Front Suspension: IFS, 1.5" Torsion Bar Lift. Superwinch manual hubs and part-time transfer case ensure long CV life. Old Man Emu Firm Shocks N65 (OMEN65)
Rear Suspension: Four-link Solid axle, Old Man Emu (OME 912) coil springs, provides 2" lift. Old Man Emu Firm Shocks N15 (OMEN15)
Tires: Yokohama Geolander A/T 285/75 R 16 (33")
GVWR (stock): 5510 Lbs.
Payload (stock): 1055 lbs. US spec. Note: Australian Trooper (Jackaroo) is 1,480 lbs and appears to be the difference in spring specs. The U.S. Trooper is sprung soft for ride quality. The payload estimate for this vehicle is very conservative, given the size of the rear axle ring gear (9 7/8") and shaft diameter.
Additional Modifications:
Load Liners
K&N Filter
PIIA Headlight Bulbs
Hella Map Light
Garmin GPS III with external antennae and serial connection
High-Lift Jack
Basic Recovery and Emergency Kit
Con-Ferr roof rack, Thule rails, Kayak rack
General Comments and Impressions: The Isuzu Trooper has proven to be one of my favorites. Form follows function in this boxy, tall vehicle designed to take cargo and passengers through remote, challenging terrain. The Trooper functions well up to 3.5 rated trails, and the rear suspension has excellent wheel travel. In my opinion, the Isuzu Trooper is the best mid-sized SUV value on the market. A 2 year old S model will sell for less than $16,000. A stock trooper will require a shock upgrade before heavy off-highway use. The factory shocks are under dampened, and cannot control vehicle pitch in rocks and crossed axle terrain. The Trooper makes for an excellent expedition vehicle platform, with low cost of ownership.
Reliability: Excellent
No scheduled or unscheduled repairs have been required. The vehicle has had perfect reliability despite heavy off highway use. Of particular interest is the brake system durability. After 70,000+ miles the brakes have NEVER required replacement, which is astounding considering the weight of the vehicle.
o jeame vai dar ai uma volta aos topicos mais antigos e vê as coisas que lá postaram sobre o monterey.do tipo não presta porque "ouvi dizer..." , "tive um amigo que teve..." ,mas de facto a realidade é um pouco diferente.P.S.no post anterior estava a ironizar:D:D
Ainda não percebi esse sindrome do "não prestam". [8] O Monterey é tão bom como um Terrano, Pajero , LandCruiser, Patrol, etc, tem coisas melhores e coisas piores como todos os outros; por existirem menos não quer dizer que sejam de má qualidade. Acho que esse discruso do "dizem k não prestam e o camandro" não tem razão de ser. Metam mas é ai fotos com fartura e muita informação sobre este modelo magnífico.[^]
Já agora só para informar que o Trooper foi o primeiro jipe a introduzir as barras de torsão dianteiras como elemento elástico num jipe. Opção que depois se generalizou pra outros grandes construtores de jipes tais como Mitsubishi, Toyota, Nissan, etc ;)
só por acaso é que percebi,logo que comprei o carro achei curioso as indicações do livrete:MARCA-isuzu MODELO-opel monterey.já viste o tópico dos modelos dos nossos jipes?;)
só por acaso é que percebi,logo que comprei o carro achei curioso as indicações do livrete:MARCA-isuzu MODELO-opel monterey.já viste o tópico dos modelos dos nossos jipes?;)
Não sabia que vinha assim!;) No meu é: MARCA: Opel MODELO: TFR 54Y
Na Realidade é uma Isuzu TFR (esta ao contrario do teu:D:D:D)
Comentário