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    Ui! Já anda?

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      E com um bom sonoro!!

      Comentário


        https://youtu.be/8ssmbJc7QBY
        Editado pela última vez por Silverchair; 16 July 2022, 19:42.

        Comentário


          Mal ou bem, parece que anda em testes em Lausitzring. Vamos lá ver se vai em frente...



          https://youtu.be/oFjmYy_NAOU

          https://youtu.be/XnmRgDvzoBc
          Editado pela última vez por Silverchair; 21 July 2022, 20:22.

          Comentário


            Bonito o carro é. Competitivo, ninguém sabe. O motor é de confiança. Seja bem vindo o Vanwall





            O LMH da Vanwall completou uma bateria de testes no circuito de Lausitzring, na Alemanha. A Princípio, de acordo com o chefe da equipe,
            Boris Bermes, o resultado foi positivo.

            Assim, o protótipo com um motor Gibson V8. O carro completada 270 voltas na última quarta e quinta-feira. Contudo, o LMH competirá no
            Mundial de Endurance em 2023.

            Portanto, esse foi o segundo teste de pista do carro. Fizemos mais de 270 voltas e testamos muitas coisas”, disse Bermes
            ao site Sportscar365.


            “Coletamos muitos dados sobre a aerodinâmica e confiabilidade, que era o principal objetivo deste teste. Foi muito, muito positivo
            novamente. Fizemos corridas longas e fizemos corridas curtas. O objetivo era ganhar confiabilidade”.

            “Estamos constantemente obtendo novos bits para testar. O Lausitzring foi um teste muito bom porque a temperatura na quarta-feira
            estava extrema, mais de 40 graus. Na quinta-feira, fazia 35 graus caindo para 30, então isso foi extremamente positivo para aprender,
            porque era a condição de temperatura mais difícil que você poderia obter”,
            enfatizou.


            Bermes explicou que a diferença de três meses entre os testes de Most e Lausitzring se dá pois a ByKolles se concentrar em partes
            do processo de homologação da FIA para carros da LMH.

            Nesse, sentido, ele declarou que o Vanwall Vandervell LMH completou seu teste de colisão obrigatório em maio.“Estávamos fazendo a
            homologação da FIA no período com todos esses testes de segurança”,
            disse Bermes.
            “Isso foi programado com muito tempo de antecedência.
            Tivemos que verificar a disponibilidade de pistas, o que dificultou um pouco”.“Não foi planejado fazer uma pausa por 15 semanas.
            Foi planejado ter um intervalo de sete ou oito semanas.”
            O ex-piloto da ByKolles LMP1, Dillmann, que completou seus primeiros quilómetros
            no Vanwall LMH, ficou satisfeito com a fiabilidade do carro neste ponto inicial da fase de testes em pista.


            Pilotos satisfeitos com o Vanwall


            Desse modo, o outro piloto de testes da ByKolles na LMH, Esteban Guerrieri, estava em serviço na Most, enquanto o vencedor das
            24 Horas de Le Mans de 1993, Christophe Bouchut, fez o primeiro shakedown.

            “Estávamos fazendo muita quilometragem e não tivemos problemas”, disse Dillmann ao Sportscar365.“Estávamos tentando resolver
            problemas fazendo muita quilometragem todos os dias, mas até agora nada aconteceu”.

            “Então, estamos passando pela configuração, níveis de downforce, etc. para aprender sobre o carro e obter a correlação com
            as simulações corretas. Coisas normais quando você tem um carro novo”.

            “Mas o principal, todos os dias, é tentar maximizar a quilometragem. Corremos das 9 às 5 sem parar. Acabei de sair do carro
            por uma hora para almoçar! Isso foi um bom começo”,
            finalizou.

            Comentário


              O BOP deve-se encarregar que ande ali com os outros

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                Porsche 911 GT3-R da GPX Racing para as 24 Horas de SPA de 2022.

                So Sexy!





                Comentário


                  Já rola:



                  BMW M Motorsport returns to Le Mans with the BMW M Hybrid V8: WEC involvement from 2024.

                  BMW M Motorsport returns to the FIA World Endurance Championship (WEC) and the 24 Hours of Le Mans in 2024. One year after its debut season in the North American IMSA WeatherTech SportsCar Championship in 2023, the new BMW M Hybrid V8 will also take on the top-class opposition in the Hypercars category in the official FIA World Endurance Championship. On Monday, 25th July, the first BMW M Motorsport prototype since the legendary BMW V12 LMR completed its first laps at the roll-out in Varano de Melegari.


                  BMW M Hybrid V8
                  “The decision to run the BMW M Hybrid V8 in the IMSA series from 2023, and the WEC from 2024, is a milestone for the project,” said Franciscus van Meel, CEO of BMW M GmbH. “I sampled and marvelled at the extraordinary flair of the 24 Hours of Le Mans during my first term as CEO of BMW M so I am very excited to be challenging for overall victory as BMW M Motorsport again at this classic and in the whole World Endurance Championship for the first time for decades. The BMW M Hybrid V8 represents a turning point towards electrification for BMW M. The IMSA series in North America and the WEC, which takes place all over the world, are the perfect platforms, on which to use our prototype to show how exciting electrified BMW M cars will be in the future.”


                  Andreas Roos, Head of BMW M Motorsport, said: “Due to the very tight schedule for the LMDh project, the plan has always been to focus on one field of application in the first season in 2023. The IMSA series is perfectly suited for this. However, our mid-term goal was obviously to race on two fronts with the BMW M Hybrid V8, and also to use the major platform provided by the WEC and the 24 Hours of Le Mans. We are now working determinedly towards this, at the same time as our programme in North America. We took the next important step on Monday. The car successfully completed its roll-out at Dallara in Varano de Melegari. We now start the intensive test work before the race debut in January 2023 at Daytona.”


                  The BMW M Hybrid V8 not only used the Dallara test track for its first functional test, but also spends several days on the track there this week. BMW M works drivers Connor De Phillippi and Sheldon van der Linde alternate at the wheel. “It’s been an honour and a pleasure to complete the first laps of the BMW M Hybrid V8”, said De Phillippi after Monday’s roll-out. “This was a historic day for BMW M Motorsport within the LMDh project. Step by step we went through all functions of the car and by the end of the day we were able to do some laps with nearly full power, which is a good result for a roll-out. A huge thank you to everybody working so hard for this project at BMW M Motorsport, BMW M Team RLL, BMW M Team RMG and Dallara!”


                  BMW M Hybrid V8
                  More European tests are scheduled for August before BMW M Team RLL and a crew of BMW M Motorsport experts start IMSA-specific preparations with testing in the USA from September. Over the course of the test phase, numerous BMW M works drivers will be at the wheel. Who occupies the cockpits for the 2023 IMSA season will be decided at a later date. The same goes for the operations team for the WEC and the drivers for the 2024 season.



                  The year after next, BMW M Motorsport returns to Le Mans with a prototype for the first time since 1999. Back then, Joachim Winkelhock, Pierluigi Martini and Yannick Dalmas took overall victory after 24 hours of racing in the BMW V12 LMR. In the same year, the car also triumphed at the 12 Hours of Sebring, where its successor, the BMW M Hybrid V8, will compete in 2023.

                  Comentário


                    Ou seja, 2023 apenas IMSA e 2024 IMSA + WEC.

                    Comentário



                      Comentário


                        Originalmente Colocado por Oliveiraz33 Ver Post
                        O BOP deve-se encarregar que ande ali com os outros
                        Se lá chegar...

                        Comentário


                          E este fim-de-semana temos outras 24h.. Desta vez em Spa. Logo há super-pole para as categorias principais. Henrique Chaves e Miguel Ramos vão partir de 3º na categoria Pro-Am

                          transmissão da corrida com início no sábado às 15h45: https://www.totalenergies24hours.com...ve#live-timing

                          Comentário


                            Os Ferrari 488GT3 foram os mais rápidos mais qualificações até agora, mas o sucessor já foi apresentado!

                            296GT3









                            https://sportscar365.com/industry/fe...f-296-gt3-car/

                            Ferrari Unveils 296 GT3 CarFerrari takes wraps off all-new 293 GT3 car set for Rolex 24 at Daytona debut…


                            by John Dagys July 29, 2022


                            Photo: Ferrari


                            Ferrari has officially taken the wraps off its new-for-2023 contender, the 296 GT3, during a presentation Friday at Circuit de Spa-Francorchamps ahead of this weekend’s TotalEnergies 24 Hours of Spa.


                            The mid-engined successor to the 488 GT3 Evo 2020, which first broke cover in April, features a 3.0-liter V6 turbo engine that can produce 600 horsepower at a maximum of 7250 RPM.


                            It is the first modern-day Ferrari GT car designed entirely in-house in Maranello following recent models that were completed in conjunction with former partner Michelotto.


                            As previously announced, ORECA has been tasked with the 296 GT3’s assembly and parts support for customers worldwide.


                            “The 293 GT3 is born from the 488 GT3’s legacy,” said Antonello Coletta, director of Ferrari’s sports car racing activities. “We think that we have achieved a great result.


                            “This is a Ferrari project, developed in Maranello. They have put all of the company’s know-how and experience into this car. The team has done a phenomenal job.


                            “The car is dedicated for both pro drivers and teams and gentlemen drivers. The most important goals are to win and to support the customers the best we can.”


                            The 296 GT3 features a number of innovations including a completely modular design that Ferdinando Cannizzo, head of Ferrari’s GT car track development, said is almost as functional as a prototype.


                            “We thought about the stuff at the very beginning of the concept phase,” Cannizzo said. “We wanted to simplify the assembly and make the track operations a lot easier.


                            “What we looked at in the beginning was how the prototypes and Formula 1 are doing that. We just copied that.


                            “For sure the layout of the car, [with] the bodywork split and assembly [have been enhanced]. There are no more cables around the front or the rear of the car.”


                            While featuring a new double wishbone front and rear suspension, the 296 GT3’s wheelbase has been lengthened by 60 mm, the maximum permitted in the latest set of GT3 regulations that debuted this year.


                            The car’s rollcage has been integrated with the chassis to improve cabin space and visibility, while Ferrari has gone with the now-popular swan neck rear wing design, along with an all-new splitter for maximum airflow.


                            In all, the 296 GT3 produces 20 percent more downforce than its predecessor.


                            Neither Cannizzo nor Coletta would reveal the price tag for the car, although Coletta said it’s “just a little more” than the 488 GT3’s $615,000 starting price.


                            “We prefer to explain the price directly to the customers in the next days because we need to create the base of the price and you need to put many, many [options] in the car, depending on the championship that you choose,” he explained.


                            “For this matter, we are working to realize the final price for the majority of the championships.”


                            Cars will be able to be ordered via a new configurator in Maranello as well as at Ferrari dealerships beginning in 2023. An online spare parts ordering system will also be implemented by ORECA.


                            Coletta said customers will begin receiving their cars at the “last part” of this year, with its race debut coming in the 2023 Rolex 24 at Daytona, where he expects to see between five to six cars in action.

                            Comentário


                              Agressivos como sempre

                              Comentário


                                Espetáculo.

                                Comentário


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                                    Comentário


                                      Alguém a acompanhar as 24h de Spa?

                                      Pelo menos dois portugueses na equipa Garage 59.

                                      Impressionante que onde o Rossi entra, mexe multidões.... Bancadas com muito Amarelo VR46!

                                      Comentário


                                        Tenho visto volta e meia. Parece estar animado[emoji41]

                                        Comentário


                                          e o Miguel Ramos foi posto fora da corrida..

                                          https://twitter.com/IntercontGTC/sta...67362217463808



                                          E vitória para o Mercedes#88

                                          Comentário


                                            Mais uma pole para o Albuquerque, desta vez em Road America.

                                            Comentário


                                              Não foi só pole position.. foi vitória com uma ultrapassagem no braço! à craque!

                                              https://twitter.com/HugoGFerreiro/st...46502221627395

                                              Comentário


                                                Originalmente Colocado por JRodrigues Ver Post
                                                Não foi só pole position.. foi vitória com uma ultrapassagem no braço! à craque!

                                                https://twitter.com/HugoGFerreiro/st...46502221627395
                                                Melhor piloto do mundo de resistência, que animal!

                                                Comentário


                                                  Comentário


                                                    Pensava que mulher e filhos adicionava pelo menos 1,5s mas com este parece que é ao contrário [emoji23]

                                                    Comentário


                                                      Imagino o pensamento do gajo que ia no NSX. [emoji23]

                                                      Comentário


                                                        Originalmente Colocado por allstarfabio Ver Post
                                                        Pensava que mulher e filhos adicionava pelo menos 1,5s mas com este parece que é ao contrário [emoji23]
                                                        Parece que a filha é que o instiga para trazer troféus.

                                                        Comentário


                                                          Será que o Da Costa vai fazer parte da equipa Porsche para Le Mans?


                                                          Comentário


                                                            Espero que sim!

                                                            Comentário


                                                              Vai estar no carro da Jota, sim

                                                              Comentário

                                                              AD fim dos posts Desktop

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