carbon fibre reinforced plastic (CFRP) monocoque. The V8 engine is a further development of the direct injection engine from the successful RS Spyder race car and now offers an output of precisely 563 hp at 10,300 rpm in the 918 RSR. The electric motors on the two front wheels each contribute 75 kW, i.e. a total of 150 kW, to the peak drive power of exactly 767 hp.

                  This additional power, which is generated during braking, is stored in an optimised flywheel
                  accumulator.

                  In the 918 RSR, the two electric motors offer a torque vectoring function with variable torque distribution to the front axle. This additionally increases agility and improves steering response. Mounted upstream of the rear axle, the mid-engine is integrated with a racing transmission also based on the RS Spyder race car. This further developed six-speed constant-mesh transmission with longitudinally mounted shafts and straight-toothed spur gears is operated using two shift paddles behind the racing steering wheel.

                  The vehicle's functional equipment underscores its puristic motor racing character. Whether it be the characteristic doors which open obliquely upwards, the air intake in the roof between the wing doors, the quick-action locks on the front and rear CFRP lids, the two roof-mounted aerials for pit radio and telemetry, the RS Spyder-like small, lateral front flics or the air splitters beneath the front lip or no-profile racing slicks on 19" wheels with central locking, the vehicle can be clearly recognised as an experimental racing laboratory.

                  In contrast to the 918 Spyder concept car, unadorned racing atmosphere predominates in the interior of the 918 RSR. The figure-hugging bucket seat's brown leather covering cites the history of the gentleman driver; the gear flashes on the racing steering wheel and a recuperation display on the steering column in front of the display screen supply the pilot with information. Instead of the futuristic, ergonomically avant-garde centre console with touch-sensitive user interface from the 918 Spyder concept car, the 918 RSR's cockpit is split by a minimalistic console with rocker switches. Instead of a second seat, the flywheel accumulator is positioned to the right of the console.

                  This flywheel accumulator is an electric motor whose rotor rotates at up to 36,000 rpm to store rotation energy. Charging occurs when the two electric motors on the front axle reverse their function during braking processes and operate as generators. At the push of a button, the pilot is able to call up the energy stored in the charged flywheel accumulator and use it during acceleration or overtaking manoeuvres. The flywheel is braked electro magnetically in this case in order to additionally supply up to 2 x 75 kW, i.e. a total of 150 kW, from its kinetic energy to the two electric motors on the front axle.

                  This additional power is available for around eight seconds when the system is fully charged. In the successful 911 GT3 R Hybrid, this additional power can also be used as a consumption aid depending on the racing situation, e.g. to delay pit stops or reduce the fuel tank volume and therefore the weight of the vehicle.

                  With the new 918 RSR racing laboratory, Porsche is now elevating this motor racing hybrid concept to an experimental level. In the 918 RSR, "Porsche Intelligent Performance" equates to research into methods for further sustainable efficiency improvement under the intensified conditions of the race track, lap times, pit stops and reliability – a metier in which Porsche has been demonstrating its success for over 60 years.

                  Finally, the starting number, 22, pays homage to the anniversary of a further triumph. Back in the days when overall victories in Le Mans were not yet an entirely routine matter within the Porsche racing department, the pilots Dr. Helmut Marko and Gijs van Lennep were the first to cross the finishing line in 1971's 24-hour classic. The distance record set by their Porsche 917 short-tail coupé – 5335.313 kilometres (3315.21 miles) at an average speed of 222.304 km/h (138.13 mph) – did not remain unbeaten for an eternity, but for exactly 39 years until 2010. At the time, the 917 in the Martini colours was also an experiment and far ahead of its time: a magnesium space frame set new standards in Porsche's lightweight construction domain.
                  Fonte: Autoblog

                  Vídeos:
                  YouTube - Porsche 918 RSR revealed - Detroit Auto Show intro
                  YouTube - Porsche 918 RSR revealed in Detroit
                  Editado pela última vez por xeLa; 10 January 2011, 16:47.

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                    #39
                    Produção destinada à Europa vendida

                    A produção tem início a 18 de Setembro de 2013, apesar disso e do custo ser de €645000 (penso que base, sem impostos) dos 918 carros a produzir, aqueles que eram destinados ao Velho Continente... já eram!

                    A Dutch Porsche dealership has confirmed to GTspirit.com that the brand new Porsche 918 Spyder has been sold out. The ordering of Porsche’s hybrid supercar started at the end of March and in less than two months all production slots seem to be taken, at least the European ones. He stated to us that he will sell at least two of these unique sports cars in the Netherlands. The production will start on the 18th of September 2013 (9/18).

                    The production will be limited to 918 cars and the production version is based on the concept revealed at the Geneva Motor Show 2010. Starting prices in the United States will be $ 845,000. In Europe prices start at € 645,000, subject to VAT and country-specific charges.

                    The 918 Spyder will be powered by a plug-in hybrid system that will include a high-revving, mid-mounted V8 engine with capacity of more than 4.0 liters and producing more than 500hp. The engine will be based on the Porsche RS Spyder racing. Power will be transferred to the rear wheels via Porsche’s compact, seven-speed Porsche-Doppelkupplung (PDK) double-clutch gearbox. This is complemented by two electric motors – one each on the front and rear axle – with a joint mechanical output of at least 218hp.

                    It accelerates from a standing start to 100km/h in a maximum of 3.2 seconds and has a top speed of more than 320km/h. The top speed on purely electric power is 150km/h.

                    For those who placed an order Porsche offered the exclusive opportunity to acquire a 911 Turbo S “Edition 918 Spyder”. It is unknown how many people took the chance and ordered the special edition and limited 911 Turbo S.

                    More information on both the Porsche 918 Spyder and the Porsche 911 Turbo S “Edition 918 Spyder” please click here.
                    Fonte: GTSpirit

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